Οι υπηρεσίες τύπου Netflix, Amazon, Sky κλπ. γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς. Όσοι δοκιμάζουν το στρίμινγκ συνήθως γυρίζουν τη πλάτη στην παραδοσιακή τηλεόραση, όπως προκύπτει από νέα έρευνα.
Οι υπηρεσίες στρίμινγκ προκαλούν εδώ και καιρό ανησυχία στα παραδοσιακά τηλεοπτικά κανάλια ανά τον κόσμο. Νέα έρευνα της εταιρείας Simon-Kucher (σύμβουλος επιχειρήσεων) έρχεται να επιβεβαιώσει ότι το ενδιαφέρον των πελατών του Netflix, Amazon κλπ. ολοένα και μειώνεται για το κλασικό πρόγραμμα της τηλεόρασης.
«Πάνω από τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι το στρίμινγκ αντικαθιστά την παραδοσιακή τηλεόραση» δηλώνει χαρακτηριστικά η Λίσα Γιέγκερ από την εταιρεία Simon-Kucher. Ιδιαίτερα οι νέοι άνθρωποι φαίνεται ότι γυρίζουν την πλάτη στην παραδοσιακή τηλεόραση, αλλά και όλο περισσότεροι τηλεθεατές μεγαλύτερης ηλικίας αλλάζουν τις συνήθειές τους, επιλέγοντας μια από τις μεγάλες πλατφόρμες ταινιών και σειρών.
Η ειδικός δηλώνει ότι μπορεί η δημοσκόπηση να έγινε ως επί το πλείστον σε χρήστες υπηρεσιών στρίμιγνκ, ωστόσο διακρίνεται ξεκάθαρα μια τάση που στρέφεται κατά της παραδοσιακής τηλεόρασης. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι δοκιμάζουν τις εν λόγω υπηρεσίες και παραμένουν πιστοί σε αυτές. «Όποιος το δοκιμάσει μια φορά αναγνωρίζει την ποιότητα του προϊόντος» δηλώνει χαρακτηριστικά η Λ. Γιέγκερ.
Πάνω από ένα δισεκατομμύριο συνδρομητές
Σύμφωνα με την εταιρεία, την περασμένη χρονιά περίπου 1,02 δισεκατομμύρια άνθρωποι ήταν συνδρομητές σε κάποια διαδικτυακή πλατφόρμα ταινιών. Μέχρι το 2023 εκτιμάται ότι ο αριθμός αυτός θα ανέλθει στα 1,24 δισεκατομμύρια.
Το 75% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι οι υπηρεσίες στρίμινγκ έχουν αντικαταστήσει πλήρως την παραδοσιακή τηλεόραση στο σπίτι τους. Ιδιαίτερα μεγάλα ποσοστά καταγράφηκαν στη Σιγκαπούρη (95%), το Μεξικό (88%) και τις ΗΠΑ (84%).
Επιπλέον παρατηρήθηκε ότι θεατές που ζουν σε χώρες όπου το πρόγραμμα της δημόσιας τηλεόρασης δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστικό χρησιμοποιούν πιο συχνά υπηρεσίες στρίμιγνκ. «Οι χρήστες σε όλο τον κόσμο δεν θέλουν να βλέπουν διαφημίσεις και έτσι αντί να παρακολουθούν ιδιωτικά κανάλια με πολλά διαφημιστικά σποτ προτιμούν το στρίμιγνκ» εξηγεί η Γιέγκερ.
Έρχονται νέες εταιρείες
Οι περισσότεροι θεατές βρίσκουν ότι η συνδρομή των δέκα ευρώ περίπου (όπου κυμαίνονται οι περισσότερες υπηρεσίες) είναι δικαιολογημένη. Μόνο στις χώρες της Λατινικής Αμερικής οι χρήστες δεν ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν τόσα χρήματα.
Γενικά τα νέα για εταιρείες όπως η Netflix και η Amazon είναι καλά. Ο ανταγωνισμός είναι μεν μεγάλος προς το παρόν αλλά όχι αθέμιτος. Πάντως αυτό ενδέχεται να αλλάξει το ερχόμενο φθινόπωρο με τη νέα πλατφόρμα Disney Plus που πρόκειται να ταράξει τα νερά της αγορά του στρίμινγκ. «Μπορεί το πρόγραμμα της Disney Plus να απευθύνεται σε ένα διαφορετικό κοινό απ’ ό,τι το Netflix» επισημαίνει η Λίσα Γιέγκερ «ωστόσο δεν αποκλείεται να υπάρξει έντονος ανταγωνισμός, ο οποίος ενδέχεται να εκτοπίσει κάποιες πλατφόρμες».
dw