Καταρχάς ας μου συγχωρέσει η εξαιρετικά αγαπητή Ολυμπιάδα τον τίτλο του κειμένου, αλλά δεν έχω άλλο επιχείρημα να αντιτάξω παρά το ότι δεν υπάρχουν χυδαίες λέξεις παρά μόνο χυδαίοι άνθρωποι. Το γιατί… θα το διαπιστώσετε παρακάτω:
Γράφει λοιπόν που λέτε στο site του Θεοδωράκη ένας τύπος ονόματι Ηλίας Κανέλλης (οι φίλοι που κατοικούν στην Αθήνα ίσως τον γνωρίζουν μέσα από τις ραδιοφωνικές εκπομπές του στον 9.84) – γράφει λοιπόν που λέτε ένα άρθρο με τίτλο: “Η Θάλεια Δραγώνα και ο αρχαϊκός εθνικισμός”. Όποιος έχει ψυχικά αποθέματα μπορεί να το διαβάσει εδώ:
Στον επίλογο, όμως, του κειμένου ο καλλιτέχνης ζωγραφίζει ως εξής:
“…Δείτε, για παράδειγμα, τι υποστηρίζει ο Προκόπης Παυλόπουλος, πανίσχυρος υπουργός έως τις προάλλες της κυβέρνησης Καραμανλή, αναφερόμενος στο προσχέδιο νόμου της σημερινής κυβέρνησης για την ιθαγένεια και τα δικαιώματα των μεταναστών. Ο τέως υπουργός διαφωνεί με το σχέδιο νόμου διότι, όπως λέει, «δίνει την ιθαγένεια πολλές φορές με όρους σχεδόν “αυτοματισμού”, σε ανθρώπους που δεν είχαν τέτοια πρόθεση και δεν αισθάνονται Έλληνες…».
Καταλάβατε. Αντί των θεσμικών ρυθμίσεων, το κορυφαίο στέλεχος της κυβέρνησης Καραμανλή πιστεύει ότι το κριτήριο της απόδοσης ιθαγένειας σε έναν μετανάστη είναι αν «αισθάνεται Έλληνας». Πώς αισθάνεται άραγε ο Έλληνας; Και πώς μπορεί να αποδείξει την ελληνική του αισθαντικότητα; Ποιο ελληνόμετρο μπορεί να τη μετρήσει;
Αν δεν γνωρίζει τον τύπο του ελληνόμετρου, ας ρωτήσει ο Προκόπης Παυλόπουλος τους συναδέλφους του στη Βουλή του Γιώργου Καρατζαφέρη.
Οι υπόλοιποι, απλώς, ας γρηγορούμε. Η καθυστέρηση έχει πολλά πρόσωπα.”
Άκου εδώ ρε θέατρο σκιών:
Επειδή ούτε εσύ γνωρίζεις αν υπάρχει ή όχι ελληνόμετρο, και μιας και από ότι διαβάζω στο σύντομο βιογραφικό σου γεννήθηκες στη Μάνη, γιατί κάθεσαι και λες αυτές τις μαλακίες στην Αθήνα; Γιατί δεν πετάγεσαι μέχρι την Μάνη να ρωτήσεις τους παππούδες και τις γιαγιάδες, γιατί δεν πας από κοντά να τους ρωτήσεις πώς είναι άραγε να αισθάνεσαι Έλληνας; Γιατί δεν πας από εκεί να ρωτήσεις και τον κοντοχωριανό σου τον Καργάκο πώς είναι να αισθάνεσαι Έλληνας;
Γιατί ρε χαμένο κορμί ξέρεις τι θα σου απαντήσει ο Καργάκος; “Γιατί το να είναι κανείς Μανιάτης δεν είναι θέμα καταγωγής είναι θέμα αγωγής. Τον Μανιάτη κάνει το προθύμως εθέλειν υπέρ της πατρίδος θνήσκειν.”
Και συνεχίζει ο δάσκαλος Καργάκος με ένα μοιρολόι της Μανιάτισσας μάνας:
«Να βρεις παπόρι για να μπεις
παπόρι να μπαρκαριστείς,
καημένε μου, να πας στο Σκρα,
σ’ αυτά τα έρημα βουνά,
θε να ρωτήσεις τα χωριά,
για Ταβουλάρη λοχαγό.
Άκου χρυσέ, συμπέθερε
πεσ’ του να κάθεται ‘κειδά
και να φυλάει το σύνορο».
Εκείνο το «φυλάει το σύνορο» παραπέμπει στο «φυλάττειν Θερμοπύλας».
Αυτή η εντολή της Μανιάτισσας μοιρολογίστρας είναι και εντολή προς εμάς. Να φυλάμε τα σύνορα. Λένε κάποιοι ελαφρόφρονες ότι δεν έχουμε εθνική στρατηγική. Έχουμε και παραέχουμε. Μόνο που δεν θέλουμε να την ακούσουμε, γιατί δεν έχουμε κότσια. Η εθνική στρατηγική των Ελλήνων υπήρξε πάντα μια. Είναι αυτή που προσδιόρισε η ανώνυμη μοιρολογίστρα:
«πεσ’ του να κάθεται ‘κειδά
και να φυλάει το σύνορο»
Και εσύ ρε ξεφτίλα όχι μόνο δεν είσαι Μανιάτης, αλλά ούτε καν Έλληνας.
Γι’ αυτό σου λέω. Τράβα μέχρι την Μάνη, και πάρε και το αφεντικό σου τον Σταυρούλη και άντε να ρωτήσετε. Και αν, τελικά, δεν μάθεις πώς είναι να αισθάνεσαι Έλληνας, ίσως καταφέρεις να μάθεις πώς είναι να μην αισθάνεσαι άντρας.
Άει στο διάολο επιτέλους γαμώ τους φερετζέδες σας.