Σήμερα η Rolex αντιπροσωπεύει το 22,2% των παγκόσμιων πωλήσεων ρολογιών –σ.σ. στο 23,5% μαζί με την Tudor- (πηγή: Morgan Stanley), με την παραγωγή της να αγγίζει τα 800.000 τεμάχια Rolex, αριθμός ο οποίος φθάνει το 1 εκατομμύριο αν προστεθούν και τα 200.000 ρολόγια της “αδελφής” εταιρείας Tudor.
Της Αλεξάνδρας Γκίτση
Στην Ελλάδα από την άλλη πλευρά πωλείται ετησίως λίγο πάνω από το 1% της παραγωγής της Rolex. Μόνο πέρυσι η Rolex Ελλάς ΑΕ πούλησε 8.770 τεμάχια έναντι 8.506 τεμαχίων το 2017. Αριθμός όμως ο οποίος υπολείπεται σημαντικά από τις πωλήσεις που έκανε η εταιρεία τα προηγούμενα χρόνια, ακόμη και από το 2015.
Το κρίσιμο 2015 ο αριθμός των ρολογιών Rolex που πωλήθηκαν στην Ελλάδα ήταν 10.173 ρολόγια -το 2014 πουλήθηκαν 10.224 ρολόγια. Κάτι που επιβεβαιώνει, έστω και με αρκετά χρόνια απόσταση στελέχη της αγοράς που υποστήριζαν το 2015 πως αρκετοί Έλληνες καταναλωτές από το να βάλουν κάποια από τα χρήματά τους στο “στρώμα” ή να τα στείλουν στο εξωτερικό είχαν επιλέξει να αγοράσουν ρολόγια και τιμαλφή.
Με βάση το γεγονός ότι τα ρολόγια Rolex έχουν υψηλή αξία πώλησης, αρκετοί εύποροι καταναλωτές βρήκαν την αγορά ως καλή εναλλακτική λύση από το να αφήσουν τα χρήματά τους στην τράπεζα ή να αγοράσουν εναλλακτικά άλλου είδους πολυτελή προϊόντα, επιβεβαιώνε και η εταιρεία στην οικονομική της έκθεση για τη χρήση του 2015.
Αναφέροντας επιπροσθέτως: “είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε ότι μετά τα capital controls και την εθνική όσο και την παγκόσμια αβεβαιότητα, οι πελάτες έχουν δείξει πρωτοφανείς αγοραστικές συνήθειες που δεν μπορούν να προβλεφθούν”.
Πέρυσι η Rolex Ελλάς πέτυχε αύξηση 6% των πωλήσεών της σε αξία και 3% σε όγκο με αποτέλεσμα ο τζίρος της να ανέλθει στα 56,4 εκατ. ευρώ από 53,1 εκατ. ευρώ που ήταν το 2017 και στα 57,572 εκατ. ευρώ που ήταν το 2015.
Τα μικτά κέρδη σημείωσαν άνοδο 20% στα 17,39 εκατ. ευρώ με το ποσοστό επί των πωλήσεων να αυξάνεται στο 31% από 27% το 2017, τα καθαρά προ φόρων κέρδη ενισχύθηκαν κατά 30% στα 11,492 εκατ. ευρώ και τα καθαρά μετά φόρων κέρδη στα 7,752 εκατ. ευρώ από 5,842 εκατ. ευρώ που ήταν το 2017.
Ανάπτυξη η οποία συνδέεται και με την αύξηση του τουριστικού ρεύματος, κάτι που μνημονεύει και στις οικονομικές της καταστάσεις της για τη χρήση του 2018. Αυτός είναι και ο λόγος που η εταιρεία “επενδύει” στις τουριστικές περιοχές. Πέρυσι άνοιξε τρία νέα Rolex Corners σε Πλάκα, Γλυφάδα και Κω.
Για τη φετινή χρονιά και συγκεκριμένα στα τέλη Μαρτίου άνοιξε ένα νέο σημείο πώλησης του διανομέα της Πατσέας στον Αστέρα της Βουλιαγμένης με την αποκλειστική διανομή των ρολογιών Rolex. Παράλληλα στον σχεδιασμό ήταν να ανοίξει τουλάχιστον δύο νέα σημεία πωλήσεων και δύο νέα Tudor corners στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και στην Πλάκα.
Στον τουρισμό “ποντάρει” και το Swatch Group που πραγματοποιεί το 28,6% των παγκόσμιων πωλήσεων ρολογιών. Στην Ελλάδα το Swatch Group Greece που δραστηριοποιείται στο εμπόριο ρολογιών γνωστών οίκων όπως Swatch, Longines, Omega, Hamilton, κ.ά. εμφάνισε πέρυσι πωλήσεις 19,759 εκατ. ευρώ από 20,4 εκατ. ευρώ το 2017 (πτώση 3%) ενώ οι ζημιές περιορίσθηκαν στα 1,186 εκατ. ευρώ από 1,517 εκατ. ευρώ το 2017. Για την τρέχουσα χρήση η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά πως η τάση στις πωλήσεις των προϊόντων της θα είναι ανοδική λόγω της τουριστικής κίνησης και της αύξησης των σημείων πώλησης μετά τη συγχώνευση της εταιρείας ΑΛΚΥΟΝΗ ΑΕ που έγινε το 2016.
Πηγή: capital.gr