«Η πτώχευση της Thomas Cook φοβίζει τους Έλληνες»

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

To θέμα που κυριαρχεί στο γερμανικό Τύπο είναι η πτώχευση της βρετανικής εταιρείας Thomas Cook. Ακόμη η διακίνηση μεταναστών μέσω των ελληνικών νησιών καθώς και η κατεδάφιση του ελληνικού σχολείου στο Μόναχο.

O τηλεοπτικός σταθμός NTV στην ιστοσελίδα δημοσιεύει ρεπορτάζ με ιδιαίτερη αναφορά στην Ελλάδα επισημαίνοντας πως «η χρεοκοπία της Thomas Cook είναι ένα βαρύ πλήγμα. Η τουριστική βιομηχανία, η οποία είναι τόσο σημαντική για τη χώρα, φοβάται για σημαντικές συνέπειες».

Το άρθρο αναφέρει συγκεκριμένα: «Η πτώχευση του βρετανικού ταξιδιωτικού ομίλου Thomas Cook ανησυχεί τον ελληνικό τουρισμό. “Πρόκειται για σεισμό μεγέθους 7 ρίχτερ και το τσουνάμι δεν έχει έρθει ακόμα”, δήλωσε ο πρόεδρος του κρητικού Οργανισμού Τουρισμού Μιχάλης Βλατάκης. Στην Κρήτη, περίπου το 70% όλων των τουριστικών εταιρειών έχουν συμβόλαια με τον ταξιδιωτικό γίγαντα. Φέτος, ο Thomas Cook έφερε πάνω από 400.000 επισκέπτες στο νησί. “Έχουν απομείνει περίπου 20.000”, δήλωσε ο Βλατάκης. Τώρα ήταν σημαντικό να προσφέρουμε στους πελάτες αυτούς την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση ώστε να μπορούν να παραμείνουν πιστοί στην Κρήτη και στο μέλλον. Ωστόσο, η χρεοκοπία της Thomas Cook θα έχει μακροχρόνιες επιπτώσεις στον ελληνικό τουρισμό».

Η Süddeutsche Zeitung γράφει για το ίδιο θέμα: «Όλο και περισσότεροι άνθρωποι βρίσκονται καθ΄ οδόν, οι δαπάνες αυξάνονται και η Thomas Cook χρεοκοπεί. Η παλαιότερη ταξιδιωτική εταιρεία στον κόσμο, η οποία ιδρύθηκε το 1841 και θεωρείται ο εφευρέτης των οργανωμένων διακοπών. Η εξήγηση είναι περίπλοκη γιατί δεν είναι μόνο μία. Τα ταξίδια άλλαξαν σε σχέση με το παρελθόν τις τελευταίες δεκαετίες. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν τις ατομικές διακοπές και δίνουν σημασία στην αειφόρο ανάπτυξη. Οι πελάτες θέλουν να βιώσουν κάτι μοναδικό και όχι διακοπές της οκάς. Αυτό σημαίνει πως και το ταξίδι είναι επίσης μικρότερο. Έτσι έχει αλλάξει ο χαρακτήρας του πακέτου διακοπών σε σημαντικές αγορές. Αυτό επηρέασε ιδιαίτερα μεγάλους τουριστικούς πράκτορες όπως είναι η Thomas Cook, οι οποίοι είναι ιδιοκτήτες ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων και έχουν δικές τους αεροπορικές εταιρείες. Όλα αυτά όμως είναι κοστοβόρα και προσπάθησε να τα διατηρήσει πάση θυσία εις βάρος όμως των κερδών.

H Frankfurter Rundschau επισημαίνει τον παράγοντα του Brexit: «Με τον τουριστικό πράκτορα Thomas Cook πεθαίνει ένα κομμάτι της βρετανικής ταυτότητας. Ένας λόγος για την πτώση της εταιρείας με τη μακρά παράδοση ήταν διάφορες εταιρικές αποτυχίες. Ένας άλλος παράγοντας ήταν το Brexit. Πολλοί Βρετανοί πελάτες επηρεάστηκαν από τα σκαμπανεβάσματα της λίρας αλλά και από την αυξανόμενη ανησυχία για το προσωπικό τους μέλλον. Ο επικεφαλής της βρετανικής κεντρικής τράπεζας Μαρκ Κάρνετ κάνει λόγο για μια «ομίχλη Brexit». Μια σαφώς διευρυνόμενη αβεβαιότητα έχει παραλύσει εδώ και καιρό όλους τους κλάδους της βιομηχανίας στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στην περίπτωση του Thomas Cook σημαίνει ότι δύσκολα πουλιούνται ταξίδια μέσα σε αυτό το ‘νεφέλωμα του Brexit’. Το ίδιο όμως ισχύει και για την αυτοκινητοβιομηχανία».

H Κölner Stadt-Anzeiger σχολιάζει σχετικά: «Το Λονδίνο όφειλε να γνωρίζει και να ενημερώσει τους πολίτες του αλλά και όλους τους Ευρωπαίους. Διαφορετικά θα ακολουθήσουν σύντομα οι επόμενες εταιρείες που θα πτωχεύσουν. Πρωτίστως οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Με μια δραματική έκκληση, όλες οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποιούν για ένα «σεισμό» στην περίπτωση ενός ανεξέλεγκτου Brexit. Και τι κάνει ο Nάιτζελ Φάρατζ, ο αρχηγός του κόμματος που στηρίζει το Brexit; Θεωρεί όλες τις σχετικές προειδοποιήσεις για απώλεια θέσεων εργασίας ως απλή προπαγάνδα. Οι θιασώτες του Brexit, όπως αυτός, βλέπουν την πολιτική μόνο ως ένα κυνικό παιχνίδι. Η Thomas Cook πριν από 150 χρόνια έβλεπε ήδη μπροστά. Προέτρεψε τους Βρετανούς να είναι πιο προσεκτικοί και περισσότερο ανοιχτοί στον υπόλοιπο κόσμο.»

Η “ανοιχτή” Βαλκανική Οδός

Η Frankfurter Allgemeine Zeitung δημοσιεύει άρθρο σχετικά με το πόσο απρόσκοπτα συνεχίζεται η διακίνηση προσφύγων και μεταναστών μέσω της Βαλκανικής Οδού και σημειώνει: «Υπάρχει μεγάλη ζήτηση για την νοτιοανατολική Ευρώπη και δεν υπάρχει έλλειψη διακινητών για να εξυπηρετήσουν αυτή τη ζήτηση. Ξεκινά από το νότιο τμήμα της Βαλκανικής Οδού, στα ελληνικά νησιά, στα ανοικτά των ακτών της Τουρκίας. Πριν από λίγο καιρό, κατέφθασε στη Χίο μια νέα ομάδα διακινητών, η οποία εξαιτίας των αυστηρότερων ελέγχων στα πλοία προς την ηπειρωτική Ελλάδα βρήκε νέους θαλάσσιους δρόμους: με μικρά ιδιωτικά σκάφη οι πολυπληθείς πελάτες μεταφέρονται στα γειτονικά Ψαρά».

Το άρθρο αναφέρει και άλλα παραδείγματα διακίνησης παράτυπων μεταναστών μέσω Σάμου ή Σερβίας για να καταλήξει στο συμπέρασμα πως όλες αυτές οι περιπτώσεις καταδεικνύουν πως «το εμπόριο των διακινητών στη Βαλκανική Οδό πάει πάρα πολύ καλά, θα έλεγε κανείς πως λειτουργεί σαν καλολαδωμένη μηχανή».

Γκρεμίζεται το ελληνικό σχολείο του Μονάχου

Τέλος, η Süddeutsche Zeitung κάνει αναφορά την κατεδάφιση του αμφιλεγόμενου κτηρίου του ελληνικού σχολείου στο Μόναχο, το οποίο στάθηκε αφορμή για προστριβές μεταξύ των ελληνικών και των γερμανικών αρχών. Τελικά «επετεύχθη συμφωνία στις 26 Ιουνίου, σύμφωνα με την οποία μετά την κατεδάφιση του ερειπίου θα χτιστεί ένα κοινό σχολείο. Ένα κομμάτι θα αποτελεί τμήμα του γειτονικού γερμανικού γυμνασίου Michelgymnasium και ένα τμήμα του ελληνικού σχολείου». Σε κάθε περίπτωση πάντως μετά και από απόφαση του δημοτικού συμβουλίου «οι εργασίες κατεδάφισης του κτηρίου θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα στις 30 Σεπτεμβρίου και θα ολοκληρωθούν λίγο πριν τα Χριστούγεννα».

Μαρία Ρηγούτσου
dw

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ