Στο 1,02 ευρώ το λίτρο εκτιμούν οι εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών ότι θα διαμορφωθεί η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, κατά την έναρξη της περιόδου διάθεσής του στην αγορά, την ερχόμενη εβδομάδα (15 Οκτωβρίου).
Η τιμή προκύπτει με βάση τα τωρινά δεδομένα των διεθνών τιμών και της ισοτιμίας δολαρίου / ευρώ και είναι φθηνότερη σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2018 (1,145 ευρώ) αλλά και με την τιμή που διαμορφώθηκε τον Απρίλιο, στη λήξη της περιόδου διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης στην αγορά (1,079 ευρώ).
Η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης στα χρόνια της κρίσης μειώθηκε κατά 70%
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας (ΣΕΕΠΕ) Γιάννης Αληγιζάκης τόνισε, χθες, μιλώντας σε εκδήλωση του Συνδέσμου, ότι η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης στα χρόνια της κρίσης μειώθηκε κατά 70%. Σημείωσε ότι η καλύτερη λύση θα ήταν να μειωθεί ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο προϊόν, έως ότου όμως δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις γι’ αυτό, πρότεινε τη διεύρυνση του επιδόματος θέρμανσης σε όλες τις οικογένειες με εισόδημα έως 50.000 ευρώ το χρόνο, χωρίς άλλες προϋποθέσεις.
Ο ΣΕΕΠΕ επανέλαβε την κριτική για καθυστερήσεις στον έλεγχο της παραβατικότητας στην αγορά καυσίμων, παρά τα βήματα που έχουν γίνει, όπως επισημάνθηκε, από την ΑΑΔΕ. Ωστόσο, το σύστημα ελέγχου εισροών – εκροών δεν έχει ακόμη εγκατασταθεί σε όλα τα στάδια διακίνησης, δεν μπορεί να γίνει διασταύρωση της ορθότητας των στοιχείων της προμηθεύτριας Εταιρίας, με αυτά που οι Πρατηριούχοι καταχωρούν στο σύστημα και η προθεσμία για την πλήρη λειτουργία των συστημάτων εισροών – εκροών στα πρατήρια και τις φορολογικές αποθήκες μετατέθηκε με νόμο που ψηφίστηκε τον Απρίλιο, από το τέλος του 2018, στο τέλος του 2021. «Η αγορά δεν θα αντέξει ως τότε», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αληγιζάκης. «Το Δημόσιο χάνει πολλά χρήματα, ο καταναλωτής εξαπατάται. Είμαστε διατεθειμένοι να συνεργαστούμε με την ΑΑΔΕ, ακόμη και να συγχρηματοδοτήσουμε αν χρειαστεί προκειμένου το σύστημα εισροών – εκροών να εφαρμοστεί πλήρως το συντομότερο».
Στις προτάσεις του ΣΕΕΠΕ περιλαμβάνεται ακόμη η επέκταση του μεταφορικού ισοδύναμου σε όλα τα νησιά και στο πετρέλαιο θέρμανσης (τώρα επιδοτείται το πετρέλαιο κίνησης και η απλή αμόλυβδη), καθώς και η ταχύτερη καταβολή της επιδότησης.