Έκοψαν το μέρισμα ακόμη και σε δικαιούχους.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έκοψαν το μέρισμα ακόμη και σε δικαιούχους.Επικοινωνιακή ήττα της κυβέρνησης λόγω της προχειρότητας στην εφαρμογή. Οργή για τον αποκλεισμό ατόμων με αναπηρίες
Σε επικοινωνιακή ήττα για την κυβέρνηση εξελίσσεται η υπόθεση του κοινωνικού μερίσματος. Χιλιάδες πολίτες επιχείρησαν να υποβάλουν αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, χωρίς όμως να τα καταφέρουν, παρότι ήταν δικαιούχοι.
Χιλιάδες άνεργοι, χαμηλόμισθοι και χαμηλοσυνταξιούχοι «πάγωσαν» όταν μπήκαν στην εφαρμογή και διαπίστωσαν ότι είναι «κομμένοι» από το έκτακτο βοήθημα, καθώς δεν γνώριζαν ότι δεν είναι δικαιούχοι. Την «ψυχρολουσία» διαδέχθηκαν η απογοήτευση και η οργή για τους «κόφτες» της κυβέρνησης στο κοινωνικό μέρισμα.

Η μεγαλύτερη αναστάτωση προκλήθηκε σε άτομα με αναπηρίες. Η εφαρμογή δέχεται μόνο την αίτηση από τον γονέα, ακόμη και αν το εξαρτώμενο μέλος υποβάλλει φορολογική δήλωση. Ετσι, όλες οι αιτήσεις εξαρτώμενων μελών που εισήγαγαν τον δικό τους ΑΦΜ δεν έγιναν δεκτές. Αυτό δεν είχε διευκρινιστεί εκ των προτέρων, με συνέπεια οι δικαιούχοι να μη γνωρίζουν γιατί απορρίφθηκε η αίτησή τους. Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε την αντίδραση της ΕΣΑμεΑ, που ανέφερε ότι πολλά άτομα με αναπηρία απορρίπτονται από την ιστοσελίδα του κοινωνικού μερίσματος λόγω προβλήματος με την ΗΔΙΚΑ. Καλεί, δε, τους δικαιούχους με αναπηρία που έχουν απορριφθεί να επαναλάβουν την αίτησή τους σήμερα.
Το πρωτοσέλιδο της χθεσινής «δημοκρατίας»
Μεγάλη αδικία
Παράλληλα, η Συνομοσπονδία χαρακτήρισε κατάφωρη αδικία και διάκριση την εξαίρεση των χαμηλοσυνταξιούχων ατόμων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις, οι οποίοι δεν λαμβάνουν επίδομα από τον ΟΠΕΚΑ.
Άλλη μία αδικία αποτελεί κατά την ΕΣΑμεΑ, η 7ετία φορολογικών δηλώσεων, καθώς πολλά άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις δεν ήταν υποχρεωμένοι να κάνουν δήλωση.
Τα προβλήματα της διαδικασίας δεν σταματούν εδώ: Το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες ότι περισσότερα από 150.000 νοικοκυριά έχουν ήδη κάνει επιτυχώς αίτηση για το κοινωνικό μέρισμα, αλλά δεν ανακοίνωσε πόσα νοικοκυριά ταλαιπωρήθηκαν ή απορρίφθηκαν.
Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών, κατά τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων στις εγκριθείσες αιτήσεις δίνεται η δυνατότητα ακύρωσης της υποβληθείσας αίτησης, όμως στις απορριφθείσες αιτήσεις δεν δίνεται η δυνατότητα επανυποβολής με τυχόν διορθωμένα στοιχεία. Επίσης, δεν αναγράφεται ο λόγος απόρριψης της αίτησης, ώστε να έχει ο πολίτης πλήρη εικόνα της κατάστασης για πιθανή ένσταση.
«Θεωρούμε πως μια τέτοια λειτουργία είναι απαραίτητη. Παρακαλούμε για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημά μας για δυνατότητα ακύρωσης και επανυποβολής των απορριφθεισών αιτήσεων καθώς και τη γνωστοποίηση στον πολίτη της αιτίας απόρριψης της αίτησής του» αναφέρει σε επιστολή του το διοικητικό δυμβούλιο του Συλλόγου Λογιστών Νομού Καστοριάς, επιστολή που κοινοποιήθηκε από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών.
Άνοιξαν ειδική πλατφόρμα για ενστάσεις μετά τις αντιδράσεις
Τα προβλήματα που έχουν προκύψει στη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας και η ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών στην προσπάθειά τους να υποβάλουν αίτηση για το κοινωνικό μέρισμα οδήγησαν την κυβέρνηση σε διορθωτικές κινήσεις.
Σε μια προσπάθεια να αμβλυνθούν τα προβλήματα, το υπουργείο Οικονομικών έρχεται εκ των υστέρων να παράσχει διευκρινίσεις για την αίτια απόρριψης πλήθους αιτήσεων, αλλά και να δημιουργήσει μια παράλληλη πλατφόρμα για τις ενστάσεις.
Από το μεσημέρι της Τρίτης, που άνοιξε η πλατφόρμα, απορρίφθηκαν οι αιτήσεις από εξαρτώμενα μέλη ΑμεΑ, που υποβάλλουν και τα ίδια φορολογική δήλωση.
Μετά τις έντονες αντιδράσεις, το υπουργείο Οικονομικών αναγκάστηκε να προβεί σε εξηγήσεις, σημειώνοντας ότι το αίτημα για το κοινωνικό μέρισμα θα πρέπει να υποβάλλεται από τον γονέα στου οποίου τη φορολογική δήλωση είναι εξαρτώμενα τα μέλη. Πέρα απ’ αυτό, για τη διευκόλυνση των πολιτών, θα ανοίξει σήμερα στον διαδικτυακό τόπο της ΗΔΙΚΑ συμπληρωματική σελίδα, δίνοντας τη δυνατότητα υποβολής ενστάσεων.
Όσοι καλύπτονται από τα κριτήρια που έχουν ανακοινωθεί, αλλά για κάποιον λόγο δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν με επιτυχία την αίτησή τους, στο πλαίσιο του δημοσιονομικού χώρου που τις τελευταίες ημέρες δημιουργείται, θα λάβουν το επίδομα αυτό το αργότερο στις αρχές του επόμενου έτους.
Επίσης, για την εξυπηρέτηση των πολιτών λειτουργούν ήδη δύο τηλεφωνικά κέντρα, της ΗΔΙΚΑ και της ΑΑΔΕ, στα οποία μπορούν να απευθύνονται για ενημέρωση.
Πηγη: dimokratianews.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ