Ο Κυριάκος Πιερρακάκης επιβεβαιώνει το olympia και καλεί τους παρόχους τηλεπικοινωνιών να πάρουν μέτρα για να μην καταρρευσει το διαδίκτυο.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιστολή προς τα μέλη του ΣΕΠΕ, τους παρόχους τηλεπικοινωνιών, τα μέλη της «Ελληνικής Συμμαχίας για τις ψηφιακές δεξιότητες και την απασχόληση» και τις επιχειρήσεις συνδρομητικών υπηρεσιών απέστειλε τη Δευτέρα ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, απευθύνοντας, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο, πρόσκληση «για την ψηφιακή αλληλεγγύη σχετικά με την αντιμετώπιση των νέων συνθηκών» λόγω του κορονοϊού.

Παράλληλα ο υπουργός φέρεται να συζήτησε με τους διευθύνοντες συμβούλους του τηλεπικοινωνιακού κλάδου το ζήτημα «της υπερφόρτωσης των δικτύων και της διασφάλιση της ακεραιότητας και διαθεσιμότητας των τηλεπικοινωνιακών υποδομών» με τους διευθύνοντες συμβούλους του τηλεπικοινωνιακού κλάδου, ενώ εξέδωσε και δεκάλογο για «σωστή χρήση του διαδικτύου» προς τους πολίτες.
Στην επιστολή του ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης καλεί τις επιχειρήσεις να εξετάσουν ποιες από τις υπηρεσίες ή/και προϊόντα που παρέχουν συνδρομητικά μπορούν να διατεθούν δωρεάν για όσο διάστημα διαρκέσουν τα έκτακτα μέτρα: υπηρεσίες και προϊόντα που διευκολύνουν την εξ αποστάσεως εργασία και εκπαίδευση, αλλά και την ψυχαγωγία.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η πρωτοβουλία έχει τίτλο «DigitalSolidarityGR», και θα είναι αναρτημένη στην «Ελληνική Συμμαχία» της γενικής γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών. Τέλος, άμεσα πρόκειται να τεθεί σε παραγωγική λειτουργία και η σχετική πλατφόρμα.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται: «Οφείλουμε όλοι να συμβάλουμε ώστε οι πολίτες, το κράτος και οι επιχειρήσεις να έχουν τα κατάλληλα εφόδια για να ανταποκριθούν όσο το δυνατόν καλύτερα στη νέα πραγματικότητα. Σας καλώ να εξετάσετε ποιες από τις υπηρεσίες ή/και προϊόντα που παρέχετε συνδρομητικά μπορούν να διατεθούν δωρεάν για όσο διάστημα διαρκέσουν τα έκτακτα μέτρα: υπηρεσίες και προϊόντα που διευκολύνουν την εξ αποστάσεως εργασία και εκπαίδευση, αλλά και την ψυχαγωγία – και να μας ενημερώσετε σχετικά, εντάσσοντάς το στην πρωτοβουλία DigitalSolidarityGR, που άμεσα θα λειτουργεί και ως πλατφόρμα». Η επιστολή του υπουργού καταλήγει ως εξής: «σε αυτή τη συγκυρία οφείλουμε να αποτελέσουμε δυναμικό κομμάτι της απάντησης στην πρόκληση απέναντι στην πανδημία. Και είμαι βέβαιος ότι η ανταπόκρισή σας θα είναι άμεση και καθοριστική».
Ολόκληρο το κείμενο της επιστολής:
«Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί τις τελευταίες ημέρες λόγω του νέου κορωνοϊού έχει δημιουργήσει για όλους μας νέα δεδομένα εξαιτίας των μέτρων που έχει χρειαστεί να ληφθούν – και όσων ενδέχεται να χρειαστεί να ληφθούν με βάση τις εξελίξεις. Σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση καλούμαστε να αντεπεξέλθουμε όλοι μαζί, με αλληλεγγύη και συνεργασία. Είναι η στιγμή να ανταποκριθούμε στο ρόλο που μας αναλογεί ατομικά και συλλογικά. Για το λόγο αυτό το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης κινητοποιεί το σύνολο των υπηρεσιών, των φορέων και των συνεργειών του. Σε αυτό το πλαίσιο, οφείλουμε όλοι να συμβάλουμε ώστε οι πολίτες, το κράτος και οι επιχειρήσεις να έχουν τα κατάλληλα εφόδια για να ανταποκριθούν όσο το δυνατόν καλύτερα στη νέα πραγματικότητα. Σας καλώ να εξετάσετε ποιες από τις υπηρεσίες ή/και προϊόντα που παρέχετε συνδρομητικά μπορούν να διατεθούν δωρεάν για όσο διάστημα διαρκέσουν τα έκτακτα μέτρα: υπηρεσίες και προϊόντα που διευκολύνουν την εξ αποστάσεως εργασία και εκπαίδευση, αλλά και την ψυχαγωγία – και να μας ενημερώσετε σχετικά, εντάσσοντάς το στην πρωτοβουλία #DigitalSolidarityGR, που άμεσα θα λειτουργεί και ως πλατφόρμα. Σε αυτή τη συγκυρία οφείλουμε να αποτελέσουμε δυναμικό κομμάτι της απάντησης στην πρόκληση απέναντι στην πανδημία. Και είμαι βέβαιος ότι η ανταπόκρισή σας θα είναι άμεση και καθοριστική».

«Προβληματισμός» για την κατάσταση του δικτύου
Εξάλλου, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο υπουργός συζήτησε σε τηλεδιάσκεψη τη Δευτέρα με τους διευθύνοντες συμβούλους του κλάδου των τηλεπικοινωνιών, με τις πληροφορίες να θέλουν ως ζητήματα αυτά της υπερφόρτωσης των δικτύων και της διαχείρισής του, καθώς και τη διασφάλιση της ακεραιότητας και διαθεσιμότητας των τηλεπικοινωνιακών υποδομών. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, «εξετάστηκαν ενέργειες για τη διαχείριση του αναμενόμενου αυξημένου φόρτου στα δίκτυα και τη διασφάλιση της ακεραιότητας και της διαθεσιμότητας των τηλεπικοινωνιακών υποδομών λόγω των ειδικών αναγκών που προκαλούν τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού».
Ακόμη, όπως αναφέρεται, συμφωνήθηκε οι δύο πλευρές να παραμένουν σε διαρκή επικοινωνία προκειμένου να διασφαλίζεται στον μέγιστο δυνατό βαθμό η αποτελεσματική λειτουργία των λύσεων τηλεργασίας που χρησιμοποιούν τόσο φορείς του Δημοσίου όσο και μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα, καθώς και όλες οι σχετικές υπηρεσίες επικοινωνίας που παρέχονται προς τους πολίτες.

Στη συζήτηση συμμετείχαν ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ο γενικός γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Αντώνης Τζωρτζακάκης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ Μιχάλης Τσαμάζ, ο διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάς Χάρης Μπρουμίδης, ο διευθύνων σύμβουλος της Wind Ελλάς Νάσος Ζαρκαλής και ο διευθύνων σύμβουλος της Forthnet Πάνος Παπαδόπουλος.
Συστάσεις για «σωστή χρήση του διαδικτύου» από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, η σύσταση στους πολίτες να αποφεύγουν τον συνωστισμό και τις συναθροίσεις λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και να «μείνουν σπίτι» είχε ως συνέπεια την εκτεταμένη χρήση των διαδικτυακών υπηρεσιών που «επιστρατεύτηκαν» για τις ανάγκες της εργασίας εξ αποστάσεως, της επικοινωνίας, ακόμη και της ψυχαγωγίας. «Σχεδόν όλη η ανθρώπινη επικοινωνία καλείται να διεκπεραιωθεί μέσα από την τεχνολογία και τις υποδομές της και η τήρηση μερικών απλών κανόνων για την υπεύθυνη και ορθολογική χρήση των τηλεπικοινωνιακών δικτύων, επιτρέπει σε όλους να απολαμβάνουν απρόσκοπτα τις υπηρεσίες. Για αυτό, και το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ειδικότερα η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων εξέδωσε έναν “οδηγό” των 10 κανόνων για ορθή χρήση των υπηρεσιών».
Συγκεκριμένα:
Αποφεύγουμε, όσο το δυνατό, τη χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών ψυχαγωγίας κατά τις ώρες αιχμής, δηλαδή από τις 09:00 το πρωί ως τις 6:00 το απόγευμα. Με τον τρόπο αυτό δημιουργούμε τον απαιτούμενο «χώρο» ώστε τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα να είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν ακόμα και τις πιο απαιτητικές ανάγκες εφαρμογών επικοινωνίας και ομαδικής απομακρυσμένης εργασίας και τηλε-εκπαίδευσης, που είναι τόσο σημαντικές για μεγάλο αριθμό συμπολιτών μας και επιχειρήσεων και εν τέλει, κρίσιμες για την λειτουργία όλης της οικονομίας.
Αν πρόκειται να πραγματοποιήσουμε μία τηλεφωνική κλήση προτιμάμε τα σταθερά δίκτυα αντί των κινητών. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγουμε τη δημιουργία υπερβολικής κίνησης στις υποδομές κινητής τηλεφωνίας.
Αποφεύγουμε την αποστολή αρχείων μεγάλου μεγέθους και αν αυτό δεν είναι εφικτό, εξαντλούμε κάθε προσπάθεια συμπίεσής τους, εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό.
Αποφεύγουμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό την αποστολή μαζικών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τον υπολογιστή μας.
Αποφεύγουμε τις περιττές video κλήσεις, τόσο τις ώρες αιχμής όσο και τις απογευματινές και βραδινές ώρες μη αιχμής.
Εκμεταλλευόμαστε τις διαδικτυακές πλατφόρμες ομαδικής – συνεργατικής εργασίας με τους συναδέλφους μας και δεν χρησιμοποιούμε αποκλειστικά τις κλασσικές βιντεοεφαρμογές.
Κατεβάζουμε στον υπολογιστή μόνο τα αρχεία που χρειαζόμαστε. Αν θέλουμε να μοιραστούμε με άλλους ένα αρχείο που εντοπίσαμε στο διαδίκτυο, τους στέλνουμε τον σύνδεσμο και όχι το ίδιο το αρχείο.
Διατηρούμε ενημερωμένες τις ηλεκτρονικές μας συσκευές με τις τελευταίες εκδόσεις του λογισμικού τους, ακολουθώντας τις οδηγίες των κατασκευαστών. Επίσης, διατηρούμε ενημερωμένα τα προγράμματα που χρησιμοποιούμε για την προστασία των συσκευών από κακόβουλο λογισμικό.
Αν έχουμε παιδιά φροντίζουμε για τη δημιουργική τους απασχόληση και αποφεύγουμε όσο το δυνατόν τη προσκόλλησή τους αποκλειστικά σε πλατφόρμες μετάδοσης βίντεο (streaming) και στα κοινωνικά δίκτυα.
Υιοθετούμε υπεύθυνη συμπεριφορά στο διαδίκτυο. Συμβουλευόμαστε τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (www.eody.gr) για την αντιμετώπιση του κορονοϊού και δεν αναπαράγουμε πληροφορίες και υλικό που στερούνται επιστημονικής τεκμηρίωσης.
Πηγη: thepressproject.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ