Γιώργος Μπαλταδώρος: Δυο χρόνια χωρίς τον αετό του Αιγαίου.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δύο χρόνια πέρασαν από το τραγικό δυστύχημα της 12ης Απριλίου 2018 όπου το Mirage 2000-5 του Γιώργου Μπαλταδώρου χάθηκε για πάντα στα νερά του Αιγαίου.

Το χρονικό της τραγωδίας
Ο συναγερμός στην Πολεμική Αεροπορία σήμανε λίγο μετά το μεσημέρι της Πέμπτης 12 Απριλίου, λίγο μετά το Πάσχα. Τότε έγινε γνωστό πως είχε χαθεί το στίγμα αεροσκάφους Mirage 2000-5 που επέστρεφε στην 135 Σμηναρχία Μάχης στη Σκύρο μετά από επιχείρηση αναχαίτισης.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας σήμερα στις 12:15, υπήρξε απώλεια επαφής αεροσκάφους M2000-5, εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου.
Το αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας επέστρεφε στη βάση του μετά από επιχείρηση αναχαίτισης τουρκικών μαχητικών. Να σημειωθεί ότι η πτώση του δεν σχετίζεται με την αναχαίτιση. Μάλιστα, η τουρκική πολεμική αεροπορία έσπευσε να διευκρινίσει ότι δεν έχουν καμία εμπλοκή στην πτώση του ελληνικού μαχητικού.
Ο πιλότος του δεύτερου μαχητικού ήταν εκείνος που ενημέρωσε ότι έχασε την επικοινωνία με το Mirage 2000-5. Το αεροσκάφος του Γιώργου Μπαλταδώρου ανήκε στη Μοίρα 331 Παντός Καιρού ΘΗΣΕΑΣ που εδρεύει στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα. Είχε μετασταθμεύσει στη μονάδα ετοιμότητας της Σκύρου την Μεγάλη Εβδομάδα ως ένα από τα αεροσκάφη επιφυλακής.
Άμεσα, στο σημείο έσπευσαν ισχυρές δυνάμεις από όλα τα σώματα για την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης. Συμμετείχαν η φρεγάτα ΨΑΡΑ του Πολεμικού Ναυτικού που άλλαξε πορεία για να συμμετάσχει στις έρευνες, δυο ελικόπτερα Sikorsky, ένα Super Puma, κι ένα Chinook στο οποίο επέβαινε μία μονάδα των ΟΥΚ. Από πλευράς Λιμενικού, στις έρευνες για τον πιλότο του μαχητικού συμμετείχαν τέσσερα σκάφη και ένα ελικόπτερο.
Το Mirage 2000-5 του Γιώργου Μπαλταδώρου, σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, πετούσε σε αρκετά χαμηλό ύψος, κάτω των 6000 ποδών ή δηλαδή των 2000 μέτρων, ενώ όταν προσέγγισε την 135 Σμηναρχία της Σκύρου στην περιοχή επικρατούσε νέφωση ή αλλιώς αράχνη όπως λέγεται στην γλώσσα των πιλότων που περιόριζε την ορατότητα. Αυτό φέρεται να είναι κάτι που δυσκόλεψε την πτήση και προκάλεσε στον έμπειρο σμηναγό ένα είδος παραίσθησης – vertigo – αναφορικά με την πραγματική θέση του αεροσκάφους.
Το vertigo ή αλλιώς χωρικός αποπροσανατολισμός είναι, όπως τονίζουν οι ειδικοί, ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τους πιλότους και ειδικά αυτούς των μαχητικών αεροσκαφών.
Το μαύρο κουτί του αεροσκάφους ανασύρθηκε από βάθος 800 περίπου μέτρων με τη συνδρομή του βαθυσκάφους του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ).
Ποιος ήταν ο Γιώργος Μπαλταδώρος
Είχε γεννηθεί τον Ιούνιο του 1984. Ήταν πατέρας δυο παιδιών και όσοι τον γνώριζαν μιλούν με τα καλύτερα λόγια για εκείνον.
Υπηρετούσε στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα. Το μοιραίο αεροσκάφος είχε μετασταθμεύσει στη μονάδα ετοιμότητας της Σκύρου την Μεγάλη Εβδομάδα ως ένα από τα αεροσκάφη επιφυλακής.
Συγκλονιστική ήταν η συνέντευξη που είχε δώσει πριν λίγο καιρό ο ηρωικός Σμηναγός (Ι) Γ. Μπαλταδώρος στην κάμερα της εκπομπής του ΥΠΕΘΑ, Με Αρετή και Τόλμη.
Στο αφιέρωμα που είχε γίνει ο Σμηναγός που έχασε τηζωή του κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας περιγράφει την αποστολή αναγνώρισης που εκτελούν οι χειριστές και τονίζει πως σε κάθε αποστολή υπάρχει κίνδυνος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ