Μία μικρή ζυθοποιία στις Βρυξέλλες βρήκε τη λύση για το lockdown: παράδοση μπύρας στο σπίτι. Άλλωστε το κλείσιμο μπαρ και εστιατορίων δεν σημαίνει ότι ο κόσμος σταμάτησε να καταναλώνει αλκοόλ… μάλλον το αντίθετο!
Τα σκουρόχρωμα μπουκάλια των 330 ml γλιστράνε πάνω στον κυλιόμενο ιμάντα. Το ένα μετά το άλλο γεμίζουν με μπύρα. Μετά σειρά έχει ο φελλός και αργότερα η πολύχρωμη ετικέτα, στην οποία αναγράφεται το όνομα της μικρής ζυθοποιίας, που βρίσκεται κοντά στη βιομηχανική περιοχή των Βρυξελλών: «En Stoemelings»
Ο συνιδρυτής και διευθυντής, Σάμιουελ Λάνγκι περπατά – τηρώντας φυσικά τις απαραίτητες αποστάσεις ασφαλείας – ανάμεσα σε καζάνια, βραστήρες, παλέτες και στοίβες από μεγάλα χαρτόκουτα. Ανάμεσά τους μερικές τετράδες μπύρας, έτοιμες να πακεταριστούν και να πάρουν το δρόμο προς έναν από τους πελάτες του, ο οποίος λόγω του κορωνοϊού είναι αναγκασμένος να τις καταναλώνει στο μπαλκόνι του.
Όταν η βελγική κυβέρνηση επέβαλε την απαγόρευση κυκλοφορίας λόγω της πανδημίας περί τα μέσα Μαρτίου, ο Σάμιουελ και οι συνάδελφοί του σοκαρίστηκαν – όπως πολλοί που που εργάζονται σε καταστήματα, μπαρ και καφετέριες. «Δεν είχαμε ιδέα τι να κάνουμε», λέει ο Λάνγκι, καθισμένος σε ένα παγκάκι μπροστά από τη μικρή ζυθοποιεία του.
Το 90% της παραγωγής για την En Stoemelings καταναλώνεται σε εστιατόρια και παμπ. Πρόκειται για έσοδα τα οποία από την μία μέρα στην άλλη εξαφανίστηκαν. Για τον Λάνγκι το να σταματήσει την παραγωγή θα σήμαινε ότι πρέπει να απολύσει όλους τους υπαλλήλους τους.
Η σωτηρία του ντιλίβερι
Ωστόσο, την ίδια κιόλας μέρα, έγραψε σε όλους τους φίλους και τους γνωστούς του, γέμισε το αυτοκίνητό του με κιβώτια μπίρας και ξεκίνησε μόνος του το ντιλίβερι βελγικής μπύρας στο σπίτι. Ένα εγχείρημα που φάνηκε αμέσως ότι θα έχει μεγάλη επιτυχία. «Επειδή ξαφνικά όλοι έπρεπε να μείνουν στο σπίτι, μια από τις πρώτες ερωτήσεις ήταν: και τώρα πώς θα προμηθευτώ τις αγαπημένες μου μπύρες;».
Ο Λάνγκι άρχισε να πουλάει την μπύρα του στο διαδίκτυο και να παραδίδει τις παραγγελίες στους πελάτες μέσω μιας υπηρεσίας που κάνει ντιλίβερι με ποδήλατα. Και φυσικά δεν είναι ο μόνος επιχειρηματίας που στήριξε την οικονομική του επιβίωση σε αυτό. Πρόκειται για μία κοινή στρατηγική σε παραγωγούς τροφίμων και ποτών στο Βέλγιο.
Μία κρύα μπίρα για καθαρή συνείδηση
Μέσα από πρωτοβουλίες, όπως αυτές του Café Solidarité και του Café Courage, οι λάτρεις της βελγικής μπύρας μπορούν τώρα να αγοράσουν ένα κουπόνι για μια μπύρα ή κάποιο άλλο ποτό της επιλογής τους και στη συνέχεια να το εξαργυρώσουν στο αγαπημένο τους μπαρ, όταν εκείνο ξανανοίξει.
Αν και από την απαγόρευση κυκλοφορίας και έπειτα στα σούπερ μάρκετ στο Βέλγιο πωλείται περισσότερο αλκοόλ, σύμφωνα με τη βελγική εφημερίδα Le Soir, οι παραγωγοί που πωλούσαν τα προϊόντα τους σε εστιατόρια και μπαρ έχουν ήδη αρκετά μεγάλο πρόβλημα.
Είναι πολλοί εκείνοι που θα προτιμούσαν να πίνουν λιγότερο αλκοόλ αυτόν τον καιρό, λέει η ψυχολόγος Εμίλια Μπογκντάνοβιτς: «Ένας λόγος είναι ότι υπάρχουν πολύ λιγότερες κοινωνικές εκδηλώσεις». Παρόλα αυτά, σημειώνει η ψυχολόγος, ο κόσμος καταναλώνει πλέον συστηματικά περισσότερο αλκοόλ. Επίσης οι πότες που συχνά στρέφονταν κρυφά στο αλκοόλ, πλέον με την οικογένεια όλη μέρα στο σπίτι δεν μπορούν να το κάνουν…
Ο Σάμιουελ Λάνγκι γνωρίζει πολύ καλά τις παγίδες του προϊόντος του. «Όλοι ξέρουμε ανθρώπους που πίνουν λίγο παραπάνω αυτές τις μέρες. Μερικές φορές λέμε αστειευόμενοι ότι παράγουμε νόμιμα ναρκωτικά, αλλά φυσικά αυτό έχει μία μεγάλη δόση αλήθειας».
πηγή: DW