Πιο συνειδητοποιημένοι γίνονται οι χρήστες όσον αφορά τα προσωπικά τους δεδομένα και πού διατίθενται αυτά στο Διαδίκτυο.
Μάλιστα, ένα ποσοστό 82% δηλώνει ότι προσπάθησε να αφαιρέσει ιδιωτικές πληροφορίες του από ιστότοπους ή μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, το ένα τρίτο (37%) προσθέτει ότι δεν έχει ιδέα πώς να το κάνει.
Νέα έρευνα της Kaspersky διαπίστωσε ότι οι καταναλωτές, σε όλο τον κόσμο, θέλουν να αναλάβουν περισσότερη δράση για να προστατεύσουν και να διατηρήσουν τον έλεγχο του ιδιωτικού τους απορρήτου.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές δεν ανησυχούν μόνο για τις προσωπικές τους πληροφορίες, αλλά και για τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Για παράδειγμα, η έκθεση αποκαλύπτει ότι το 24% των καταναλωτών ισχυρίζεται ότι τα προσωπικά τους δεδομένα ή οι πληροφορίες για την οικογένειά τους, έχουν γίνει δημοσίως διαθέσιμα χωρίς τη συγκατάθεσή τους.
Τέτοια περιστατικά ωθούν τους καταναλωτές να κάνουν συνειδητές επιλογές σχετικά με το πώς και πού αποθηκεύονται τα προσωπικά τους δεδομένα, για να σταματήσουν την προβολή ή τη χρήση τους από άλλους, που δεν έχουν άδεια να το πράξουν. Ένα σημαντικό ποσοστό εφαρμόζει πρόσθετα μέτρα κατά την περιήγηση στο Διαδίκτυο, για να αποκρύψει τις πληροφορίες του από ψηφιακούς εγκληματίες (43%), από ιστότοπους που επισκέπτονται (41%) και από άλλα άτομα, που έχουν πρόσβαση στην ίδια συσκευή (37%).
Αποθήκευση πληροφοριών
Επιπλέον, ορισμένοι παραμένουν επιφυλακτικοί σχετικά με την αποθήκευση προσωπικών πληροφοριών στις συσκευές τους. Για παράδειγμα, το ένα πέμπτο (21%) δηλώνει, επίσης, ότι ανησυχεί για τα προσωπικά δεδομένα που συλλέγονται από τις εφαρμογές, που χρησιμοποιούν στις φορητές συσκευές τους.
Τα άτομα αυτά μπορεί να αισθάνονται ότι χάνουν τον έλεγχο του τόπου αποθήκευσης των δεδομένων τους και γνωρίζουν τους κινδύνους, που συνδέονται με την κοινή χρήση προσωπικών πληροφοριών. Έτσι, κατανοητά δεν επιθυμούν να χρησιμοποιούνται από τρίτους, χωρίς οι ίδιοι να το γνωρίζουν.
Συστάσεις
Για να βεβαιωθούν ότι τα προσωπικά τους στοιχεία παραμένουν προστατευμένα στο Διαδίκτυο, η Kaspersky συμβουλεύει τους καταναλωτές:
“- Κρατήστε μια λίστα με τους online λογαριασμούς σας, ώστε να έχετε πλήρη κατανόηση των υπηρεσιών και των ιστότοπων, που ενδέχεται να αποθηκεύουν τα προσωπικά σας στοιχεία.
– Ξεκινήστε να χρησιμοποιείτε το “Privacy Checker”, που σας βοηθά να ορίσετε τα προφίλ σας σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως ιδιωτικά. Θα δυσκολέψει τρίτους να βρουν πολύ προσωπικές πληροφορίες σας.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για τον έλεγχο του ψηφιακού σας αποτυπώματος. Ένας από αυτούς είναι να έχετε κατά νου με ποιόν μοιράζεστε προσωπικά δεδομένα και να κατανοείτε πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Οτιδήποτε τοποθετείται στο Διαδίκτυο μπορεί να παραμείνει προσβάσιμο σε ένα ευρύ φάσμα ατόμων για μεγάλο χρονικό διάστημα, εκτός εάν λάβετε συγκεκριμένη δράση για την προστασία του”, καταλήγουν οι αναλυτές της εταιρείας.
sepe