Υπό τη σκιά της πανδημίας του νέου κορονοϊού κινήθηκαν οι πωλήσεις tablets κατά το 1ο τρίμηνο του 2020, με την αγορά να υποχωρεί κατά 18,2% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Η συνεχιζόμενη πανδημία του COVID-19 είχε ως αποτέλεσμα να διατεθούν στη διεθνή αγορά 24,6 εκατομμύρια tablets, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της International Data Corporation (IDC).
Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι αναλυτές στο “Worldwide Quarterly Tablet Tracker”, η αγορά είχε και τις φωτεινές της εξαιρέσεις, όπως για παράδειγμα οι detachable (αποσπώμενες) συσκευές, οι πωλήσεις των οποίων κινήθηκαν κόντρα στο ρεύμα της αγοράς, καταγράφοντας ισχυρή διψήφια αύξηση. Η κατηγορία των λεγόμενων “2-σε-1” συσκευών (πρακτικά συνδυάζει τη λογική των tablets και των laptops, λειτουργώντας ως φορητός υπολογιστής 2-σε-1) κατέγραψαν άνοδο κατά 56,8% το 1ο τρίμηνο του έτους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, η άνοδος αυτή προήλθε, κυρίως, λόγω των συσκευών με λειτουργικό iOS, ενώ τα slate tablets είδαν τις αποστολές να μειώνονται κατά 36,4% σε σύγκριση με το 1ο τρίμηνο του 2019.
Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Apple εξακολούθησε να είναι ο κορυφαίος πωλητής στην παγκόσμια αγορά, παρ’ όλο που ο μεγάλος αριθμός αποστολών καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019 και το κλείσιμο εργοστασίων κατά το 1ο τρίμηνο (λόγω του COVID-19) ανάγκασε την εταιρεία να μειώσει την παραγωγή της. Αυτό είχε μεν ως αποτέλεσμα τη συνολική πτώση των πωλήσεων κατά 30,4% το εξεταζόμενο διάστημα, ωστόσο, η εταιρεία εξακολουθεί να ηγείται στην αγορά των “2-σε-1” tablets, καθώς κάθε iPad – με εξαίρεση το “μίνι”- προσφέρει ένα αποσπώμενο πληκτρολόγιο.
Η κατάταξη των εταιρειών
Η Samsung, από την πλευρά της, διατήρησε τη δεύτερη θέση στις παγκόσμιες πωλήσεις tablets, πετυχαίνοντας αύξηση αποστολών κατά 3,9% σε ετήσια βάση. “Ακόμη και με τη συνεχιζόμενη παγκόσμια κρίση, η εταιρεία κατάφερε να αποστείλει 5 εκατ. συσκευές tablets στη διάρκεια του 1ου τριμήνου του 2020, καθώς πολλοί πελάτες κατέφυγαν στην αγορά συσκευών για ψηφιακή μάθηση και εργασία από το σπίτι. Η Samsung κυκλοφόρησε, επίσης, το Galaxy Tab S6 5G κι έγινε η πρώτη εταιρεία, που παρουσίασε 5G σε tablet, ωστόσο το μοντέλο δεν κυκλοφόρησε σε πολλές περιοχές”, σχολιάζουν οι αναλυτές.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι πωλήσεις της Huawei διαμορφώθηκαν σε 3 εκατ. μονάδες το 1ο τρίμηνο του έτους, που συνιστά, ωστόσο, ετήσια πτώση κατά 8,3%. Πέραν των ειδικών συνθηκών που δημιούργησε στην αγορά η πανδημία του νέου κορωνοϊού, η Huawei έχει να αντιμετωπίσει ένα δυσμενές κλίμα στις εκτός Κίνας αγορές, λόγω της εμπορικής διαμάχης ΗΠΑ-Κίνας και της έλλειψης υποστήριξης από τις υπηρεσίες της Google.
Στο μεταξύ, στη διάρκεια του 1ου τριμήνου του 2020, η Lenovo ανέβηκε στην τέταρτη θέση και ήταν μια από τις δύο εταιρείες στην πρώτη πεντάδα των κατασκευαστών με θετική πρόσημο ανάπτυξης. Η εταιρεία απέστειλε διεθνώς 1,6 εκατ. tablets, που συνιστά ετήσια αύξηση κατά 1,9%, η οποία προήλθε κυρίως από την Ιαπωνία, τις ΗΠΑ και τη Δυτική Ευρώπη, ενώ οι περισσότερες από τις άλλες περιοχές σημείωσαν πτώση.
Τέλος, η Amazon.com εξασφάλισε την πέμπτη θέση της κατάταξης, με μείωση πωλήσεων κατά 24,5%.
sepe