Ούτε βήμα πίσω δεν κάνει η κυβέρνηση στο ζήτημα της τηλεκπαίδευσης μέσω καμερών στα σχολεία που έχει προκαλέσει αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα και τα κόμματα.
https://youtu.be/Zqc1g19lfkA
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, έκανε λόγο για παραπληροφόρηση και δίκη προθέσεων, υποστηρίζοντας ότι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έκρινε ως νόμιμο το σκοπό της διάταξης που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Η κ. Κεραμέως πρόσθεσε ότι το υπουργείο Παιδείας είχε συμβουλευθεί την Αρχή πριν τη διαμόρφωση της ρύθμισης και ενσωμάτωσε συγκεκριμένες προτάσεις της. Σημείωσε επίσης ότι «μετά τη χθεσινή ανακοίνωση τής Αρχής, κάποιοι εν απογνώσει ψάχνουν νέες άμυνες και προσπαθούν να συνεχίσουν την παραπληροφόρηση, λέγοντας ότι δήθεν κάνουμε πίσω» και τόνισε: «Το διαμηνύω, λοιπόν. Ούτε βήμα πίσω! Προχωράμε, όπως ακριβώς ξεκινήσαμε, για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος». Παράλληλα, η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι πρόκειται να εκδοθεί άμεσα η απαραίτητη κανονιστική πράξη για την εφαρμογή της διάταξης που ψηφίσθηκε και παρέχει τη δυνατότητα ψηφιακής σύνδεσης των μαθητών που μένουν σπίτι. Διαβάστε Αναλυτικά
Τσίπρας
«Η κυβέρνηση επιμένει στην άκρως επικίνδυνη ρύθμιση για τη ζωντανή αναμετάδοση μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες και αυτό παρά το γεγονός ότι υπουργοί της πιάστηκαν να λένε ψέματα για δήθεν συμφωνία με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα», τονίζει ο Αλέξης Τσίπρας με ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Διαβάστε Αναλυτικά
Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο
Ολοκληρώθηκε η μεγάλη συγκέντρωση των εκπαιδευτικών με αίτημα την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία και να μην εφαρμοστεί η τροπολογία για την αναμετάδοση του σχολικού μαθήματος. Λόγω του συλλαλητηρίου έκλεισαν δρόμοι στο κέντρο: η Β. Σοφίας από Σέκερη, η Βασιλίσσης Αμαλίας από Συγγρού και η Σταδίου. Το συλλαλητήριο ξεκίνησε από τα Προπύλαια και ακολουθεί πορεία προς τη Βουλή. Έξω από τη Βουλή, στο ύψος του Άγνωστου Στρατιώτη, οι διαδηλωτές επιχείρησαν να κρεμάσουν πανό έξω από τη κοινοβούλιο, ωστόσο οι δυνάμεις της Αστυνομίας τους εμπόδισαν, με αποτέλεσμα να προκληθούν μικροεπεισόδια. Διαβάστε Αναλυτικά και δείτε βίντεο
ΔΟΕ:
Λέμε ΟΧΙ στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Λέμε ΟΧΙ στον Μεγάλο Αδελφό μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας
Υπερασπιζόμαστε τη Δημοκρατία, το δημόσιο σχολείο, τους εκπαιδευτικούς και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας
ΟΛΜΕ:
«Η κυβέρνηση, αγνοώντας τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου άλλα και τα αιτήματα και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών κατέθεσε με εντελώς αντιδημοκρατικό τρόπο, χωρίς διάλογο και εν μέσω πανδημίας, αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία
αποφάσισε το άνοιγμα των σχολείων χωρίς να έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας και της ζωής μαθητών και εκπαιδευτικών ψήφισε αιφνιδιαστικά εκπρόθεσμη τροπολογία για την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος, παραβιάζοντας τα προσωπικά δεδομένα ανηλίκων μαθητών και εκπαιδευτικών καθώς και τις αρχές που διέπουν την ίδια την παιδαγωγική διαδικασία.
Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο: «Λέμε όχι στον Μεγάλο Αδελφό» [vid & pics]
ΑΔΕΔΥ
«Πρόκειται για νέο αντιδημοκρατικό κατρακύλισμα – είχε προηγηθεί η κατάθεση του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία – της υπουργού Παιδείας, η οποία εν μέσω πανδημίας, σε ένα άσχετο νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, ψήφισε μια αντισυνταγματική και απαράδεκτη τροπολογία, με την οποία προσπαθεί να στήσει Οργουελιανό περιβάλλον στα σχολεία, καταπατώντας κάθε ελληνική και διεθνή νομοθεσία, περί προστασίας της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων μαθητών κι εκπαιδευτικών» σημειώνει η ΑΔΕΔΥ σε σχετική της ανακοίνωση. Διαβάστε Αναλυτικά
Μπαμπινιώτης
Την δική του άποψη για την ζωντανή αναμετάδοση μαθημάτων στα σχολεία για όσους μαθητές δεν μπορούν να παρακολουθήσουν διά ζώσης έδωσε ομότιμος καθηγητής Γλωσσολογίας και τέως πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεώργιος Μπαμπινιώτης.
Συγκεκριμένα, τόνισε: «Δεν είναι δυνατόν ο δάσκαλος να μην φαίνεται, να είναι σαν να πρόκειται για τηλεφωνική σύνδεση ή για ραδιόφωνο, να είναι η αόρατος κεφαλή. Ο δάσκαλος είναι ένα πρόσωπο που πρέπει να τιμάμε, τα παιδιά τον υπολογίζουν, τον σέβονται, είναι μια αυθεντία για τα μικρότερα και τα μεγαλύτερα παιδιά, επομένως ο δάσκαλος πρέπει να φαίνεται και να διδάσκει σαν να ήταν ζωντανά μέσα στην τάξη (και είναι για τα μισά παιδιά) και οι μαθητές δεν φαίνονται, δεν υπάρχει τέτοια πρόθεση, δεν υπάρχει περίπτωση να δείξουμε τους μαθητές, είτε αυτούς που είναι στην τάξη, είτε αυτούς που είναι στα σπίτια τους και παρακολουθούν».
Τι προβλέπει η νέα ρύθμιση
Προβλέπει εκτενέστερο θεσμικό πλαίσιο για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ιδιαίτερα, δε, τώρα που προχωρούμε σε σταδιακή επαναλειτουργία σχολείων, με δυνατότητα για κάποιους μαθητές να απουσιάζουν για συγκεκριμένους λόγους.
Ειδικότερα:
• Προβλέπεται, όπως είχε αναγγελθεί, η δυνατότητα ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές που συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές που συμμετέχουν εξ αποστάσεως, σε περίπτωση επιδημικής νόσου (όπως αυτή που βιώνουμε τώρα λόγω του κορoνοϊού COVID-19)
• Επιπλέον, προβλέπεται, σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, η δυνατότητα συνολικής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, για όσο διαρκεί η έκτακτη ή απρόβλεπτη συνθήκη (π.χ. σε περίπτωση φυσικών καταστροφών).
Ως εξαιρετική διάταξη, η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση θεσπίστηκε και στη χώρα μας, ώστε να μετριαστούν οι δυσμενείς επιπτώσεις σε περιπτώσεις υγειονομικής κρίσης ή άλλης έκτακτης ανάγκης.
-Εκτός από τις γενικές ρυθμίσεις για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση όταν προβλέπεται έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός, η ρύθμιση προβλέπει και τη δυνατότητα ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές με φυσική παρουσία και εξ αποστάσεως σε ειδικές περιστάσεις. Γιατί εισάγετε αυτή τη συγκεκριμένη ρύθμιση;
Η ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές, που συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε άλλους που απουσιάζουν και συμμετέχουν εξ αποστάσεως μέσω σύγχρονης τηλεκπαίδευσης προβλέπεται αποκλειστικά και μόνο σε περιπτώσεις επιδημικών νόσων. Ακριβώς την ανάγκη αυτή βιώνουμε τώρα κατά τη σταδιακή επαναλειτουργία των σχολείων.
Μέριμνα του Υπουργείου είναι να μην μείνει κανείς μαθητής πίσω, να μην αποκοπούν δηλαδή από την εκπαιδευτική διαδικασία οι μαθητές εκείνοι που πρέπει να παραμείνουν σπίτι. Να μην τιμωρηθούν, επειδή προστατεύουν την υγεία τη δική τους, των οικογενειών τους, του κοινωνικού συνόλου, παραμένοντας εκτός σχολικής αίθουσας, ακολουθώντας τις συστάσεις των ειδικών. Χωρίς την επιλογή της ζωντανής μετάδοσης, μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές μπορεί να μείνουν μήνες αποκομμένοι από κάθε μαθησιακή διαδικασία.
-Όταν η Πολιτεία προβλέπει τη δυνατότητα για ορισμένους μαθητές να μείνουν εκτός σχολείου για προληπτικούς λόγους προστασίας της ατομικής και δημόσιας υγείας, είναι και αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας να μεριμνήσει για την πρόσβαση των μαθητών αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία εξ αποστάσεως.
-Υποκαθίσταται η δια ζώσης διδασκαλία;
Ασφαλώς και όχι. Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία. Είναι ένα χρήσιμο εργαλείο ανάγκης σε έκτακτες περιπτώσεις, ώστε να μην αποξενωθούν οι μαθητές από τη μαθησιακή διαδικασία για το διάστημα κατά το οποίο επικρατούν οι ανωτέρω έκτακτες συνθήκες.
-Προβλέπεται βιντεοσκόπηση του μαθήματος μέσα από την τάξη;
Όχι. Η διάταξη προβλέπει ότι στις περιπτώσεις αυτές επιδημικής νόσου, όπως αυτή που βιώνουμε – επιτρέπεται μόνο η ζωντανή μετάδοση ήχου και εικόνας σε πραγματικό χρόνο, για όσο διαρκεί η διδασκαλία, με αποκλειστικούς αποδέκτες τους μαθητές. Απαγορεύεται ρητά η καταγραφή και η αποθήκευση του παραδιδόμενου μαθήματος.
-Θα εγκατασταθούν κάμερες στις τάξεις και θα γίνεται καταγραφή;
Όχι. Καμία εγκατάσταση κάμερας δεν θα γίνει στις τάξεις. Θα χρησιμοποιείται απλός φορητός ηλεκτρονικός εξοπλισμός, όπως αυτός που χρησιμοποιούνταν για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δηλαδή υπολογιστής, τάμπλετ, κινητό, όποια συσκευή διατίθεται, που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της σύνδεσης του εκπαιδευτικού με τους μαθητές του για το συγκεκριμένο σκοπό. Οι μαθητές θα μπορούν να συνδέονται και μέσω σταθερού τηλεφώνου, με αστική χρέωση.
-Μπορεί να συνδεθεί ψηφιακά οποιοσδήποτε με τη φυσική τάξη;
Όχι, ο σύνδεσμος μέσω του οποίου συνδέονται οι μαθητές που μένουν σπίτι για λόγους προστασίας της ατομικής και δημόσιας υγείας δίδεται αποκλειστικά σε αυτούς από τον εκπαιδευτικό. Προ της σύνδεσης των εν λόγω μαθητών με την τάξη, ο εκπαιδευτικός πρέπει πρώτα να τους επιτρέψει την είσοδο στην πλατφόρμα. Ο εκπαιδευτικός έχει τον πλήρη έλεγχο των εισερχόμενων συμμετεχόντων και όλης της διαδικασίας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
-Τίθεται ζήτημα προσωπικών δεδομένων των μαθητών;
Για τη διασφάλιση της προστασίας τυχόν προσωπικών δεδομένων, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει λάβει όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα. Η διάταξη διαμορφώθηκε μετά από διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και ενσωματώνει περισσότερες εγγυήσεις ακόμη και από αυτές που απαιτεί το ενωσιακό δίκαιο και η ελληνική νομοθεσία. Επιπλέον η λήψη θα εστιάζει μόνο στον πίνακα ή/και τον εκπαιδευτικό, και όχι στους μαθητές. Ο εκπαιδευτικός διατηρεί τη δυνατότητα σίγασης της φωνής μαθητή, ή ακόμα και διακοπής της μετάδοσης, εάν το κρίνει απαραίτητο.
-Είναι υποχρεωτική η ταυτόχρονη μετάδοση του μαθήματος από την τάξη μέσω σύγχρονης τηλεκπαίδευσης στην περίπτωση της επιδημικής νόσου;
Η ρύθμιση προβλέπει τη δυνατότητα παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με τη χρήση τεχνολογίας για ταυτόχρονη μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό.
Όπως προαναφέρθηκε, η ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές, που συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε άλλους που απουσιάζουν και συμμετέχουν εξ αποστάσεως, προβλέπεται μόνο ως δυνατότητα και μόνο σε περίπτωση επιδημικής νόσου.