Πριν από 25 χρόνια ήταν τα Apple II και Mac, το 2002 το iPod και πριν από τρία χρόνια το iPhone. Την Τετάρτη ήρθε να προστεθεί το iPad. Κάποιοι υποστήριξαν πως άφησε το «βασιλιά» γυμνό και τον παρέδωσε στους 90’s εφιάλτες του. Μήπως, όμως, δεν είναι έτσι τα πράγματα;
Η Apple επαναπροσδιορίζει άλλη μία αγορά.
Ας το πάρουν απόφαση κάποιοι: τo iPad δεν είναι tablet pc, δεν είναι pocket pc, δεν είναι laptop, smart phone, netbook. Είναι iPad. Όπως όταν πριν από μια δεκαετία όλοι χρησιμοποιούσαν τον όρο “iPod” για να προσδιορίσουν το mp3 player και στα 80’s τον όρο “walkman” για το φορητό κασετόφωνο, έτσι και οι συσκευές e-reader, οι οποίες -περισσότερο εκτός συνόρων- λαμποκοπούν από την αστερόσκονη του hype και σημειώνουν ρεκόρ πωλήσεων, θα γίνουν στο εξής ευρέως γνωστές ως “iPad”, ανεξαρτήτως brand.
Το μέλλον των εφημερίδων είναι εδώ.
Οι πωλήσεις των εφημερίδων σε παγκόσμιο επίπεδο καταγράφουν πτώση. Η βιωσιμότητά τους απειλείται άμεσα και οι εκδότες προσπαθούν να βρουν τρόπους, για να αποκτήσουν ξανά το χαμένο μερίδιο αγοράς. Η άνοδος, λοιπόν, στη σκηνή, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του iPad, στελέχους των «New York Times», προκειμένου να δείξει την εφαρμογή για την ηλεκτρονική εκδοχή της εφημερίδας του, μόνο τυχαία δεν είναι. Η μέρα που όλοι θα ξυπνούν έχοντας στο iPad τους την εφημερίδα τους και θα την ξεφυλλίζουν ηλεκτρονικά καθ’ οδόν για τη δουλειά, ίσως δεν είναι μακριά.
Το πιο επαναστατικό χαρακτηριστικό του iPad είναι η τιμή του.
Σε διαδικτυακή δημοσκόπηση, η οποία πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του Reuters πριν από την παρουσίαση, το 37% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα πλήρωνε για την «ταμπλέτα» 500-699 δολάρια, το 20% 700-899 δολάρια και το υπόλοιπο 30% απάντησε ότι δεν ενδιαφέρεται.
Το κόστος των 499 δολαρίων (360 ευρώ περίπου) για το φτηνότερο μοντέλο, όμως, δείχνει τη θέληση της εταιρείας να κάνει δυνατό «μπάσιμο» στο χώρο, κάνοντας την υψηλή τεχνολογία ακόμα πιο προσιτή στο ευρύ κοινό.
Σύμφωνα με το αμερικανικό πρακτορείο, αναλυτές της αγοράς προβλέπουν για το iPad πωλήσεις τριών έως πέντε εκατ. το πρώτο έτος. Θα τις ξεπεράσει μόνο και μόνο γιατί, σε αυτή την τιμή, ακόμα και ο μικρομεσαίος υπάλληλος μπορεί να «μεταμορφωθεί» σε καλοβαλμένο «γιάπι», όταν θα βγάλει το iPad στο βαγόνι του Μετρό για να διαβάσει την εφημερίδα του.
Υπερμέγεθες iPhone. Δηλαδή τι περίμενες;
Το ντιζάιν του “iPhone on steroids”, όπως πολλοί έσπευσαν να το χαρακτηρίσουν, είναι ιδανικό για μία τέτοια συσκευή. Μία «άνετη», πεντακάθαρη οθόνη αφής 9,7 ιντσών, χωρίς πολλά «μπλιμπλίκια» είναι ό,τι καλύτερο θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει μία ανάλογη συσκευή. Στο Star Wars το είχαν καταλάβει, ήδη από το 1977, θυμάσαι;
Το iPad δεν είναι το μέλλον. Το iPad ΙΙ είναι.
Οπως μας έμαθε και με τις παλαιότερες συσκευές της, η Apple δεν πετάει ποτέ το «καλό χαρτί» στην αρχή. Λανσάρει ένα πρώτο μοντέλο και μετά περιμένει ένα-ενάμιση χρόνο και μας αποκαλύπτει το πλήρες «σατανικό» σχέδιό της. Το iPad στερείται χαρακτηριστικών (multi tasking, webcam, ίσως κάποιο USB port), που θεωρούνταν αναμενόμενα. Μήπως, λοιπόν, ο κύριος Τζομπς έχει ήδη στο συρτάρι του την επόμενη γενιά και περιμένει λίγο, ώστε να μας την αποκαλύψει; Σίγουρα. Γι’ αυτό μη βιαστείτε να το αποκτήσετε: το μέλλον θα αργήσει λίγο. Αλλά θα σαρώσει οτιδήποτε θα έχει αφήσει όρθιο το iPad.
Ν.Π.