ΤΟ "ΑΤΕΡΜΟΝΟ ΠΕΔΙΟ…" ΤΟΥ ΓΑΠ !!!
Γράφει η Ντέπη Στενού
Δημοσιογράφος-Εκδότρια
Εκστασιάστηκε κατά την επίσκεψή της στην Ελλάδα η Χίλαρι Κλίντον από το έργο «Ατέρμονο πεδίο- Δελφοί» το οποίο κοσμεί το γραφείο του πρώην Πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου και νυν κ. Παπαδήμα .
Αν δεν το ενθυμείστε -γιατί εμείς οι Έλληνες έχουμε και ασθενή μνήμη -μιλάμε για το έργο που από το 2010 αντικατέστησε τον ιστορικό πίνακα “«H Eλλάς ευγνωμονούσα» (1858), του Θεόδωρου Bρυζάκη (1819-1878) , που δείχνει την Ελλάδα να ευγνωμονεί τους αγωνιστές του 21 για την απελευθέρωσή της και που επί χρόνια κοσμούσε το γραφείο του εκάστοτε Πρωθυπουργού.
Με την εγκατάσταση του ΓΑΠ εκεί όμως , αποκαθηλώθηκε μαζί με την σελίδα του Μεγάρου Μαξίμου που αναφερόταν σε αυτό το υπέροχο έργο !!!
Ήταν και από τα πρώτα πράγματα που έκανε ο ΓΑΠ μόλις έγινε Πρωθυπουργός … Βλέπετε η αλλαγή διακόσμησης του Γραφείου των προκατόχων του… ήταν πιο σημαντική υπόθεση από την μελέτη των οικονομικών δεδομένων, ώστε να ανακαλύψει τουλάχιστον έγκαιρα –αν δεν το ήξερε – ότι λεφτά δεν υπάρχουν !
Ο συγκεκριμένος Πίνακας βέβαια δεν βρισκόταν τυχαία εκεί .
Ουσιαστικά ήταν η συνείδηση του εκάστοτε πρωθυπουργού για να του θύμιζει καθημερινά την υποχρέωσή του να διαφυλάξει την ελευθερία και την ανεξαρτησία της Χώρας , για την οποία χύθηκαν ποταμοί αίματος από τον λαό της και να την παραδώσει ακέραια όπως την παρέλαβε !!!
Τώρα επειδή σε αυτή την Κυβέρνηση πολλοί κυκλοφορούν …αδιάβαστοι , μένει στον ιστορικό του μέλλοντος να απαντήσει αν ο πρώην Πρωθυπουργός είχε συναίσθηση της ιστορικής σημασίας του πίνακα και γι αυτό τον αποκαθήλωσε ή όπως επί 2 χρόνια συνηθίζει, απλώς δεν …ήξερε τι έκανε !!!
Σημασία έχει πως ο ΓΑΠ και η κυβέρνησή του αποκαθήλωσαν τις ιστορικές κατακτήσεις, την αξιοπρέπεια και την περηφάνια ενός ολόκληρου λαού , με την ίδια ευκολία που αποκαθήλωσαν και τον Πίνακα που τις εκπροσωπούσε !!!!
Τον αντικατέστησε δε με αυτό το …αριστούργημα (διαφήμιση της Vitex) πίσω από το πρωθυπουργικό γραφείο που ονομάζεται “Ατέρμονο πεδίο – Δελφοί” του Θεόδωρου Στάμου, που είδαμε να θαυμάζει και η κυρία Κλίντον και καμάρωνε ο Γιώργος… εξηγώντας της – μέσα στην άγνοιά του-και τι απεικονίζει (!!!! )
Μας λύθηκε βέβαια η απορία μέσα από το διάλογό τους , για το λόγο αποκαθήλωσης του πίνακα του Θ. Βρυζάκη… Της είπε ο ΓΑΠ ότι επέλεξε πίνακες μοντέρνας τεχνοτροπίας γιατί η προηγούμενη διακόσμηση του έπεφτε
λίγο … «βαριά» για τα κυβικά του !!!
Πράγματι τον κατανοούμε , είναι πολύ «βαριά» η ιστορία αυτής της χώρας για τον Γιώργο Παπανδρέου και τα ξενόφερτα στελέχη της κυβέρνησής του…
Δεν μπορούν να την σηκώσουν οι γυμνασμένοι από το κανό ώμοι του , ακόμη κι αν από δω και μπρος κάνει μόνο κανό, για την υπόλοιπη ζωή του….
Η Ιστορία ενός έθνους υπάρχει στο μυαλό και την καρδιά των υπηκόων του.
Έχει καταγραφεί εκεί από την εκπαίδευσή τους , από την γνώση των γεγονότων, από την διαπαιδαγώγηση στην οικογένεια τους , από τον τρόπο που την τιμά και την σέβεται στην καθημερινότητά του …
Αν δεν υπάρχει εκεί καταγεγραμμένη , τότε ακόμα και το πιο γυμνασμένο σώμα είναι πολύ «ελαφρύ» για να σηκώσει μια τέτοια Ιστορία … και πολύ περισσότερο του ΓΑΠ, της Ρεπούση , της Διαμαντοπούλου και η παρέας τους …
Όσο για τις διευκρινήσεις του στην Χίλαρυ περί μοντέρνας τέχνης , αποδεικνύονται τουλάχιστον φαιδρές αφού φάνηκε ξεκάθαρα ότι είχε μαύρα μεσάνυχτα ακόμη και για τον ζωγράφο που ήταν γνωστός ως το “κακό ” παιδί της Αμερικής …με συμμετοχή σε πολλές εκθέσεις στην Ν. Υόρκη και αλλού, και για τον οποίο δεν έκανε καμία αναφορά .
Θα μου πείτε, εδώ δεν είχε φροντίσει να του πει κανείς για το τι απεικονίζει ο πίνακας που κοσμεί το γραφείο του και τον άφησαν να της μιλάει για κάποιο… μικρό νησάκι του Αιγαίου! Δεν είχε ενημερωθεί δηλαδή ότι ο «Οδυσσέας» των “ατέρμονων πεδίων” μπορεί να βρήκε το νησί του, τη Λευκάδα, απέναντι από την Ιθάκη και να εμπνεύστηκε από τη θάλασσα και τα ακρογιάλια του Ιονίου …
Εν αντιθέσει με όλους εμάς που εξ αιτίας του , θα βολοδέρνουμε για τα διπλάσια χρόνια από τον Οδυσσέα , μέχρι να βρούμε την Ιθάκη, αν την βρούμε ποτέ και αν
εν τω μεταξύ δεν χρειαζόμαστε γερμανικό διαβατήριο για να πάμε ….
Αφήστε που ο περί ου ο λόγος πίνακας έχει πηγή έμπνευσης τους Δελφούς, οπότε είναι δύσκολο ακόμα και για ένα εκπρόσωπο του αφηρημένου εξπρεσιονισμού να έχει απεικονίσει σε αυτό του το έργο «νησάκι» και «Αιγαίο»…Αλλά που να ξέρουν ο ΓΑΠ και η Χίλαρυ από Δελφούς…
Πάντως τυχαία ή όχι, η επιλογή του ήταν προφητική και ταιριάζει απόλυτα με την κατάσταση που ο ίδιος οδήγησε την χώρα : Σε ένα “ατέρμονο πεδίο” εξάρτησης, εξαθλίωσης και εξευτελισμού .
Και για να τον βοηθήσουμε λίγο με τα Ελληνικά του , όπου «Ατέρμονος»: αυτός που δεν έχει τέρμα, άπειρος, ατελείωτος…
Όπως είπε και ο ίδιος : Παραλάβαμε τη χώρα στο χείλος του γκρεμού και την πήγαμε ένα βήμα μπροστά!!!!
Σωστά κ. Παπανδρέου…. και έτσι μας ρίξατε μέσα …παραδίνοντάς μας στην «ατέρμονη» ελπίδα ….για σωτηρία .
Ευτυχώς που δεν ήταν ατέρμονες και οι μέρες σας στην Εξουσία …
Όπως δεν είναι ατέρμονη και η υπομονή του λαού μας και όταν έρθει η στιγμή , θα σας ανταμείψει όλους όπως σας αξίζει σε μια ατέρμονη τιμωρία !!!