ΞΑΝΘΗ, 26/10/2020
Προς:
1) Εξοχότατο Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη
2) Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ.Νίκη Κεραμέως
3) Υπουργό Εσωτερικών κ. Τάκη Θεοδωρικάκο
4) Υπουργό Δικαιοσύνης κ. Κώστα Τσιάρα
5) Αρχηγούς Κομμάτων
6) Πρόεδρο Ανώτατου Πειθαρχικού Συμβουλίου
7) Πρόεδρο Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου
Ονομάζομαι Παρτσαλίδου Δέσποινα και υπηρετώ ως νηπιαγωγός στην
Ξάνθη. Εδώ και ένα χρόνο αγωνίζομαι και προσπαθώ με όσες δυνάμεις
μου έχουν απομείνει να δικαιωθώ θεσμικά, υπηρεσιακά και ηθικά
απέναντι σε μία σκευωρία ενός ανυπόστατου πλασματικού, παράνομου
και στημένου πειθαρχικού εις βάρος μου για λόγους εκφοβισμού και
τρομοκρατίας.
Το Μάϊο του 2019 διενεργήθηκε ΕΔΕ και τον Αύγουστο του ιδίου έτους
μου ασκήθηκε πειθαρχική δίωξη με την παραπομπή μου στο πειθαρχικό
συμβούλιο από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Ανατολικής
Μακεδονίας και Θράκης με την κατηγορία της άρνησης εκτέλεσης
υπηρεσίας σε εντολή προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών
του Υπουργείου Παιδείας, να επιτρέψω την είσοδο στους γλωσσικούς
διαμεσολαβητές της πράξης “Πιλοτικές παρεμβατικές δράσεις
υποστήριξης μουσουλμανοπαίδων στα νηπιαγωγεία της Θράκης”, ενώ
είχα δηλώσει εγγράφως στην υπηρεσία μου 7 μήνες πριν πως δεν
επιθυμώ να συμμετάσχω στο συγκεκριμένο ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ
πρόγραμμα.
Γιατί διώκομαι; Επειδή σεβάστηκα και τήρησα με ευλάβεια το
Προεδρικό Διάταγμα 79/2017, τους νόμους και τις εγκυκλίους του
Υπουργείου Παιδείας; Γιατί σε μια χώρα με ισχυρή ελληνική
Δημοκρατία, με ένα πολίτευμα αρχών και αξιών τόλμησα να αρνηθώ την
υλοποίηση ενός ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΥ προγράμματος; Γιατί θέλησαν
θεσμικά και συνδικαλιστικά όργανα να επιβάλουν ένα ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ
πιλοτικό πρόγραμμα με τον πλέον ανήθικο και βάναυσο τρόπο,
απαξιώνοντας τους συλλόγους διδασκόντων και τρομοκρατώντας τους
εκπαιδευτικούς με ψεύδη, εκβιασμούς και απειλές; Για ένα πρόγραμμα
που δεν υπογράψαμε υπεύθυνες δηλώσεις συμμετοχής και δεν είχαμε
την έγγραφη συγκατάθεση των γονέων; Για ένα πρόγραμμα που δεν
εστάλη ποτέ πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και δεν τηρήθηκαν
οι νόμιμες διαδικασίες; Για ένα πρόγραμμα που μας επιβλήθηκε
αυταρχικά και βίαια χωρίς έγγραφο τοποθέτησης των γλωσσικών
διαμεσολαβητών;
Είμαι όμηρος ενός πειθαρχικού που αιωρείται και δεν κλείνει. Ενός
πειθαρχικού που έχει θίξει την υπηρεσιακή μου εντιμότητα και την
εκπαιδευτική μου υπόσταση. Συμμετείχα σε μια νομική διαδικασία που
δε λαμβάνει τέλος. Κλήθηκα ως μάρτυρας σε ΕΔΕ, ορκίστηκα,
κατέθεσα τη μαρτυρία μου και τα έγγραφά μου, έκριναν ότι υπέπεσα σε
πειθαρχικό παράπτωμα και παραπέμφθηκα στο πειθαρχικό συμβούλιο.
Το μόνο που δεν ήρθε είναι η πειθαρχική απόφαση…
Σε ποια δημοκρατική χώρα εκπαιδευτικός διώκεται επειδή δεν
επιθυμεί να συμμετάσχει σε ένα ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ πρόγραμμα; Σε ποιο
κράτος Δικαίου ο εκπαιδευτικός εκφοβίζεται, απειλείται και
τρομοκρατείται για την υλοποίηση ενός ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΥ
προγράμματος; Σε ποια χώρα που διέπεται από ισονομία και ισοπολιτεία
δε λαμβάνει στα χέρια του ο διωκόμενος την πειθαρχική απόφαση;
Το προσωπικό και επαγγελματικό κόστος αυτά τα δύο χρόνια είναι
ανυπολόγιστο και δεν αποτιμάται στα λόγια ούτε αποτυπώνεται με
λέξεις. Με τη μακροχρόνια άσκηση ψυχολογικής βίας στον εργασιακό
μου χώρο, με την κατάχρηση εξουσίας που βίωσα κλονίστηκε η
εμπιστοσύνη μου στους θεσμούς μου και στο ρόλο της Πολιτείας.
Παλεύω να δικαιωθώ τόσο απέναντι στην υπηρεσία μου με τα
παραπλανητικά, απειλητικά και πλαστά έγγραφα που λάμβανα ως
απαντήσεις στα ερωτήματά μου, όσο και απέναντι στα συνδικαλιστικά
μου όργανα με τους εμπαιγμούς, τα ψεύδη, τις αδικίες, τις απειλές και
το διασυρμό που έχω υποστεί σε ΜΜΕ από τον πρόεδρο του συλλόγου.
Τον Οκτώβριο του 2018, οκτώ νηπιαγωγοί της Ξάνθης αιτηθήκαμε με
έγγραφό μας στον τοπικό διδασκαλικό σύλλογο νομική γνωμοδότηση
από τη ΔΟΕ σε ερωτήματα που θέσαμε για τη νομιμότητα της
παρουσίας των γλωσσικών διαμεσολαβητών στις τάξεις μας και δεν
λάβαμε ποτέ απάντηση. Αντίθετα, λάβαμε εμπαιγμούς και ασύστολα
ψεύδη. Στο εξώδικο που στείλαμε στην υπηρεσία μας και κοινοποιήθηκε
στον τοπικό σύλλογο και στη ΔΟΕ κανείς δεν τοποθετήθηκε. Στο
συνέδριο για τη μειονοτική εκπαίδευση που πραγματοποιήθηκε στην
Ξάνθη, κατήγγειλα την παράνομη υλοποίηση του προγράμματος στο
Νηπιαγωγείο μας και τα συνδικαλιστικά μου όργανα τήρησαν σιγή
ιχθύος.
Εδώ και δύο χρόνια παλεύω να μαζέψω τα κομμάτια μου για να σταθώ
αξιοπρεπής και παραγωγική εκπαιδευτικός μέσα στην τάξη μου, να
σταθώ όρθια και όχι τσακισμένη από την αλαζονεία και την έπαρση της
εξουσίας, που καταχράστηκε κάθε νόμιμο, εργασιακό και ανθρώπινο
δικαίωμά μου. Συνεχίζω και δεν εγκαταλείπω καμία προσπάθεια
δικαίωσης γιατί ασπίδα μου είναι ο νόμος και όπλο μου η
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. Δεν μπορεί να υπερισχύσει ο αυταρχισμός, η
τρομοκρατία, η ανομία και το άδικο απέναντι στο δίκαιο και τη
νομιμότητα.
Η δεκαετής συνεργασία μου με τους γονείς και τα παιδιά της
μειονότητας υπήρξε άριστη και στηρίχτηκε στην αμοιβαία εμπιστοσύνη,
στον αλληλοσεβασμό, στην αλληλοκατανόηση και στην πεποίθηση ότι
συνεργαζόμαστε για έναν κοινό στόχο. Το καλό των παιδιών.
Κύριε Πρωθυπουργέ, ζητώ την προσωπική σας παρέμβαση με τη
βεβαιότητα στις αρχές και στις αξίες που πρεσβεύετε ότι δεν θα
επιτρέψετε την τρομοκρατία στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας και της
Εκπαίδευσης.
Ζητώ να υπερισχύσει το κράτος Δικαίου, το Προεδρικό Διάταγμα
79/2017, οι νόμοι, οι εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας και όχι τα
ψεύδη, οι εκβιασμοί, οι απειλές και η ψυχική κακοποίηση (mobbing) από
μερίδα συνδικαλιστών, θεσμικών και πειθαρχικών οργάνων.
Ζητώ την παρέμβαση του δευτεροβάθμιου και ανώτατου πειθαρχικού
συμβουλίου.
Ζητώ να υπερασπιστείτε τους δημοκρατικούς θεσμούς που
υπονομεύτηκαν και να ταχθείτε υπέρ της ασφάλειας του πολίτη στη
χώρα του.
Οι εκπαιδευτικοί μπορεί να τρομοκρατούνται.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΟΧΙ…
Παρτσαλίδου Δέσποινα
Εκπαιδευτικός