Αναβρασμός στις τάξεις των εκπαιδευτών Δημοσίων ΙΕΚ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο αναβρασμός στις τάξεις των εκπαιδευτών Δημοσίων ΙΕΚ αποτυπώθηκε πλήρως σε τηλεδιάσκεψη αναγγελίας δημιουργίας νέας συλλογικής κίνησης

Την Κυριακή στις 7/3 πραγματοποιήθηκε, έπειτα από διαδικτυακό κάλεσμα, τηλεδιάσκεψη εκπαιδευτών ενηλίκων, η πλειοψηφία των οποίων τα τελευταία χρόνια καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες στα Δημόσια ΙΕΚ της χώρας, με μια εξαιρετικά μαζική συμμετοχή που άγγιξε τριψήφιο αριθμό, ξεπερνώντας τις προσδοκίες μας, αλλά ταυτόχρονα γεμίζοντάς μας αισιοδοξία για τη συνέχεια. Μια συνέχεια για την οποία, ίσως για πρώτη φορά στην ιστορία του κλάδου, υπάρχει η ελπίδα και αισιοδοξία ότι θα χαρακτηριστεί, αν μη τι άλλο, από πραγματική διεκδίκηση των αυτονόητων που δυστυχώς διαχρονικά, αλλά κυρίως φέτος, ούτε διεκδικήθηκαν και εν πολλοίς προωθήθηκαν τα ακριβώς αντίθετα από υπεύθυνους και μη.

9FD88C52 45CE 458D 9C93 E809AC17AD8A

Κατα τη διάρκεια αυτής της τηλεδιάσκεψης καταγράφηκαν οι θέσεις και οι απόψεις συναδέλφων, ενώ κοινό χαρακτηριστικών όλων ήταν η πλήρης απογοήτευσή τους τόσο από τους χειρισμούς του υπάρχοντος συνδικαλιστικού οργάνου, που υποτίθεται ότι εκπροσωπεί το σύνολο των εκπαιδευτών, όσο και από τους χειρισμούς και τις επιδιώξεις βεβαίως της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, μιλώντας μάλιστα ακόμα και για κυβερνητικές πρακτικές που ως στόχο φαίνεται να έχουν τη συνολική υποβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στα ΙΕΚ, και όχι τη βελτίωση αυτών.

Σαφής τοποθέτηση μέσω της τηλεδιάσκεψης υπήρξε για το ζήτημα της θέσεως των μονίμων Δημοσίων Υπαλλήλων στους πίνακες κατάταξης, καθώς η πλειοψηφία των εκπαιδευτών, πλην όσων βεβαίως λογικώς ευνοούνται, θεωρούν πως η επαναφορά αυτών σε κοινούς πίνακες ουδόλως σχετίζονται με την προσπάθεια βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της μεταλαμπάδευσης «εμπειρίας», όπως ισχυρίζεται η Γ.Γ, καθώς αν ελεγχθεί εξονυχιστικά το περιεχόμενο των διδακτικών αντικειμένων τα οποία καλούνται να διδάξουν οι εκπαιδευτές, σε σχέση με την αδίκως υπερμοριοδοτούμενη εμπειρία που παρουσιάζουν, σε μεγάλο ποσοστό μπορεί να μην σχετίζονται. Βεβαίως για να υπάρξει τέτοιος έλεγχος πρέπει να υπάρξει ριζική αλλαγή της φιλοσοφίας και της λειτουργίας του υπάρχοντος Μητρώου.

Εδώ ερχόμαστε στο μεγάλο «αγκάθι». Στην πλειοψηφία τους οι εκπαιδευτές εξέφρασαν την γνώμη ότι πρέπει να υπάρξει αντικατάσταση του παρόντος Μητρώου από ένα καλύτερα μελετημένο και λειτουργικά εφαρμόσιμο ψηφιακό Μητρώο, το οποίο ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να έχει άμεση διασύνδεση με τις λοιπές ψηφιακές δομές του κράτους, έτσι ώστε να γίνεται αυτόματα η οποιαδήποτε συσχέτιση ή και άντληση στοιχείων (Taxis Κλπ). Θα είναι περιττό να αναφέρουμε τα πολλά επίσης λειτουργικά προβλήματα που εμφάνισε το υπάρχον Μητρώο, καθώς αυτά έχουν παρουσιαστεί πολλάκις στις ομάδες των εκπαιδευτών στα κοινωνικά δίκτυα. Αυτό που πρέπει όμως να επισημανθεί και συζητήθηκε δεόντως, είναι το γεγονός ότι δεν δόθηκε η δυνατότητα στους εκπαιδευτές, μετά το τέλος του χειμερινού εξαμήνου, να προσθέσουν τη διδακτική εμπειρία που απέκτησαν σε αυτό, καθώς εκτός από το ότι η Γενική Γραμματεία δεν επέτρεψε το άνοιγμα του Μητρώου για προσθήκη στοιχείων, είναι γνωστή η τακτική καθυστερημένης καταγραφής ενσήμων σε όλη αυτή τη διαδικασία, κάτι που σημαίνει πως όταν τελείωσε το εξάμηνο δεν είχαμε υπογράψει ακόμα καν σύμβαση! Επιπροσθέτως σε όλα αυτά, σημειώθηκε από τους εκπαιδευτές και η ουσιαστική «κλοπή» ακόμα και αυτής της πενιχρής ποσοστιαίας μοριοδότησης της ανεργίας για τους εκπαιδευτές, που απασχολούνται αποκλειστικά στα ΙΕΚ, από τη λήξη του ενός εξαμήνου προς το άλλο, σημειώνοντας πως από τη στιγμή που πλέον υπάρχουν δύο προσκλήσεις-προκηρύξεις μέσα στο έτος, είναι υποχρεωμένος ο εργοδότης μας να μας παρέχει τα απαραίτητα έγγραφα έτσι ώστε να μπορούν οι εν λόγω εκπαιδευτές να εγγραφούν έστω και για μια ημέρα στον ΟΑΕΔ, για να μπορούν να συμμετέχουν στο εαρινό εξάμηνο και πάλι ως άνεργοι. Όπως ακριβώς δηλαδή συμβαίνει από το εαρινό εξάμηνο προς το χειμερινό. Είναι αυτονόητο ότι για την ουσιαστική επίλυση των ανωτέρω ζητημάτων κρίσιμη είναι η ουσιαστική άσκηση πίεσης από μέρους μας για την έγκαιρη καταβολή των ενσήμων και φυσικά την υπογραφή της σύμβασης πριν την ανάληψη καθηκόντων, όπως επιτάσσει η σχετική νομοθεσία, ενώ πάγια θέση μας θα είναι και η διεκδίκηση μετατροπής της σύμβασης έργου σε σύμβαση ορισμένου χρόνου

Ίσως το ακόμα πιο σοβαρό ζήτημα το οποίο συζητήθηκε σε αυτή τη, μαζικής συμμετοχής, τηλεδιάσκεψη ήταν το θέμα της, ακανόνιστης και άνευ αιτιολόγησης, υπερμοριοδότησης της επαγγελματικής εμπειρίας σε σχέση με τα ακαδημαϊκά προσόντα αλλά και τη διδακτική εμπειρία των εκπαιδευτών. Εδώ κοινός τόπος είναι επίσης η διεκδίκηση δίκαιης και αναλογικότερης μοριοδότησης, η οποία να μπορεί να επιφέρει ισορροπία στους κλάδους των εκπαιδευτών, χωρίς να δημιουργεί την, δικαιολογημένη, αίσθηση της εσκεμμένης πριμοδότησης συγκεκριμένων κλάδων, που υπάρχει σήμερα μετά τις σαρωτικές αλλαγές που σημειώθηκαν το καλοκαίρι του 2020. Βασικό ζήτημα συζήτησης των εκπαιδευτών, το οποίο εφάπτεται σαφώς της μοριοδότησης, ήταν η υπομοριοδότηση της Πιστοποιημένης εκπαιδευτικής επάρκειας στην εκπαίδευση ενηλίκων και η αδιανόητη κατάργηση από τον πίνακα μοριοδότησης των επιμορφωτικών προγαμμάτων-σεμιναρίων στην «Εκπαίδευση Ενηλίκων» και στο «Θεσμό της επαγγελματικής κατάρτισης». Σε ότι αφορά την υπομοριοδότηση της Πιστοποίησης, οι εκπαιδευτές τόνισαν ότι επί της ουσίας το κράτος έπαψε να έχει συνέχεια μέσω αυτής της κίνησης, καθώς μέχρι πέρσι και σύμφωνα με σχετική υποχρέωση προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, ήταν υποχρεωτική η κατοχή της εν λόγω πιστοποίησης για να μπορεί κάποιος να διδάξει σε ΔΙΕΚ, πράγμα που σημαίνει ότι το ίδιο κράτος ώθησε μεγάλο αριθμό εκπαιδευτών στο να αποκτήσει αυτή την πιστοποίηση, ξοδεύοντας χρόνο και φυσικά χρήμα, μέχρι που εν μια νυκτί το ίδιο κράτος αποφάσισε την άρση της υποχρεωτικότητας και την υπομοριοδότηση αυτής. Αντιστοίχως το κράτος εμφάνισε την ίδια ασυνέπεια και σε ότι αφορά τα δύο παραπάνω επιμορφωτικά προγράμματα-σεμινάρια, των οποίων τη μοριοδότηση συνεχώς αύξανε για σειρά ετών, οδηγόντας ξανά τους εκπαιδευτές στην ίδια διαδικασία κατανάλωσης χρημάτων και χρόνου, για να μπορούν να ακολουθούν τη κούρσα της μοριοδότησης με τις επιταγές του ίδιου κράτους, το οποίο εν μία νυκτί, επίσης, τα κατάργησε πλήρως, κάνοντας τους χιλιάδες εκπαιδευτές να αισθάνονται επιεικώς ανόητοι που το εμπιστεύτηκαν. Σε κάθε περίπτωση, αν για αυτά τα φλέγοντα ζητήματα δεν υπάρξει αλλαγή πλεύσης από τη Γενική Γραμματεία, οι εκπαιδευτές άφησαν ανοικτό ακόμα και το ενδεχόμενο να διεκδικήσουν δικαστικά με μαζικές προσφυγές τα χρήματα που ξόδεψαν, εμπιστευόμενοι την αφερεγγυότητα της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης.

Το επίκαιρο ζήτημα που ανέκυψε από την περικοπή του δεύτερου εκπαιδευτή στα εργαστηριακά μαθήματα, με πρόσχημα την πανδημία, δεν θα μπορούσε να μην συζητηθεί. Είναι επίσης αυτονόητο ότι μια τέτοια ενέργεια υποδαυλίζει την εκπαιδευτική διαδικασία και πάντως σε καμία περίπτωση δεν δημιουργεί προϋποθέσεις βελτίωσης του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου. Επιπροσθέτως η περικοπή του δεύτερου εκπαιδευτή, αλλά ταυτόχρονα, η ισχύς της οδηγίας με βάση την οποία προηγούνται εκπαιδευτές τους οποίους προτείνουν τα Εργαστηριακά Κέντρα, ασχέτως θέσης στον πίνακα, δημιουργεί, αν μη τι άλλο, ερωτηματικά, καθώς στις περιπτώσεις που δεν πραγματοποιείται το μάθημα από το χώρο του εργαστηρίου, η εν λόγω κίνηση συνιστά πολιτική δύο μέτρων και δύο σταθμών.

Σημαντικά ζητήματα τα οποία συζητήθηκαν επίσης και τα οποία, ομοίως, αποτελούν και θέσεις της, υπό σύσταση, Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτών, είναι τα κάτωθι:

• Η κατάρτιση πινάκων εκπαιδευτών και ανά Ειδικότητα, ξεχωριστά από τους πίνακες ανά δήλωση μαθήματος, ενώ κοινή θέση όλων είναι ότι πρέπει επιτέλους να υπάρχουν λίστες ονομάτων, όπως ακριβώς συμβαίνει και σε άλλες δομές του υπουργείου Παιδείας και όχι λίστες κωδικών. Επιτέλους, δεν γίνεται η νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων να εφαρμόζεται επιλεκτικά.
• Να αναγνωριστεί η διδακτική μας προϋπηρεσία στο Υπουργείο Παιδείας και αν χρειαστεί να προχωρήσουμε ακόμα και σε δικαστική διεκδίκηση της προϋπηρεσίας των ΙΕΚ σε άλλες Δομές.
• Σε ότι αφορά των έλεγχο των εγγράφων μας στο Μητρώο, κοινή διαπίστωση και διεκδίκηση όλων, είναι να υπάρξουν κοινά κριτήρια αξιολόγησης των εγγράφων μας και δημοσιοποίηση των ονομάτων της εκάστοτε ομάδας έργου που αναλαμβάνει τον έλεγχο τους.
• Αναφορικά με το πολυδιαφημιζόμενο «υπερεργαλείο» του Μητρώου Εκπαιδευτών ΔΙΕΚ, αυτό της «Αξιολόγησης», η επισήμανση συναδέλφων είναι ότι δεν εφαρμόστηκε σε καμία περίπτωση και μάλλον χρησιμοποιήθηκε και ως «στάχτη στα μάτια» για να πάρουν σάρκα και οστά, χωρίς ουσιαστικές αντιδράσεις, οι αλλαγές που οδήγησαν εκτός ΔΙΕΚ την πλειοψηφία των εκπαιδευτών που κάλυπταν τα προηγούμενα χρόνια πάγιες και διαρκείς ανάγκες στα εν λόγω ιδρύματα. Η πρόταση που διατυπώθηκε από συναδέλφους ήταν να υπάρξει αξιολόγηση με διαφανή και κοινοποιήσιμα κριτήρια τα οποία θα μπορούσαν μελλοντικά να προσδίδουν και ανάλογη μοριοδότηση, ως «επιβράβευση παραγωγικότητας». Σε κάθε περίπτωση όμως, αν εφαρμοστεί το χρήσιμο αυτό εργαλείο, θα πρέπει να εφαρμοστεί στη βάση συγκεκριμένων κοινοποιημένων κριτηρίων, με διαφάνεια, ενώ τα αποτελέσματα της διαδικασίας αξιολόγησης θα πρέπει επίσης να κοινοποιούνται.
• Το ζήτημα της διαμόρφωσης νέων οδηγών σπουδών επίσης απασχόλησε τη τηλεδιάσκεψη. Οι προτάσεις επί του θέματος συνοψίζουν στο ότι θα πρέπει να παραστούν εκπρόσωποι εκπαιδευτών ΔΙΕΚ στη διαδικασία συγγραφής των νέων οδηγών, ενώ σε κάθε περίπτωση πρέπει οι αναθέσεις των μαθημάτων να γίνουν με κοινά κριτήρια σε όλους τους οδηγούς σπουδών και σε όλες τις ειδικότητες.
• Για να είναι διαφανής η διαδικασία, κρίνεται σκόπιμη η ανάρτηση, αρχικά, προσωρινών πινάκων μοριοδότησης και κατόπιν η ύπαρξη ενός εύλογου χρονικού διαστήματος που θα είναι δυνατή η διενέργεια ενστάσεων, έτσι ώστε ακολούθως να προκύπτουν οι τελικοί πίνακες μοριοδότησης του εκάστοτε εξαμήνου.
• Από τα σημαντικότερα ζητήματα που προέκυψαν φυσικά από το νέο Μητρώο είναι και ο περιορισμός των 5 ΔΙΕΚ, 4 ειδικοτήτων και 3 μαθημάτων -ανά ειδικότητα- στις επιλογές των υποψηφίων εκπαιδευτών, ο οποίος, όχι μόνο μείωσε δραματικά τις πιθανότητες ανάθεσης μαθημάτων και επομένως διδακτικών ωρών στους εκπαιδευτές αλλά, επιπλέον, δημιούργησε λίστα ανεπιθύμητων μαθημάτων ( κυρίως μονόωρων) τα οποία , ελάχιστοι ή/και, σε μερικές περιπτώσεις, κανένας εκπαιδευτής δεν συμπεριέλαβε τελικά στις δηλώσεις του, δυσχεραίνοντας έτσι και το έργο των ΔΙΕΚ στην ανάθεση των εν λόγω μαθημάτων.

Εν κατακλείδι, ευχή και προτροπή όλων όσων συμμετείχαν σε αυτό το κάλεσμα είναι να πολλαπλασιαστούν οι φωνές που θα συμπαραταχθούν μαζί μας για να μπορέσουμε να ασκήσουμε την επαρκή πίεση που χρειάζεται για να πετύχουμε στόχους. Η μαζική και ενεργός συμμετοχή ΟΛΩΝ θα κρίνει αν τελικώς θα υπάρξει δικαίωση για αυτή τη κίνηση.

Με εκτίμηση

Η Συντονιστική Επιτροπή Εκπαιδευτών

Γκανάτσος Βασίλης

Παππάς Δημήτρης

Τσολάκη Βασιλική

Ξένος Δημήτρης

Μάρκου Κατερίνα

Βόγας Δημήτρης

Τσιλιγγίρη Λευκή ΠρωτοσελιδαΕιδήσεις

Μανώλης Κοττακης: ό,τι σπείρεις, θερίζεις

ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό οποιο είθισται νά χρησιμοποιειται καμμιά φορά καθ’ υπερβολήν γιά νά δοθει έμφαση σέ ένα θέμα, αλλά εδω, στήν προκειμένη περίπτωση,...

Bild: Έτσι μας ξεγελούν οι Έλληνες στο θέμα του ασύλου

Η γερμανική εφημερίδα επέλεξε ιδιαίτερα επιθετικό τόνο για το ζήτημα των ροών και τον ρόλο των ελληνικών ΑρχώνΟ ίδιος ο τίτλος «Έτσι μας ξεγελούν...

Προκόπιος Παυλόπουλος: «Θέσπιση του Δικαίου καιαπονομή της Δικαιοσύνης στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης»

Αθήνα, 12.12.2025Στον χαιρετισμό του, στο πλαίσιο του Διεθνούς Συνεδρίου του Ινστιτούτου Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Ποινικού Δικαίου με θέμα «Η Νέα εικόνα του Ποινικού Δικαίου», ο...

Σάρωσε σε τηλεθέαση η κατάθεση-show του Φραπέ

Έκπληκτοι έμειναν οι ιθύνοντες στο κανάλι της Βουλής με τα νούμερα στις θεάσεις που πραγματοποιήθηκαν την ώρα της κατάθεσης στη Εξεταστική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ...

Γιώργος Βενετσάνος: Χωρίς τίτλο, αλλά με πολύ θλίψη

Το ατύχημα συνέβη την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου το μεσημέρι, γύρω στις 13:30 Όσα περιγράφει ο αυτόπτης μάρτυρας που έφτασε κοντά του, ο Μανόλης Κτιστάκης,...

Με θετικά σχόλια υποδέχθηκε ο διεθνής Τύπος την εκλογή του Κυριάκου Πιερρακάκη στην προεδρία του Eurogroup

Στα εκτενή δημοσιεύματα γίνεται την ίδια ώρα εκτενής αναφορά στην «επιστροφή» της Ελλάδας στο διεθνές προσκήνιο, δέκα χρόνια μετά την περίοδο κρίσης και οικονομικής αβεβαιότητας Bloomberg:...

Σε πολιτικό αδιέξοδο το Μαξίμου: Μπρος οι αγρότες και πίσω το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

Η δεύτερη δικογραφία του ΟΠΕΚΕΠΕ, όπως είχε αποκαλύψει πριν από μερικές εβδομάδες η «κυριακάτικη δημοκρατία», ετοιμάζεται από το επιτελείο της Λ. Κοβέσι, αλλά δεν...

Νικος Χαρδαλιάς: 120 εκατομμύρια ευρώ για 1301 μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις της Αττικής

Το Attiki On είναι κάτι που το πιστέψαμε από την πρώτη στιγμή Μια δέσμευση ότι η Αττική μπορεί να στηρίξει πραγματικά τον κόσμο της...

Δήλωση-βόμβα της Ευρωπαϊκής εισαγγελίας: «Αδειάζει» την Κομισιόν για Τέμπη και ΟΠΕΚΕΠΕ

Καρυστιανού - Φαραντούρης ζητούν παράκαμψη του Άρθρου 86 και άσκηση διώξεων Δήλωση-βόμβα εκπροσώπου της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας στο EURACTIV αποκαλύπτει ότι η Κομισιόν είχε ενημερωθεί απ'...

Γιώργος Βενετσάνος: Κέρδη για τις επόμενες γενιές

Υπάρχει ένα κράτος η Νορβηγία που είναι υπόδειγμα γιατί έχει έναν από τους μεγαλύτερους κρατικούς «κουμπαράδες» του κόσμου, το Government Pension Fund Global Δημιουργήθηκε...

Η Νεανική Παραβατικότητα και Εγκληματικότητα, «Νεανικές Υποκουλτούρες», ο Ρόλος της Πολιτισμικής Μετάβασης και του Νεοφιλελευθερισμού (και Άλλα Παρεμπίπτοντα Ζητήματα) – Μια Συνομιλία με την Τεχνητή Νοημοσύνη

Ένας ακόμα διάλογος με τη Τεχνητή Νοημοσύνη, που επιχειρεί, τουλάχιστον εκ μέρους μου, όπως έχω σημειώσει σε προηγούμενους διαλόγους, να προσεγγίσει την λογική των...

Εξεταστική ΟΠΕΚΕΠΕ: Φαίνεται πως νομίζει ότι πατάει σε γερό κλαδάκι ο περιβόητος Φραπές

Τελικά ο γνωστός μας ως Φραπές Ξυλούρης προσήλθε στη εξεταστική επιτροπή της Βουλής για να μιλήσει και να πει πως δεν θα μιλήσει! Που εκείνα...

Αποφασισμένος να…μην μιλήσει προσήλθε στην Εξεταστική της Βουλής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ ο «Φραπές»

Ο Γιώργος Ξυλούρης έφτασε στην Εξεταστική λίγο μετά τις 10:30 το πρωί Αρχικά, διάβασε μια δήλωση στην οποία υποστήριξε πως δεν έχει πάρει παράνομα ούτε...

Στις 133 θα ανέλθουν σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα, που απαρτίζουν το δίκτυο των Πειραματικών Σχολείων

Δεκατρία σχολεία χαρακτηρίζονται Πειραματικά την επόμενη διετία, με Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε η αρμόδια υπουργός Έτσι, οι σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα, που απαρτίζουν...

Ο Έλληνας που πάγωσε το αίμα Τραμπ

Γράφει ο Γιάννης Ντάσκας Ο Πρόεδρος Ντ.Τραμπ δήλωσε απο την προηγούμενη θητεία του ότι αγαπάει πολύ-όπως και όλοι οι προηγούμενοι Αμερικανοί πρόεδροι- την Ελλάδα.Μπορεί να...

Δεν έχουν ιερό και όσιο! Βεβηλωνουν την τελευταία επιθυμία εθνικού ευεργέτη Ευάγγελου Ζάππα

Με νομοσχέδιο το Ζάππειο Μέγαρο μετατρέπεται σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, πράγμα που αντιβαίνει στη ρητή βούληση του αείμνηστου Ευάγγελου Ζάππα και στο ίδιο...

Δεν χρειάζεται να περιγράψει κάποιος το κυκλοφοριακό χάλι πες «μποτιλιάρισμα»από την Ελευσίνα προς Αθήνα και Πειραια

Δεν χρειάζεται να περιγράψει κάποιος το κυκλοφοριακό χάλι πες «μποτιλιάρισμα»από την Ελευσίνα προς Αθήνα και Πειραια. Ή και μέχρι και τα κέντρα αυτών Είτε έρχεσαι...

Παλιογέφυρο Ενιπέα Κεραμιδίου Τρικάλων: Άντεξε σε πάνω από ένα δισεκατομμύριο κυβικά μέτρα, του Daniel

«“Παλιογέφυρο, Ενιπέα, Κεραμιδίου, Τρικάλων”: Άντεξε σε πάνω από ένα δισεκατομμύριο κυβικά μέτρα, του “Daniel” (~369,20 mm βροχής) και σε πάνω από 300 εκατομμύρια κυβικά μέτρα, του “Byron” (~146,80 mm βροχής)»Κατά την διάρκεια του ακραίου μετεωρολογικού φαινομένου, με την αντιστοιχισμένη κωδική ονομασία “Daniel”, ο «Ποταμός Ενιπέας», “ κατέβασε” στην νοτιοδυτική πλευρά του οικισμού...

Οι «σφαγείς» της αγροτικής τάξης

Το 2019 λόγω και των λαθών και απογοητεύσεων από την τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, που αντικειμενικά όμως διαχειρίστηκε την μνημονιακή λαίλαπα στην πιο έντονη μορφή...

Προκόπης Παυλόπουλος: Πώς και γιατί παραβιάζονται ορισμένες θεμελιώδεις αρχές αναθεώρησης του Συντάγματος

Τι είπε ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας και Ακαδημαϊκός κατά την επίσκεψή του στους κοινοβουλευτικούς συντάκτεςΤο μεσημέρι της 9ης Δεκεμβρίου ο πρώην Πρόεδρος της...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ