Λιμάνι Πειραιά Cosco: Εγκλωβισμένη η κυβέρνηση Μητσοτακη – Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δέσμια του κομμουνιστικού κόμματος της Κίνας η κυβέρνηση Μητσοτακη καθώς δεν προτίθεται να συγκρουστεί σε καμία περίπτωση με τους Κινέζους της Cosco, η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης λιμανιών και πλοίων στον κόσμο που παίρνει εντολές απευθείας από στελέχη του πανίσχυρου Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας.

Έτσι οι συνθήκες δουλοπαροικίας πως έχουν οραματιστεί οι Κινέζοι της Cosco για το λιμάνι του Πειραιά, επιβάλλοντας το ιδιωτικό μονοπώλιο τους στο μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι, αρχιζουν να αποδίδουν καρπούς υπέρ της Cosco ενώ οι μικρές ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες εκτοπίζονται  από το λιμάνι.

Αποτέλεσμα αυτής της κυβερνητικής πολιτικής είναι να αποθρασύνονται οι Κινέζοι οι οποίοι πριν από λίγους μήνες έφτασαν στο σημείο να ζητούν με επιστολή τους στο ΤΑΙΠΕΔ, να τους μεταβιβαστεί το 16% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, δίχως να έχουν ολοκληρώσει τις επενδύσεις που οφείλουν να κάνουν με βάση τις συμβατικές τους υποχρεώσεις.

Με βάση την σύμβαση μεταξύ Δημοσίου-Cosco, η μεταβίβαση έχει προβλεφθεί για τον ερχόμενο Αύγουστο, στην λήξη της πρώτης πενταετίας της σύμβασης παραχώρησης του λιμένα του Πειραιά στην Cosco.

Όμως η ΟΛΠ/Cosco δεν έχει ολοκληρώσει τις υποχρεωτικές επενδύσεις που είχε υποσχεθεί, προκαλώντας τις αντιδράσεις τόσο των κατοίκων της Πειραϊκής που βλέπουν την επέκταση του λιμανιού στην περιοχή τους ακόμα και σε απόσταση αναπνοής από αρχαία και το μνημείο του Θεμιστοκλή, αλλά και των ναυπηγοεπισκευαστών που βλέπουν τις δραστηριότητες τους να συρρικνώνονται στο λιμάνι.

Αν και υπάρχει πρόβλεψη για τη λειτουργία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, οι Κινέζοι «τιμονιέρηδες» του μεγαλύτερου ελληνικού λιμανιού, επιχειρούν να εκτοπίσουν τις μικρές ελληνικές ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις από την προβλήτα Ηρακλέους, προκειμένου η κινεζική εταιρεία να δημιουργήσει τερματικό σταθμό αυτοκινήτων.

Όμως το μονοπώλιο που έχει επιβάλει έχει οδηγήσει και σε αθέμιτες χρεώσεις εισόδου στο λιμάνι, όπως καταγγέλλουν οι ναυπηγοεπισκευαστές. Όπως τονίζουν, πρόκειται για ενέργειες που παραβιάζουν την σύμβαση παραχώρησης του λιμένα που συμφωνήθηκε και κυρώθηκε στη Βουλή το 2016.

Στελέχη του Συνδέσμου Ελληνικής Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) καταγγέλλουν ότι υπάρχει ανοχή των αρμοδίων κρατικών οργάνων στις κινήσεις της Cosco-ΟΛΠ.

«Ο ΟΛΠ υποχρεούται να συντηρεί, να αναβαθμίζει και να εκμισθώνει τις ναυπηγοεπισκευαστικές υποδομές στη Χερσαία Λιμενική Ζώνη του Πειραιά σε πλοιοκτήτες, για την εκτέλεση επισκευών πλοίων από τις επιχειρήσεις της Ναυπηγοεπισκευής. Δεν έχει κανένα δικαίωμα οι κενές ναυπηγοεπισκευαστικές υποδομές να αξιοποιούνται ως αποθηκευτικοί χώροι» δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΕΝΑΒΙ, Βασίλης Κανακάκης.

Για το λόγο αυτό οι εκπρόσωποι των ναυπηγοεπισκευαστών έχουν ενημερώσει τους βουλευτές Α και Β Πειραιά, σχετικά με προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους στο λιμάνι, τις διεκδικήσεις της Cosco εις βάρος τους και την απουσία υποδομών στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.

Το σύνολο των βουλευτών ζήτησε να τηρηθούν οι όροι της Σύμβασης Παραχώρησης που υπογράφηκε το 2016 μεταξύ ΟΛΠ και ΤΑΙΠΕΔ.

Πιο επικριτικός ήταν ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας ο οποίος ήταν αρμόδιος κατά την υπογραφή της παραχώρησης του μεγαλύτερου ελληνικού λιμανιού στους Κινέζους.

Η Cosco βρήκε άτυπο… συνήγορο στο πρόσωπο του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Δημήτρη Μαρκόπουλου ο οποίος απευθυνόμενος στον κ. Δρίτσα, ότι άλλα υπόσχονταν στην περίοδο της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και άλλα ψήφιζαν στη Βουλή.

Κατήγγειλε μάλιστα ως αρχιτέκτονα της νέας σύμβασης παραχώρησης του λιμένα, τον Σπύρο Σαγιά, πρώην νομικό σύμβουλο του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα.

Όμως δεν είπε λέξη τόσο ο ίδιος όσο και οι άλλοι «γαλάζιοι» βουλευτές για το τι θα πράξουν στην περίπτωση που οι Κινέζοι συνεχίσουν τις πρακτικές τους στο λιμάνι που έχουν οδηγήσει στα… κάγκελα τους Έλληνες ναυπηγοεπισκευαστές…

Αντίθετα οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και του ΜεΡΑ25 έχουν ταχθεί υπέρ των κινητοποιήσεων στο πλευρό των ελληνικών εταιρειών που απασχολούν χιλιάδες εργαζόμενους στο λιμάνι του Πειραιά και οι οποίοι βλέπουν συρρίκνωση των δραστηριοτήτων τους λόγω των κινήσεων της Cosco.

Το ερώτημα που τίθεται είναι τι θα πράξει η κυβέρνηση Μητσοτάκη:

Θα σταθεί στο πλευρό των ελληνικών ναυπηγοπισκευαστικών επιχειρήσεων, ή θα υπαναχωρήσει στις προθέσεις των Κινέζων για επέκταση των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων, «θυσιάζοντας» τον κλάδο των επισκευών πλοίων;

Ο χρόνος θα δείξει…

ΔΗΜΟΦΙΛΗ