1/08/2021

Εγνατία: Τεράστια απόκλιση της προσφοράς της ΤΕΡΝΑ από αυτή του Μυτιληναίου

Μία πρωτοφανή εξέλιξη επεφύλασσε η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την Εγνατία οδό που διεξήγαγε το ΤΑΙΠΕΔ και αφορούσε την παραχώρηση του μεγαλύτερου οδικού άξονα της χώρας, της Εγνατίας Οδού για 35 χρόνια.
Μιλάμε για έναν δρόμο μήκους 658 χιλιομέτρων και τρεις κάθετους οδικούς άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων. Ένα τεράστιο έργο που ήδη βρίσκεται σε λειτουργία εκτεινόμενο από την Ηγουμενίτσα στους Κήπους του Έβρου.
Ενώ οι τρεις κάθετοι άξονες αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Σκόπια και Βουλγαρία).

Σύμφωνα λοιπόν με πληροφορίες του έγκυρου Χρήστου Ιωάννου από το Businessnews, οι δύο προσφορές πληρούσαν τους όρους της προκήρυξης αλλά όταν άνοιξαν υπήρξε μια μεγάλη έκπληξη: η προσφορά της ΓΕΚ Τέρνα προσέγγισε το 1,2 δισ. ευρώ ενώ της Vinci – Μυτιληναίος ήταν μόλις 650 εκατ. ευρώ! Μιλάμε για διπλάσια σχεδόν προσφορά, γεγονός που δεν έχει προηγούμενο σε αντίστοιχο διαγωνισμό.

Και νομοτελειακά δημιουργεί το ερώτημα: Πόσα από αυτά τα λεφτά της γιγαντιαίας προσφοράς της ΤΕΡΝΑ θα αποτελέσουν ίδια συμμετοχή και πόσα τραπεζικό δανεισμό;

Διότι μόνον εάν έχει προηγηθεί μία συμφωνία με τις ελληνικές τράπεζες θα μπορούσε να υπάρξει προσφορά αντίστοιχου επιπέδου. Όπου στην ουσία, οι τραπεζες θα βάλουν το μεγαλύτερο μέρος του κεφαλαίου και θα αποπληρώνονται από τα έσοδα χρήσης της οδού. Δεν βλέπουμε άλλη εξήγηση…

Το παρασκηνιο με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ

Δεδομένου ότι η απόκλιση μεταξύ των δύο προσφορών είναι μεγαλύτερη από το 15%, το ΤΑΙΠΕΔ δεν θα προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις με τους δύο επενδυτές αλλά το διοικητικό συμβούλιο αναμένεται να συνεδριάσει και να προχωρήσει τη διαδικασία του διαγωνισμού με τον εκπρόσωπο της κοινοπραξίας με τη μεγαλύτερη προσφορά, ζητώντας βελτίωση.

Με το διαγωνισμό αυτόν παραχωρείται το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, για χρονική περίοδο 35 ετών.

Ήταν ένα έργο που χρειάστηκαν δύο διαγωνισμοί, ενστάσεις, εμπλοκή του Συμβουλίου της Επικρατείας και χαμένους από ελληνικής πλευράς τις εταιρείες ΕΛΛΑΚΤΩΡ και Μυτιληναίο – Αβαξ. Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ και οι προαναφερόμενες εταιρείες είχαν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας και είχαν ζητήσει την επανάληψη του αρχικού διαγωνισμού γιατί δεν πρόλαβαν να καταθέσουν προσφορά λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Στον πρώτο διαγωνισμό προσφορά είχε υποβάλει μόνο η ΓΕΚ Τέρνα. Στη συνέχεια όμως, η ΕΛΛΑΚΤΩΡ δεν κατέβηκε στο διαγωνισμό (που επαναλήφθηκε) εξαιτίας αδικαιολόγητων χειρισμών της διοίκησης. Μάλιστα το ίδιο άτομο έπαιξε έναν παράδοξο ρόλο. Η αναφορά για τον Αρη Ξενόφο, ο οποίος έγινε διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ και έχασε το έργο της Εγνατίας Οδού, παραιτούμενος από το ΤΑΙΠΕΔ που έτρεχε την διαδικασία του διαγωνισμού της Εγνατίας Οδού! Έτσι συμπληρώνει το εξαιρετικό του ρεπορτάζ ο Χρήστος Ιωάννου…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ