Γιατί χαρακτήρισα “Ακρόπολη της Αλεξανδρινής εποχής”, το μνημείο της Αμφίπολης

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

του Χρυσόστομου Τσιρίδη

Μιλάμε πλέον με όρους ΜΝΗΜΕΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ…! (Η εικόνα από Βίντεο στο ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ).

422E1F33 BEDB 451D 8F76 F709C3F29CFE
.
Μάλιστα, “διακινδύνεψα” αυτήν την άποψη, ΗΔΗ από τα πρώτα ευρήματα το 2014 (!).
.
Τα Βίντεο ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ (7 χρόνια μετά) με…δικαιώνουν. Εννοείται στον βαθμό που ανταποκρίνονται στην πραγματική εικόνα του Μνημείου. Δηλαδή, άν ΟΝΤΩΣ το Μνημείο ήταν έτσι, ΟΠΩΣ ΑΝΑΠΑΡΙΣΤΑΝΕΤΑΙ.
.
Να το πω ακόμη πιο απλά. Ό,τι γράφω και ΘΑ γράψω στην συνέχεια, ΙΣΧΥΟΥΝ ΜΟΝΟ ΕΦΟΣΟΝ (!) αληθεύει η ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ.
.
Αριστοτεχνικός ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ “ξένων” στοιχείων με την Ελληνική Τέχνη, που ήταν ΑΝΑΓΚΗ να εξελίσσεται με την ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΗ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ, βασικό “ΑΙΤΗΜΑ”, πολύ ΠΡΙΝ τον Μέγα ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ και την εποχή του, ΗΔΗ (ΚΑΙ)της ΟΜΗΡΙΚΗΣ ΔΙΑΝΟΙΑΣ αίτημα, και πάντα με ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ και χωρίς ΦΟΒΙΚΕΣ ΥΠΕΚΦΥΓΕΣ.
.
Με την ΙΔΙΑ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ και…αφοβία που ο Έλληνας ποιητής (ο ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΟΜΗΡΟΣ), από τον 8ο π.Χ αιώνα (!), “Μιλάει” για την ανάγκη της Εξωστρέφειας. Δύο κουβέντες του είναι αρκετές:
.
“ΠΟΛΛΩΝ ανθρώπων Ιδεν ΑΣΤΕΑ και ΝΟΟΝ ΕΓΝΩ” (Οδύσσεια)/ “ΑΙΣΧΡΟΝ δήρον τε μένειν, ΚΕΝΕΟΝ τε ΝΕΕΣΘΑΙ” (Ιλιάδα).
.
Συνολική… ελεύθερη απόδοση: “ΒΓΕΣ από το καβούκι σου, ΓΝΩΡΙΣΕ νέους τόπους, επικοινώνησε με ανθρώπους και επίστρεψε στην πατρίδα σου έχοντας αφομοιώσει εμπειρίες και νέες Ιδέες” (!!!).
.
Ήδη το 2014, επί…εποχής ανασκαφών, πιθανών και ΑΠΙΘΑΝΩΝ φαντασιώσεων, σοβαρότητας, αλλά ΑΚΟΜΗ και ΣΑΤΙΡΑΣ, για τον ένοικο του Μνημείου (από τον Μέγα ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ, μέχρι ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ αλλά και μυθική ΓΟΡΓΟΝΑ) είχα γράψει για τις σαφείς επιρροές της Αιγυπτιακής κουλτούρας.
.
Κι αρχίζουμε:
Για την πρώτη εξωτερική ΕΝΤΥΠΩΣΗ (δες εικόνα), είναι σαφές ότι μιλάμε ΠΛΕΟΝ με όρους… ΠΥΡΑΜΙΔΩΝ,(ευρηματικές και οι υπόλοιπες μεγεθοσυγκρίσεις στο Βίντεο), με όρους δηλαδή ΜΝΗΜΕΙΑΚΗΣ Τέχνης,
ΠΑΝΩ όμως σε μια απόλυτα ΕΛΛΗΝΙΚΗ “αρχιτεκτονική” ταφής, δηλαδή του Ομηρικού ή κλασικού “ΤΥΜΒΟΥ”
.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ, πιθανότατα όμως με ένα σύντομο βίντεο. Ο λόγος.
.
Μόνο σε ένα βίντεο, εκτός από την αφήγηση και την φάτσα μας, μπορούμε να προσθέσουμε και όσες ΕΙΚΟΝΕΣ,ΛΕΖΑΝΤΕΣ, σύντομα ΠΑΡΑΘΕΜΑΤΑ κλπ θέλουμε, ΑΚΟΜΗ και ΜΕΤΑ την αρχική ανάρτηση, σε ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ, με επαγγελματικά πλέον εννοείται μέσα,για την ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ του θέματος.
.
Αυτός είναι και ο λόγος που προσωπικά, για κάποια θέματα, ΕΠΙΛΕΓΩ το (έστω ερασιτεχνικό) βίντεο.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ