The Economist : Το Facebook ταρακουνήθηκε στο “δικαστήριο” της κοινής γνώμης

Οι διαρροές ενός πληροφοριοδότη θα μπορούσαν να είναι ένα σημείο καμπής για τη μεγάλη τεχνολογία 

«Είσαι Αμερικανός ήρωας του 21ου αιώνα», είπε ο Εντ Μάρκι, ένας γερουσιαστής των Δημοκρατικών από τη Μασαχουσέτη. Δεν απευθυνόταν στον ιδρυτή μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας, το Facebook, αλλά στη γυναίκα που αποκάλυψε το λάθος. Η Φράνσις Χάουγκεν, η οποία είχε εργαστεί στον κολοσσό των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης πριν γίνει πληροφοριοδότης, κατέθεσε ενώπιον μιας υποεπιτροπής της Γερουσίας για περισσότερες από τρεις ώρες στις 5 Οκτωβρίου, υπογραμμίζοντας την «ηθική χρεοκοπία» του Facebook και την υποβάθμιση της επιβλαβούς επίπτωσής της…

Το κοινό έχει υποψιαστεί από καιρό το Facebook για τοξικότητα σε δύο πρόσωπα. Αυτό που έλειπε ήταν καταδικαστικές εσωτερικές ανακοινώσεις για να το αποδείξουν. Αυτό άλλαξε όταν η κ. Haugen δημοσίευσε ένα σωρό εταιρικά έγγραφα στις ρυθμιστικές αρχές και στη Wall Street Journal…

Οι γερουσιαστές, οι οποίοι δεν μπορούν να συμφωνήσουν σε τόσο αμφιλεγόμενα πράγματα όπως η πληρωμή των δαπανών της κυβέρνησης, ενώθηκαν ενάντια σε έναν κοινό εχθρό και υποσχέθηκαν στην κα Haugen ότι θα ψάξουν το Facebook. Αλλά η εταιρεία έχει επιβιώσει από σκάνδαλα στο παρελθόν. Το Κογκρέσο έχει καλέσει επανειλημμένα τα αφεντικά της τεχνολογίας για ερωτήσεις και επεξεγήσεις χωρίς να λάβει άμεση δράση στη συνέχεια. Οι ακροάσεις του Κογκρέσου «έχουν γίνει σαν την« Ημέρα των Γουρουνιών »και δεν έχουν σημασία», λέει ο Paul Gallant από την ερευνητική ομάδα Cowen Washington, η οποία παρακολουθεί την τεχνολογική πολιτική. Το 2018, ένας διαφορετικός πληροφοριοδότης ξεπέρασε το Facebook για την συνεργασία του με την Cambridge Analytica, ένας ερευνητικός οργανισμός που επέτρεψε τη συλλογή δεδομένων χρηστών χωρίς τη συγκατάθεσή τους και τη χρήση τους για πολιτικό προφίλ από την καμπάνια του Ντόναλντ Τραμπ. Ο ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, πήγε στην Ουάσινγκτον για συγγνώμη και το 2019 η αμερικανική υπηρεσία προστασίας των καταναλωτών, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου, συμφώνησε σε συμφωνία πρόστιμο 5 δισ. Δολαρίων με το Facebook . Αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόστιμο που επιβλήθηκε ποτέ σε μια εταιρεία τεχνολογίας. Ωστόσο, κανένας νόμος δεν άλλαξε για να περιορίσει την κακή συμπεριφορά της εταιρείας.

Αυτό το νέο περιστατικό θα μπορούσε να είναι ένα σημείο καμπής, λέει ο Blair Levin της New Street Research. Οι βλαβερές επιπτώσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στα παιδιά και τους εφήβους είναι μια ανησυχία που υπερβαίνει τον κομματισμό και είναι ευκολότερο να κατανοηθεί από την συλλογή δεδομένων, την παραπληροφόρηση από ιούς και άλλες “αμαρτίες” κοινωνικής δικτύωσης.

Εάν το Κογκρέσο συνεχίσει τη νομοθεσία, είναι πιθανό να επικεντρωθεί στενά στην προστασία των παιδιών στο διαδίκτυο, σε αντίθεση με ευρύτερες μεταρρυθμίσεις, για τις οποίες δεν υπάρχει ακόμη πολιτική συναίνεση. Για παράδειγμα, το Κογκρέσο θα μπορούσε να ενημερώσει και να ενισχύσει την Παιδική Διαδικτυακή Πράξη Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (COPPA), η οποία ψηφίστηκε το 1998 και απαγορεύει τη συλλογή δεδομένων από παιδιά κάτω των 13 ετών. Μερικοί θέλουν να επεκτείνουν την προστασία και σε εφήβους άνω της ηλικίας αυτής. Άλλες νομοθετικές προτάσεις στοχεύουν σε χειριστικά χαρακτηριστικά μάρκετινγκ και σχεδιασμού που κάνουν τα κοινωνικά μέσα τόσο εθιστικά για τους νέους.

Ωστόσο, ο πιο σημαντικός αντίκτυπος της κ. Haugen στη μεγάλη τεχνολογία μπορεί να εμπνεύσει και άλλους άλλους να βγουν μπροστά και να μιλήσουν…

Η Whistleblower Aid, μια νομική ομάδα υποστήριξης που βοήθησε την υπόθεση της κ. Haugen, πραγματοποίησε περισσότερες κλήσεις από τότε που οι αποκαλύψεις της έγιναν δημόσιες. «Μια υπόθεση όπως αυτή ανοίγει τις πόρτες και θα προκαλέσει εκατοντάδες άλλες υποθέσεις», προβλέπει ο Στιβ Κον, δικηγόρος που εκπροσώπησε πολλούς γνωστούς πληροφοριοδότες. Απλά κοιτάξτε τα σκάνδαλα εντός των ελβετικών τραπεζικών ή φαρμακευτικών εταιρειών για να κατανοήσετε την ιογενή εξάπλωση της καταγγελίας, λέει. Σύμφωνα με τη Siri Nelson του National Whistleblower Center, μια εταιρεία νομικής άμυνας, αυτοί οι πληροφοριοδότες δεν αλλάζουν απλώς εταιρείες, αλλάζουν «ολόκληρες βιομηχανίες».

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που καθιστούν την τεχνολογία ώριμη για το whistleblowing (πράξη αποκάλυψης από τα μέλη ενός οργανισμού παράνομων ή ανήθικων πρακτικών ή συμπεριφορών)

Το ένα είναι η κουλτούρα της βιομηχανίας να παραβιάζει τους κανόνες και το ιστορικό μη συμμόρφωσης. Ένα άλλο είναι ένα νομικό πλαίσιο που καθιστά το whistleblowing λιγότερο απειλητικό και πιο ελκυστικό από ότι ήταν. Ο νόμος Dodd-Frank, που θεσπίστηκε το 2010, παρέχει μεγαλύτερη προστασία στους καταγγέλλοντες αποτρέποντας αντίποινα από τους εργοδότες και προσφέροντας ανταμοιβές σε επιτυχημένες περιπτώσεις έως και 10-30% των χρημάτων που συλλέχθηκαν από κυρώσεις εναντίον μιας επιχείρησης. Μέχρι σήμερα, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έχει καταβάλει 1 δισ δολάρια σε 207 καταγγέλλοντες, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 500 εκατομμυρίων δολαρίων στο οικονομικό έτος 2021.

Εάν η απειλή του δημόσιας κατακραυγής ενθαρρύνει την εταιρική λογοδοσία, αυτό είναι καλό. Αλλά θα μπορούσε επίσης να κάνει τις εταιρείες τεχνολογίας λιγότερο περιεκτικές και διαφανείς, προβλέπει ο Matt Perault, πρώην στέλεχος του Facebook, ο οποίος είναι διευθυντής του Κέντρου Τεχνολογικής Πολιτικής στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας στο Chapel Hill. .

Τα στελέχη θα πρέπει να συνηθίσουν σε περισσότερες διαρροές. Ο Ζούκερμπεργκ αρνήθηκε οποιαδήποτε παράβαση, γράφοντας ότι «στο επίκεντρο αυτών των κατηγοριών είναι αυτή η ιδέα ότι δίνουμε προτεραιότητα στο κέρδος παρά στην ασφάλεια και την ευημερία. Αυτό απλά δεν ισχύει ». Ο Nick Clegg, αντιπρόεδρος της Facebook για θέματα πολιτικής και παγκόσμιων υποθέσεων, υπερασπίστηκε την εταιρεία και απέρριψε τους ισχυρισμούς της κ. Haugen σε ένα εκτενές σημείωμα προς το προσωπικό της εταιρείας.  Το Facebook και άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, οι οποίες έχουν επικριθεί για παραβίαση της ιδιωτικής ζωής των ανθρώπων στο διαδίκτυο, δεν μπορούν πλέον να βασίζονται σε κανένα απόρρητο.

economist

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ