Ομιλούμε, δεν…πυροβολούμε – Μας ακούνε και ξένοι

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

του Χρυσόστομου Τσιρίδη.

(Εικόνα και λεζάντα, Διαδίκτυο). Η συμβολή, στην σωστή εικόνα της γλώσσας, του ΤΡΟΠΟΥ παρουσίασης των δελτίων ειδήσεων, είναι σημαντικότατη (!).

23E55761 F66B 4386 9575 3B49967D23CA

Συνεχίζοντας τα…μικροθέματα (που δεν είναι βέβαια καθόλου μικροθέματα),
μετά το προηγούμενο σημείωμα “τελευταία σύνταξη”.
.
Ελληνική γλώσσα.
.
Συνήθως διαμαρτύρονται οι αρμόδιοι (και με το δίκιο τους) για
τα Γκρικ-γκλιζ, την εισαγωγή ξενόγλωσσων όρων κλπ.
.
Δεν φταίνε όμως ΜΟΝΟ αυτά. Πόσο φροντίζουμε για την ΣΩΣΤΗ Εικόνα
της γλώσσας;
.
Η Ελληνική γλώσσα έχει πλούσιο λεξιλόγιο.
.
‘Εχει δομή: σημεία παύσης, τομές, παραγράφους
.
Έχει ρυθμό: τονισμούς και ανεβοκατεβάσματα στην εκφορά της.
.
Με δυο λόγια: Έχει, εδώ και πολλούς αιώνες, πετύχει την αρμονία
ανάμεσα στην ΕΚΦΡΑΣΗ και την ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ, αξιοποιώντας την παγκοσμίως αναγνωρισμένη παραγωγή και σύνθεση των Ελληνικών λέξεων.
Γι’ αυτό άλλωστε τις αντιγράφουν.
.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Έτυχε να δω στο διαδίκτυο, ξένος να αναζητά τις σημασίες της Ομηρικής “τλημοσύνης” (στο λεξιλόγιο της δικής του γλώσσας εννοείται).
Το αναφέρω έτσι τυχαία, σαν μία περίπτωση χιλιάδων ανάλογων.
.
Ήδη ο ΌΜΗΡΟΣ (!) “μιλάει” για ποικίλες μορφές ΥΦΟΥΣ (Ενδιαφέρον σημείωμα προσεχώς).
.
Για τώρα ένα σύντομο παράδειγμα, που δείχνει σε τί ύψη αισθητικής και νοηματικών διακρίσεων είχε “φτάσει” την
Ελληνική γλώσσα, ο (ΑΥΤΑΠΟΔΕΙΚΤΑ και μόνο απ’ αυτό) Έλληνας Ποιητής.
.
Άλλο το… κουβεντιαστό “υπολαβών είπεν” (= πήρε, απλά, τον λόγο και συνέχισε / απάντησε κλπ)
.
και άλλο το “έφατ’ εκ τ’ ονόμαζε” (μίλησε, ΤΟΝΙΖΟΝΤΑΣ επιλεκτικά και στοχευμένα)
.
Καλό λοιπόν είναι, ιδιαίτερα στην παρουσίαση ΔΕΛΤΙΩΝ ΕΙΔΗΣΕΩΝ,
να “ομιλούμε” προβάλλοντας τις αρετές της Ελληνικής Γλώσσας και όχι να
“πυροβολούμε”, ισοπεδώνοντας αυτό που ΕΞΩ αναγνωρίζεται.
.
Υ.Γ Παρακολουθώντας τυχαία έστω,ξένα δελτία ειδήσεων, είτε γνωρίζουμε την γλώσσα είτε όχι, έχουμε την εντύπωση
ότι δεν εκφωνούν απλώς, αλλά…. ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΟΡΘΟΦΩΝΙΑ της γλώσσας τους.
.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Δείτε το σύντομο ΒΙΝΤΕΟ “Η αρχαία ΑΘήνα τιμωρεί τους πρωτεργάτες του μεγαλείου της”. ΑΞΙΖΕΙ, έστω σαν προβληματισμός.
.
ΦΕΙΔΙΑΣ, ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ, ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, ΣΩΚΡΑΤΗΣ, ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ, ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ: ΔΕΝ ΑΘΩΩΘΗΚΕ ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ (!). Πώς εξηγείται.
.
Video link

ΔΗΜΟΦΙΛΗ