Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου, 2022

Η Ελληνική Μυθολογία Πριν και Μετά τον Όμηρο

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο Πληθυσμός της Ελλάδας την Ομηρική εποχή – Ο ρόλος της Πύλου

του Χρυσόστομου ΤσιρίδηΓνωρίζοντας "άγνωστες" πλευρές για τον ΓΕΝΑΡΧΗ του...

Κιβωτός της σωτηρίας για… ποιούς;

Μετά τον ορυμαγδο των όσων ακούγονται και καταγγέλλονται για...

Για γέλια και για κλάματα

Διαβάζω στο Ανθολόγιο Ε’-Στ’ Δημοτικού, σελ. 85: "Ένα βράδυ...

Γιώργος Βενετσάνος: Άθεοι χριστιανοί

Γράφει ο Γιώργος ΒενετσάνοςΜικρός είχα μάθει ότι χριστιανός...

Διευθυντής επί θητεία

Πρωτοσέλιδη (Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 29/11) αναγγελία για την επιλογή 14.000...

Οι δημογραφικές εξελίξεις του 21ου αιώνα

Βαγγέλης Χωραφάς Το Ταμείο Πληθυσμού των Ηνωμένων Εθνών (UNFPA) ανέφερε,...

Η κατάρα του πεύκου

Το έλατο της πλατείας Συντάγματος και οι διαφορές μου...

Αθέατες τεχνικές αφήγησης του Ομήρου: Φιλοτεχνώντας το διαχρονικό προφίλ της “μάνας”

του Χρυσόστομου Τσιρίδη.Εικόνα Διαδικτύου.(Για να μην ξεχνάμε, μέσα...

H Ιωάννα Λιούτα για την ακρίβεια και τις τιμές των ακινήτων

ΜΕΙΩΝΟΥΜΕ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΣΕ ΒΑΣΙΚΑ ΕΙΔΗ...

Αυτή είναι η πραγματική εικόνα της οικονομίας

Γράφει η Ιωάννα ΛιούταΗ κυβέρνηση προσπαθεί...

Πάμε σαν άλλοτε (;)

Κώστα Δημ Χρονόπουλου Πάμε σαν άλλοτε, σαν προχθές, εχθές, σήμερα...

Γιώργος Βενετσάνος: Είδε και αποείδε ο Ρωμιός

Γράφει ο Γιώργος ΒενετσάνοςΤελικά με τα έτσι και τα...

ΠΑΚ Θεσσαλίας: Άλλα στα λόγια, άλλα στα χαρτιά για την ενίσχυση των κτηνοτρόφων!

Μια ακόμα δυσάρεστη έκπληξη επεφύλαξε η πολιτική ηγεσία του...

Tραπεζική ασυδοσία και ώρα ευθυνών για τον Άρειο Πάγο

Του Γεωργίου ΠαπασίμουΗ προκλητική προαναγγελία της Τράπεζας της...

του Χρυσόστομου Τσιρίδη
.

“Τηλέμαχε, άφησε τους μνηστήρες τώρα.Για τα ΠΑΙΔΙΑ μας, που πήγαν στην ΤΡΟΙΑ, ΘΕΛΟΥΜΕ να ΜΑΘΟΥΜΕ”.

5B70ABA1 1FF4 48FE 814A 7F36780B56CD
.
ΕΙΚΟΝΑ Διαδικτύου. “Οδυσσεϊκή” Ιθάκη ή “Ομηρική” Ιθάκη.
.
Σημείωση: Το.. γεροντάκι (στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ περιγράφεται “γήραϊ κυφός”),(θα μπορούσε να) είναι ο πατριώτης Ιθακήσιος της β ραψωδίας.
.
Από τα τέσσερα παιδιά του, το ΕΝΑ είναι (ήταν) ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ του ΟΔΥΣΣΕΑ, τελευταίο ΘΥΜΑ (..γεύμα) του ΚΥΚΛΩΠΑ (φυσικά ο ΤΡΑΓΙΚΟΣ πατέρας εδώ δεν το ξέρει) και το ΑΛΛΟ είναι ΜΝΗΣΤΗΡΑΣ (!) της Πηνελόπης….. Εάν αυτή η ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ επινόηση του Ομήρου μας λέει κάτι. Μας βοηθάει πάντως σίγουρα να καταλάβουμε τα λόγια του.
.
(Θα τα βρείτε όλα αυτά στους 25-30 πρώτους στίχους της β’ ραψωδίας).
.
ΝΑ ΠΏΣ ο Όμηρος ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΖΕΙ τον ΤΡΩΙΚΟ ΜΥΘΟ…σε ΣΠΟΥΔΗ ΖΩΗΣ (!).
.
ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ:
.
Α) η Ελληνική Μυθολογία ΠΡΙΝ τον Όμηρο
.
Επίκεντρο της Ελληνικής Μυθολογίας ήταν το σεξ και η συνακόλουθη βία (Οιδίποδας, Τάνταλος, Κύκλωπας, Μήδεια κ.λ.π)
.
Η «αγριότητα και ο πρωτογονισμός της Ελληνικής Μυθολογίας είτε με την μορφή της φρίκης, είτε με την μορφή του εγκλήματος….. ήταν προσιτή, καθημερινή γνώση για τον πολίτη της εποχής,
.
ό π ω ς για τον σημερινό πολίτη , η αγριότητα ανάλογων φαινομένων γίνεται άμεση , καθημερινή γνώση (είδηση) από τα ηλεκτρονικά κυρίως Μέσα (Μ.Μ.Ε, Διαδίκτυο).
.
Β) ΜΕΤΑ τον Όμηρο
.
Με πρώτο τον Όμηρο, οι μύθοι των άγριων ενστίκτων, του ευθύγραμμου πρωτογονισμού, των μεταφορικών Θρησκευτικών σχημάτων, μετασχηματίζονται σε λόγο συγκινησιακό και νοηματοδοτούν μια μεγάλη γκάμα ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ, λεπτών σχέσεων και συμπεριφορών.
.
Η ΧΡΥΣΗΙΔΑ λ.χ από “ευτελές , φτηνό” ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΘΟΥ του Αγαμέμνονα (“Είναι ψηλή και όμορφη. Ό,τι πρέπει. Το πρωί στην δουλειά / το βράδυ στο κρεβάτι”)(Ιλ.ραψ. Α), γίνεται μέσο συνειδητοποίησης για τις συνέπειες της αυταρχικής συμπεριφοράς (παραδοχή υπερβολής, αναγνώριση λάθους…)
.
Πράγμα που εξηγεί και κάτι ΑΚΟΜΗ: Το ΓΙΑΤΙ ο συνειδητός πλέον (ιδιαίτερα τολμηρός κάποιες φορές) ΕΡΩΤΙΣΜΟΣ , είναι ΚΥΡΙΑΡΧΟ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΚΟ στοιχείο στα Ομηρικά Έργα.
.
Όπως έχω γράψει και σε προηγούμενα άρθρα μου:
.
ΤΟΛΜΗΡΟΣ ναι, ΑΝΗΘΙΚΟΣ όμως Όχι.
.
Για ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: “ΞΕΧΝΑΕΙ” κανείς την λαγνεία, την έντονη ερωτική επιθυμία του πατέρα του ΦΟΙΝΙΚΑ, για την “όμορφη, νεαρή παλλακίδα του”, ΟΤΑΝ την ίδια στιγμή περιγράφει ο ποιητής, με γλαφυρό τρόπο,την απίστευτη ΕΝΔΟ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ που προκάλεσε (κατάρρευση κάθε οικογενειακής σχέσης και αξίας)(Ιλ. ραψ.Ι).
.
Έτσι μόνο η Ελληνική Μυθολογία λειτούργησε ως υπόστρωμα της σκέψης , τέχνης και αγωγής, όχι μόνο της λίγο μετά Αθηναϊκής Δημοκρατίας και του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ Πολιτισμού, αλλά κατά τον Albin Lesky και του Δυτικού Ουμανισμού.
.
Αυτός, ο ΑΛΗΘΙΝΟΣ Όμηρος, ο πρώτος ΔΡΑΜΑΤΙΚΟΣ ποιητής, πρέπει να γίνει μέρος της Παιδείας μας.
.
Υ.Γ “Τί σημαίνει η λέξη βία στον Εθνικό μας Ύμνο”.
.
Σύντομο (2,20) ΒΙΝΤΕΟ με ΥΠΟΤΙΤΛΟΥΣ.Ενδεικτικό της πολυδιάστατης ΣΚΕΨΗΣ του Ομήρου, που ΥΙΟΘΕΤΕΙ ο Διονύσιος ΣΟΛΩΜΟΣ.

Video link
https://youtu.be/671JDXpvK70

Τί σημαίνει η λέξη “βία” στον Εθνικό μας Ύμνο (Υπότιτλοι)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τι σημαίνει η ελληνική γλώσσα λίγοι από μας το γνωρίζουν

Η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις από τις οποίες...

Κατερρευσαν οι αστυνομικοι με την παπαδιά: Πήρα τα 347000 ευρώ από τη θυρίδα για να...

Δεν πιστευαν στα αυτια τους οι αξιωματικοί της Οικονομικής...

Το μυστήριο που κρύβουν οι λίμνες Ζερέλια εδώ και 12.500 χρόνια

Οι λίμνες Ζερέλια ή Ζηρέλια είναι δύο λίμνες κυκλικού...

Επίθεση στη μέση της Κηφισίας δέχθηκε ο δημοσιογράφος Γιαννης Στρατάκης

Πρωτοφανες συμβάν στην μέση του δρόμου οταν δικυκλιστής ακολούθησε...

Κολωνός: Οσμή συγκάλυψης στην συμμορία παιδοβιαστών!

Την ώρα που το ενδιαφέρον των ΜΜΕ έχει επικεντρωθεί...

Οι Ρεπόρτερς Χωρίς Συνορα, ο Πρετεντέρης, οι σφαίρες στους Γκιόλια, Καραϊβάζ, Χίο και οι σωστοί...

Γραφει ο Γιαννης ΝτάσκαςΟ Γιάννης Πρετεντέρης είναι γνωστότατος μεγαλοδημοσιογράφος.Χρόνια...

Κείμενο γροθιά: Η οδύσσεια μιας μητέρας μετά απο εύρημα σε συνηθισμένο έλεγχο μαστών

Κείμενο γροθιά!Συνάδελφός μας, μητέρα 3ών παιδιών, με εύρημα...