Το μπούλινκ αρχίζει (και) από τον “τιμωρητικό” χαρακτήρα της Παιδείας

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Του Χρυσόστομου Τσιρίδη

Μια σχετική με το θέμα ΕΙΚΟΝΑ από το Διαδίκτυο. Οι μικροί αυτοί μαθητές ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ή ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ από το σχολείο; Πάντως είτε το ένα είτε το άλλο συμβαίνει, μοιάζουν προβληματισμένα.

B4EA1F6C 736D 428B 8671 72B1D618D3DA
.
Μια απλή, σύντομη προσέγγιση σε ένα ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ κατά βάση, εδώ και… αιώνες, σύστημα ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ του παιδιού δεν ΠΡΟΒΑΛΛΕΙ και ΔΕΝ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΕΙ την σωστή απάντηση,
την σωστή σκέψη του, αλλά λειτουργεί ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ, ΕΞΙΣΩΝΟΝΤΑΣ, δηλαδή βάζοντας στην ΙΔΙΑ σειρά, τις ΛΑΘΟΣ απαντήσεις με τις ΣΩΣΤΕΣ
.
Να πω τον παραπάνω αερο-θεωρητικό λόγο (σωρρευμένων ΓΕΝΙΚΩΝ εννοιών), με τον άγιο και ιερό ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙΚΟ λόγο.
.
Σε ένα σύνολο 5 απαντήσεων, σε ισάριθμα και ισόβαθμα ζητούμενα:
.
3 λάθος και 2 σωστές απαντήσεις ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ βαθμολογία ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΤΩ από την βάση (8 ή 9).
.
ΟΜΩΣ ο μαθητής ΕΔΩΣΕ ΔΥΟ ΣΩΣΤΕΣ (!) απαντήσεις, ΑΛΛΑ, κατά το ΣΥΣΤΗΜΑ, ΔΕΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΗΚΕ στα….ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ (τα οποία καθορίζει ποιος, ως μέτρο ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ των ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ενός παιδιού;)
.
Πιο συγκεκριμένα: οι σωστές απαντήσεις ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ αγνοούνται (!). Δεν επιβραβεύονται ως κάποια ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ (!) του μαθητή. Η συνολική ΑΡΝΗΤΙΚΗ βαθμολογία τις ΑΧΡΗΣΤΕΥΕΙ.
.
Παλιά Ιστορία. “Τιμωρητικός” και όχι ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗΣ ο χαρακτήρας της Παιδείας. Το πρόβλημα ΠΑΝΤΑ υπήρχε. Απλώς το προσπερνάμε, βολεμένοι με την ΤΥΠΙΚΟΤΗΤΑ της λέξης: “καλός” μαθητής/ “κακός” μαθητής
.
Ακόμη και η…διατήρηση λέξεων, όπως “ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΑΙ” (!) / “ΕΠΕΣΕ (κάτω από την βάση)” / “ΚΟΒΕΤΑΙ” /”ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΕ” κλπ είναι ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ.
.
Εξοικειωθήκαμε ίσως με τους ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ αυτούς όρους ως ΚΟΙΝΩΝΙΑ, όμως σε ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ επίπεδο για το παιδί των 8, 10, 15… χρόνων σημαίνουν ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ- απόρριψη…. αρχή πολλών κακών.
.
Υ.Γ

Αναγνωστικά 10ετίας του 1950. Μια χαμένη ευκαιρία (με ΥΠΟΤΙΤΛΟΥΣ)

Αναγνωστικά 10ετίας του 1950. Μια χαμένη ευκαιρία (με ΥΠΟΤΙΤΛΟΥΣ)
Κατά κάποιο τρόπο συνδέεται το Βίντεο με το θέμα πιο πάνω, ως ενδεικτικό μιας “νοοτροπίας” ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ που περιστρεφόταν (τουλάχιστον μέχρι πρόσφατα) γύρω από την ιστορική ξεπερασμένη ΤΥΠΙΚΟΤΗΤΑ της “λέξης” και όχι γύρω από την κάθε φορά ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ νοηματική ΔΥΝΑΜΙΚΗ της, ως ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ