Ένα Άρθρο που τα ελληνικά ΜΜΕ φοβούνται να γράψουν

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Του Ανδρέα Μουντζουρούλια

Ένα άρθρο που τα Ελληνικά ΜΜΕ φοβούνται να γράψουν

Επιτέλους αλήθειες για τον ύπουλο ρόλο της Κίνας στην Ελλάδα – Τfiglobalnews: ”Η Ελλάδα μπορεί να διώξει την Κίνα από τον Πειραιά”

Ακολουθεί η μετάφρασή μου:

”«Ξεπούλησαν αυτό το μέρος στην Κίνα». Αυτό φέρεται να νιώθουν οι πολίτες, οι οποίοι δυσανασχετούν με την παρουσία των Κινέζων στο Πειραιά-Οι κινεζικές επιχειρήσεις δεν έχουν δημιουργήσει ασφαλείς θέσεις εργασίας:”.

”Αυτή η τοπική δυσαρέσκεια φαινομενικά αναγκάζει την ελληνική κυβέρνηση να επανεξετάσει την ιδιοκτησία του λιμανιού του Πειραιά από την Κίνα. Σε γραπτή δήλωση στο Nikkei, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων της Ελλάδας Άδωνις Γεωργιάδης είπε ότι η πώληση του λιμανιού «έγινε σε μια διαφορετική εποχή που πολύ λίγες χώρες ενδιαφέρθηκαν να επενδύσουν στην Ελλάδα». Ο κ. Γεωργιάδης πρόσθεσε: «Όπως τόνισε πρόσφατα ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, θέλουμε και έχουμε καλές σχέσεις με την Κίνα, αλλά είναι και στρατηγικοί ανταγωνιστές».”

”Η κινεζική κρατική εταιρεία COSCO Shipping κατέχει επί του παρόντος ένα μερίδιο ελέγχου στο λιμάνι του Πειραιά και το Πεκίνο είχε υποσχεθεί να ενισχύσει την τοπική οικονομία της περιοχής όταν αγόρασε το λιμάνι.

Οι εργαζόμενοι, λαμβάνουν ελάχιστη έως καθόλου εκπαίδευση σε θέματα ασφάλειας. Ένας εργάτης, για παράδειγμα, χτυπήθηκε θανάσιμα από γερανό εμπορευματοκιβωτίων τον Οκτώβριο.”

”Η COSCO Shipping είχε αποκτήσει το 51% του μεριδίου του λιμανιού του Πειραιά το 2016 και αύξησε περαιτέρω το μερίδιό της στο 67% αυτόν τον Οκτώβριο. Το Πεκίνο ήταν πάντα ενθουσιασμένο με τη συμφωνία για το λιμάνι του Πειραιά.

Ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ επισκέφθηκε το ελληνικό λιμάνι το 2019 και είπε ότι το λιμάνι του Πειραιά έδειξε πώς το Belt and Road «δεν είναι σύνθημα ή παραμύθι, αλλά μια επιτυχημένη πρακτική και λαμπρή πραγματικότητα».”

”Ωστόσο, παρά τη διαφημιστική εκστρατεία που δημιουργήθηκε γύρω από τις κινεζικές δραστηριότητες στο λιμάνι του Πειραιά, η Ελλάδα δεν έχει πραγματικά ωφεληθεί σε τοπικές θέσεις εργασίας ή επενδύσεις. Η ίδια η COSCO πέτυχε πάντως να κερδίσει.”

”Το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού και των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν στην κατασκευή υπό την καθοδήγηση της COSCO στους τερματικούς σταθμούς 2 και 3 προήλθαν από την Κίνα. Έτσι, οι συναφείς ελληνικές βιομηχανίες δεν επωφελήθηκαν από την κατασκευή επιπλέον τερματικών στο λιμάνι Επιπλέον, η COSCO είχε δεσμευτεί να επενδύσει επιπλέον 294 εκατ. ευρώ (332 εκατ. δολάρια) στο ελληνικό λιμάνι μέχρι το 2021. Ωστόσο, μέχρι τώρα, έχει ολοκληρώσει μόνο περίπου 100 εκατ. ευρώ.

Η έλλειψη κινεζικών επενδύσεων περιορίζει την τοπική ανάπτυξη και τα σχέδια για την κατασκευή ενός νέου ξενοδοχείου, εμπορικού κέντρου και άλλων εγκαταστάσεων στη γύρω περιοχή έχουν σταματήσει.”

”Σήμερα, η Ελλάδα έχει πολλούς καλούς φίλους όπως η Ινδία, η Γαλλία, οι ΗΠΑ και η ΕΕ, οι οποίοι θέλουν να βοηθήσουν την Αθήνα να διώξει τους Κινέζους από το λιμάνι του Πειραιά και να φέρει νέες επενδύσεις για την ανάπτυξη του λιμανιού και της περιοχής.”

ΔΗΜΟΦΙΛΗ