Ασεβές, Ανόσιο, Ανίερο «χιούμορ»;

ΑΑΑ «Χιούμορ» ;
(Ασεβές, Ανόσιο, Ανίερο «χιούμορ»; )

του Κώστα Δημ Χρονόπουλου (Αρθρογράφου -Σχολιογράφου)

• Ορισμένοι καθηγητές διαθέτουν και χιούμορ.
• Πολλοί συμπολίτες μας όμως αγνοούν την έννοια του χιούμορ. Το μπερδεύουν με τα σαχλά αστειάκια, τις πλακίτσες, τις προσβολές , τη χλεύη, τον εξευτελισμό.
• Ακόμη κάποιοι (και καθηγητές) προσπαθούν να κάνουν επίδειξη πνεύματος.
Φεύ ! Το πνεύμα , όπως και το χιούμορ, ή το διαθέτεις, ή όχι.
Αν προσπαθήσεις να επιδείξεις κάτι που δεν έχεις, τότε –μοιραία – ισχύει το: «εκ του μη έχοντος ουκ αν λάβεις».
Ορισμένοι –όπως ο κος Ηλίας- καταφεύγουν σε ένα κακόγουστο, φτηνό και ανίερο σκίτσο διακωμώδησης της Θρησκείας.
Ξενίζει η απέλπιδα, ασύγγνωστη ανάρτηση ευτελούς χλευαστικού σκίτσου και μάλιστα παραμονή Χριστουγέννων!!!.
Που άραγε οφείλεται αυτή η τάση αυτοέκθεσης του κου καθηγητή;
Πως εξηγείται μια τέτοια ασέβεια;
Στην προσπάθεια μου να βρω μια εξήγηση (στο δυσεξήγητο), κατέληξα στο συμπέρασμα πως προδόθηκε. Τον πρόδωσε η ευφυΐα και το πηγαίο του χιούμορ τα οποία εκχύθηκαν και έρρευσαν από τους κροτάφους του, έσταξαν και αποτυπώθηκαν δίκην σκίτσου μεγαλόπνευστου, στο χαρτί!.
Επόμενο ήταν να ξεσηκωθούν οι Χριστιανοί που αποτελούν και την συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων.
Η Εκκλησία /Ιεραρχία , απλοί πιστοί, αλλά και κάθε νουνεχής άνθρωπος (ένθεος, ή άθεος) ενοχλήθηκε.
Δεν επιτρέπεται να καλαμπουρίζει κανείς, να διακωμωδεί, να χλευάζει τα Θεία, την πίστη, την Ορθοδοξία, αλλά και την κάθε Θρησκεία. Υπάρχουν αναρίθμητα πεδία σχολιασμού, ειρωνείας, σάτιρας, όπως –πχ- να χλευάσει κανείς ένα πρόσωπο που κάνει ό, τι ανίερο /ανόσιο , προκειμένου να διατηρείται στην πλανεύτρα επικαιρότητα με εμφανίσεις , άρθρα, ακόμη και σκίτσα, αντιθρησκευτικού περιεχομένου.
Υπάρχει όμως και συνέχιση της θλιβερής υπόθεσης: Προσκεκλημένος στον SKY ο κος Ηλίας, αντί να απαντήσει για την ταμπακιέρα, ή –έστω- να ζητήσει συγγνώμη , αναλώθηκε στην διετή προσφορά του , καθώς και στον εκθειασμό των αρχών και αξιών της Ορθοδοξίας (!).

Μας κάλεσε να: «Αναστοχαστούμε τις Άγιες μέρες και να θυμηθούμε τις βασικές μας αξίες. Την αξία της ανθρώπινης ζωής, αλλά και την αξία της προστασίας της ανθρώπινης ζωής. Αυτές είναι οι θεμελιώδεις αξίες της Ορθόδοξης Χριστιανικής πίστης» …..Κρινοστόλιστο, από καθ’ έδρας, κήρυγμα/ομολογία πίστης. Μόνο που δεν πείθει επειδή δεν συνάδει με τον ανίερο διάλογο της Θεοτόκου με τον Ιωσήφ (περί κορωνοιού και κρίνου!…).
Αλήθεια , τι ήθελε να πει ο ποιητής;
– Υπήρχε κορωνοιός και μάσκες τότε /προ Χριστού;
– Τι εννοιολογική και λογική συνάφεια έχουν αυτά, με τον κρίνο που τον …. κατάπιε ο Ιωσήφ … αμάσητο (!).
– Όλη αυτή η …. μεγαλοφυής σύλληψη «χιουμοριστικής» (ο Θεός να την κάνει και χιούμορ) προσέγγισης αναπόφευκτα δημιούργησε έντονο προβληματισμό.
– Αν κάποιοι θεωρούν –και δημοσιογραφούν αντιπαρατιθέμενοι – ότι επρόκειτο για έξυπνο ή κακό χιούμορ (έστω και black), – τους πληροφορώ ότι Ο ν ο σ κ ι α μ α χ ο ύ ν (=ερίζουν περί όνου σκιάς). Δεν υπάρχει αντικείμενο διαφωνιών ή συζητήσεων, αφού ο χλευασμός της (κάθε) Θρησκείας δεν θεωρείται (τουλάχιστον από υγιείς , μη νοσηρούς εγκεφάλους) , χιουμοριστική ενασχόληση /πεδίο !…

ΥΓ Σκέπτομαι μήπως ήταν θεόπνευστη –χρονιάρες μέρες- η όλη ενέργεια.
Να γεννηθεί (μαζί με την γέννηση του Θεανθρώπου) και ένα αποκύημα ενός επινοητικού (του κου Ηλία) ανθρώπου ώστε να απολαύσουν οι συνάνθρωποι του υψηλοτάτου, υψιπετούς επιπέδου χιούμορ.
Ίσως οι διαμαρτυρόμενοι Ιεράρχες να πρέπει, αντί να ασχολούνται (ήδη το έπραξε κάποιος) με τον αφορισμό του , να αναθεωρήσουν. Να τον εναγκαλιστούν, να τον ανακηρύξουν: … Ι σ α π ό σ τ ο λ ο αφού με το «χιούμορ» του συμβάλλει στην ενδυνάμωση της Χριστουγεννιάτικης χαράς. Διπλή χαρά, διπλή γιορτή. Τι καλύτερο!….
(Σ.Σ Πέραν από το δεδομένο: χείριστο!).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ