Ειναι επίσημο: Η Renault ξεκινά πάλι την παραγωγή στην Ρωσία

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οπως μεταδιδει το Reuters, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault ξαναρχίζει την παραγωγή στη Μόσχα. Στις 22 Μαρτίου, η εταιρεία αποφάσισε να ξαναρχίσει τις δραστηριότητές της στη χώρα. Η Renault είναι ο πλειοψηφικός ιδιοκτήτης της AvtoVaz, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ρωσίας που φημίζεται για τη μάρκα Lada.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault ξεκίνησε εκ νέου την παραγωγή στα εργοστάσιά της στη Μόσχα, ανατρέποντας την τάση πολλών άλλων μεγάλων παγκόσμιων εταιρειών που έχουν διακόψει τους δεσμούς τους με τη Ρωσία λόγω του πολέμου στην Ουκρανία .

Η Renault είχε αναστείλει την παραγωγή στο εργοστάσιο τον περασμένο μήνα, επικαλούμενη υλικοτεχνικά προβλήματα μετά την εισβολή στην Ουκρανία κατόπιν εντολής του Βλαντιμίρ Πούτιν. Ωστόσο, η απόφαση της Renault να επανεκκινήσει την παραγωγή έχει την υποστήριξη της γαλλικής κυβέρνησης, η οποία είναι ο κύριος μέτοχός της, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Reuters.

Η Renault κατέχει τα δύο τρίτα των μετοχών της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας Avtovaz από τα τέλη του 2016, αφού πρώτα επένδυσε σε μια τότε ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά το 2007 . Αυτό σημαίνει ότι έχει μεγαλύτερες επιχειρήσεις στη χώρα από τους περισσότερους άλλους ευρωπαίους ανταγωνιστές, με 40.000 ντόπιους υπαλλήλους, γεγονός που αποτελεί τεράστια πρόκληση καθώς οι κυβερνήσεις των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ προσπαθούν να απομονώσουν οικονομικά τη Ρωσία.

Η Avtovaz πούλησε 350.000 οχήματα το 2021, αποκομίζοντας κέρδη προ φόρων 186 εκατ. ευρώ (156 εκατ. £) για τη Renault – ή περίπου το 12% των κερδών της εκείνο το έτος. Η Avtovaz ξεκίνησε ως κρατική εταιρεία στη Σοβιετική Ένωση, φτιάχνοντας αυτοκίνητα που συνδέθηκαν έντονα με το κομμουνιστικό καθεστώς υπό τις μάρκες Zhiguli και στη συνέχεια Lada.

Ενώ το εργοστάσιο της Μόσχας έχει επανεκκινήσει, η Avtovaz δήλωσε τη Δευτέρα ότι σταματά εν μέρει την παραγωγή αυτή την εβδομάδα σε ένα τεράστιο εργοστάσιο στο Tolyatti, μια πόλη στον ποταμό Βόλγα, και ένα άλλο στο Izhevsk, μια πόλη 500 χιλιόμετρα βορειοανατολικά. Η διακοπή προκλήθηκε από ελλείψεις ηλεκτρονικών εξαρτημάτων, ανέφερε.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο έχουν δυσκολευτεί να προμηθευτούν τσιπ υπολογιστών ημιαγωγών που χρησιμοποιούνται σε οτιδήποτε, από ραδιόφωνα αυτοκινήτου μέχρι υαλοκαθαριστήρες, και τα ρωσικά εργοστάσια είναι πιθανό να πέσουν πιο κάτω στην ουρά καθώς βαθαίνει η οικονομική του απομόνωση. Οι δυτικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία μετά την εισβολή περιλαμβάνουν απαγορεύσεις στις εξαγωγές ημιαγωγών.

Αρκετές εταιρείες από την Ευρώπη και άλλες πλούσιες οικονομίες αναγκάστηκαν να διαγράψουν περιουσιακά στοιχεία στη Ρωσία μετά από κυβερνητικές πιέσεις και κυρώσεις.

Η Authentic Brands, η ιδιοκτήτρια της μάρκας αθλητικών ειδών Reebok, δήλωσε τη Δευτέρα ότι «ανέστειλε όλα τα επώνυμα καταστήματα και τις λειτουργίες ηλεκτρονικού εμπορίου στη Ρωσία». Η μάρκα, η οποία είχε επισημανθεί ως μία από τις πολλές δυτικές ετικέτες που άργησαν να αναλάβουν δράση, έχει περίπου 90 καταστήματα στη Ρωσία .

Αυτές οι εταιρείες που παραμένουν στη Ρωσία δέχονται αυξανόμενες πιέσεις να σταματήσουν τις δραστηριότητές τους εκεί, συμπεριλαμβανομένου του ελβετικού ομίλου τροφίμων και ποτών Nestlé . Ο Ουκρανός πρόεδρος, Volodymyr Zelenskiy, επέκρινε τη Nestlé, η οποία συνεχίζει να πουλάει «βασικά» προϊόντα όπως παιδικές τροφές, δημητριακά και ορισμένες τροφές για κατοικίδια στη Ρωσία, σε μια ομιλία που μεταδόθηκε σε χιλιάδες διαδηλωτές στην πρωτεύουσα της Ελβετίας, τη Βέρνη, το Σάββατο.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ