Το Διεθνές Αεροδρόμιο Λευκωσίας και γιατί για 48 χρόνια δεν λειτουργεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

γράφει η Φανούλα Αργυρού*

Το Διεθνές Αεροδρόμιο Λευκωσίας παραμένει ερειπωμένο και εκτός λειτουργίας  για 48 χρόνια.  Το 1974 η τουρκική αεροπορία το βομβάρδισε ανελέητα κατά  την τουρκική εισβολή. Παρόλες τις αντίξοες συνθήκες η  ΕΛΔΥΚ και η Εθνική Φρουρά το υπερασπίστηκαν σθεναρά. Μετά τις δύο τουρκικές εισβολές το  αεροδρόμιο πέρασε «ντε φάκτο» στον έλεγχο των Ηνωμένων Εθνών.

Όμως, η περιοχή του αεροδρομίου «ανήκει»  στο Βρετανικό Υπουργείο Άμυνας ως «retainedsite» (όχι κυρίαρχη περιοχή) σύμφωνα με τις Συμφωνίες του 1960 και σε προηγούμενα χρόνια πριν το ξεκίνημα της λειτουργίας του, χρησιμοποιείτο από την Βρετανική Βασιλική Αεροπορία.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα (πιο κάτω) των Ηνωμένων Εθνών,  μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο το Αεροδρόμιο το 1947  άνοιξε ως εμπορικό , αλλά η πέριξ περιοχή του Αεροδρομίου  παρέμεινε ως Αεροπορικός Σταθμός. Μετά την  ανεξαρτησία το 1960, το Αεροδρόμιο και η πέριξ περιοχή μεταφέρθηκαν στην Κυπριακή Κυβέρνηση. Το Αεροδρόμιο και ο Πύργος Ελέγχου στελεχωνόταν από Ελληνοκύπριους και ήταν το μόνο διεθνές αεροδρόμιο της νήσου.

https://unficyp.unmissions.org/united-nations-protected-area-and-old-nicosia-airport

Η RAF(Βρετανική Βασιλική Αεροπορία) συνέχισε να κατέχει μέρος του «site», γνωστό ως «RAF Nicosia Retained Site». Το καθεστώς αυτό  έδωσε στο Ηνωμένο Βασίλειο το δικαίωμα να εξασκεί αποκλειστικό έλεγχο πάνω στην συγκεκριμένη περιοχή σε ώρα έκτακτης ανάγκης. Επιπλέον, τρεις πρώην σταθμοί της RAF πλησίον του αεροδρομίου μοιράζονταν διευκολύνσεις με την ΟΥΝΦΙΚΥΠ μετά την δημιουργία της το Μάρτιο του 1964. Το Αεροδρόμιο επεκτάθηκε με νέο κτίριο το 1968…Στις 20 Ιουλίου 1974 η τουρκική αεροπορία βομβάρδισε το Αεροδρόμιο. Στις 23 Ιουλίου, οι μάχες μεταξύ τουρκικών και ελληνικών δυνάμεων ήταν φοβερές και ο τότε Ινδός Στρατηγός Prem Chand επικεφαλής της ΟΥΝΦΙΚΥΠ διέταξε την κατάληψη του Αεροδρομίου και κήρυξε την περιοχή Προστατευόμενη από τα Ηνωμένα Έθνη…

Η ενέργεια του Στρατηγού Chand λήφθηκε με την σύμφωνη γνώμη της βρετανικής κυβέρνησης η οποία  επενέβη τότε δυναμικά ώστε να ματαιώσει κατάληψη του Αεροδρομίου από τους Τούρκους, με τον επί τόπου  Βρετανό Ταξίαρχο, Henn, Διοικητή των Βρετανικών Στρατευμάτων στο νησί αποφασισμένο να σταματούσε τους Τούρκους και με βία αν χρειαζόταν με τον οποίο συμφωνούσε και ο Βρετ. ΄Υπ. Αρμοστής… Ο δε Γλ. Κληρίδης είχε διατάξει την Εθνική Φρουρά να πάρει θέσεις μάχης και ζητούσε κάθε πίεση προς τους Τούρκους να μην προχωρούσαν στην κατάληψη του Αεροδρομίου.

Ο Βρετ. ΥΠΕΞ James Callaghan ζήτησε επίσης και από τον Αμερικανό ΥΠΕΞ Δρ. Henry  Kissingerνα έβαζε και εκείνος πίεση στον Ετσεβίτ… (Από βρετ. Στρατιωτική έκθεση 1975).

Θυμίζω ότι στις 17 Ιουλίου 1974  η βρετανική κυβέρνηση Wilson/Callaghan  είχε συμφώνησε στο 10 Downing Street  με τα σχέδια του Ετσεβίτ να εισβάλει στο νησί για να αλλάξει το στάτους κβό της Κυπριακής Δημοκρατίας, φτάνει, όμως,  να μην ενοχλούσε τις βρετανικές βάσεις…

Screenshot 2022 05 01 at 8.16.22 AM

Ανησυχίες των βρετανών στρατιωτικών για την χρήση του Ακρωτηρίου

Δίχως Αεροδρόμιο η Κύπρος

Η ΚΔ είχε μείνει δίχως Αεροδρόμιο και επείγουσες πτήσεις γινόντουσαν από το αεροδρόμιο της βάσης Ακρωτηρίου. Έτσι το Λονδίνο δεν είχε άλλη επιλογή  από το να  βοηθήσει να διορθωθεί το αεροδρόμιο το συντομότερο δυνατό και  να επαναλειτουργήσει.

Εκείνο που ανησυχούσε τους Στρατιωτικούς στη βάση Ακρωτηρίου ήταν το άνοιγμα του Ακρωτηρίου σε επιπρόσθετες μη στρατιωτικές πτήσεις για λόγους ανθρωπιστικής βοήθειας και πολιτική χρήση μέχρι να λειτουργούσε ξανά το Αεροδρόμιο  Λευκωσίας. Η απόφαση του Υπουργείου Εξωτερικών και Κοινοπολιτείας (Φόρειν Όφις) ήταν να κρατείτο η χρήση του αεροδρομίου Ακρωτηρίου στο μίνιμουμ μέχρι την επαναλειτουργία του Αεροδρομίου Λευκωσίας. «Αυτό επείγει για το συμφέρον της οικονομίας της Δημοκρατίας καθώς και ως συμβολισμό επιστροφής στην ομαλότητα», αναφέρει έγγραφο από τις βρετανικές βάσεις 5.9.1974.

Απόφαση Λονδίνου για επιδιορθώσεις

Έτσι, το Φόρειν  Όφις αποφάσισε σοβαρά να αναλάβει μονομερώς τις επιδιορθώσεις του αεροδρομίου, αλλά σκόνταψε στις τουρκικές αντιρρήσεις και αυτό εξαιτίας δικών του λαθών. Σύμφωνα με τηλεγράφημα ημ. 24 Σεπτεμβρίου 1974 από τον βρετανό Πρέσβη στην  Άγκυρα προς το Φόρειν Όφις οι Τούρκοι είχαν ζητήσει τριμερή συμφωνία για το Αεροδρόμιο, για την οποία δεν είχαν πάρει καμία απάντηση από κανένα και ότι επιδιορθώσεις έπρεπε να αναληφθούν από κοινού. Και ότι ανέμεναν να τηρείτο η συνεννόηση που είχαν με τον Υφυπουργό, RoyHattersley. Η αναφορά αυτή φανέρωσε ότι ο Hattersley είχε υποσχεθεί στον Τούρκο Πρέσβη στο Λονδίνο σε προγενέστερη συνάντησή τους, ότι οι επιδιορθώσεις θα γινόντουσαν από κοινού.

«Θα είναι δύσκολο να πείσουμε τους Τούρκους ότι οι επιδιορθώσεις του αεροδρομίου και η επαναλειτουργία του μπορούν να τύχουν ξεχωριστού χειρισμού» έγραψε ο Πρέσβης και πρόσθεσε : «Έτσι και επιδιορθωθεί, οι Τούρκοι πιστεύουν η πίεση θα αυξηθεί πάνω μας για την επαναλειτουργία του. Και εδώ έγκειται το πρόβλημα γιατί αν βασιζόμαστε στο Annex B, Section 5 της Συνθήκης Εγκαθίδρυσης, δηλαδή ότι η Κυπριακή Δημοκρατία έχει το αποκλειστικό δικαίωμα για τη γενική πολιτική σχετικά με την χρήση του Αεροδρομίου με την Πολιτική Αεροπορία, έστω και αν είμαστε προετοιμασμένοι να πάρουμε τη μη ρεαλιστική γραμμή ότι ελληνική και τουρκική συμφωνία δεν είναι αναγκαίες για την λειτουργία του, η οποία πρέπει να είναι καθαρά με ομόσπονδες διευκολύνσεις (κατά τους Τούρκους)  οι Τούρκοι μπορούν αποτελεσματικά να εμποδίσουν την λειτουργία του…

»Αν δεν μπορούμε από κοινού με τους Έλληνες και Τούρκους να κάνουμε τις επιδιορθώσεις, και θέλουμε να έχουμε τους Τούρκους μαζί μας, προτού ξεκινήσουμε τις εργασίες τουλάχιστον να τους δώσουμε την εντύπωση ότι τους συμβουλευόμαστε και να τους εξηγήσουμε ότι τώρα έχουμε μια διαφορετική κατάσταση απ΄ότι όταν ο Hattersley τους έδωσε τη διαβεβαίωση. Και εφόσον η αρχική συνεννόηση έγινε με τον Τούρκο Πρέσβη στο Λονδίνο να ξεκινήσουμε πρώτα να πείσουμε εκείνο να δεχθούν τη επιδιόρθωση…»

Γι΄αυτό και είχαν προτείνει στους Κληρίδη και Ντενκτάς να συζητούσαν το θέμα και ότι γινόταν κακός χειρισμός του αεροδρομίου Ακρωτηρίου και πως διεθνείς αεροπορικές εταιρίες ζητούσαν τη χρήση του Αεροδρομίου Λευκωσίας. Επειγόντουσαν για την επαναλειτουργία του. Ήλπιζαν στη συμμετοχή των δύο άλλων (Ελλάδας/Τουρκίας) αλλιώς το Λονδίνο σκεπτόταν σοβαρά να προχωρούσε μονομερώς για τις διορθώσεις…

Παράλληλα (24.9.74)  η Βρετ. Υπ. Αρμοστεία στη Λευκωσία εκτιμούσε ότι  ο μεν Γλ. Κληρίδης αναμενόταν θετικός  για μονομερή ενέργεια από τη Βρετανία ο δε Ντενκτάς αρνητικός. Αντιλαμβανόταν (έγραψε ο Υπ. Αρμοστής) την ανυπομονησία του Υπ. ΄Αμυνας  για αποσυμφόρηση του Ακρωτηρίου  και βέβαια, οι Ελληνοκύπριοι ανυπομονούσαν ιδιαίτερα να επαναλειτουργήσει το Αεροδρόμιο, όμως, «όπως βλέπουμε τα πράγματα από εδώ, υπάρχουν σημαντικά μειονεκτήματα να προχωρήσουμε με μονομερή επιδιορθώσεις» τόνισε…

Screenshot 2022 05 01 at 8.16.46 AM

Μέρος του τηλεγραφήματος του Βρετανού Πρέσβη προς το Λονδίνο 24.9.1974

Screenshot 2022 05 01 at 8.16.10 AM

Ένα από τα αεροπλάνα Trident 2E των Κυπριακών Αερογραμμών θύματα της τουρκικής βαρβαρότητας

Τουρκοκυπριακές αντιδράσεις

Την ίδια μέρα (24.9.74) ο τουρκοκυπριακός Τύπος δημοσίευσε επικριτικές δηλώσεις του Οσμάν Ορέκ εναντίον των Βρετανών «για την άδεια που έδωσαν στην ελληνοκυπριακή διοίκηση να χρησιμοποιεί τη βάση Ακρωτηρίου ως πολιτικό αεροδρόμιο» και ότι αυτό «παραβίαζε τη Σύμβαση της Γενεύης καθώς και τις πρόνοιες της Συνθήκης Εγκαθίδρυσης, γιατί βάση των προνοιών της η βρετανική κυβέρνηση δεν είχε δικαίωμα να χρησιμοποιεί το αεροδρόμιο στις βάσεις ως εμπορικό ή πολιτικό αεροδρόμιο. Η Βρετανία έκανε διάκριση εις βάρος των Τούρκων…»

Αρνητική η στάση του ΟΗΕ

Δεν έφταναν όμως τα τουρκικά εμπόδια βρήκαν και διστακτική τη Γραμματεία του ΟΗΕ, σύμφωνα με τηλεγράφημα της βρετανικής αποστολής στη Νέα Υόρκη προς το Φόρειν Όφις, επίσης 24.9.1974, η οποία έγραψε:

«…Δράση για επιδιορθώσεις θα χρειαστεί την έγκριση του ΟΗΕ εφόσον η ΟΥΝΦΙΚΥΠ ελέγχει το Αεροδρόμιο. Επομένως τα ΗΕ θα μοιραστούν την κριτική αν ένα από τα μέρη φέρει ένσταση στη βρετανική ενέργεια. Και τα ΗΕ φοβούνται για σοβαρή τουρκική αντίδραση, αν και δεν αναμένουν να φθάσει στη χρήση βίας…»

Screenshot 2022 05 01 at 8.16.35 AM

Το ερειπωμένο Διεθνές Αεροδρόμιο Λευκωσίας

Βέβαια τέτοια άρνηση αναμενόταν μόνο από την Άγκυρα. Εν συντομία η Γραμματεία του ΟΗΕ τους επιβεβαίωσε ότι η έγκριση των μερών ήταν αναγκαία για το ξεκίνημα των εργασιών…

Τελικά η κύρια αιτία εναντίον της μονομερούς  ενέργειας  του Λονδίνου δεν ήταν άλλη από τη  δική του διαιρετική πολιτική! Εφόσον εκείνο ήταν που πρωτοστάτησε στη επιβολή της δι-ζωνικής, δι-κοινοτικής ομοσπονδίας από τις 16 Αυγούστου 1974 και οι Τούρκοι ζητούσαν όσα ακριβώς είχαν συμφωνήσει με το  Λονδίνο! Η ομοσπονδιακή διαχείριση του Αεροδρομίου Λευκωσίας που ζητούσαν βασιζόταν στην πολιτική της ΔΔΟ…

Οι  ηγέτες των δύο κοινοτήτων συζήτησαν την επαναλειτουργία του Διεθνούς Αεροδρομίου Λευκωσίας αρχές του 1975. Η επαναλειτουργία του συμφωνήθηκε κατά τις διαπραγματεύσεις στη Βιέννη 28/4 – 3/5/75 όμως η μικτή επιτροπή που συστάθηκε για το θέμα δεν έφερε αποτέλεσμα. Εν τω μεταξύ και η ΚΚ είχε απορρίψει την τουρκική  ομοσπονδιακή διαχείριση του Αεροδρομίου. Μεταξύ 1993-94 νέες προσπάθειες για συμφωνία επαναλειτουργίας του και «για τις δύο κοινότητες» με τα λεγόμενα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης δεν έγιναν δεκτές…

Εν τω μεταξύ στις  8 Φεβρουαρίου 1975 ξεκίνησε τη λειτουργία του το νέο  «προσφυγικό»  Αεροδρόμιο της ΚΔ, στη Λάρνακα με αποτέλεσμα το Αεροδρόμιο Λευκωσίας να βρίσκεται για 48 χρόνια στη σημερινή του κατάσταση…

Ένα από τα αεροπλάνα 3 Trident 2E της Hawker Siddeley των Κυπριακών Αερογραμμών, που αγοράστηκε  από τις ΚΑ τον Ιούνιο του 1972 από την ΒΕΑ, (Βρετανικές Ευρωπαϊκές Αερογραμμές) και πήρε αρ. εγγραφής 5B-DAC  και που κτυπήθηκε από τους τουρκικούς βομβαρδισμούς το 1974, διασώθηκε μετά από εκτεταμένη δουλειά από μηχανικούς των Βρετανικών Αερογραμμών και  μεταφέρθηκε πίσω στο ΗΒ το 1977. Σήμερα  βρίσκεται στο Daxford  Aviation Society (a partner organisation of the Imperial War Museum), αφού ανακαινίστηκε και βάφτηκε πλήρως ως αεροπλάνο της ΒΕΑ και πήρε την αρχική του βρετανική εγγραφή ως  G-AVFB.

Η διαδρομή του μετά την ανακαίνιση του με φωτογραφία εδώ –

https://www.flickr.com/photos/ajw1970/46527209424

*Ερευνήτρια/δημοσιογράφος

ΠΗΓΗ:ΣΗΜΕΡΙΝΗ 1/5/2022 onisilos.gr ΠρωτοσελιδαΕιδήσεις

Η Τουρκία προειδοποιεί την Ουκρανία και τη Ρωσία για κλιμάκωση στον Εύξεινο Πόντο

Η Τουρκία έχει ενημερώσει τόσο την Ουκρανία όσο και τη Ρωσία, ως μέρη της σύγκρουσης, για την ανάγκη να ενεργήσουν με προσοχή ώστε να...

Μαρία Δεναξά: Όταν η αστυνομία προστατεύει το 1% που εχθρεύεται τους λαούς

 Όταν η αστυνομία προστατεύει το 1% που εχθρεύεται τους λαούς=> 🇫🇷Συγκλονιστικές εικόνες απο την πόλη Μπριβ όπου ο Μακρόν έστειλε τη στρατοχωροφυλακή του για να...

Οι αμερικανικές δυνάμεις έπληξαν θέσεις τρομοκρατών του ISIS στη Συρία

Από την πλευρά της, η Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ (CENTCOM) ανέφερε το βράδυ της Παρασκευής ότι εκτόξευσε περισσότερες από 100 βόμβες και πυραύλους ακριβείας...

Βουλγαρία: Η χώρα, που λίγα χρόνια πριν από ήταν πάμφτωχη, εμφανίζει υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης από την Ελλάδα

Είναι γνωστό ότι η Βουλγαρία από την Πρωτοχρονιά μπαίνει στο ευρώ Αυτό όμως που δεν είναι ακόμα τόσο γνωστό είναι ότι επέλεξε για την πλευρά...

Οι γερμανικές μυστικές υπηρεσίες αποκτούν ευρύτερες εξουσίες

Δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης αναφέρουν ότι η γερμανική κυβέρνηση σχεδιάζει να παραχωρήσει στην υπηρεσία πληροφοριών εξωτερικού ευρύτερες εξουσίες συμπεριλαμβανομένης της εξουσίας διεξαγωγής επιχειρήσεων πεδίου για...

Ρώσος στρατηγός των μυστικών υπηρεσιών σκοτώθηκε σε δεξαμενόπλοιο του ρωσικού σκιώδους στόλου νότια της Κρήτης

Οι ένοπλες δυνάμεις της Ουκρανίας επιτέθηκαν σε ένα δεξαμενόπλοιο του λεγόμενου σκιώδους στόλου της Ρωσικής Ομοσπονδίας στη Μεσόγειο Θάλασσα ισχυρίζεται ο Ρώσος δημοσιογράφος Αλεξάντερ Νεβζόροφ,...

Τα μαζεύει τώρα ο Μακρόν και ζητά απευθείας διάλογο με την Ρωσία

Τα μαζεύει τώρα ο Μακρόν και ζητά απευθείας διάλογο με την Ρωσίαεκεί που ήθελε να γίνει νέος Ναπολέων και μιλούσε για φέρετρα με ευρωπαϊκά...

Ο χάρτης του Πούτιν: Πέρα από την Κριμαία, περιλαμβάνει επίσης το Ντονέτσκ, το Λουγκάνσκ, τη Ζαπορίζια και τη Χερσώνα

Ο Βλαντιμίρ Πούτιν παραμένει αμετακίνητος όσον αφορά στους όρους του για τη λήξη του πολέμου στην Ουκρανία κάτι που «επικύρωσε» και με τον χάρτη της...

Η Αυστρία αγοράζει ιταλικά μαχητικά αεροσκάφη με 1,5 δις ευρώ

Η Αυστριακή Πολεμική Αεροπορία έχει δώσει την προτίμησή της στον Ιταλό κατασκευαστή Leonardo για την αντικατάσταση των παλιών Saab 105, του οποίου ο στόλος...

Μπαγκλαντές: Ένας νεαρός Ινδουιστής εργάτης, ο Dipu Chandra Das, δολοφονήθηκε από ισλαμικό όχλο

Τι γίνεται όταν το Τουρκοκίνητο, σουνιτικο Ισλάμ αποκτά πλειοψηφία; Αυτό ακριβώς που γίνεται στο ΜπαγκλαντέςΈνας νεαρός Ινδουιστής εργάτης, ο Dipu Chandra Das, δολοφονήθηκε από ισλαμικό...

Μαρία Δεναξά: Η Γαλλική κυβέρνηση στέλνει τις ειδικές δυνάμεις της αστυνομίας για να διαλύσουν τα μπλόκα των αγροτών

Σε παρέμβαση της η Μαρία Δεναξά αναφέρει: 📌 🇫🇷 Με το πρόσχημα ότι οι κινητοποιήσεις των αγροτών θα εμποδίσουν τις χριστουγεννιάτικες διακοπές των Γάλλων και...

Ρωσία: Μια «τριπλή κίνηση» εναντίον της Τουρκίας δημιουργείται στην Ανατολική Μεσόγειο

Ελληνικές αναφορές δείχνουν ότι διερευνάται η δημιουργία μιας κοινής δύναμης ταχείας αντίδρασης μεταξύ Ελλάδας, Ισραήλ και Κύπρου για την προστασία στρατηγικών υποδομών στη θάλασσα...

Ο Ρώσος πρόεδρος απηύθυνε σαφή προειδοποίηση προς την ΕΕ για τα παγωμένα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία

Σαφή προειδοποίηση προς την Ευρωπαϊκή Ένωση απηύθυνε ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνέντευξης Τύπου στα ΜΜΕ, σχολιάζοντας τα σχέδια για...

Πανικός στην Τουρκία για την φρεγάτα Belharra «Κίμων»

Τρόμαξαν οι Τούρκοι με την απόκτηση της πρώτης φρεγάτας Belharra που «βαφτίστηκε» «Κίμων» με την σχετική ιστορική τελετή να λαμβάνει χώρα χθες στο Λοριάν...

Πιέσεις Τραμπ στην Ουκρανία να κινηθεί γρήγορα στις διαπραγματεύσεις

Ο Ντόναλντ Τραμπ άσκησε πίεση στην Ουκρανία να «κινηθεί γρήγορα» στις διαπραγματεύσεις επί του σχεδίου που έχει στόχο να βάλει τέλος στη σύγκρουση με...

Τουρκία: Μεγάλη προδοσία από αραβική χώρα που μας αποκαλεί «φίλους» της!

Ο ερευνητής και συγγραφέας Αρντάν Ζεντούρκ δήλωσε ότι βιώνονται τεταμένες στιγμές στην Ανατολική Μεσόγειο και ότι η Αίγυπτος προετοιμάζεται για μια μεγάλη προδοσίαΟ Αμπντέλ...

Νεκροι ο βετεράνος οδηγός αγώνων NASCAR Γκρεγκ Μπιφλ και η οικογένεια του – Συνετρίβη το ιδιωτικό του αεροπλάνο

Το ιδιωτικό αεροσκάφος συνετρίβη στο αεροδρόμιο του Στέιτσβιλ στη Βόρεια Καρολίνα των ΗΠΑ Το αεροσκάφος ανήκει στον βετεράνο οδηγό αγώνων NASCAR Γκρεγκ Μπιφλ. Εκπρόσωπος της ομοσπονδιακής...

Τουρκία: Εκθέσεις όπλων σε σχολεία στη διάρκεια Εβδομάδας Εγχώριων Προϊόντων

Στη διάρκεια των εκδηλώσεων της τουρκικής Εβδομάδας Εγχώριων Προϊόντων, εγκαινιάστηκε έκθεση όπλων και τεθωρακισμένων οχημάτων στις σχολικές αυλές, γράφουν τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης Στο πλαίσιο...

Χάος στο κοινοβούλιο της Αλβανίας την ώρα που τα δουλικά του Σόρος στην Ευρώπη κάνουν τα στραβά μάτια στα αίσχη του ναρκέμπορα…

Μέσα στο Αλβανικό Κοινοβούλιο, βουλευτές της αντιπολίτευσης άναψαν καπνογόνα, μπλόκαραν φυσικά τις διαδικασίες και μετέτρεψαν την αίθουσα σε αρένα δηλώνοντας ανοιχτά ότι η κανονική...

Καταπέλτης ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζούνιορ για τις αλλαγές φύλου σε ανήλικα παιδιά…

Καταπέλτης ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζούνιορ για τις αλλαγές φύλου σε ανήλικα παιδιά… Απόλυτη ανατροπή στην πολιτική του υπουργείου υγείας των ΗΠΑhttps://twitter.com/olympiada/status/2001719754856546571?s=61

ΔΗΜΟΦΙΛΗ