Πραξικόπημα στους Πόρους των Μετοχικών Ταμείων επιδιώκει η ΕΑΑΣ

Γράφει ο

Παναγιώτης Δημητριάδης

Αντιπτέραρχος (Ι) ε.α

  22 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν επιστολή προς το ΥΠΕΘΑ στις 18 /5/2022 με θέμα  «Άμεση ανάγκη ορθολογικής τροποποίησης του καθεστώτος κατανομής των κρατήσεων επί των εξοπλιστικών προγραμμάτων» και τα ερωτήματα:

1. <<Έχουν πρόθεση να τροποποιήσουν το καθεστώς κατανομής των κρατήσεων που κρατάει από το πρώιμο 1959 επί το αναλογικότερο με τρόπο που να μην θίγονται τα συμφέροντα των άλλων Ταμείων>>;.

2. <<Προτίθεται η Κυβέρνηση να προβεί σε μείωση του ποσοστού 4% που καταλήγει στα Μετοχικά Ταμεία των Ενόπλων Δυνάμεων;>>.

Χαρακτηριστικό της επιστολής των 22 βουλευτών  της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι ότι τα ερωτήματα που έθεσαν, παραπέμπουν   ευθέως στην τροποποίηση  του υπάρχοντος ν. 3981/59, ο οποίος αναφέρει ότι,  <<οι πόροι   αποδίδονται υπέρ του οικείου ταμείου>>. Θέτουν θέμα αναλογικότητας  με το παράδοξο να μη θιγούν τα συμφέροντα των άλλων ταμείων. Ίσως αυτό γίνει  με μαγικά  τεχνάσματα της ΕΑΑΣ. Δηλαδή ζητάνε επαναφορά του κατηργημένου ν 2141/39 με σκοπό την διάλυση των άλλων Ταμείων. Πέραν αυτών, οι κ.κ βουλευτές  θα έπρεπε να γνωρίζουν, ότι η κυβέρνηση  ΣΥΡΙΖΑ το 2017 με το νόμο 4494/17 ήταν αυτή που επικαιροποίησε το νόμο 3981/59, με το άρθρο 35, το οποίο αναφέρει  ότι: «Από την ισχύ της παρ. 1 δεν θίγονται οι διατάξεις που διέπουν την ίδρυση και λειτουργία των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και των Ειδικών Λογαριασμών και Κλάδων των Ταμείων αυτών>>.

Τι μεσολάβησε σήμερα και αιτούνται την  τροποποίηση του ν.3981/59 τον οποίο  οι ίδιοι ως κυβέρνηση επικαιροποιήσαν;. Γιατί στο υποβληθέν έγγραφο δεν  αναφέρεται;. Μήπως  το έγγραφο, είναι πιστή αντιγραφή αποδοθέντος  εγγράφου  της ΕΑΑΣ, η οποία κατά πάγια τακτική από το 2010 έχει βγει  στην επαιτεία, με σχέδιο παραπλάνησης κατά των Μετοχικών Ταμείων Ναυτικού και Αεροπορίας;. Άραγε υπήρχε ενημέρωση ότι το 1959 η κατάργηση του ν 2141/39   έγινε κατ απαίτηση του ΜΤΣ με το αιτιολογικό ότι ήταν δικαιότερο ενώ σήμερα το καταδικάζουν;.  << Ένας πολιτικός μπορεί να δουλεύει λίγους για μεγάλο διάστημα ή πολλούς για λίγο, δεν μπορεί όμως να δουλεύει όλους για πάντα>> Αβραάμ Λίνκολν.

  Γίνεται κατανοητό, ότι  οι κ.κ  βουλευτές, έλαβαν υπόψη τους  μόνο τα αναφερόμενα  της  ΕΑΑΣ, ενώ απαξίωσαν να τύχουν ενημέρωσης  από φορείς του Ναυτικού και της Αεροπορίας. Φαίνεται ότι το προσωπικό της  Αεροπορίας και του Ναυτικού, αν και  προασπίζονται καθημερινά τη χώρα 24/7, δεν τυγχάνουν ισότιμης μεταχείρισης  από την  αξιωματική αντιπολίτευση και   τους ερωτώντες βουλευτές οι οποίοι  συμπαραστέκονται εγγράφως στις παράλογες απαιτήσεις της ΕΑΑΣ. Δεν λαμβάνουν υπόψη    τις χήρες και τα ορφανά των     πεσόντων αεροπόρων και τους οδηγούν στην επαιτεία μέσα από το  άπατο βαρέλι του ΜΤΣ.

Οι κ.κ βουλευτές αγκάλιασαν την  ΕΑΑΣ  χωρίς να λάβουν υπόψη  τις θέσεις των  Μετοχικών  Ταμείων Ναυτικού και Αεροπορίας, τα ιστορικά και οικονομικά δεδομένα του ΜΤΣ.  Αν οι προθέσεις των συναδέλφων της ΕΑΑΣ ήταν πράγματι ειλικρινείς, δεν θα κατέληγαν  στα κομματικά γραφεία και τους βουλευτές, ως γυρολόγοι,  αλλά  θα καλούσαν   σε σύσκεψη τους συναδέλφους του Ναυτικού και της Αεροπορίας να συζητήσουν τις αξιώσεις που προβάλουν. Οι   αξιώσεις  θα πρέπει να συνοδεύονται και να προβάλλονται από δίκαια επιχειρήματα και διαφάνεια  και όχι από σκάνδαλα και διαδικασίες κάτω από το τραπέζι με προκλητική συμπεριφορά και θράσος, πράγματα τα οποία θεωρούνται  αδιανόητα για τους αεροπόρους που αντιμετωπίζουν καθημερινά στο Αιγαίο τις Τουρκικές προκλήσεις. Τίθεται θέμα ειλικρίνειας, εμπιστοσύνης, αρχών και αξιών ενώ τίθεται και προβληματισμός  και για το πολιτικό σύστημα, που στηρίζει  την επαναφορά κατηργημένου  νόμου.

           Οι υπάρχουσες διαδικασίες οι οποίες εφαρμόζονται με το ν. 3981/59 και επικαιροποιήθηκαν με το νόμο 4494/17  ουδέποτε δημιούργησαν πρόβλημα στα Μετοχικά Ταμεία Ναυτικού και Αεροπορίας των οποίων η οργάνωση, η χρηστή Διοίκηση και η ευταξία  είναι φανερή, παρά τα προβλήματα και τις στερήσεις που δημιούργησε η οικονομική κρίση στους μερισματούχους επί  δεκαετία.

Από το 2010 δημοσιεύματα των ΜΜΕ αναφέρουν για την κακοδιαχείριση στο  ΜΤΣ,  τις συσσωρευμένες  ζημιές   εκατομμυρίων ευρώ, με  καθυστερήσεις  πληρωμής του μερίσματος, τη μη απόδοση του ΒΟΕΑ από το 2017 στους μερισματούχους του ΜΤΣ όπως αναφέρουν οι βουλευτές  κ.κ Μεικόπουλος και Δρίτσας με ερώτησή τους στις 15/7/2021. Υπήρξαν άραγε ενέργειες για αντιστροφή και βελτίωση της τραγικής κατάσταση του ταμείου από τότε;.

Το 2012   Δημοσιεύθηκε   ο φάκελος  της οικονομικής  επιθεώρησης για την κατάρρευση του ΜΤΣ που διενεργήθηκε από το  ΥΠΕΘΑ, και την αποστολή αυτού  στον εισαγγελέα.   Το 2014 οι επίκουροι εισαγγελείς Διαφθοράς  άσκησαν  ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος σε βάρος του ΜΤΣ. Κατηγορούμενοι ήταν  όλοι όσοι διετέλεσαν Πρόεδροι και Γενικοί Διευθυντές από το 2000 μέχρι  το 2011. Η ζημιά του Ταμείου  υπολογίσθηκε στα  450 εκατ. ενώ οι κατηγορούμενοι, σύμφωνα με τους εισαγγελείς κάλυπταν το έλλειμμα από τα αποθεματικά  κεφάλαια.

Με τον νόμο 4254/14 γίνεται γνωστό  ότι η καταβολή των μερισμάτων του Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΜΤΣ) από 1ης Ιανουαρίου 2009 μέχρι 31 Μαρτίου 2012, πραγματοποιείται σε βάρος του λογαριασμού του Δημοσίου No 200.

Το 2015-16  δημοσιεύματα  αναφέρουν  ‘’Σκάνδαλο με τα θαλασσοδάνεια της Γενικής –Δάνεια,  δανεικά και αγύριστα 47,296.000  εκατ. ευρώ¨ .   «Μια Τράπεζα και ένα Ταμείο στον πάτο! – Τζόγος της Γενικής  στο χρηματιστήριο» <<ξεπούλημα   περιουσία 62 δις δραχ.,  υπερτιμολογήσεις της περιουσίας κ.α >>  ενώ το ΜΤΣ  αν και  είχε συσσωρευμένες ζημιές εκατομμυρίων ευρώ, έδινε μεγαλύτερες παροχές. Σε σχετική επιστολή θέματος το 2021 ο Αναπληρωτής ΥΠΟΙΚ αναφέρει χαρακτηριστικά   την πορεία του ΜΤΣ από το 2012 <<Το 2012 το ΜΤΣ  βρέθηκε σε δυσχερή οικονομική κατάσταση από ελλείμματα προηγούμενων ετών ύψους 338 εκ. ευρώ, τα οποία προήλθαν από ανισορροπία μεταξύ των εισπραττόμενων εισφορών και των χορηγούμενων μερισμάτων . Για να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του το ΜΤΣ  το 2013 χρηματοδοτήθηκε  από τον κρατικό προϋπολογισμό με ποσό ύψους 179,2 εκατ. ευρώ.>> . Το ποσό αυτό ήταν για να εξοφλήσει όλες τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του προς τρίτους (ΒΟΕΑ, ΒΘ, ΕΑΑΣ), ενώ υπεγράφη Μνημόνιο Κατανόησης, με το οποίο συμφωνήθηκε ότι το ΜΤΣ δεν θα δημιουργήσει πλέον νέα ελλείμματα. Από τις  ερωτήσεις των κκ βουλευτών γίνεται κατανοητό ότι δεν τηρήθηκαν τα διαλαμβανόμενα του μνημονίου κατανόησης του  2013. Σήμερα έχουμε 2022 και δεν ακούσαμε τους κκ βουλευτές να ρωτούν για το θέμα  εξυγίανσης του ΜΤΣ  αλλά τον τρόπο με τον οποίο θα διαλυθούν τα ταμεία Ναυτικού και Αεροπορίας.

Τα ΜΤΝ –ΝΝΑ – ΜΤΑ – 251ΓΝΑ  ουδέποτε έλαβαν επιχορηγήσεις – δωρεές ή δάνεια εκ του κρατικού προϋπολογισμού όπως λαμβάνουν το ΜΤΣ-.401ΓΣΝ και ΝΙΜΤΣ  χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων.

Το 2011, τα ΜΤΑ και  ΜΤΝ έλαβαν  σκληρά μέτρα μειώνοντας   τις παροχές 70% των μερισματούχων, έπαυσαν  τα βοηθήματα, έπαυσαν  τις προκαταβολές εφ άπαξ για την αγορά κατοικία ,κ.α, με σκοπό  να αποτραπεί η  κατάρρευσή  από το PSI . Σε  αντίθεση αυτών,  το ΜΤΣ  επαναπαύτηκε στις κρατικές επιχορηγήσεις τις δωρεές και τον πακτωλό    εκατομμυρίων ευρώ.  Ακόμα και το εν ενεργεία προσωπικό της Πολεμικής  Αεροπορίας  συνείσφερε στο ΜΤΑ με την παύση της εισφοράς  υπέρ  ΝΙΜΤΣ και απόδοση αυτής υπέρ  ΜΤΑ το 2011.  Αλήθεια γιατί  οι αεροπόροι μερισματούχοι του ΜΤΑ συνεχίζουν να καταβάλουν  εισφορά  υπέρ ΝΙΜΤΣ  ετήσιου ποσού  1,5 εκατ ευρώ με νόμο της χούντας του 1972, όταν βάσει νόμου του 1945, η εισφορά αυτή θα έπρεπε να παύσει   το 1976 με την ίδρυση του251ΓΝΑ. Μήπως μέρους των χρημάτων κατευθύνονται στο άπατο βαρέλι του ΜΤΣ τελικά;.

Επισημαίνεται ότι σε σχετικό έγγραφο  της Γεν. Δνσης Δημ. Πολιτικής με αρ. πρωτ.: 2/48785 /ΔΠΓΚ/26-02-2021. αναφέρεται ότι:​ 

<<Το άρθρο του ν.2141/1939 στο οποίο  αναφέρεται με  έγγραφό του το ΥΠ. ΟΙΚ. και ζητάει επανεξέταση ως προς το ποσοστό κράτησης έχει καταργηθεί με τον ν 3981/1959.  ​“Συμπτωματικά” το ίδιο άρθρο επικαλούνται (για άλλο λόγο) το ΓΕΣ(ΜΤΣ) σε ΦΕΕ που κυκλοφόρησε ανεπιτυχώς αρχικά 2017-2018 και επανακυκλοφόρησε στις 16 Δεκ. 2020 προς τους άλλους Κλάδους χωρίς την έγκριση του κ. ΥΕΘΑ ούτε της  ΓΔΟΣΥ οι οποίοι είναι  αρμόδια όργανα  κατά νόμο όργανο για τα θέματα αυτά,  στην επιδίωξή τους για να επωφεληθούν από τις προσόδους κρατήσεων των άλλων Ταμείων εν τη απουσία τους και εις βάρος αυτών(το εν λόγω ΦΕΕ σχολιάσθηκε δριμύτατα από τους άλλους Κλάδους και απεσύρθη, πρόσφατα επανακυκλοφόρησε>>.

Ερμηνεύοντας τα αναφερόμενα της Γεν. Δνσης  διαπιστώνεται ότι,   το ΜΤΣ πήγε από την πίσω πόρτα κρυφά και απαίτησε με έγγραφό του  την αναλογικότητα των πόρων από το ΥΠΟΙΚ χρησιμοποιώντας  τον ν 2141/39 χωρίς να αναφέρει στο ΥΠΟΙΚ ότι ο υπόψη νόμος είχε καταργηθεί το 1959, ενώ το ΓΕΣ προέβη σε ενέργειες που δεν είχε τέτοιες αρμοδιότητες βάσει νόμου

Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούν οι  ΓΕΣ –ΜΤΣ –ΕΑΑΣ θυμίζουν άλλες εποχές και  δικαιολογούν πλήρως τις   ανησυχίες των χιλιάδων μετόχων και μερισματούχων του Ναυτικού και της Αεροπορίας, πέραν του ότι δημιουργείται σοβαρό  κλίμα έντασης.

Είναι αδιανόητο να επιβραβεύεται   η κακοδιαχείριση του ΜΤΣ και να λιθοβολείται η ευταξία  των ΜΤΝ και ΜΤΑ. Είναι αδιανόητο, βουλευτές του Ελληνικού κοινοβουλίου να αιτούνται την επαναφορά νόμου του δικτάτορα Μεταξά τον οποίο κατάργησε η Δημοκρατία. Η Δημοκρατία δεν λειτουργεί με χωροφύλακες.

Επειδή το ΓΕΣ αδυνατεί να εξυγιάνει το ΜΤΣ, παρακαλείται να το παραχωρήσει στους ικανότατους συναδέλφους του   ΓΕΑ για να το βγάλουν  από το inverted deep stall που έχει πέσει.

ΜΕΤΟΧΙΚΑ ΤΑΜΙΑ,ΜΕΡΙΣΜΑ,ΕΑΑΣ,ΕΑΑΑ,ΕΑΑΝ,ΜΤΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ