Πως θέλει την γυναίκα ο Όμηρος, εμφανισιακά

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

του Χρυσόστομου Τσιρίδη.
.
Με αφορμή τον θόρυβο των ημερών, μια σχετική ματιά στον ΟΜΗΡΟ, ΓΕΝΑΡΧΗ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ και ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Έτσι, ως πληροφόρηση.

68192B65 FB4E 4BD2 997E AD3945F614CA

Με Ομηρική ορολογία θα χαρακτηρίζαμε την ωραία ΕΛΕΝΗ: Εΰκομον, λιπαροπλόκαμον, ευώπιδα, καλλιπάρηο, καλλίζωνον, εΰρραφή, βαθύκολπον, ευκόσμητον, ευειδή, λευκώλενο, γλαυκώπιδα κλπ.
.
ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ (και μπράβο στους δημιουργούς της) ΕΞΥΠΝΑ ΜΟΝΤΑΡΙΣΜΕΝΗ φωτογραφία, από το κινηματογραφικό έργο,
για να “τοποθετήσουμε” καθαρά και να ΕΝΝΟΗΣΟΥΜΕ το σχετικό ΠΛΟΥΣΙΟ Ομηρικό λεξιλόγιο.

.
Η ματαιοδοξία, όπως συνήθως λένε οι ηθικολόγοι, ως προς την εμφάνιση, δεν έλειπε ούτε
και από την “περίφρονα” ΠΗΝΕΛΟΠΗ, έναν από τους ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΟΥΣ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ της ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ και σύμβολο συζυγικής πίστης.
.
Αρκεί να σκεφτούμε ότι μεταξύ των ΒΑΣΙΚΩΝ επιθέτων της ΕΛΛΑΔΑΣ είναι “καλλιγύναικα”=
η χώρα με τις ΩΡΑΙΕΣ Γυναίκες.
.
Λέξεις ατελείωτες, φόρος τιμής στην ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ (!) εικόνα της Γυναίκας.
.
Οι ΑΥΤΟΥΣΙΕΣ Ομηρικές λέξεις που αναφέρω (σε εισαγωγικά) είναι ένα μικρό ποσοστό
και απλά ενδεικτικές.
.
Ο ΌΜΗΡΟΣ, Θαυμαστής και ΛΑΤΡΗΣ των γυναικών, θέλει την γυναίκα
.
ψηλή κι ωραία, ως γενική εικόνα (“μεγάλη τε και καλή” οι δικές του λέξεις)
.
Με ωραία επιμέρους χαρακτηριστικά
.
εκφραστικά μάτια (ευώπις), όμορφο πρόσωπο (“ευειδής”, “καλλιπάρηος”), ωραία πόδια.
(καλλίσφυρος), λευκή επιδερμίδα (“λευκώλενο”)
.
Την θέλει με πλούσιες καμπύλες (“πάσσoνα”, “βαθύζωνη”),
.
Επίσης πλούσιο στήθος, γλουτούς (“βαθύκολπη”=η έχουσα μεγάλο και…εξέχον στήθος,
σύμφωνα με το Ομηρικό λεξικό)
.
πάντα περιποιημένη (“καλλίζωνος”, “ελκεσίπεπλος”), καλοχτενισμένη (“εΰκομος”,
“εΰπλόκαμος”, “λιπαροπλόκαμος”)
.
καθαρό σώμα (“εΰπλυνής”) απαραιτήτως, που συνοδεύεται με κάποιο άρωμα
.
με ακριβά γούστα στολισμού, εντυπωσιασμού (“ευκόσμητη”)= περίτεχνα κοσμήματα,
βραχιόλια σκουλαρίκια (“έλικες”), περιδέραια
.
Την θέλει
με πολυτελή, καλοραμένα, καλαίσθητα ρούχα (“λιπαρά, εϋρραφή, επήρατα, εικέλια είματα”
και όχι “ρωγαλέα ή ψιλά”= φτηνό- φτωχό ντύσιμο)
.
Ο Όμηρος θέλει την γυναίκα στην τελική
ερωτική (“θήλεια”), έως πολύ ερωτική (“θηλύτερη”)
.
ακόμη και με ειδική περιποίηση (σε… ινστιτούτα αισθητικής) και με
την χρήση πρόσθετων (αξεσουάρ). (1)
.
“Πηνελόπη, αν ΤΩΡΑ σε έβλεπαν, ΕΤΣΙ περιποιημένη, δεν θα είχες ΜΟΝΟ
108 μνηστήρες- θαυμαστές” (!).
.
ΝΑΙ (!). Ο ΟΜΗΡΟΣ τα γράφει. Ο Όμηρος ο…ΑΛΗΘΙΝΟΣ (!)
.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Οι Ομηρικές γυναίκες πρόσεχαν την εμφάνισή τους, φρόντιζαν γι’ αυτήν,
επιζητώντας τον θαυμασμό των ανδρών και των γύρω τους.
.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ (1): Τον ρόλο των…. ινστιτούτων αισθητικής, για άνδρες και γυναίκες,
έπαιζαν τα “θερμά λουτρά”, όπου ενίοτε προσφερόταν και ερωτική φιλοξενία.
Λ.χ Οδυσσέας- νησί Φαιάκων.
.
Τα θερμά λουτρά προσπάθησε να… αξιοποιήσει και ο ΝΕΣΤΟΡΑΣ, προκειμένου να
κάνει γαμπρό του τον γιο του Οδυσσέα, στέλνοντας την ίδια
την κόρη του να περιποιηθεί τον ΤΗΛΕΜΑΧΟ, αλλά (τουλάχιστον σύμφωνα με τον ίδιο
τον Όμηρο) δεν το κατάφερε.
.
Οι θεές αντί αυτών, είχαν τα “τεμένη” τους “βωμούς”,ως τόπους περιποίησης και ανανέωσης, όπως λ.χ αυτός
της ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ στην ΠΑΦΟ της ΚΥΠΡΟΥ, που περιγράφει λεπτομερώς ο Όμηρος (ραψ. θ)
.
Υ.Γ με ολίγον χιούμορ:
.
Για όσους τυχόν σκεφτούν μήπως ο Όμηρος
χάλασε πολλά από τα χρήματα της κληρονομιάς του μέντορά του ΦΗΜΙΟΥ,
σε ωραίες και ακριβές γυναίκες,
.
ας δουν το βίντεό μου “η κληρονομιά που άλλαξε την ζωή και το έργο του Ομήρου”

ΔΗΜΟΦΙΛΗ