Το έργο που οραματίστηκε ο Κοπελούζος είναι το τελευταίο στρατηγικό πλεονέκτημα για την Ελλάδα

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Ελλάδα θα μπορούσε να είναι όχι μόνο ενεργειακός κόμβος για ολόκληρη την Ευρώπη, αλλά είχε την ευκαιρία να εξασφαλίσει εκτός από την ενεργειακή της αυτονομία, τεράστια κέρδη από την διέλευση των αγωγών φυσικού αερίου και πετρελαίου.

Τα τελευταία χρόνια όμως με αυτοκτονικές πολιτικές αλλά και συντονισμένη δολιοφθορά από εχθρούς και συμμάχους, η Ελλάδα έχασε σχεδόν κάθε στρατηγικό πλεονέκτημα που απορρέει από την γεωγραφική της θέση. Η κυβέρνηση Καραμανλή γκρεμίστηκε μόλις τόλμησε να διεκδικήσει αυτό που σκανδαλωδώς είχε καταφέρει η Γερμανία εις βάρος της υπόλοιπης Ευρώπης: Να φέρει και να διαμετακομίσει την ρωσική ενέργεια, με τον περιβόητο αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη. Τα κέρδη για την Ελλάδα θα ήταν τεράστια. Προνομιακές τιμές ενέργειας, εφάμιλλες της Γερμανίας, η οποία στήριξε το οικονομικό της θαύμα στο φθηνό φυσικό αέριο της Ρωσίας. Φανταστείτε ότι η χώρα μας πλήρωνε τετραπλάσια τιμή για το ίδιο ενεργειακό προϊόν, έχοντας μάλιστα υποπολλαπλάσιο ΑΕΠ από την Γερμανία.

Με απλά λόγια, εάν ο αγωγός είχε ολοκληρωθεί, η Ελλάδα δεν θα είχε μπει ποτέ στα μνημόνια και στον φαύλο κύκλο της χρεοκοπίας.

Ο εφιάλτης όμως συνεχίστηκε με την ακύρωση του εμβληματικού και υψίστης γεωπολιτικής σημασίας έργου, του αγωγού East Med. Πρόκειται για τον ορισμό της εθνικής αυτοχειρίας, αφού η ανακοίνωση της αναστολής του μεγάλου αυτού έργου που θα έδινε πραγματική απάντηση στον αγώνα για απεξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο, ανακοινώθηκε από τις ΗΠΑ, λίγες εβδομάδες μετά την υπογραφή της λεόντειας αμυντικής συμφωνίας, όπου παραχωρήσαμε τα πάντα. Δώσαμε τα πάντα και όχι μόνο δεν πήραμε κάτι, αλλά χάσαμε και τα κεκτημένα! Με την Τουρκία φυσικά να αλλάζει και να πανηγυρίζει, όπως έγινε και με την ακύρωση του αγωγού Καραμανλή – Πούτιν.

Και όμως, παρά τις ολέθριες αυτές εξελίξεις που στέρησαν δισεκατομμύρια αλλά και γεωπολιτική ισχύ από τη χώρα μας, έχουμε απομείνει με ένα τελευταίο στρατηγικό πλεονέκτημα. Ένα πλεονέκτημα που δημιουργήθηκε από το όραμα ενός Έλληνα επιχειρηματία, του Δημήτρη Κοπελούζου.

Η στρατηγική σημασία του Τερματικού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) Αλεξανδρούπολης αναγνωρίζεται πλέον διεθνώς ως η μόνη διέξοδος για την ενεργειακή ασφάλεια και τη διαφοροποίηση των υφιστάμενων πηγών προμήθειας φυσικού αερίου ολόκληρης της Ν.Α. Ευρώπης! Όλος ο σχεδιασμός της Δύσης για την απεμπλοκή από το ρωσικό φυσικό αέριο και την ενεργειακή απεξάρτηση της περιοχής, βασίζεται στο συγκεκριμένο έργο, που δίνει στην Ελλάδα το τελευταίο, αλλά πολύ σημαντικό γεωπολιτικό όπλο για να πρωταγωνιστήσει στις εξελίξεις αλλά και να διασφαλίσει τα εθνικά της συμφέροντα.

Είναι κυριολεκτικά το τελευταίο μας όπλο για να υπάρχουμε στον ενεργειακό χάρτη, καθώς όπως όλα δείχνουν ο αγωγός φυσικού αερίου του Ισραήλ θα περάσει κι αυτός από την Τουρκία, καθιστώντας ολόκληρη την γηραιά ήπειρο έρμαιο των Τούρκων. Εάν δεν υπήρχε ο Δημήτρης Κοπελούζος, διότι αυτός οραματίστηκε και υλοποίησε το FSRU στην Αλεξανδρούπολη, όταν λίγοι πίστευαν ότι ένα τόσο καινοτόμο για την ελληνική πραγματικότητα έργο θα μπορούσε να υλοποιηθεί, σήμερα η Ελλάδα θα ήταν έρμαιο των τουρκικών διαθέσεων.

Το συγκεκριμένο έργο είναι η τελευταία γραμμή άμυνας της Ελλάδας και όχι μόνο ενεργειακής.

Κάποια υποβολιμιαία άρθρα λοιπόν που εμφανίστηκαν στο διεθνή τύπο και προσπαθούν να ταυτίσουν τον Κοπελούζο με την Ρωσία, όταν ο τερματικός σταθμός της Αλεξανδρούπολης είναι η μοναδική πραγματική απλά πως απεξάρτησης από το ρωσικό φυσικό αέριο, είναι στο ίδιο μήκος κύματος με τα επαίσχυντα συκοφαντικά άρθρα κατά της κυβέρνησης Καραμανλή το 2008. Σήμερα γνωρίζουμε πως εκείνη η προπαγάνδα ήταν αποτέλεσμα της συνεργασίας του τουρκικού βαθέως κράτους με διεφθαρμένους δυτικούς αξιωματούχους, σε ένα ευρύτερο σχέδιο μετατροπής της Ελλάδας σε Failed State.

Είναι προφανές ότι σε λίγα χρόνια θα μάθουμε και την σκοτεινή προέλευση όσον διαβάζουμε σήμερα με στόχο τον άνθρωπο που εξασφάλισε στην Ελλάδα την τελευταία γραμμή άμυνας απέναντι στην τουρκική ασυδοσία.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ