Συνομιλίες Αθήνας, Άγκυρας στο ΝΑΤΟ για αποστρατιωτικοποίηση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ανεξάρτητα πότε και πώς θα γίνουν οι εκλογές σε Ελλάδα και Τουρκία, οι επόμενες κινήσεις για την επανάληψη και εξακολούθηση των διμερών συνομιλιών στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ δρομολογούνται από τώρα.

  • Από την Κύρα Αδάμ

Αθήνα και Αγκυρα έχουν ήδη συμφωνήσει για διμερείς διαπραγματεύσεις σε επίπεδο ΝΑΤΟ, μετά τη συνάντηση Καλίν – Σουρανή στο Βερολίνο το 2020 και, όπως έσπευσε ο Τσαβούσογλου «να πει στο αυτί» του Αμερικανού ΥΠΕΞ Μπλίνκεν, στην πρόσφατη συνάντησή τους στην Αγκυρα, η Τουρκία έχει ήδη προτείνει «…να αποστρατιωτικοποιηθούν τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και την ασφάλεια των νήσων να αναλάβει το ΝΑΤΟ…».

Οι πληροφορίες από καλά ενημερωμένες διπλωματικές πηγές αναφέρουν ότι η Τουρκία επιμένει ακατέβατα ότι οι ελληνοτουρκικές διαπραγματεύσεις στο ΝΑΤΟ, μετά τις εκλογές, θα γίνουν σε στρατιωτικό επίπεδο, ο επικεφαλής της αντιπροσωπίας θα είναι ο στρατιωτικός επίτροπος (Αμερικανός), και το κύριο θέμα θα είναι η αποστρατιωτικοποίηση των νήσων του ανατολικού Αιγαίου.

Η τουρκική αυτή θέση είναι εξόχως επικίνδυνη για την ασφάλεια και το ελληνικό ιδιοκτησιακό καθεστώς των νήσων, νησίδων και βραχονησίδων στο Αιγαίο.
Οι, μετά τις εκλογές, συζητήσεις στο ΝΑΤΟ, ώστε να αναλάβει και να εγγυηθεί την ασφάλεια των νήσων, νησίδων και βραχονησίδων στο Αιγαίο είναι εξόχως επικίνδυνες, διότι μετατρέπουν την ελληνική κυριαρχία σε γκρίζες ζώνες και τούτο διότι η λέξη «ασφάλεια» περιλαμβάνει πλήθος παραμέτρων, όπως εδαφική ακεραιότητα, ασφάλεια κατοίκων, ασφάλεια από φυσικά και καιρικά φαινόμενα, ασφάλεια για έρευνα και διάσωση κ.λπ.

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, η παραχώρηση ασφάλειας και κυριαρχίας σε Οργανισμό, όπως το ΝΑΤΟ, ή σε άλλο κράτος, καθιστά την περιοχή ουδέτερη ζώνη (neutral zone). Ετσι παρέχεται αυτόματα το δικαίωμα στην Τουρκία, ως χώρα-μέλος του ΝΑΤΟ, να επεμβαίνει μονομερώς για την ασφάλεια των νήσων, νησίδων και βραχονησίδων του ανατολικού Αιγαίου, ακόμα και για θαλάσσια έρευνα και διάσωση, μολονότι η κυριαρχία του ανατολικού Αιγαίου δεν της ανήκει. Με την πρόταση ανάληψης και εγγύησης ασφαλείας νήσων, νησίδων και βραχονησίδων του ανατολικού Αιγαίου από το ΝΑΤΟ, διευκολύνεται η Τουρκία, σε εύθετο χρόνο, να θέσει θέμα αναθεώρησης των συνθηκών, ειδικά της Λωζάννης, «με αρωγό» το ίδιο το ΝΑΤΟ.

Βεβαίως, η ελληνικότητα των νήσων, νησίδων και βραχονησίδων του ανατολικού Αιγαίου δεν αμφισβητείται, διότι έχουν αποδοθεί στην Ελλάδα και με τις Συνθήκες Λωζάννης και Παρισίων και με διεθνείς συμφωνίες, που περιλαμβάνουν εκείνα τα νησιά, νησίδες και βραχονησίδες που δεν περιλαμβάνονται στις δύο συνθήκες. Ομως η αμφισβήτηση της ελληνικότητας των νήσων από την Τουρκία έχει ενισχυθεί από την άστοχη και απρόσεκτη ελληνική θέση στον ΟΗΕ, με την οποία η κυβέρνηση Μητσοτάκη ισχυρίζεται ψευδώς και έωλα και απρόσεκτα ότι οι νησίδες και βραχονησίδες είναι ελληνικές διότι περιλαμβάνονται στις συνθήκες, ενώ αυτές περιλαμβάνονται σε διεθνείς συμφωνίες.

maxitiko aeroskafos ellada

Συνομιλίες από το 2000

Από το 2000, επί κυβέρνησης Σημίτη και ΥΠΕΞ Γ. Παπανδρέου, αλλά και το 2018, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΥΕΘΑ Π. Καμμένου και το 2019, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΥΕΘΑ Αποστολάκη, οι ελληνικές κυβερνήσεις φλέρταραν πολύ σοβαρά με δύο προτάσεις της κυβέρνησης Ερντογάν στις συζητήσεις για μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ. Οι συζητήσεις αυτές είχαν προχωρήσει σημαντικά σε πολιτικό επίπεδο, αλλά δεν έφτασαν στο στάδιο της πλήρους και μόνιμης υλοποίησης λόγω των σοβαρών -και εγγράφως- αντιδράσεων του ΥΕΘΑ.

Οι δύο προτάσεις της Τουρκίας, μόνιμες, από το 2000 είναι:

  • Το DFS (Πρόγραμμα καθημερινών τουρκικών πτήσεων στο Αιγαίο), και
  • Δίαυλος CROSS-TELL μεταξύ του ΑΤΑ Λάρισας και του 1ου ΑΤΑ Εσκί Σεχίρ, στην Τουρκία, με εφαρμογή στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ.

Η τουρκική πρόταση DFS αφορά σε καθημερινές πτήσεις τουρκικών αεροσκαφών στο FIR Αθηνών, χωρίς κατάθεση σχεδίου πτήσης, δηλαδή η Αγκυρα θα ήταν υποχρεωμένη να στέλνει το πρόγραμμα πτήσεών της στο Αιγαίο χωρίς να γίνεται καμιά αναφορά και σεβασμός στο FIR Αθηνών/Κωνσταντινούπολης, ώστε η Ελλάδα να μην αναχαιτίζει τα τουρκικά αεροσκάφη έτσι ώστε να μειωθούν οι αναχαιτίσεις και ο κίνδυνος πρόκλησης τυχαίου ατυχήματος.

Το τουρκικό αίτημα για DFS αποτελεί πονηρή τουρκική πολιτική σε βάρος της Ελλάδας, διότι σε αυτό το «τουρκικό πρόγραμμα πτήσεων στο Αιγαίο» δεν θα αναγράφονται οι συντεταγμένες εισόδου – εξόδου στο FIR Αθηνών από τα τουρκικά αεροσκάφη, ούτε το δρομολόγιό τους εντός του FIR Αθηνών ούτε και το αεροδρόμιο αναχώρησης – επιστροφής των τουρκικών μαχητικών. Δι’ αυτού του τρόπου η Τουρκία έθετε στα άχρηστα τα ελληνικά δικαιώματα, συμφέροντα και αρμοδιότητες της Ελλάδας στο FIR Αθηνών, έτσι ώστε να μετατραπεί το Αιγαίο σε κοινό οικόπεδο μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.

Το Υπουργείο Αμυνας το 2000 απέρριψε τα DFS ως εξόχως επικίνδυνα για το Αιγαίο, με αποτέλεσμα για ένα διάστημα η κυβέρνηση Σημίτη να παρουσιάζει μια τραγελαφική εικόνα, με την πολιτική ηγεσία να αποδέχεται τα DFS που υπέβαλε η Τουρκία, αλλά το τότε Υπουργείο Αμυνας αναχαίτιζε κανονικά τα τουρκικά αεροσκάφη, επειδή δεν κατέθεταν σχέδια πτήσης.

Η Τουρκία επιχείρησε να περάσει τα DFS μέσω NATO και μάλιστα μέσω του τότε εν ισχύ αεροπορικού στρατηγείου στη Νάπολη, στο οποίο υπάγονται το 7 CAOC στη Λάρισα και το 6CAOC στο Εσκί Σεχίρ. Ωστόσο, το 7CAOC Λάρισας (που υπάγεται στο Yπουργείο Αμυνας) απέστειλε επείγον σήμα στο ΝΑΤΟ και στην Αγκυρα, τον Δεκέμβριο του 2001, απορρίπτοντας τα DFS.

Το επείγον σήμα ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «…οι ελληνικές Αρχές ενημέρωσαν το 7 CΑΟC ότι το θέμα του τουρκικού DFS δεν διασφαλίζει τα σημαντικότατα θέματα στην περιοχή, όπως η ασφάλεια των πτήσεων, η έρευνα και διάσωση μέσα στο FIR Αθηνών, η αποτροπή τρομοκρατικών ενεργειών – αρμοδιότητες ευθύνης αναγνώρισης αεροσκαφών, ασκήσεις, περιοχές ΝΟΤΑΜ, εναέρια κυκλοφορία πολιτικών αεροσκαφών, ελληνικές αεροπορικές επιχειρήσεις, θέματα εθνικής ασφάλειας, κανόνες και διαδικασίες ICAO κ.λπ. Με βάση τα ανωτέρω το τουρκικό DFS θεωρείται από τις ελληνικές Αρχές ως μη υπάρχον…»

maxitiko aeroskafos tourkia

Η δεύτερη πρόταση

Η δεύτερη πρόταση της Τουρκίας για τον δίαυλο CROSS-TELL μεταξύ ΑΤΑ Λάρισας και 1ου ΑΤΑ Εσκί Σεχίρ στην Τουρκία αφορά την αλληλοενημέρωση με χρήση ραντάρ μεταξύ των δύο ΑΤΑ για την κίνηση αεροσκαφών. Ο δίαυλος αυτός εφαρμόζεται μόνο στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ και για συγκεκριμένη περιοχή ελέγχου.

Επομένως για να υπάρξει και να λειτουργήσει ο δίαυλος επικοινωνίας για ενημέρωση πτήσεων μεταξύ ΑΤΑ Λάρισας και 1ου ΑΤΑ Τουρκίας είναι απαραίτητο να υπάρχει συγκεκριμένη και καθορισμένη περιοχή αεροπορικού ελέγχου ενός εκάστου ΑΤΑ (AIR POLICING AREA-APA), έτσι ώστε να αποφευχθεί η συνδιαχείριση της περιοχής. Η Τουρκία σταθερά από το 2000 μέχρι και σήμερα επιμένει να μην υπάρξει διαχωριστική γραμμή όπου θα γίνεται η μεταβίβαση των αεροσκαφών από το ένα ΑΤΑ στο άλλο και η οποία θα διαχωρίζει την περιοχή ελέγχου και ευθύνης (APA) Ελλάδας – Τουρκίας.

Η πονηρή Τουρκία επιμένει να υπάρχουν δύο διαχωριστικές γραμμές 40 ν.μ. εκατέρωθεν του FIR Αθήνας/Κωνσταντινούπολης. Δι’ αυτού του τρόπου η Τουρκία επιμένει να δημιουργηθεί μια περιοχή ευθύνης μέσα στο Αιγαίο, κατά μήκος και δυτικά του FIR Αθηνών, που θα είναι μη ελεγχόμενη και στην οποία Ελλάδα και Τουρκία θα ενεργούν κατά βούληση ή σε συνδιαχείριση.

Οπως φαίνεται στον χάρτη, εκατέρωθεν του FIR Αθηνών/Κωνσταντινούπολης (με μαύρη συνεχή γραμμή), η ζώνη 40 ν.μ. μέσα στο Αιγαίο οριοθετείται με κόκκινο χρώμα και η ζώνη 40 ν.μ. ανατολικά του FIR Αθηνών μέσα στην Τουρκία οριοθετείται με μπλε χρώμα.
Ομως μόνο η περιοχή 40 ν.μ. δυτικά του FIR Αθηνών μέσα στο Αιγαίο θα είναι μη ελεγχόμενη και θα υπάρχει συνδιαχείριση Ελλάδας – Τουρκίας, και τούτο διότι στην περιοχή 40 ν.μ. ανατολικά του FIR Αθηνών, δηλαδή εντός Τουρκίας, δεν μπορεί να υπάρξει συνδιαχείριση, διότι αποτελεί τουρκική κυριαρχία και επομένως δεν μπορεί να εισέλθει ελληνικό αεροσκάφος, διότι αυτομάτως θα κάνει παραβίαση τουρκικού εναερίου χώρου, δεδομένου ότι το FIR Αθηνών/ Κωνσταντινούπολης αποτελεί τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας.

xartis ellada tourkia
Σύμφωνα με τον χάρτη, ένα ελληνικό αεροσκάφος (με μπλε βέλος στον χάρτη) για να πάει, π.χ., από την Αθήνα στη Λέσβο, μέχρι τα 40 ν.μ. δυτικά του FIR Αθηνών (με κόκκινο χρώμα) θα ελέγχεται από την Ελλάδα και ύστερα εισέρχεται στην ανεξέλεγκτη περιοχή και θα μεταβιβάζεται στην Τουρκία μέχρι το όριο της ζώνης των 40 ν.μ. ανατολικά του FIR Αθηνών (με μπλε χρώμα). Ετσι το ελληνικό αεροσκάφος για να πάει, π.χ., στη Λέσβο ή στα νησιά που αναφέρονται στις συνθήκες θα πρέπει να πάρει βίζα από την Τουρκία. Αντιθέτως, τα τουρκικά αεροσκάφη (με κόκκινο βέλος) θα μπορούν να πετάνε στον διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου ανεξέλεγκτα

Αυτό συμβαίνει διότι η περιοχή 40 ν.μ. δυτικά του FIR Αθηνών περιλαμβάνει και διεθνή εναέριο χώρο, ενώ η περιοχή 40 ν.μ. ανατολικά του FIR δεν περιλαμβάνει διεθνή εναέριο χώρο, παρά μόνο τουρκικό εθνικό εναέριο χώρο. Αυτό σημαίνει ότι μόνο τα τουρκικά αεροσκάφη θα μπορούν να πετάνε ανεξέλεγκτα δυτικά του FIR Αθηνών, διότι μόνο το Αιγαίο έχει διεθνή εναέριο χώρο, ενώ αντιθέτως τα ελληνικά αεροσκάφη δεν θα μπορούν να πετάξουν ανατολικά του FIR διότι θα μπαίνουν παράνομα σε τουρκική επικράτεια.

Η τουρκική πρόταση αυτή για CROSS-TELL στην πραγματικότητα περιορίζει την Ελλάδα να ελέγχει την περιοχή μόνο μέχρι τον 25ο μεσημβρινό – μέση του Αιγαίου, ενώ η περιοχή μέχρι το FIR Αθηνών/Κωνσταντινούπολης θα αποτελεί ένα ξέφραγο αμπέλι με συνδιαχείριση Ελλάδας – Τουρκίας, δηλαδή στην πράξη συμφωνημένη κατάργηση του FIR Αθηνών.

Επιπροσθέτως η τούρκικη πρόταση εγκλωβίζει όλα τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου (και αυτά που αναφέρονται στις Συνθήκες Λωζάννης και Παρισίων, αλλά και τα νησιά, νησίδες και βραχονησίδες εκτός συνθηκών, που όμως περιλαμβάνονται σε διεθνείς συμφωνίες) μέσα στην ανεξέλεγκτη ζώνη των 40 ν.μ. στο Αιγαίο (όπως φαίνεται στον χάρτη η περιοχή που οριοθετείται μεταξύ κόκκινου και μπλε χρώματος).

Επομένως, οποιοδήποτε ελληνικό αεροσκάφος (με μπλε χρώμα στον χάρτη – τα τουρκικά αεροσκάφη με κόκκινο χρώμα), μέχρι τα 40 ν.μ. δυτικά του FIR Αθηνών θα ελέγχεται από την Ελλάδα και μετά θα μεταβιβάζεται στην Τουρκία και θα μπαίνει στην ανεξέλεγκτη περιοχή μέχρι το όριο του FIR Αθηνών. Επομένως το ελληνικό αεροσκάφος για να πάει στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου θα πρέπει να πάρει… βίζα από την Τουρκία, η οποία θα μπορεί άνετα και ανά πάσα στιγμή να εγείρει θέματα ιδιοκτησιακού καθεστώτος νήσων, νησίδων και βραχονησίδων που δεν περιλαμβάνονται στις συνθήκες… ΠρωτοσελιδαΕιδήσεις

Ισλάμ: Τι είδους θεός δίνει για ανταμοιβή σκλάβες του σεξ;

"Το Κοράνι δεν είναι τίποτα περισσότερο από το έργο ενός Βεδουίνου του 7ου αιώνα, ενός ανθρώπου του οποίου η ιδέα για τον παράδεισο διαμορφώθηκε...

Η επιπόλαιη επιχειρούμενη κατάργηση των τρόλεϊ από την  κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας 

Με βεβιασμένο τρόπο και χωρίς να υπάρχει επαρκής διαβούλευση με αρμόδιους επιστημονικούς φορείς η κυβέρνηση μέσω του αναπληρωτή υπουργού μεταφορών κου Κυρανάκη, εξήγγειλε την...

Κεραυνοί του Πάνου Καμμενου: Η Ελλάδα μπήκε στην κρίση για 25 δις αλλά για τον Ζελενσκι βρήκαν 90 δις

Οι αγρότες και κυρίως οι κτηνοτρόφοι που είδαν τα ζωντανά τους να δολοφονούνται έχουν αιτήματα 250εκ. Οι Έλληνες μπήκαμε στην κρίση για 25δις.Η Ευρωπαϊκή Ενωση...

ΟΠΕΚΕΠΕ: Προφυλακίστηκαν οι Μύρωνας Χιλετζάκης και Γιώργος Λαμπράκης

Προφυλακίστηκαν το βράδυ της Πέμπτης, μετά από τις πολύωρες απολογίες τους, ο Μύρωνας Χιλετζάκης και ο λογιστής Γιώργος Λαμπράκης που φέρονται ως ηγετικά στελέχη του...

Μεταδίδεται πως ο Τριαντόπουλος στην απολογία του αρνήθηκε ότι έδωσε εντολή για το «μπάζωμα» του χώρου ενός πολλαπλού εγκλήματος

Μεταδίδεται πως ο Τριαντόπουλος στην απολογία του αρνήθηκε ότι έδωσε εντολή για το «μπάζωμα» του χώρου ενός πολλαπλού εγκλήματος Να τον πιστέψουμε; Αδύνατον, διότι δια...

Αγρότες: Ο διάλογος είναι προσχηματικός – Η κυβέρνηση μας εμπαίζει

Στον Λευκώνα Σερρών πραγματοποιήθηκε σήμερα η νέα κρίσιμη πανελλαδική σύσκεψη των αγροτών με τη συμμετοχή εκπροσώπων 57 μπλόκων από διάφορα σημεία της χώρας Κατά τη...

Πρώτη ομολογία από Παπασταύρου: Οικονομικό σκάνδαλο ο ΟΠΕΠΕΚΕ

Ο Σταύρος Παπασταύρου είναι ο πρώτος υπουργός που ευθέως παραδέχθηκε ότι ο ΟΠΕΚΕΠΕ είναι σκάνδαλο Ενώ όλοι οι υπουργοί (Μυλωνάκης, Σκέρτσος) και οι βουλευτές της...

«Η Ουτοπια Ή Ο Θανατος» – Κόσμος / Ευρώπη / Ελλάδα / Άνθρωπος – Όταν η Ουτοπία Προβάλλεται σαν Εναλλακτική

Συνεχίζουμε αυτή τη σειρά άρθρων, (Διάλογοι με τη ΤΝ), με θέμα την Ουτοπία, την οποία επιχειρούμε να μεταφέρουμε από το πεδίο της θεωρίας στη...

Επικαλούμαι το δικαίωμα της ντροπής

Δεν είναι η σιωπή που με τρομάζει, ούτε η επίκληση στο δικαίωμα αυτής, αλλά η απουσία εκείνου του αδιόρατου σήματος που φαίνεται στα μάτια στις...

Προκόπιος Παυλόπουλος: «Η αποστολή της Ελλάδας για την υπεράσπιση των αρχών και των αξιών της Ηθικής στον Παγκόσμιο Αθλητισμό»

 Αθήνα, 17.12 2025Ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Ακαδημαϊκός και Επίτιμος Καθηγητής της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών  κ. Προκόπιος Παυλόπουλος συμμετείχε στην Διεθνή Ημερίδα...

Προκοπης Παυλόπουλος: Αναγκαία η κατάργηση του άρθρου 86 του Συντάγματος- Χωρίς κοινωνικό κράτος δεν υπάρχει ποιοτική Δημοκρατία

Ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, φιλοξενήθηκε στην εκπομπή «Τέρμα στο Γκάζι», σε μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση με τον Νίκο Φελέκη...

Φράγμα Ενιπέα, Σκοπιάς, Φαρσάλων, Λάρισας: Περισσότερα από 40εκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού χαμένα στην κακοκαιρία Byron

«“Φράγμα Ενιπέα”, “Σκοπιάς”, Φαρσάλων, Λάρισας”: Περισσότερα από 40εκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού χαμένα (θα γέμιζε περίπου κατά το 1/3), στην κακοκαιρία “Byron” (~150,60 mm βροχής)»Κατά τις βροχοπτώσεις που αφορούσαν το χρονικό διάστημα «03/12/2025 έως 10/12/2025» (κακοκαιρία με την αντιστοιχισμένη κωδική ονομασία «Byron»), ο«Ποταμός Ενιπέας», “μετέφερε” στην θέση όπου σχεδιάστηκε να κατασκευαστεί το«Φράγμα Ποταμού...

Μαρία Καρυστιανου: Οργισμένη ανάρτηση για fake δηλώσεις της

Νέα οργισμένη ανάρτηση για fake δηλώσεις της σχετικά με ιδρυτική διακήρυξη η Μαρία Καρυστιανού Πιο συγκεκριμένα η πρόεδρος του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων στα Τέμπη αναφέρθηκε...

Μανώλης Κοττακης: Άν στά πνιγηρά αστικά κέντρα η Κυβέρνηση αντέχει κάπως διοικωντας μέ τόν φόβο, στήν ελεύθερη περιφέρεια του καθαρου αέρα καταρρέει παρατεταμένα

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ της Νέας Δημοκρατίας, από τούς νεώτερους ανέφερε πρίν από μία εβδομάδα σέ τηλεοπτικό πάννελ στό Open TV, στήν εκπομπή του Νίκου Στραβελάκη καί της...

Απειλούν τους αγρότες με “μνημόνιο περικοπης επιδοτήσεων”

Γιά «μνημόνιο περικοπης επιδοτήσεων» μιλουσε προχθές ο υπουργός Αγροτικης Αναπτύξεως στούς βουλευτές της ΝΔ, γιά «οριστική διακοπή της καταβολης» χθές ο κυνικός υπουργός Επικρατείας...

Έτσι όπως πάμε δεν θα βρίσκουμε θάλασσα ούτε για να πάμε να «πνιγούμε»

Με μεγάλη έκπληξη μαθαίνουμε από τα ΜΜΕ τις δηλώσεις, τις αναπάντητες από το δικό μας ΥΠΕΞ, του Λίβυου Προοεδρου της εκεί Εθνοσυνέλευσης ότι το...

Καταλυτική θα είναι για την δημοκρατία στην χώρα μας η επήρεια του πορίσματος Κοβέσι

Με διάφορα σχόλια που δημοσιεύονται σχετικά με την πορεία της υπόθεσης με τον ΟΠΕΚΕΠΕ, εξάγεται το συμπέρασμα ότι για την δημοκρατία στην χώρα μας...

Γιατί ψοφάν τα έρμα;

Κάποια στιγμή, οι αγρότες αναμφίβολα θα κουραστούν και θα αποσυρθούν - Είναι και το κλίμα των γιορτών άλλωστε Τα προβλήματα επιβίωσης θα παραμένουν όμως και...

«Βόμβα» από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία: Η Κοβέσι φέρνει χειροπέδες για πολιτικούς – Σενάρια πρόωρων εκλογών υπό τον φόβο διώξεων υπουργών για τον ΟΠΕΚΕΠΕ

Σοβαρές πολιτικές εξελίξεις που φτάνουν μέχρι και το σενάριο των πρόωρων εκλογών φαίνεται να πυροδοτεί η έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για το σκάνδαλο του...

Τα Χριστούγεννα, στην Ελλάδα και στο Κόσμο – Δύο Διάλογοι με την Τεχνητή Νοημοσύνη

Δίνονται παρακάτω δύο διάλογοι με τη ΤΝ, συνεχίζοντας τη σειρά αυτή άρθρων μου, σχετικοί με τα Χριστούγεννα Βασίλης Δημ. Χασιώτης  Η κυρίαρχη εστίαση στο περιεχόμενο των δύο...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ