Ο «Αλιγάτορας» δαγκώνει τα γερμανικά πάντσερ Leopard

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο «Αλιγάτορας» δαγκώνει τα γερμανικά πάντσερ Leopard: Η Ρωσία φαίνεται να έχει πλεονεκτήματα στον αέρα σε ορισμένες περιοχές στην Ουκρανία. Αυτό οφείλεται και σε ένα συγκεκριμένο ελικόπτερο.

Οι προσπάθειες της Ουκρανίας να προχωρήσουν στο νότιο μέτωπο παρεμποδίζονται τουλάχιστον από έναν συγκεκριμένο τύπο ρωσικού όπλου: τα εξαιρετικά θωρακισμένα ελικόπτερα επίθεσης. Η βρετανική στρατιωτική υπηρεσία πληροφοριών αναφέρει στην τελευταία της αξιολόγηση κατάστασης ότι πάνω από 20 ελικόπτερα έχουν μεταφερθεί στο ελεγχόμενο από τη Ρωσία αεροδρόμιο Μπερντιάνσκ – περίπου 100 χιλιόμετρα από τις γραμμές του μετώπου. Νωρίτερα κυκλοφόρησαν αεροφωτογραφίες.

«Στον διαρκή ανταγωνισμό μεταξύ αεροπορικών μέτρων και αντιμέτρων, είναι πιθανό η Ρωσία να έχει προσωρινά πλεονέκτημα στη νότια Ουκρανία, ιδιαίτερα με επιθετικά ελικόπτερα που χρησιμοποιούν πυραύλους μεγαλύτερης εμβέλειας εναντίον επίγειων στόχων», ανέφερε η υπηρεσία πληροφοριών. Η υφυπουργός Άμυνας της Ουκρανίας Χάνα Μάλιαρ είχε επίσης μιλήσει για «αεροπορική υπεροχή των ρωσικών στρατευμάτων» στο νότο.

Το διαδικτυακό περιοδικό The War Zone αναφέρει ότι Ρώσοι στρατιωτικοί μπλόγκερ αναφέρουν όλο και περισσότερο επιτυχίες των ελικοπτέρων.

Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες κάνουν λόγο για δεκάδες ουκρανικά οχήματα που καταστρέφονται από αέρος. Πολλά άρματα μάχης λέγεται ότι καταστρέφονται από τις ιπτάμενες μηχανές μάχης κοντά στη Ζαπορίζια – συμπεριλαμβανομένων των γερμανικών Leopard και αμερικανικών Bradley.

Το επιθετικό ελικόπτερο μπορεί να εκτοξεύσει πυραύλους από απόσταση 10 χιλιομέτρων. Τα Ka-52 του Ρώσου κατασκευαστή Kamov που εμφανίζονται τακτικά σε διαδικτυακά βίντεο που λέγεται ότι προέρχονται από την εμπόλεμη ζώνη, είναι διαθέσιμα σε δύο εκδόσεις, μία ως μονοθέσια και μία ως παραλλαγή Alligator με δύο θέσεις. Τα ελικόπτερα αναπτύχθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 1980 και έκτοτε βελτιώνονται συνεχώς.

Μπορούν να καλύψουν έως και 300 χιλιόμετρα την ώρα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ακτίνα 460 χιλιομέτρων, γράφει το Militaryfactory.

Τα ελικόπτερα είναι εξοπλισμένα με πυροβόλο επί του σκάφους, αλλά μπορούν επίσης να εκτοξεύσουν διαφορετικούς τύπους πυραύλων. Σύμφωνα με το The War Zone, χρησιμοποιούνται συνήθως αντιαρματικοί πύραυλοι τύπου 9M120-1 Ataka-1 και 9A4172K Vikhr-1. Ελέγχονται με λέιζερ και μπορούν να πετάξουν έως και 10 χιλιόμετρα μακριά. Τα Ka-52 έχουν πλεονέκτημα εμβέλειας έναντι άλλων ρωσικών μοντέλων.

Μια έκθεση του RUSI πέρυσι ανέφερε ότι τα ρωσικά ελικόπτερα Ka-52 έχουν πιο εντατική χρήση από τους άλλους στόλους ρωσικώνελικοπτέρων, τόσο την ημέρα όσο και ειδικά τη νύχτα, σε όλα τα μέτωπα στην Ουκρανία.

Το αδύναμο σημείο του Ka-52

Το γεγονός ότι αυτά χρησιμοποιούνται τώρα στο μέτωπο στη νότια Ουκρανία μπορεί επίσης να οφείλεται στο γεγονός ότι εδώ υπάρχει προφανώς λιγότερη ουκρανική αεράμυναε.

«Αυτή τη στιγμή, πολλοί από τους στόχους που δέχθηκαν επίθεση από το Ka-52 φαίνεται να είναι οχήματα που βρίσκονται κοντά ή μπροστά από τις ουκρανικές γραμμές» – War Zone.

Ωστόσο, το Ka-52 έχει ένα αδύναμο σημείο: Όταν εκτοξεύονται οι πύραυλοι Vikhr, το ελικόπτερο πρέπει να βρίσκεται στον αέρα για σχεδόν μισό λεπτό για να σημαδεύει με τον λέιζερ τον στόχο για τον πύραυλο. Σε αυτή τη θέση θα μπορούσε να χτυπηθεί πιο εύκολα από αντιαεροπορικούς πυραύλους.

Σύμφωνα με τους συντάκτες στο War Zone, οι επιθέσεις με ελικόπτερα θα αυξήσουν την πίεση στην Ουκρανία να αναπτύξει περισσότερα συστήματα αεράμυνας μικρής εμβέλειας.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Ουκρανίας, επιτυχής ήταν και η άμυνα κατά των επιθετικών ελικοπτέρων Ka-52. Τον Οκτώβριο 2022 το βρετανικό υπουργείο Άμυνας είχε δηλώσει ότι καταρρίφθηκαν τουλάχιστον 23 Ka-52. Στην συνέχεια, μέχρι σήμερα, καταρρίφθηκαν κάποια επιπλέον, αλλά σημαντικά λιγότερα από τους πρώτους 9 μήνες του πολέμου.

«Οι σουίτες αμυντικών βοηθημάτων ρωσικών ελικοπτέρων (και αεροσκαφών σταθερής πτέρυγας) που συνδυάζουν αισθητήρες προειδοποίησης προσέγγισης πυραύλων και λογισμικά διανομής αντιμέτρων λειτούργησαν αρκετά καλά καθ ‘όλη τη διάρκεια της σύγκρουσης, επιτυγχάνοντας να εξαπατήσουν πολλούς εισερχόμενους πυραύλους», έγραψαν οι αναλυτές του RUSI, Justin Bronk, Nick Reynolds και Jack Watling. Ωστόσο, ο τεράστιος αριθμός των MANPADS (αναφέρεται τετραψήφιος) που εκτοξεύτηκε εναντίον τους κατά τη διεξαγωγή επιθετικών εξορμήσεων ως κυνηγοί-δολοφόνοι πίσω από τις ουκρανικές γραμμές του μετώπου, με βάθος διείσδυσης έως και 50 χιλιόμετρα, εξασφάλισαν τις ουκρανικές επιτυχίες.

Τις τελευταίες βδομάδες η τακτική αυτή δείχνει να έχει αλλάξει. Η υπόθεση είναι ότι τα ελικόπτερα πετούν τώρα κυρίως πάνω από τις ρωσικές μονάδες και απο ασφαλή απόσταση χρησιμοποιούν τα όπλα τους. Τώρα «υπάρχουν συνεχείς επιθέσεις από ελικόπτερα Ka-52, 3 ή 4 φορές την ημέρα», αναφέρουν Ουκρανοί αυτόπτες μάρτυρες των μαχών στην βρετανική Guardian.

(μετφ) Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν:

・twitter.com: Tweet της βρετανικής στρατιωτικής υπηρεσίας πληροφοριών (@DefenceHQ)

・thedrive.com: Ukraine’s Armor Appears To Have A Russian Attack Helicopter Problem

・militaryfactory.com: Kamov Ka-52 Alligator (Αγγλικά)

・The Russian Air War and Ukrainian Requirements for Air Defence: static.rusi.org/SR-Russian-Air…

・‘It’s 21st-century warfare’: on Ukraine’s counteroffensive frontline: theguardian.com/world/2023/jun…

・Το βίντεο προέρχεται από τις ρωσικές αρχές, με οτιδήποτε συνεπάγεται πάντα η προβολή υλικού μιας εμπόλεμης πλευράς. Επειδή δεν είναι βιντεοπαιχνίδι, κατά την στιγμή της ανατίναξης του οχήματος που κινείται, μπορούμε να υποθέσουμε ότι το πλήρωμα του οχήματος -άνθρωποι- σκοτώθηκαν/τραυματίστηκαν.

Πηγη: antiwarrawitna

ΔΗΜΟΦΙΛΗ