Ναυαγιο – Πύλος: Ο «ύποπτος» ρόλος Ιταλίας και Μάλτας

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εάν τα στοιχεία που βλέπουν -ή και δεν βλέπουν- το φως της δημοσιότητας για το τρομερό ναυάγιο της Πύλου είναι επαρκή (!), τότε, χωρίς περιστροφές, πρέπει να θέσουμε εύλογα μερικά ερωτήματα

  • από τον Νικ. Σταυρουλάκι

Αρχικά να υπενθυμίσουμε ότι σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς:

  • Α) Όλος ο ουρανός έχει χωριστεί σε εναέρια «οικόπεδα» για να παρακολουθείται η πορεία των ιπτάμενων μέσων και για να υπάρχει πάντα επαφή του εναέριου μέσου με το έδαφος. Ο διαχωρισμός έχει γίνει από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (International Civil Aviation Organization / ICAO).
  • Β) Η περιοχή FIR λαμβάνει το όνομά της από την πόλη στην οποία βρίσκεται το αντίστοιχο Κέντρο Διαχείρισης Πτήσεων.
  • Γ) Κάθε FIR έχει τη δική του κωδική ονομασία.
  • Δ) Υποχρεωτικά ο κανόνας είναι ότι μία χώρα που είναι μεγάλη μπορεί να έχει ένα, δύο η περισσότερα FIR.
  • Ε) Η περιοχή FIR είναι ταυτόχρονα και περιοχή έρευνας και διάσωσης, την οποία, όταν χρειαστεί, συντονίζει το αντίστοιχο κέντρο. Το κέντρο αυτό είναι υποχρεωμένο να το συντονίζουν και μέσα διάσωσης που προέρχονται από άλλη χώρα. Π.χ. σε περίπτωση ναυαγίου τα παραπλέοντα σκάφη ή τα εναέρια μέσα από γειτονικές χώρες που σπεύδουν να βοηθήσουν.
  • ΣΤ) Δεν υπάρχει σημείο του ουρανού που δεν ελέγχεται ή δεν ανήκει σε κάποιο FIR…
  • Ζ) Το FIR Αθηνών συνορεύει προς νότο με το FIR Καΐρου (Αίγυπτος), νοτιοδυτικά με το FIR Τρίπολης (Λιβύη) και το FIR Βαλέτας (Μάλτα), δυτικά με τα FIR Ρώμης και Πρίντιζι (η Ιταλία είναι μεγάλης έκτασης χώρα και έχει τρία FIR, από τα οποία τα δύο συνορεύουν με το FIR Αθηνών. Το τρίτο είναι στον Βορρά), προς βορρά με τα FIR Τιράννων, Σκοπίων και Σόφιας και προς ανατολάς με τα FIR Κωνσταντινούπολης και Λευκωσίας.

Τέλος…

  • Η) Οι κωδικοί των αντίστοιχων FIR είναι:

– FIR Αθηνών – LGGG
– FIR Τρίπολης – HLLL
– FIR Βαλέτας – LMMM
– FIR Ρώμης – LIRR
– FIR Πρίντιζι – LIBB
– FIR Τιράννων – ΙΑΑΑ
– FIR Σκοπίων – LWSS
– FIR Σόφιας – LBSR
– FIR Κωνσταντινούπολης – LTBB
– FIR Λευκωσίας – LCCC.

nb hartis fir

Συνεπώς και με βάση τον χάρτη ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στην περιοχή μας:

  1. Γιατί το σκάφος αγνώστων στοιχείων που μετέφερε τους μετανάστες, ενώ ξεκίνησε από το Τομπρούκ της Λιβύης (στην προεξοχή της Ββορειοαφρικανικής ακτής, ακριβώς κάτω από την Πελοπόννησο), προερχόμενο από την Αίγυπτο, με κατεύθυνση την Ιταλία (κατά κοινή ομολογία όλων – διασωθέντων επιβατών και διακινητών) δεν έπλευσε βόρεια ή και βορειοδυτικά, όπως θα ήταν λογικό, ώστε να εισέλθει ταχύτατα στο LMMM (Βαλέτα), να το διασχίσει, συνεχίζοντας να κινείται βορειοδυτικά και στη συνέχεια να εισέλθει στο LIRR (Ρώμη); Ακόμα και εάν συνέβαινε κάποιο απρόοπτο, το πλοίο θα βρισκόταν αυτομάτως εντός του FIR Ρώμης και η Ιταλία, που ήταν η επιθυμία όλων να καταπλεύσουν, θα επιλαμβανόταν της επιχείρησης έρευνας και διάσωσης. Οι μετανάστες θα βρίσκονταν στην «αγκαλιά» της χώρας που επιθυμούσαν να πάνε και είχαν πληρώσει συγκεκριμένα γι’ αυτό το δρομολόγιο. Τι κόλλημα είχαν με την Ελλάδα; Τους παρέσυρε το ρέμα;
  2. Η Μάλτα έχει δηλώσει διά του ΥΠΕΞ της σε επίσκεψη Δένδια, μετά το τουρκολιβυκό μνημόνιο (προσωπική εμπειρία), ότι δεν δέχεται μετανάστες. Λογικό, γιατί είναι μια σταλιά. Και πράγματι υπάρχουν ελάχιστοι αλλοδαποί. Πώς τα καταφέρνει και τους αποκρούει; Είναι απλό: Σε συνεννόηση με τα κυκλώματα διακινητών της Λιβύης και με τη Ρώμη «πληρώνει» για να σπρώχνονται τα κάθε είδους πλοιάρια και σαπιοκάραβα όσο το δυνατό ανατολικότερα… Είναι γνωστό ότι η Μάλτα είναι η πρώτη χώρα με καταγεγραμμένη διαφθορά στην Ε.Ε. Ο προ ετών θάνατος της δημοσιογράφου Ντάφνι Καρουάνα Γκαλιζία, που ενοχλούσε την τότε κυβέρνηση με τα δημοσιεύματά της, το πιστοποιεί χωρίς κόπο…
  3. Αφού, τέλος πάντων, βρέθηκε στο LGGG (Αθήνα) χωρίς να περάσει από το LIRR (Ρώμη), πώς είναι δυνατόν οι ελληνικές Αρχές να ειδοποιήθηκαν (όπως ειπώθηκε) από την Ιταλία, ότι δηλαδή σκάφος με λαθρομετανάστες που κινδυνεύει κινείται σε ελληνική περιοχή SAR;
  4. Εμφανίστηκε στον Τύπο η φωτό του πλοίου με λήψη από drone της FRONTEX τα προηγούμενα 24ωρα πριν από το ναυάγιο. Που σημαίνει ότι όλοι ήξεραν… Ή δεν ήξεραν; Αυτή η FRONTEX ενημέρωνε μόνο την Ιταλία, ενώ το πλοίο βρισκόταν σε ελληνική περιοχή SAR;
  5. Πώς το πλοίο έπλεε (όπου έπλεε…), αλλά χάλασε μόνο όταν εισήλθε στην ελληνική περιοχή SAR;
  6. Ποιο είναι το «ποινικό μητρώο» της Ιταλίας σε βυθίσεις σκαφών με μετανάστες στο παρελθόν; Να σημειωθεί ότι κυριολεκτικά στην εκπνοή του περασμένου έτους 2022 (30/12), με όλη την Ιταλία κλειστή λόγω Πρωτοχρονιάς, η Ρώμη (ιταλική κυβέρνηση) υπέγραψε διάταγμα με θέμα τον περιορισμό των επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης τις οποίες εκτελούν πλοία ΜΚΟ, σε μια προσπάθεια να μειώσει τις ροές μεταναστών και προσφύγων προς τις ακτές της. Η εξέλιξη έχει θέσει την πρωθυπουργό Μελόνι στο στόχαστρο των δήθεν προοδευτικών ΜΚΟ.
  7. Ποιος θυμάται ειδήσεις, σύμφωνα με τις οποίες σκάφη μεταναστών βυθίστηκαν παραδόξως προτού φθάσουν στην ιταλική ακτή. Οι ειδήσεις έχουν εξαφανιστεί από το google. Πρόσφατα, στις 12/11/22, η ιταλική κυβέρνηση κωλυσιεργούσε σε εκκλήσεις για βοήθεια τεσσάρων σκαφών με μετανάστες που έπλεαν προς τις ακτές. Οι ιταλικές Αρχές αρνήθηκαν στο «Ocean Viking» να προσεγγίσει σε κάποιο ιταλικό λιμάνι, παρά το γεγονός ότι πέντε άνθρωποι σε πολύ σοβαρή κατάσταση μεταφέρθηκαν με ελικόπτερο για νοσηλεία στο νοσοκομείο. Προτίμησαν να πετάξουν ελικόπτερα και να παραλάβουν τους ασθενείς, παρά να αφήσουν το σκάφος να φθάσει στην ακτή. Μάλιστα, σύμφωνα με γαλλικές πληροφορίες, οι Ιταλοί προέτρεψαν το πλοίο να στραφεί προς την Κορσική (γαλλικό έδαφος), γεγονός το οποίο έφθασε, φυσικά, στα αυτιά της γαλλικής κυβέρνησης, προκαλώντας σοβαρότατο διπλωματικό επεισόδιο, με τον Γάλλο ΥΠΕΣ να δηλώνει δημοσίως εκείνη την ημέρα ότι το συμβάν θα έχει πολύ σοβαρές συνέπειες στις γαλλο-ιταλικές σχέσεις.
  8. Μήπως και στην περίπτωση της Πύλου υπήρξε από ιταλικής πλευράς κάποιου είδους κωλυσιεργία;
  9. Ποιος ήταν π.χ. ο λόγος που οι «κουμανταδόροι» του σκάφους απέρριψαντην ελληνική βοήθεια (σχοινιά, τροφή, νερά), πετώντας τα εφόδια στη θάλασσα; Τι δεν ήθελαν να φανεί και για το συμφέρον ποιων;
  10. Πώς «κουμπώνει» στην περίπτωση τους ναυαγίου της Πύλου η ευρωπαϊκή αλληλεγγύη; Δεν θα έπρεπε να εμφανιστεί έστω κάποιο ιταλικό μέσο και να συνδράμει τις προσπάθειες της ελληνικής Ακτοφυλακής, αφού οι μυστικές υπηρεσίες γνώριζαν περίπου τον αριθμό των επιβαινόντων; Μόλις την Τρίτη εκπρόσωπος της πακιστανικής κυβέρνησης δήλωσε ότι στο σκάφος επέβαιναν περίπου 800 άνθρωποι…
  11. Τι συνέβη ξαφνικά και το πλοίο αναποδογύρισε μέσα στη μαύρη νύχτα; Ως προς αυτό είπαν ότι ξαφνικά οι επιβαίνοντες μετακινήθηκαν προς τη μία πλευρά, με αποτέλεσμα το πλοίο να μπατάρει. Τι είδαν τόσο ενδιαφέρον μέσα στη νύχτα και έτρεξαν όλοι μαζί στη μία πλευρά του σαπιοκάραβου;
  12. Γιατί ο εισαγγελέας διέταξε πλήρη σιγή γύρω από την ανάκριση; Τι έχουμε να κρύψουμε;

ΔΗΜΟΦΙΛΗ