Αντιδράσεις Τουρκοκυπρίων με τα νέα τουρκικά (ισλαμικά) σχολικά βιβλία στα Κατεχόμενα

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αλλαγές έγιναν στα σχολικά βιβλία στην Κατεχόμενη Κύπρο στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης συνεργασίας με το τουρκικό κράτος στον τομέα της εκπαίδευσης.

Ακαδημαϊκοί, κόμματα της αντιπολίτευσης και συνδικαλιστικές οργανώσεις επικρίνουν αυτές τις αλλαγές.

Οι αλλαγές που έγιναν στα σχολικά βιβλία ξεκίνησαν μια συζήτηση μεταξύ των Τουρκοκυπρίων για την «εκκοσμίκευση».

Ενώ οι πρόσφατες αλλαγές που έγιναν στα σχολικά βιβλία του δημοτικού σχολείου πυροδότησε συζήτηση για την κοσμικότητα, οι επικριτές των αλλαγών την αξιολόγησαν ως «μια κίνηση για την επιβολή συντηρητικών τουρκικών (ισλαμικών) αξιών στην τουρκοκυπριακή κοινωνία».

Στο πλαίσιο της συνεργασίας των Τουρκοκυπρίων με την Τουρκία στον τομέα της εκπαίδευσης, έγιναν αλλαγές στο υλικό μαθημάτων που θα διδαχθεί φέτος στα σχολεία του νησιού. Τα ΜΜΕ της αντιπολίτευσης επέκριναν τις συντηρητικές (ισλαμικές) αξίες στα βιβλία.

Ο Δρ. Ahmet Güneyli ως ακαδημαϊκός σύμβουλος και συγγραφέας σχολικών βιβλίων    όπως και η Süheyla Üçışık  δήλωσαν ότι οι αλλαγές αυτές έγιναν χωρίς τη γνώση τους και χωρίς συγκατάθεση. Οι ακαδημαϊκοί ανέφεραν ότι θα συνεχίσουν τις πρωτοβουλίες τους για το θέμα της ύλης των σχολικών βιβλίων.

Ο υπουργός Παιδείας του Ψευδοκράτους, Ναζίμ Τσαβούσογλου, υπερασπίστηκε τις αλλαγές που έγιναν στα σχολικά βιβλία του δημοτικού σχολείου σε κοινοβουλευτική συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα και δήλωσε ότι αυτές οι ενημερώσεις προέκυψαν από ένα πρωτόκολλο που υπογράφηκε με την Άγκυρα το 2004.

«Πολιτιστική παρέμβαση της Τουρκίας»

Μετά τη δήλωση του Τσαβούσογλου, ο Μπουράκ Μαβίς, Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Τούρκων Εκπαιδευτικών Κύπρου (KTÖS), προέβη σε δήλωση που εξέφρασε σκεπτικισμό για τον ρόλο και τους στόχους της κυβέρνησης στη νέα εξέλιξη.

Περιέγραψε τις αλλαγές ως «άμεση πολιτιστική παρέμβαση», ο Μπουράκ Μαβίς δήλωσε ότι τα ανανεωμένα σχολικά βιβλία υπερτονίζουν μια ενιαία θρησκεία (το Ισλάμ) και αγνοούν την πλούσια πολυπολιτισμική υφή των σχολείων τους.

2 151

Η KTÖS τόνισε επίσης τον ζωτικό ρόλο των εκπαιδευτικών στην προστασία των κοσμικών και δημοκρατικών αξιών στην κοινωνία και ότι η εκπαίδευση πρέπει να είναι περιεκτική και απαλλαγμένη από διακρίσεις λόγω θρησκείας, εθνότητας, γλώσσας ή οποιουδήποτε άλλου κοινωνικο-πολιτιστικού περιγραφικού παράγοντα.

Κάλεσμα για αντίσταση

Ο πρόεδρος του Κοινοτικού Κόμματος Δημοκρατίας (TDP) Μινέ Ατλί επέκρινε τη χρήση θρησκευτικών συμβόλων στα σχολικά βιβλία και υπογράμμισε τις «τρομερές συνέπειες» της απομάκρυνσης από την κοσμικότητα.

 Ο Ατλί κάλεσε για ενιαία αντίσταση σε αυτή την «επιβολή του ΑΚΡ», αναφερόμενος στην πρωτοβουλία πολιτιστικής αλλαγής που ηγήθηκε ο υπουργός Παιδείας και άλλα κυβερνητικά όργανα.

Ο Τσενκ Μουτλουγιακαλί, αρθρογράφος της εφημερίδας Yeni Yüzyıl, έβαλε το θέμα στη στήλη του και είπε, «Γιατί να διαβάζουν τα παιδιά μας βιβλία όσα γράφονται στην Άγκυρα; Αυτή η κοινωνία έχει τη νοημοσύνη να γράφει δικά της  βιβλία!» έγραψε.

Giynik Gazetesi, gazete Duvar,

The Hellenic Information Team

ΔΗΜΟΦΙΛΗ