Πρόστιμο 2 εκατομμυρίων ευρω απο τον Σκρεκα για παραπλάνηση – Ποιος όμως παραπλανά ποιον;

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένα ζευγάρι της μεσαίας τάξης που ενδιαφέρεται για τα κοινά και δυο επαγγελματίες φίλοι, ένας δικηγόρος και ένας γιατρός συζητάνε στους χώρους τους. Διαφορετικοί χώροι καμία σχέση μεταξύ τους οι συζητητές. Σχολιάζουν την επικαιρότητα, την ακρίβεια που μαστίζει τα νοικοκυριά σε σχέση και με τη δήλωση Κυριάκου Μητσοτάκη ότι δεν τού περνάει από το μυαλό ότι μπορεί να ζήσει με 800 ευρώ το μήνα.

Σχολιάζουν τα καρτέλ που δεν τα έχει πειράξει κανείς ουσιαστικά. Τα σούπερ μάρκετ τσακίζουν, τα καύσιμα απτόητα. Ο Παύλος Πολάκης δημοσίευσε λογαριασμό από βενζινάδικο στο οποίο η αξία του καυσίμου στην τελική τιμή είναι μικρότερη από τους κρατικούς φόρους στο καύσιμο. Τις τελευταίες ημέρες ο αρμόδιος υπουργός Σκρέκας σαρώνει τις τηλεοράσεις και τα ΜΜΕ ισχυριζόμενος ότι το κράτος πέτυχε μείωση σε χίλια και βάλε είδη. Χθες προέβαλε με δηλώσεις του ένα πρόστιμο δυο εκατομμυρίων ευρώ στην εταιρεία «DIXONS SOUTH. Οι προαναφερόμενοι συζητητές συμπτωματικά το είδαν,το διάβασαν στο αυτοπροβαλλόμενο ως μεγαλύτερο site με εκατομμύρια επισκέπτες.
Ακούσαμε τον ένα να ρωτάει «που την ανακάλυψαν αυτή τη DIXONS κάτι και διαφημίζουν πρόστιμο εναντίον της ύψους 2 εκατομμυρίων;Την έχεις ακούσει ποτέ;» «Όχι» του απάντησαν και σχολίασαν ότι «θα είναι καμία άγνωστη εταιρεία και γύρευε και αν στο τέλος θα το πληρώσει η θα το ρίξει στα δικαστήρια, όπως έχει γίνει με πλείστες όσες». Ένας άλλος συμπλήρωσε: «Γιατί τα μεγάλα Κόμματα της Αντιπολίτευσης δεν έχουν ομάδες παρακολούθησης και να υποχρεώσουν την κάθε κυβέρνηση να βγάζει κάθε τέλος του χρόνου πόσα πρόστιμα εισέπραξε και από ποιες ακριβώς εταιρείες και πόσο αυτές συμμορφώθηκαν;» Στη συζήτηση μπήκε και η παράμετρος της… ουσιαστικής και όχι τυπικής εξαπάτησης του κοινού και όχι μόνο αυτού. Μια εταιρεία που βγάζει εκατοντάδες εκατομμύρια κέρδη εξαπατώντας τους πελάτες καλείται να πληρώσει μια… τρίχα .πχ. 10 εκατομμύρια από τα εκατοντάδες εκατομμυρίων ετησίων κερδών.Τα πάει και στα δικαστήρια και είτε τα ρίχνει όλα,είτε μένει ένα μέρος να πληρωθεί σε 10 χρόνια και με το πρόσχημα ότι ελέγχθηκε δεν ξαναμπαίνουν εκεί.

Π.χ.: Μια εταιρεία έχει τζίρο 800 εκατομμύρια το χρόνο. Κέρδη τουλάχιστον 100 εκατομμύρια ουσιαστικά. Σε 10 χρόνια θα έχει ένα δισεκατομμύριο ουσιαστικό κέρδος. Ένα πρόστιμο 10 εκατομμυρίων το πάει στα δικαστήρια.Αν δεν το ρίξει θα το πληρώσει σε 10 χρόνια με δόσεις και δεν θα ξαναμπούν για έλεγχο για να μην κατηγορηθούν και για στοχοποίηση. Αν είχαν ποτέ θέληση να ξαναμπούν… Αυτή η εταιρεία τσακίστηκε από τις Αρχές η αντίθετα έχει κάθε λόγο να τους στέλνει…φιλάκια αν όχι καλαθάκια με δώρα κάθε χρόνο; Επανερχόμενοι στη «δύστυχη» DIXONS SOUTH (τα σάουθ μας μάρανε μην το μπερδέχουν με το νόρθ…)με το πρόστιμο των 2 εκατομμυρίων διότι εξαπατούσε το κοινό με παραπλανητικές διαφημίσεις σας προτρέπουμε να ρωτήσετε αιφνιδιαστικά γνωστούς και φίλους αν γνωρίζουν την εταιρεία με αυτό το όνομα. Εμείς ρωτήσαμε (αποδεδειγμένα…) πρώην υπουργό,πρώην βουλευτή δεκαετιών, στελεχάρα της Βουλής,με τεράστια πολιτική διαδρομή γιατρούς,δικηγόρους, φορτηγατζή, στέλεχος εταιρειών ,κ.α.
Κανείς δεν την είχε ακουστά. Φυσικά είναι υπαρκτή εταιρεία. Το αν την έχουν ακουστά ρωτήσαμε. Ποια είναι η εταιρεία; Ας διαβάσουμε ένα κείμενο, το οποίο δημοσιεύθηκε για το πρόστιμο αυτό και το διαβάζουν σύμφωνα με τους ισχυρισμούς εκατομμύρια αναγνώστες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό:

«Πρόστιμο 2 εκατ. ευρώ στην Dixon South-East Europe για παραπλανητικές εκπτώσεις»

Σκρέκας: «Η αγορά δεν είναι ιδιοκτησία κανενός, έχει νόμους και κανόνες λειτουργίας για όλους, δεν θα επιτρέψουμε την ασυδοσία»

Πρόστιμο ύψους 2.000.000 ευρώ στην εταιρεία «Dixon South – East Europe Ανώνυμη Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία Ηλεκτρικών, Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών και Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών» για παραπλανητικές εκπτώσεις που αποκαλύφθηκαν μετά από έλεγχο της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), επέβαλε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης «το πρόστιμο αφορά παράβαση του άρθρου 15, παρ. 2α του νόμου του ν. 4177/2013 (περί παραπλανητικών εκπτώσεων). Συγκεκριμένα, στο ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης, διαπιστώθηκε ότι οι πληροφορίες που παρέχονταν για συγκεκριμένα προϊόντα που πωλούνταν υπό καθεστώς ανακοίνωσης μείωσης τιμής δεν περιελάμβανε την τιμή πώλησης πριν και μετά την εφαρμογή μείωσης της τιμής. Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Το είπαμε και το κάνουμε. Οι έλεγχοι του υπουργείου Ανάπτυξης και η επιβολή των προστίμων θα συνεχιστούν με μοναδικό κριτήριο την εφαρμογή του νόμου. Η αγορά δεν είναι ιδιοκτησία κανενός, έχει νόμους και κανόνες λειτουργίας για όλους. Ελέγχουμε την αγορά, προστατεύουμε τον καταναλωτή. Δεν θα επιτρέψουμε την ασυδοσία. Οι παραβάτες θα τιμωρούνται».Αυτό είναι το κείμενο που δημοσιεύθηκε. Με μερικές δεκαετίες στο χώρο των ΜΜΕ δεν μπορέσαμε να καταλάβουμε ποιό ήταν αυτό το «ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης». Υποθέσαμε ότι θα ήταν κάποιο μικροκατάστημα σε κάποια γειτονιά και θεωρήσαμε ότι με «καμπάνα» δυο εκατομ ευρώ πάει,κλείνει το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης. Ηγουν τουτέστιν: θεωρήσαμε το πρόστιμο εξοντωτικό για ένα μόνο ηλεκτρονικό κατάστημα όταν μόνο για μια περίπτωση το δικηγορικό γραφείο στο οποίο εργάστηκε στις Βρυξέλλες ο σύντροφος της προέδρου της Δημοκρατίας παίρνει  αμοιβή 1,3 εκατομ μόνο για «λόμπιγκ» με success fee στον εφοπλιστή-πελάτη. Με αυτά στο μυαλό ψάξαμε να δούμε ποιό είναι το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης DIXONS SOUTH με προσοχή μην κάνουμε λάθος και βρούμε κατάστημα της DIXONS NORTH.’Αλλο νότος,άλλο βορράς. Και ανακαλύπτουμε ότι η DIXONS είναι αυτή που έχει την πασίγνωστη αλυσσίδα «KΩΤΣΟΒΟΛΟΣ». Άλλο σκέτο, μονό ηλεκτρονικό κατάστημα δεν ανακαλύψαμε.

Ξύνουμε την κεφάλα μας: Ολόκληρη υπουργάρα, ο Σκρέκας θα έλεγε ποτέ στην ανακοίνωση για ένα σκέτο ηλεκτρονικό κατάστημα κλπ ,αν ήταν η πασίγνωστη αλυσίδα; Μπαααα…Α..πα…πα…πα….Αποκλείεται.Αυτή η κυβέρνηση δεν κάνει τέτοια για να μην την κατηγορήσει η κακιά,πολύ κακιά,σαν οχιά αντιπολίτευση ότι η ανακοίνωση είναι παραπλανητική και στην ουσία καλύπτει την πολυεθνική ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ αφού κανενός το μυαλό δεν μπορέι να πάει σε αυτή. Διότι παρακάτω, όπως είδατε στην ανακοίνωση, γράφει ότι δεν θα επιτρέψει ασυδοσία και τα τοιαύτα. Άρα; Δεν μπορεί κάποιο μονό κατάστημα θα είναι. Όπως είστε πιο πάνω όσους ρωτήσαμε κανείς δεν ήξερε ότι ο ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ ανήκει στην ξένη αυτή εταιρεία και πολύ περισσότερο ότι ετοιμάζεται να την αγοράσει, αν δεν ολοκληρώθηκε ήδη η αγορά,η κρατική ΔΕΗ, στην οποία τώρα αγοράζουν μερίδια και ξένα φάντ κλπ

Διότι αν ήταν η ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ έχει κι άλλα ωραία προτερήματα. Η ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ έχει τζίρο που πλησιάζει στο δισεκατομμύριο το χρόνο.Αν δεν ήταν χρυσή κότα γιατί να την αγοράσει η ΔΕΗ άλλωστε; Αν ήταν η ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ με τον τρομακτικό τζίρο τι είναι τα δυο εκατομμύρια που ΘΑ πληρωθούν όταν ΘΑ οριστικοποιηθούν αν δεν καταπέσουν σε κάποιο δικαστήριο που ΘΑ γίνει, αν προσφύγει μετά απο αρκετά χρόνια; Συνεχίσαμε το ψάξιμο.
Βρήκαμε μια άλλη ανακοίνωση τον Σεπτέμβριο του 2023 πάλι με τον κ. Σκρέκα η οποία αναφέρει τα εξής και διαβάστε τα προσεκτικά: «Σε ελέγχους της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) του διαπιστώθηκε ότι παραβίαζαν την κείμενη νομοθεσία και συγκεκριμένα το άρθρο 15 του Ν. 4177/2013, το άρθρο 78 της Υπουργικής Απόφασης 91354/24-08-2017 καθώς και την Υπουργική Απόφαση 35935/2023 «Κώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές/εκπτώσεις/ προωθητικές ενέργειες)».

Συγκεκριμένα, επιβάλλονται διοικητικά πρόστιμα

720.000 ευρώ στην εταιρεία «DIXONS SOUTH–EAST EUROPE Α.Ε.Β.Ε.»
100.000 ευρώ στην εταιρεία «ΓΕΡΜΑΝΟΣ Α.Β.Ε.Ε.»
120.000 ευρώ σε τρεις εταιρείες (από 40.000 ευρώ στην καθεμία) με είδη καλλυντικών: «HONDOS CENTER Α.Ε.Ε. ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ», «GALLERIE DEBEAUTE ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ Α.Ε.Ε.» και «SEPHORAGREECE A.E.».

O Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κώστας Σκρέκας, δήλωσε:

«Οι αυστηροί έλεγχοι με την αξιοποίηση σύγχρονων ηλεκτρονικών εργαλείων της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) κατά την θερινή εκπτωτική περίοδο με στόχο τον εντοπισμό φαινομένων πλασματικών/εικονικών εκπτώσεων παράγουν απτά αποτελέσματα. Επιβάλλουμε νέα πρόστιμα συνολικού ύψους 940.000 ευρώ σε 5 εταιρείες κι έτσι το ύψος των συνολικών κυρώσεων για πλασματικές εκπτώσεις προσεγγίζει τα 2,4 εκατομμύρια ευρώ. Θέλω με την ευκαιρία να επαναβεβαιώσω ότι για το Υπουργείο Ανάπτυξης, στο πλαίσιο των κατευθύνσεων του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, παραπλανητικές πρακτικές σε βάρος των καταναλωτών δεν πρόκειται να γίνουν αποδεκτές. To κράτος ασκεί στο ακέραιο το ρυθμιστικό/ελεγκτικό ρόλο του στην αγορά και λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα για την προστασία των καταναλωτών. Σ’ αυτή τη συγκυρία χρειάζεται να σταθούμε όλοι μας στο ύψος των αναγκών και των προσδοκιών του ελληνικού λαού». Ξαναξύνουμε το κεφάλι μας…Ξαναψάχνουμε…Και βρίσκουμε ότι από αυτά τα 940 χιλιάρικα τα 720 χιλιάρικα είναι πάλι σε αυτή τη DIXONS. Ωωωπα!… Λέμε. Τότε ψάχνουμε «πρόστιμα στην DIXONS»

Και τότε πέφτουμε πάνω στην ΕΡΤ και στις ειδήσεις της.Και γράφει ότι η DIXONS είναι η…Κωτσόβολος.Η πασίγνωστη!!! Και τότε ξαναψάχνουμε για «πρόστιμα στον Κωτσόβολο». Και βρίσκουμε σε πολλούς να δημοσιεύουν την ανακοίνωση της εταιρείας. Η οποία γράφει ότι δεν τα αποδέχεται και θα ασκήσει τα νόμιμα δικαιώματά της και προσθέτει κάτι πολύ ενδιαφέρον για να αποδείξει ότι δεν παραπλάνησε κανέναν: «…αφορούσε καμπάνια διάρκειας μίας εβδομάδας τον Ιανουάριο του 2021, η οποία ξεκίνησε στις 17/01/2021 και έληξε στις 25/01/2021. Η σελίδα που αφορούσε στη συγκεκριμένη καμπάνια κατέστη ανενεργή αμέσως μετά τη λήξη της και μη προσβάσιμη μέσα από το ηλεκτρονικό κατάστημα της Κωτσόβολος. Υπάρχει ωστόσο αρχειοθετημένη ως καμπάνια στις παγκόσμιες μηχανές αναζήτησης, με μηδενική επισκεψιμότητα όπως προκύπτει από στοιχεία της Google. Αντίστοιχα, υπάρχουν χιλιάδες τέτοιες ανενεργές καμπάνιες αρχειοθετημένες στα ηλεκτρονικά καταστήματα εμπορικών επιχειρήσεων από όλους τους κλάδους, τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως. Όλα τα παραπάνω στοιχεία προσκομίστηκαν στην υπηρεσία ελέγχου».

Ξαναξύνουμε το κεφάλι μας:

Τι ακριβώς ισχυρίζεται η εταιρεία και για ποιές χιλιάδες επιχειρήσεων γράφοντας ότι «υπάρχουν χιλιάδες τέτοιες ανενεργές καμπάνιες αρχειοθετημένες στα ηλεκτρονικά καταστήματα εμπορικών επιχειρήσεων από όλους τους κλάδους, τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως»;

Το κείμενο αυτό είναι αυστηρά μια έρευνα για την πολιτική εξουσία και σε καμία περίπτωση για μια εμπορική εταιρεία.

Διατυμπανίζεται ότι στόχος της πολιτικής εξουσίας με το νομικό πλαίσιο και την γνωστοποίηση ΔΗΜΟΣΙΑ των προστίμων των μεγάλων(αυτές είναι μόνο κοινωνικός κίνδυνος σε περιπτώσεις παρανομιών και όχι οι μικρές) είναι να προστατέψει το κοινό, δηλαδή να το ειδοποιήσει να μην πάει στις αλυσίδες αυτές παραπλανημένο από ψεύτικες διαφημίσεις, υποσχέσεις κλπ.

Όταν η πολιτική εξουσία δεν γνωστοποιεί ότι το πρόστιμο,δεύτερο μάλιστα σε 3 μήνες, αφορά την πασίγνωστη τεράστια αγγλικής ιδιοκτησίας εταιρεία ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ, αλλά δίνει το όνομα του νόμιμου ιδιοκτήτη παραπλανάται η όχι το κοινό;

Καθώς είναι το δεύτερο σε 3 μήνες η μη ανακοίνωση του ουσιαστικού πασίγνωστου ονόματος κατά την ταπεινή μας άποψη κάθε άλλο παρα αποτρεπτικά λειτούργησε.Κάνουμε λάθος;

Αν δεν κάνουμε μπορούμε να βάλουμε και τα χειρότερα με το μυαλό μας για το γιατί συνέβησαν όλα αυτά και ποιός ωφελείται ή όχι

ΔΗΜΟΦΙΛΗ