Ελληνίδες φεμινίστριες κατά της παρένθετης μητρότητας αλλά και των άθλιων όρων που «εξαφανίζουν» την γυναίκα!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η επιστολή 40 Ελληνίδων φεμινιστριών έχει μεγάλο ενδιαφέρον ως προς την επιχειρηματολογία. Είναι μία επιστολή – κόλαφος κατά της εμπορευματοποίησης του γυναικείου σώματος μέσω της Παρένθετης μητρότητας που συνιστά νέο δουλεμπόριο και της προσπάθειας να αφανιστεί ο όρος γυναίκα από τον δημόσιο διάλογο και η αντικατάσταση του από όρους τύπου «άτομα με μήτρα» με σαφείς σκοπιμότητες.

–       Κάτω τα χέρια από τα ανθρώπινα δικαιώματα.

 

–       Το ανθρώπινο δικαίωμα της/του μιας/ενός σταματά εκεί που ξεκινά το ανθρώπινο δικαίωμα της/του άλλης/ου.

 

–       Ο όρος Γυναίκες και όσα τον προσδιορίζουν κοινωνικά και βιολογικά παραμένει αδιαπραγμάτευτος.

Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή


ENANTIA
ΣΤΙΣ ΟΜΟΦΟΒΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΚΡΟΔΕΞΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟΝ ΓΑΜΟ ΤΩΝ ΟΜΟΦΥΛΩΝ ΖΕΥΓΑΡΙΩΝ

Το νομοσχέδιο για την ισότητα στο γάμο, το οποίο κατατέθηκε χθες από την Κυβέρνηση στη Βουλή έχει, μεταξύ άλλων, αναδείξει έναν ακραίο και άκρως επικίνδυνο ομοφοβικό λόγο που οδηγεί στον διχασμό της κοινής γνώμης.

Εμείς, οι φεμινίστριες που υπογράφουμε το παρόν κείμενο δηλώνουμε ότι είμαστε κάθετα απέναντι στην ομοφοβία και καταγγέλουμε τις ομοφοβικές και ρατσιστικές επιθέσεις που εξαπολύει σύσσωμος ο ακροδεξιός πολιτικός χώρος και η εκκλησία εναντίον των ομόφυλων ζευγαριών, υπονομεύοντας τόσο τον ανθρωποκεντρικό πολιτισμό όσο και την ουσία της δημοκρατίας.

Μας προκαλούν τρόμο και απέχθεια οι ρατσιστικοί χαρακτηρισμοί τους για τις και τους ομοφυλόφιλες/ους, ότι δήθεν αποτελούν «ντροπή για το ανθρώπινο είδος» ή «αμαρτία» ή απειλή για τον θεσμό της οικογένειας, χαρακτηρισμοί, οι οποίοι ξαναζωντανεύουν ναζιστικές θεωρήσεις και πρακτικές. Υποστηρίζουμε το δικαίωμα των ομόφυλων ζευγαριών στο γάμο και στην τεκνοθεσία όπως και κάθε ανθρώπινο δικαίωμά τους.

Ωστόσο είμαστε αντίθετες με την παρένθετη μητρότητα -είτε πρόκειται για ετερόφυλα, είτε για ομόφυλα ζευγάρια- καθώς  θέτει σε κίνδυνο δικαιώματα των γυναικών, επαναφέροντας με μοντέρνο τεχνολογικά τρόπο το ζήτημα του ελέγχου των αναπαραγωγικών τους δυνάμεων, οδηγεί σε εμπορευματοποίηση του γυναικείου σώματος και μπορεί να προκαλέσει μια νέα, ιδιότυπη δουλεμπορία εις βάρος τους.

Η άποψή μας αυτή όμως δεν μας εμποδίζει να δηλώσουμε ότι δεν πρόκειται να επιτρέψουμε στους κάθε είδους υποκριτές και ειδικότερα στην ακροδεξιά, στην εκκλησία και σε όλους τους όψιμους τάχα υποστηρικτές των γυναικείων δικαιωμάτων, να εργαλειοποιήσουν με οποιονδήποτε τρόπο τις μακρόχρονες διεκδικήσεις των γυναικών για τους δικούς τους  σκοτεινούς σκοπούς, ιδιαίτερα, όταν όλοι αυτοί αποτελούν σημαντικούς παράγοντες της γυναικείας καταπίεσης και ανισότητας.  Οποία, μάλιστα, υποκρισία της Εκκλησίας για τα δικαιώματα των γυναικών, όταν είχε εισήγηση στο συνέδριο γονιμότητας στα Ιωάννινα (ακυρώθηκε μετά από παρέμβασή μας), συντασσόμενη με το ιατρικό λόμπυ της ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής και όταν σιωπά για τα 40.000 κατεψυγμένα έμβρυα, ενώ βγάζει πύρινους λόγους εναντίον των αμβλώσεων.

Εμείς, οι φεμινίστριες που υπογράφουμε το παρόν κείμενο δηλώνουμε ότι παραμένουμε συνεπείς στις αξίες και τα οράματα του φεμινισμού, εκείνου του  ουμανιστικού κινήματος που βασίζεται στις πανανθρώπινες αξίες της ισότητας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της αγάπης για τον άνθρωπο και της αλληλεγγύης, του κινήματος που μάχεται για τα δικαιώματα των γυναικών και ευρύτερα τα δικαιώματα των ανθρώπων ανεξάρτητα από φύλο, σεξουαλική προτίμηση, κοινωνική τάξη, θρησκεία, εθνικότητα κ.λπ. και αντιπαλεύει ι τον ρατσισμό και τον σεξισμό απ’ όπου κι αν προέρχονται.

Και στο όνομα ακριβώς του φεμινισμού και των αγώνων τουκαταγγείλουμε, επίσης, την προσπάθεια εκ νέου εξαφάνισης των γυναικών από τον δημόσιο λόγο που σημειώνεται τον τελευταίο καιρό με την αντικατάσταση του όρου «Γυναίκα» με όρους όπως «άτομα με μήτρα», «άνθρωποι με μήτρα» κ.ά. γεγονός που αποτελεί ακραία μορφή έμφυλης βίας και ευθεία επίθεση προς την θηλυκή μας υπόσταση.

Απέναντι στην απειλή της ακροδεξιάς και  του ρατσιστικού–φασιστικού της λόγου, αλλά και κάθε προσπάθειας εκ νέου αορατότητας των γυναικών απ’ όπου κι αν εκπορεύεται, όποιους σκοπούς κι αν υπηρετεί, υψώνουμε τη φωνή μας:

–       Κάτω τα χέρια από τα ανθρώπινα δικαιώματα.

–       Το ανθρώπινο δικαίωμα της/του μιας/ενός σταματά εκεί που ξεκινά το ανθρώπινο δικαίωμα της/του άλλης/ου.

–       Ο όρος Γυναίκες και όσα τον προσδιορίζουν κοινωνικά και βιολογικά παραμένει αδιαπραγμάτευτος.

ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΟΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΕΣ (με αλφαβητική σειρά)

 

  1. Αϊδίνη Σοφία, πρ. δημοτική σύμβουλος Δήμου Αγ. Παρασκευής, συνταξιούχος τραπεζοϋπάλληλος
  2. Ανδρέου Ελένη , Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
  3. Γεωργίου Ζωή, Συνταξιούχος Μηχανικός
  4. Γιαννακάκη Μαρία, πρώην Βουλεύτρια και Γενική Γραμματέας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
  5. Γιωτάκη Φανή, δικηγόρος
  6. Γκασούκα Μαρία, Ομότιμη καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αιγαίου
  7. Δημητριάδου Δέσποινα, Επίτιμη Δικηγόρος / Συνταξιούχος/  Δικαστική Επιμελήτρια
  8. Κάντα Σοφία, πρώην πρόεδρος Equal Opportunities της UNI EUROPA
  9. Καυκά Μαρία, εκπαιδευτικός
  10. Κοσμά Υβόν, Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών / Πρόεδρος Επιτροπής Ισότητας Πανεπιστημίου Κρήτης
  11. Κουράκου Ευαγγελία, πρώην Πρόεδρος του Συνδέσμου για τα Δικαιώματα της γυναίκας
  12. Κυλάκου Καίτη, Δικηγόρος
  13. Λογιάδου Δέσποινα, Πρόεδρος Ένωσης Γυναικών Ελλάδος
  14. Μάρακα Καίτη,  φιλόλογος-μουσικός.
  15. Μεταξά Ειρήνη, τέως Περιφερειακή Σύμβουλος Αττικής
  16. Μπέκου Έφη, πρώην Γενική Γραμματέας Ισότητας
  17. Σακκά Ιλεάνα, πρώην συνδικαλίστρια, φεμινίστρια
  18. Σιάνου Φωτεινή, ακτιβίστρια για την ειρήνη, μη βία, φεμινίστρια
  19. Σιατερλή Βέρα, visual artist
  20. Σόφτη Φωτεινή, δικηγόρος
  21. Σταματάκη Ελίνα, δημοτική σύμβουλος Δήμου Αγ. Παρασκευής, πολιτική επιστήμων – Διεθνολόγος
  22. Σταύρου Ελένη, Πολιτικός Επιστήμονας, Μέλος οργανώσεων για την υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
  23. Στεφανή Όλγα, Δικαστική επιμελήτρια
  24. Στεφοπούλου Έφη, Εμπειρογνώμονας Δημόσιας Διοίκησης
  25. Στροβολίδου Ηλέκτρα, Μηχανικός
  26. Ροδοπούλου Ευτυχία – Μαρία, Εικαστικός, Εκπαιδευτικός τέχνης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ