Γιατί οι Έλληνες δεν μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά στο σχολείο;

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο βασικός λόγος που τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά στο σχολείο είναι διότι το υπουργείο παραπαιδείας εδώ και δεκαετίες έχει θέσει ως σκοπό του να μην διδάσκεται σωστά η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα.

Η γλώσσα είναι εργαλείο σκέψεως. Όσο πιό πολλές λέξεις χρησιμοποιούμε, όσο πιό αφηρημένες έννοιες συλλαμβάνουμε, όσο πιό καλή σύνταξη προτάσεων οικοδομούμε, τόσο περισσότερο ακονίζουμε την σκέψη μας. Όποιος δεν χρησιμοποιεί σωστά την γλώσσα, δεν μπορεί να μεταφέρει τις σκέψεις του στον έξω κόσμο. Δεν μπορεί να επικοινωνήσει με τους γύρω του, δεν μπορεί να ενεργήσει γρήγορα.

Αυτός μάλλον πρέπει να είναι ο σκοπός του υπουργείου παραπαιδείας για να διδάσκει με τέτοιο βασανιστικό τρόπο την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα στα δύσμοιρα ελληνόπουλα.

Επιβάλλει στους μαθητές να μαθαίνουν αμέτρητους τύπους, καταλήξεις και κανόνες. Αυτό αποτελεί σαδομαζοχιστική τάση. Μετά 3 χρόνια διδασκαλίας οι Έλληνες μαθητές δεν μπορούν να καταλάβουν τί θέλει να πει ένα απλό Αρχαίο Κείμενο. Και ακόμη χειρότερα: Οι μαθητές δεν μπορούν να γράψουν ένα απλό κείμενο στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, αλλά ούτε και να μιλήσουν Αρχαία Ελληνικά.

Αλλά αυτός ακριβώς είναι ο βασικός σκοπός εκμαθήσεως μίας γλώσσης, το να γράφεις, το να σκέφτεσαι και το να μιλάς με αυτή την γλώσσα. Και όχι απλώς να γνωρίζεις τους γραμματικούς κανόνες και το συντακτικό. 

Γιατί λοιπόν τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα; Διότι απλούστατα το υπουργείο παραπαιδείας δεν ακολουθεί κανόνες διδασκαλίας που ισχύουν για όσους μαθαίνουν μία ξένη γλώσσα ή κανόνες που ακολουθούνται για τα νήπια.

Για παράδειγμα όποιος πηγαίνει σε ένα φροντιστήριο ξένων γλωσσών για να μάθει την αγγλική γλώσσα, μετά από 3-4 μαθήματα ο καθηγητής ζητά από τον μαθητή να προφέρει κάποιες λέξεις. Να συντάξει μία απλή πρόταση, πχ «This is a cat». Του ζητά να συντάξει μία μικρή παράγραφο με την χρήση της αγγλικής γλώσσης.

Δηλαδή από τις πρώτες εβδομάδες ένας καθηγητής ξένων γλωσσών προσπαθεί να χρησιμοποιήσει όλους τους αισθητήρες του εγκεφάλου για να κάνει τον μαθητή να μιλήσει την ξένη γλώσσα. Οι καλοί καθηγητές ξέρουν ότι ο μαθητής πρέπει να διαβάζει δυνατά μία λέξη για να μαθαίνει την προφορά της, να την αντιγράφει σωστά για να μαθαίνει την ορθογραφία της, και να σχηματίζει προτάσεις έτσι ώστε η γλωσσική του μνήμη να συμπλέκει συνεχώς λέξεις με εικόνες για να αρχίσει ο μαθητής να σκέφτεται στην ξένη γλώσσα αντί απλώς να μεταφράζει από την μητρική του γλώσσα το νόημα που θέλει να εκφράσει.

Άρα το βασικό κλειδί για να μάθουμε μία γλώσσα είναι από την πρώτη ημέρα ει δυνατόν, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε!!! Πότε επιτέλους θα κατανοήσει το υπουργείο παραπαιδείας ότι με την διδασκαλία ατελείωτων συντακτικών και γραμματικών κανόνων δεν πρόκειται ποτέ να μιλήσεις μία γλώσσα;

Ακόμη και αν κάποιος μαθητής απομνημονεύσει όλους τους γραμματικούς κανόνες η ψυχολογία διδάσκει ότι μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα τους ξεχάσει. Οτιδήποτε δεν χρησιμοποιείς, το ξεχνάς.

Γιατί δεν σκέπτονται οι κύριοι του υπουργείου παραπαιδείας πώς τα νήπια μαθαίνουν τα Νέα Ελληνικά; Μήπως οι μητέρες στέκονται πάνω από την κούνια τους και αρχίζουν να τους μαθαίνουν τις χρονικές καταλήξεις των ρημάτων; Προφανώς όχι. Αρχίζουν και τους προφέρουν λέξεις τις οποίες τα βρέφη σιγά-σιγά συνδυάζουν στο μυαλό τους με εικόνες, αντικείμενα, μορφασμούς προσώπων κλπ. Τα νήπια δεν καταλαβαίνουν αφηρημένες έννοιες αλλά κατανοούν αντικείμενα όπως τόπι, νερό, μαμά, κούκλα, κ.α.

Έτσι ακριβώς θα μάθουν και τα ελληνόπουλα τα Αρχαία Ελληνικά, συνδυάζοντας λέξεις με αντικείμενα και εικόνες.

Στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια εισήλθαν πολλοί ξένοι, νόμιμοι και παράνομοι. Ωρισμένοι από αυτούς έμαθαν τα Νέα Ελληνικά σε πολύ καλό επίπεδο. Πώς τα έμαθαν; Μήπως με την μέθοδο του υπουργείου παραπαιδείας; Μήπως άρχισαν να μαθαίνουν συντακτικό και γραμματική; Ή μήπως η πρώτη λέξη που έμαθαν ήταν «δουλειά»; Οι ξένοι άρχισαν να μαθαίνουν μικρές προτάσεις όπως «θέλω δουλειά», «ψάχνω για σπίτι», «πού είναι το ταχυδρομείο;», «ήρθε ο λογαριασμός της ΔΕΗ» κλπ. Έτσι άρχισαν οι ξένοι να μαθαίνουν την νεοελληνική γλώσσα.

Έτσι θα μάθουν και τα ελληνόπουλα την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα. Πρέπει να την μιλήσουν. Αυτό το έγκλημα έχει διαπράξει το υπουργείο παραπαιδείας. Δεν επιβάλλει στο αναλυτικό πρόγραμμα την ΟΜΙΛΙΑ της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης μέσα στην σχολική τάξη. Όταν ένας μαθητής αρχίζει να επαναλαμβάνει «τίς βούλεται αγορεύειν;» τότε αρχίζει να μαθαίνει Αρχαία Ελληνικά. Στην αρχή δεν χρειάζεται ανάλυση υποκειμένου, αντικειμένου, ρήματος και απαρεμφάτου. Αυτά θα γίνουν πολύ αργότερα, για όσους ενδιαφέρονται.

Οι περισσότεροι Έλληνες αγρότες είναι αγράμματοι, δεν ξέρουν τί σημαίνει απαρέμφατο, και όμως μιλούν τα Νέα Ελληνικά. Δεν χρειάζονται ατελείωτοι γραμματικοί κανόνες για να μιλήσει κάποιος την Αρχαία Ελληνική. Απαιτείται να την χρησιμοποιεί στην ομιλία του. Απαιτείται η καθημερινή χρήση της Αρχαίας μας Γλώσσης στην οικία, στο σχολείο, στην εργασία. Μικρές προτάσεις στην  αρχή, με απλά νοήματα. 

Δεν είναι δυνατόν τα νήπια, οι ξένοι που μαθαίνουν Νέα Ελληνικά, και όσοι Έλληνες διδάσκονται ξένες γλώσσες να ακολουθούν αυτή την βασική μέθοδο διδασκαλίας, ενώ οι μαθητές των Ελληνικών σχολείων να διδάσκωνται ανουσίους γραμματικούς κανόνες, επειδή έτσι αρέσει σε κάποιους ημιμαθείς γραφειοκράτες του υπουργείου παραπαιδείας. Και φυσικά μετά από ένα χρόνο, αφού τελειώσουν το λύκειο, οι μαθητές δεν θυμούνται τίποτε. Και το χειρότερο είναι ότι δεν δύνανται να συντάξουν ούτε μία πρόταση στα Αρχαία Ελληνικά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όσοι πηγαίνουν να δώσουν εξετάσεις για ένα πτυχίο σε μία ξένη γλώσσα, εκτός από το να διαβάσουν ένα κείμενο και να το αναλύσουν, τους ζητούν να γράψουν ένα κείμενο και να δώσουν μία προφορική συνέντευξη. Όμως αυτό δεν ισχύει στις εξετάσεις για τα Αρχαία Ελληνικά. Επί δεκαετίες δεν ζητείται από τους μαθητές να γράψουν ένα κείμενο στα Αρχαία Ελληνικά ούτε να δώσουν συνέντευξη στα Αρχαία Ελληνικά. Κάτι που το κάνουν όσοι δίνουν εξετάσεις για μία ξένη γλώσσα ακόμη και από το πρώτο τρίμηνο διδασκαλίας.  

Ευρυδίκη Βουτσινά

Φιλόλογος

  1. Γιατί μαθαίνουν τίποτα άλλο;;;;;;;;;;;;;;;
    Θά ήταν καλή ή ερώτηση:
    1) εάν αυτοί που πάνε στο σχολείο είναι Μαθητές. ( Φαντάζομαι ότι ξέρουμε τί θα πει μαθητής)
    2) Εάν αυτοί πού διδάσκουν είναι ΔΑΣΚΑΛΟΙ
    ( με καθόλου ευθύνη δική τους)
    3) Εάν αυτό είναι κράτος πού θέλει μορφωμένους ανθρώπους
    Εάν συμβαίνει έστω καί ένα από τα παραπάνω τότε κακώς δεν διδάσκονται. Εάν όχι, τότε γιατί καί ΆΛΛΕΣ ΧΑΜΈΝΕΣ ΩΡΕΣ;;;;;;;;;;;;;;;;

  2. Λιγη προσοχη θελει και ο καθε ενας, ( εδω χρεια υφισταται επιθετου) αντιλαμβανεται οτι τα ελληνικα δεν εχουν αλλαξει. Οι ελληνες εγιναν φτωχοι σε παρατηρηση αλλα και σε γνωση της ελληνικης. Ολες οι συνθετες λεξεις παεαπεμπουν ως και στον Ομηρο. Οι Κρητες οι Ποντιοι οι Κυπριοι, απομονωμένα νησια η ανθρωποι μεγαλης ηλικιας ως και αποφοιτοι δημοτικου, χρησιποποιουν λεξεις ταχιά, δράμε, κενώνω ( σερβιρω φαγητο)κλπ. Σε νησια και περιοζες συναντωνται τοπωνύμια στα Δωρικα. Η χρηση ξενων λεξεων για εντυπωσιασμό, η πολιτικη κενοτης για βολεμα μεθ’ ανταμοιβης, μονοτονικο, νεες πρακτικες στα σχολεια κανουν τους Ελληνες μειωνεκτικους αοεναντι σ αυτους που μελετουν ελληνικη γραμνατεια ( αγγλοι γαλλοι αμερικανοι ισραηλινοι κινεζοι ιαπωνες κλπ)

  3. Το ζητουμενο νομιζω ειναι να ιχνηλατηθουν οι μεθοδοι και τα κλειδια της ΕΝ ΣΥΝΤΟΜΩ Η ΚΑΙ ΑΚΑΡΙΑΙΑΣ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ εξω απο τα στερεοτυπα που ξερουμε. Μεθοδοι και κλειδια που πιθανοτατα πυροδοτουν πολλαπλασιαστικα και εκθετικα την γνωση και την επιγνωση. Αρχης γενομενης απο το τοσο περιεργο οσο και πεζο φαινομενο εκμαθησης ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΓΝΩΣΕΩΝ ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ. ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ. ΟΧΙ ΔΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΠΡΟΣΚΤΗΣΗΣ ΑΛΛΑ ΔΙΑ ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΩΝ ΤΡΟΠΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΝΕΥΡΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΠΟΥ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΗ ΚΑΙ ΟΡΑΤΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ.Ισως καποιοι να εχουν το κλειδι αυτης της επιγνωσης!!!! Γιατι δεν εξηγειται μονο δια του χαρισματος οτι ο M. VENTRIS ας πουμε μιλουσε στα 8 του ενα καρο γλωσσες και μαλιστα αρχαιες και ξεχασμενες!!!!!! Οπως και πολλοι αλλοι και σημερα!!!!! Μπορει και να κανω λαθος αλλα η απιστευτη αυτη δεινοτητα κατανοησης δεν εχει καμμια σχεση με αυτα που ξερουμε!!!!

  4. ΟΛΟΙ ΣΑς ΞΟΔΕΥΤΗΚΑΤΕ ΝΑ ΓΡΑΨΕΤΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΠΕΑ ΠΤΕΡΟΕΝΤΑ

    Η ΠΑΙΔΕΙΑ εν Ελ Λαδι ελεγχεται απο τους Μας Ονους Τέκτονες και το
    Κεντρικο Ισραηλιτικο Συμβούλιο
    εκτος αν αιδω μεσα ντρεπεστε να το αναφερεται

  5. Η τελευταία επίθεση στην Ελληνική γλώσσα είναι αυτή που γίνεται με τα καταναγκαστικης επιλογής πληκτρολόγια του διαδικτύου μέσω των οποίων ΧΕΙΡΑΓΩΓΟΥΝ την γραφή της Ελληνικης Γλώσσας. Θέλεις να γράψεις κάτι και γράφεις κάτι άλλο υπό το πρόσχημα δήθεν της υποβοήθησης η της ορθογραφίας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ