Τεμπη – Νέα Στοιχεία: Το πρώτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν μετέφερε ελάσματα όπως είχε δηλωθεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ρεπορτάζ: Γιάννης Παναγιωτακόπουλος από το zougla.gr

Μετά την επιβεβαίωση ότι το πίσω τμήμα της δεύτερης ηλεκτράμαξας της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν φαίνεται να έχει εμπλακεί στην ανάφλεξη και στην πυρόσφαιρα που επακολούθησε της σύγκρουσης των δύο τρένων, στις 28 Φεβρουαρίου του 2023 στα Τέμπη, η «Ζούγκλα» φέρνει αποκλειστικά στο φως της δημοσιότητας ντοκουμέντα, που τεκμηριώνουν σοβαρότατες ενδείξεις ότι το πρώτο από τα τρία ανοιχτά βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας, δεν μετέφερε ελάσματα, όπως επισήμως ισχυρίζεται η Hellenic Train.

Επιπλέον, στα στοιχεία που εμφανίζει σήμερα κατ’ αποκλειστικότητα η «Ζούγκλα», συγκαταλέγονται οι σοβαρές ενδείξεις ότι αυτό ήταν το βαγόνι που συγκρούστηκε μετωπικά με την μηχανή της επιβατικής αμαξοστοιχίας, προκαλώντας την ανάφλεξη και την πυρόσφαιρα, πράγμα που ενισχύει τις υποψίες ότι το ύποπτο εύφλεκτο φορτίο βρισκόταν πάνω σε αυτή την πλατφόρμα.

Η «Ζούγκλα» αποκαλύπτει σημεία της έκθεσης του Απόστολου Βασιλάκου και του Σταύρου Μπατζόπουλου, που είναι οι ορισθέντες από τον Εφέτη Ανακριτή δικαστικοί πραγματογνώμονες. Επιπλέον δημοσιεύει αποκλειστικές φωτογραφίες του πεδίου της σύγκρουσης, που καταδεικνύουν ότι η πρώτη ανοιχτή πλατφόρμα της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν έφερε, όπως οι δύο επόμενες, τα απαραίτητα συρματόσκοινα που έδεναν και ασφάλιζαν τα μεταλλικά ελάσματα. Πράγμα που αποτελεί σοβαρότατη ένδειξη, αν όχι απόδειξη, ότι η πρώτη πλατφόρμα μετέφερε άλλο φορτίο και όχι ελάσματα.

Οι αξιόπιστες πηγές της «Ζούγκλας», αναφέρουν ότι τα τρία αυτά ανοιχτά βαγόνια ήρθαν από τα Σκόπια και «δέθηκαν» με τα υπόλοιπα βαγόνια της μοιραίας εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Το πρώτο βαγόνι δεν μετέφερε ελάσματα

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Στην έκθεση που κατέθεσαν οι ορισθέντες από τον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή δικαστικοί πραγματογνώμονες Απόστολος Βασιλάκος και Σταύρος Μπατζόπουλος, αναφέρουν αυτολεξεί:

… «η φόρτωση και ασφάλιση των μεταλλικών ελασμάτων (λαμαρινών), που αποτελούσαν και τα βαρέα οχήματα του συρμού, ήταν σύμφωνη με τα διεθνή πρότυπα. Τα πλάτη των μεταλλικών ελασμάτων ξεπερνούσαν το πλάτος των φορταμαξών και για το λόγο αυτό τα περιμετρικά πλαϊνά αντιστηρίγματα (παραπέτα) αυτών, ήταν κατεβασμένα ενώ ήταν ανασηκωμένα τα τερματικά (αρχής τέλους). Τα μεταφερόμενα ελάσματα είχαν προσδεθεί, ως ορίζονται από τα διεθνή πρότυπα, με δεσμίδες τεσσάρων συνεστραμμένων συρμάτων πάχους 5mm, ανοπτημένου όλκιμου σιδήρου, σε κατά πλάτος διπλό πέρασμα προ της ασφάλισης (περίπλεξης). Συνεπώς, με οκτώ (8) σύρματα ανά πρόσδεση και σε κατά μήκος αποστάσεις μικρότερες των τριών (3) μέτρων.»

Προς επιβεβαίωση μάλιστα των όσων αναφέρουν, παραθέτουν και φωτογραφίες που δείχνουν τα δεσίματα των συρμάτων στις πλαϊνές υποδοχές των βαγονιών. Το περίεργο στην έκθεση είναι ότι ενώ παρατίθενται οι παρακάτω φωτογραφίες που απεικονίζουν το δεύτερο και το τρίτο ανοιχτό βαγόνι, δεν υπάρχει πουθενά φωτογραφία που να απεικονίζει τα αντίστοιχα δεσίματα του πρώτου βαγονιού.

Δείτε τις φωτογραφίες που παραθέτουν οι δικαστικοί πραγματογνώμονες:

2 Lez ar 1

1 Lez ar

Η «Ζούγκλα» αναζήτησε φωτογραφίες τραβηγμένες από το πεδίο της σύγκρουσης, προκειμένου να εντοπίσει το πρώτο ανοιχτό βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας και να εξακριβώσει αν υπάρχουν και σε αυτό τα αντίστοιχα δεσίματα που αποδεικνύουν ότι η πλατφόρμα μετέφερε ελάσματα. Με έκπληξή μας διαπιστώσαμε ότι στο πρώτο αυτό βαγόνι δεν υπάρχει πουθενά δέσιμο από τα συρματόσχοινα που, με βάση και την έκθεση των δικαστικών πραγματογνωμόνων, συγκρατούσαν τα ελάσματα που υποτίθεται ότι υπήρχαν και σε αυτή την πλατφόρμα.

Δείτε παρακάτω τις φωτογραφίες του πρώτου ανοιχτού βαγονιού της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Πουθενά δεν υπάρχει δέσιμο από τα συρματόσχοινα:

782 Syntrimia 7 1

782 Syntrimia 6

782 Syntrimia 5

782 Syntrimia 4

782 Syntrimia 3 1

782 Syntrimia 2

782 Syntrimia 1

Στην παρακάτω φωτογραφία μπορείτε να δείτε κομμένα τα χοντρά συρματόσχοινα που συγκρατούσαν τα ελάσματα στο δεύτερο και στο τρίτο βαγόνι. Πουθενά δεν έχει βρεθεί αντίστοιχο συρματόσχοινο από το πρώτο βαγόνι. Όλα τα παραπάνω αποτελούν σοβαρότατη ένδειξη, αν όχι απόδειξη, ότι το πρώτο ανοιχτό βαγόνι της εμπορική αμαξοστοιχίας δεν μετέφερε ελάσματα.

782 Syntrimia 8

Οι ηλεκτράμαξες της εμπορικής δεν ήρθαν σε σύγκρουση με την επιβατική

Το πάζλ έρχεται να συμπληρώσει το γεγονός ότι οι δύο ηλεκτράμαξες της εμπορικής αμαξοστοιχίας, στις οποίες βρισκόντουσαν τρείς μηχανοδηγοί που σκοτώθηκαν, δεν φαίνεται να ήρθαν σε μετωπική σύγκρουση με την επιβατική αμαξοστοιχία που ανέβαινε από την ίδια μοιραία γραμμή.

Ο μηχανοδηγός της εμπορικής, σε μία κίνηση αυτοθυσίας προκειμένου να αποφευχθεί η μετωπική σύγκρουση, έκανε αποδεδειγμένα χρήση του συστήματος ακαριαίας πέδης για 1 δευτερόλεπτο τουλάχιστον. Με την ενεργοποίηση αυτού του συστήματος το καταγραφικό δεν λειτουργεί όταν οι τροχοί φεύγουν εκτός γραμμών, προκειμένου να εκτροχιαστεί το τραίνο. Λόγω της ενεργοποίησης της ακαριαίας πέδης οι δύο ηλεκτρομηχανές της εμπορικής εξετράπησαν της πορείας τους.

Με βάση τα μέχρι τώρα συλλεγέντα στοιχεία οι μηχανές της εμπορικής φαίνεται να μη συμμετείχαν στην ανάφλεξη και στην πυρόσφαιρά. Η κατάσταση στην οποία βρέθηκαν δείχνει ότι δεν ανεφλέγησαν και δεν συμμετείχαν στην καύση. Το δε δήθεν «χαμένο» κομμάτι του πίσω άκρου της δεύτερης ηλεκτρομηχανής, που βρέθηκε προσφάτως, μετά από δύο χρόνια, στο Κουλούρι, δεν φαίνεται να έχει σημάδια συμμετοχής στην έκρηξη και στη φωτιά.

Επιπλέον, τα μηχανικά μέρη της 2ης μηχανής παρέμειναν σε άριστη κατάσταση. Η 1η που συγκρούστηκε με το τοιχίο αντιστήριξης, μετά την εκτροπή της παρουσιάσει αυξημένη αλλοίωση. Πουθενά δεν παρουσιάζει σημάδια παραμόρφωσης από έκρηξη στο εσωτερικό της, ή αποχρωματίσεις λόγω έκθεσης στην υψηλή θερμοκρασία της φωτιάς.

Το «χαμένο» τμήμα της μηχανής, φαίνεται να αποκόπηκε από την επαφή του με το κοντέινερ OOCL , όταν οι μηχανές είχαν εκτραπεί και το υπόλοιπο τρένο συνέχιζε την πορεία του.

Άλλωστε αυτό επιβεβαιώνουν και οι δύο διορισθέντες δικαστικοί πραγματογνώμονες στην έκθεσή τους:

«Από το σύνολο των εμπορευματοκιβωτίων καταστράφηκε το με αρ. OOLU6870319, λόγω της σύγκρουσής του με την με αρ. 120-012 ηλεκτράμαξα και το με αρ. ZMOU8897301, το οποίο έφερε και αυτό υποδεέστερες ζημιές» αναφέρουν.

Οι μηχανοδηγοί της εμπορικής αμαξοστοιχίας που ανασύρθηκαν νεκροί, δεν φέρουν κανένα σημάδι έκθεσης σε φωτιά.

Ως εκ τούτου οι υποψίες για το σημείο της ανάφλεξης και της πυρόσφαιρας, για το σημείο δηλαδή όπου υπήρχε το ύποπτο εύφλεκτο φορτίο, μεταφέρονται στο πρώτο ανοιχτό βαγόνι, που όπως είδαμε παραπάνω προφανώς δεν μετέφερε ελάσματα, αλλά κάτι άλλο.

Αυτό άλλωστε είναι το σημείο της ανάφλεξης που εντοπίζει ακόμα και το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Αυτός ο εντοπισμός είχε οδηγήσει στα σενάρια ότι το εύφλεκτο υλικό βρισκόταν στο «χαμένο» κομμάτι της δεύτερης μηχανής. Τώρα που βρέθηκε αυτό το κομμάτι και αποκλείεται το εν λόγω σενάριο, το μόνο σημείο μεταφοράς του ύποπτου φορτίου που απομένει, είναι το πρώτο ανοιχτό βαγόνι. Τα κομμάτια του παζλ αρχίζουν να «δένουν».

por18

Γράφημα του σημείου σύγκρουσης και ανάφλεξης από το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ

por19

Απομεινάρια του πρώτου ανοιχτού βαγονιού της εμπορικής αμαξοστοιχίας στο Κουλούρι. Είναι εμφανής η εκτεταμένη καταστροφή του, σε σχέση με τα άλλα δύο ανοιχτά βαγόνια (από το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ)

Η μετωπική σύγκρουση έγινε με το πρώτο ανοιχτό βαγόνι

Με βάση όλα τα μέχρι στιγμής δεδομένα, φαίνεται ότι η μετωπική σύγκρουση της μηχανής της επιβατικής αμαξοστοιχίας, έγινε με το πρώτο ανοιχτό βαγόνι της εμπορικής. Με το βαγόνι που απ’ ότι φαίνεται δεν μετέφερε ελάσματα, αλλά κάτι άλλο, που πιθανότερα ήταν το εύφλεκτο υλικό που προκάλεσε την ανάφλεξη.

Λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης είναι λογικό ότι τα σημεία που θα ήλθαν σε επαφή μεταξύ τους , πρέπει να έχουν αποδεδειγμένα τις μεγαλύτερες μηχανικές παραμορφώσεις. Κάτι τέτοιο δεν φαίνεται στις μηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας, αλλά αντιθέτως είναι εμφανές στο πρώτο ανοιχτό βαγόνι.

Αυτό το βαγόνι έχει δεχθεί τις μεγαλύτερες παραμορφώσεις οι οποίες έχουν και κατεύθυνση προς την φορά κίνησης της επιβατικής. Οι παραμορφώσεις στο μπροστινό τμήμα του πρώτου ανοιχτού βαγονιού ήταν τέτοιες, ώστε για να φορτωθεί και απομακρυνθεί από το σημείο απαιτήθηκε να κοπεί με ειδικές συσκευές κοπής μετάλλων όπως φάνηκε σε σχετικές φωτογραφίες που είδαν το φως της δημοσιότητας.

wtrmk

Όλα τα παραπάνω ενισχύονται και από την ίδια την «συμπεριφορά» της μηχανής της επιβατικής αμαξοστοιχίας, η οποία κυριολεκτικά τεμαχισμένη εκτινάχθηκε, λόγω του χαμηλότερου αντικειμένου με το οποίο συγκρούστηκε.

Εν αμφιβόλω η γνησιότητα των βίντεο Καπερνάρου

Τα βίντεο που πριν έναν σχεδόν μήνα έφερε στο φως της δημοσιότητας ο κ. Πορτοσάλτε και τα οποία παραδόθηκαν στον Εφέτη Ανακριτή από τον κ. Καπερνάρο, έχουν αμφισβητηθεί ποικιλοτρόπως. Πλέον και επισήμως ο Εφέτης Ανακριτής ακύρωσε την αρχική πραγματογνωμοσύνη, διατάσσοντας νέα, παρουσία και των πραγματογνωμόνων των συγγενών των θυμάτων.

Το πόρισμα της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών, σχετικά με την γνησιότητα των βίντεο, έχει αδικαιολόγητα καθυστερήσει, πράγμα που δείχνει ότι είναι δύσκολη η ταυτοποίησή τους.

Μία βασική ένσταση των εμπειρογνωμόνων των συγγενών, είναι ότι στα εν λόγω βίντεο δεν φαίνονται σε κανένα από τα τρία ανοιχτά βαγόνια τα χοντρά συρματόσχοινα με τα οποία ήταν δεμένα τα ελάσματα, πράγμα που δεν δικαιολογείται από τον φωτισμό και τις σχετικές αντανακλάσεις.

Πηγη: zougla.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Ποιους ευελπιστεί να επανεντάξει ο Τσιπρας στο υπό ίδρυση νέο, υπ αυτόν κόμμα ή συνασπισμό κομμάτων;

Είναι πλέον ευρέως γνωστό ότι ο Τσιπρας με την ανεξήγητη, τότε, και ξαφνική εγκατάλειψη του ΣΥΡΙΖΑ, άφησε πίσω του «συντρίμμια» Και όποιος δεν το πρόσεξε...

Όταν Η Τεχνητή Νοημοσύνη Λαμβάνει Συνέντευξη Από Έναν Άνθρωπο – Αντιστροφή Ρόλων – Μέρος 2

 (Με μια περαιτέρω ανάλυση της ερώτησης ποιο ήταν το θεμέλιο  νόημα που κράτησε όρθια την ελληνική οικογένεια την περίοδο των Μνημονίων)(συνέχεια από Μέρος 1) Βασίλης Δημ....

Τηλεκπαίδευση: ΟΧΙ στην κοροϊδία και στις επικοινωνιακές τακτικές του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης

«Τηλεκπαίδευση παρέχεται μόνο από τις σχολικές μονάδες και με την προϋπόθεση να έχουν οι εκπαιδευτικοί άνετη και ασφαλή πρόσβαση» επισημαίνει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή του...

Μαρία Δεναξά: Το μάρκετινγκ του τρόμου

ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ Aρθρο της Μαρίας Δεναξά  που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Δημοκρατία 🔴 Καθώς εντείνονται οι συζητήσεις εντός του ΝΑΤΟ για το επικίνδυνο ενδεχόμενο προληπτικών...

Κυπριακό: Ο Προκόπης Παυλόπουλος ισοπεδώνει τον επίορκο πρέσβη Τομ Μπάρακ

Προκόπιος Παυλόπουλος:  «Η επίλυση του Κυπριακού Ζητήματος ως προϋπόθεση για την εμπέδωση της σταθερότητας στην Ανατολική Μεσόγειο»Αθήνα, 4.12.2025Ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας και Ακαδημαϊκός κ. Προκόπιος Παυλόπουλος...

Κτηνοτρόφος αποχαιρετά με λυγμούς τα 450 πρόβατα της ντόπιας ιστορικής φυλής Ρουμλουκίου που εκτρέφει εδώ και δεκαετίες

Σε μια σκηνή που σπαράζει καρδιές, η οικογένεια του κτηνοτρόφου Κωνσταντίνου Θεολόγου από το Μικρό Μοναστήρι Θεσσαλονίκης αποχαιρετά με λυγμούς τα 450 πρόβατα της...

Μανώλης Κοττακης: «Κάποιοι» στήν Κυβέρνηση, περιγράφουν τόν κόσμο καί τίς ζωές των Ελλήνων μέσα από τά γραφεια τους διασπείροντας fake news

Πέρασα χθές τό πρωί στίς 9 από τά μπλόκα των αγροτων στήν Λάρισα. Ο δρόμος ηταν κλειστός καί η κυκλοφορία διεξαγόταν από παράπλευρες οδούς, τίς...

Σκάνδαλα και Απατες στην καρδιά της Ευρωπαϊκής Ενωσης

Η Ευρωπαία Εισαγγελεύς Κοβέσι συνέλαβε τήν αντιπρόεδρο της Κομμισσιόν Μογκερίνι γιά κοινοτική απάτη – η Ιταλίδα πολιτικός πρωταγωνίστησε στό παρασκήνιο στίς διαπραγματεύσεις γιά τήν...

Ποιος ξεχνά τι σημαίνει δεξιά;

Στην πιο ακατάλληλη στιγμή Δέκα χρόνια μετά τους “Μένουμε Ευρώπη” η ΝΔ βρίσκεται απομονωμένη όσο ποτέ, με σαφή εχθρότητα με όλα τα όμορα κόμματα και...

Όταν Η Τεχνητή Νοημοσύνη Λαμβάνει Συνέντευξη Από Έναν Άνθρωπο – Αντιστροφή Ρόλων – Μέρος 1

Είθισται εμείς οι άνθρωποι να είμαστε εκείνοι που θέτουν τα ερωτήματα στη Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ - ΑΙ) ή να ζητάμε από αυτήν πληροφορίες Όμως, τι...

Μαρία Καρυστιανου: Οι αγρότες στους δρόμους, φωνάζουν απεγνωσμένα για την επιβίωση και για τα αφανισθέντα ζώα τους

Όμως όλες αυτές οι διαμαρτυρίες στους δρόμους καταλήγουν κάθε φορά σε μία άκαρπη εκτόνωση: η κυβέρνηση προσφέρει ψίχουλα σε σχέση με όσα χρωστάει, η αντιπολίτευση «στηρίζει»...

Ξάφνιασε πάλι ο Αμερικανός υπουργος των εξωτερικών Ρούμπιο με την δήλωση του που λέει ότι ο μεγαλύτερος εχθρός της ανθρωπότητας είναι το ριζοσπαστικό Ισλάμ

Ξάφνιασε πάλι ο Αμερικανός υπουργος των εξωτερικών Ρούμπιο με την δήλωση του που λέει ότι ο μεγαλύτερος εχθρός της ανθρωπότητας είναι το ριζοσπαστικό Ισλάμ Δηλαδή...

Ο ”ισαπόστολος” Σημίτης και άλλα καλαμπούρια

Λένε ότι και στα καλαμπούρια υπάρχουν όρια Αυτό γενικώς ισχύει αλλά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Υπάρχουν δηλαδή καλαμπουρτζήδες που δεν έχουν μέτρο και υπερβαίνουν τα...

ΟΠΕΚΕΠΕ και τυχερα λαχεια

Θα ήταν λοιπόν αστείο να δεχτεί ένας ότι τα μεγάλα κέρδη των τυχερών λαχνών τα κερδίζουν υψηλών «επιδόσεων»επιδοτούμενοι Πριν μέχρι κάποιες ολίγες δεκαετίες, ήταν...

Νέα αλητεία της κομισιόν κατά της Ελλάδας!

Σε παρεμβαση του ο Γιαννης Μανιατης αναφερει:  Άλλο ένα ατόπημα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής:Στην τελευταία έκδοση (Δεκεμβρίου 2024) του «Ανακαλύπτοντας την Ευρώπη», που διανέμεται κατά...

Η Τεχνητή Νοημοσύνη για τον Ρόλο της Βρετανίας και ΕΣΣΔ στα «Δεκεμβριανά» και το Ιστορικό Μήνυμα του Γεγονότος για το Σήμερα

Συνεχίζοντας την προσωπική μου αναζήτηση για τον τρόπο που η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ - ΑΙ) «συγκροτεί νοήματα» περισσότερο και από το να παίζει τον...

Τεράστια καταστροφή από την πρόσφατη καταιγίδα σε παραλία στην περιοχή του Κρανιδίου

Σοβαροτατη καταγγελια για τεραστια καταστροφη απο την πρόσφατη καταιγίδα σε παραλία στην περιοχή του Κρανιδίου Συνεχίστε την αναγνωση.

Από την ημερίδα του ΠΑΣΟΚ στο ξενοδοχείο caravel2-12-25, για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής και την αντιμετώπισή του

Με την συμμετοχή πλήθους στελεχών του ΠΑΣΟΚ, αυτοδιοικητικών, βουλευτών, μελών της Κεντρικής Επιτροπής, αλλά και ενεργών πολιτών, έλαβε χώρα στο ξενοδοχείο caravel την Τρίτη...

Όλεθρος για τους αγρότες ο προϋπολογισμός Μητσοτάκη!

Οι αγρότες που κινητοποιούνται στα μπλόκα έχουν υπόψη τους ότι με τον Προϋπολογισμό του 2026 προβλέπεται ετήσια ΜΕΙΩΣΗ των κονδυλίων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης...

Περί «Ιθάκης» και ηθικής….

Παρακολουθώντας την τρέχουσα επικαιρότητα κάποιος, θα προσέξει την εκτεταμένη προβολή του βιβλίου του πρώην πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τίτλο Ιθάκη, ανακαλώ λοιπόν αμέσως εκείνη...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ