Τεμπη – Νέα Στοιχεία: Το πρώτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν μετέφερε ελάσματα όπως είχε δηλωθεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ρεπορτάζ: Γιάννης Παναγιωτακόπουλος από το zougla.gr

Μετά την επιβεβαίωση ότι το πίσω τμήμα της δεύτερης ηλεκτράμαξας της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν φαίνεται να έχει εμπλακεί στην ανάφλεξη και στην πυρόσφαιρα που επακολούθησε της σύγκρουσης των δύο τρένων, στις 28 Φεβρουαρίου του 2023 στα Τέμπη, η «Ζούγκλα» φέρνει αποκλειστικά στο φως της δημοσιότητας ντοκουμέντα, που τεκμηριώνουν σοβαρότατες ενδείξεις ότι το πρώτο από τα τρία ανοιχτά βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας, δεν μετέφερε ελάσματα, όπως επισήμως ισχυρίζεται η Hellenic Train.

Επιπλέον, στα στοιχεία που εμφανίζει σήμερα κατ’ αποκλειστικότητα η «Ζούγκλα», συγκαταλέγονται οι σοβαρές ενδείξεις ότι αυτό ήταν το βαγόνι που συγκρούστηκε μετωπικά με την μηχανή της επιβατικής αμαξοστοιχίας, προκαλώντας την ανάφλεξη και την πυρόσφαιρα, πράγμα που ενισχύει τις υποψίες ότι το ύποπτο εύφλεκτο φορτίο βρισκόταν πάνω σε αυτή την πλατφόρμα.

Η «Ζούγκλα» αποκαλύπτει σημεία της έκθεσης του Απόστολου Βασιλάκου και του Σταύρου Μπατζόπουλου, που είναι οι ορισθέντες από τον Εφέτη Ανακριτή δικαστικοί πραγματογνώμονες. Επιπλέον δημοσιεύει αποκλειστικές φωτογραφίες του πεδίου της σύγκρουσης, που καταδεικνύουν ότι η πρώτη ανοιχτή πλατφόρμα της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν έφερε, όπως οι δύο επόμενες, τα απαραίτητα συρματόσκοινα που έδεναν και ασφάλιζαν τα μεταλλικά ελάσματα. Πράγμα που αποτελεί σοβαρότατη ένδειξη, αν όχι απόδειξη, ότι η πρώτη πλατφόρμα μετέφερε άλλο φορτίο και όχι ελάσματα.

Οι αξιόπιστες πηγές της «Ζούγκλας», αναφέρουν ότι τα τρία αυτά ανοιχτά βαγόνια ήρθαν από τα Σκόπια και «δέθηκαν» με τα υπόλοιπα βαγόνια της μοιραίας εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Το πρώτο βαγόνι δεν μετέφερε ελάσματα

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Στην έκθεση που κατέθεσαν οι ορισθέντες από τον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή δικαστικοί πραγματογνώμονες Απόστολος Βασιλάκος και Σταύρος Μπατζόπουλος, αναφέρουν αυτολεξεί:

… «η φόρτωση και ασφάλιση των μεταλλικών ελασμάτων (λαμαρινών), που αποτελούσαν και τα βαρέα οχήματα του συρμού, ήταν σύμφωνη με τα διεθνή πρότυπα. Τα πλάτη των μεταλλικών ελασμάτων ξεπερνούσαν το πλάτος των φορταμαξών και για το λόγο αυτό τα περιμετρικά πλαϊνά αντιστηρίγματα (παραπέτα) αυτών, ήταν κατεβασμένα ενώ ήταν ανασηκωμένα τα τερματικά (αρχής τέλους). Τα μεταφερόμενα ελάσματα είχαν προσδεθεί, ως ορίζονται από τα διεθνή πρότυπα, με δεσμίδες τεσσάρων συνεστραμμένων συρμάτων πάχους 5mm, ανοπτημένου όλκιμου σιδήρου, σε κατά πλάτος διπλό πέρασμα προ της ασφάλισης (περίπλεξης). Συνεπώς, με οκτώ (8) σύρματα ανά πρόσδεση και σε κατά μήκος αποστάσεις μικρότερες των τριών (3) μέτρων.»

Προς επιβεβαίωση μάλιστα των όσων αναφέρουν, παραθέτουν και φωτογραφίες που δείχνουν τα δεσίματα των συρμάτων στις πλαϊνές υποδοχές των βαγονιών. Το περίεργο στην έκθεση είναι ότι ενώ παρατίθενται οι παρακάτω φωτογραφίες που απεικονίζουν το δεύτερο και το τρίτο ανοιχτό βαγόνι, δεν υπάρχει πουθενά φωτογραφία που να απεικονίζει τα αντίστοιχα δεσίματα του πρώτου βαγονιού.

Δείτε τις φωτογραφίες που παραθέτουν οι δικαστικοί πραγματογνώμονες:

2 Lez ar 1

1 Lez ar

Η «Ζούγκλα» αναζήτησε φωτογραφίες τραβηγμένες από το πεδίο της σύγκρουσης, προκειμένου να εντοπίσει το πρώτο ανοιχτό βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας και να εξακριβώσει αν υπάρχουν και σε αυτό τα αντίστοιχα δεσίματα που αποδεικνύουν ότι η πλατφόρμα μετέφερε ελάσματα. Με έκπληξή μας διαπιστώσαμε ότι στο πρώτο αυτό βαγόνι δεν υπάρχει πουθενά δέσιμο από τα συρματόσχοινα που, με βάση και την έκθεση των δικαστικών πραγματογνωμόνων, συγκρατούσαν τα ελάσματα που υποτίθεται ότι υπήρχαν και σε αυτή την πλατφόρμα.

Δείτε παρακάτω τις φωτογραφίες του πρώτου ανοιχτού βαγονιού της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Πουθενά δεν υπάρχει δέσιμο από τα συρματόσχοινα:

782 Syntrimia 7 1

782 Syntrimia 6

782 Syntrimia 5

782 Syntrimia 4

782 Syntrimia 3 1

782 Syntrimia 2

782 Syntrimia 1

Στην παρακάτω φωτογραφία μπορείτε να δείτε κομμένα τα χοντρά συρματόσχοινα που συγκρατούσαν τα ελάσματα στο δεύτερο και στο τρίτο βαγόνι. Πουθενά δεν έχει βρεθεί αντίστοιχο συρματόσχοινο από το πρώτο βαγόνι. Όλα τα παραπάνω αποτελούν σοβαρότατη ένδειξη, αν όχι απόδειξη, ότι το πρώτο ανοιχτό βαγόνι της εμπορική αμαξοστοιχίας δεν μετέφερε ελάσματα.

782 Syntrimia 8

Οι ηλεκτράμαξες της εμπορικής δεν ήρθαν σε σύγκρουση με την επιβατική

Το πάζλ έρχεται να συμπληρώσει το γεγονός ότι οι δύο ηλεκτράμαξες της εμπορικής αμαξοστοιχίας, στις οποίες βρισκόντουσαν τρείς μηχανοδηγοί που σκοτώθηκαν, δεν φαίνεται να ήρθαν σε μετωπική σύγκρουση με την επιβατική αμαξοστοιχία που ανέβαινε από την ίδια μοιραία γραμμή.

Ο μηχανοδηγός της εμπορικής, σε μία κίνηση αυτοθυσίας προκειμένου να αποφευχθεί η μετωπική σύγκρουση, έκανε αποδεδειγμένα χρήση του συστήματος ακαριαίας πέδης για 1 δευτερόλεπτο τουλάχιστον. Με την ενεργοποίηση αυτού του συστήματος το καταγραφικό δεν λειτουργεί όταν οι τροχοί φεύγουν εκτός γραμμών, προκειμένου να εκτροχιαστεί το τραίνο. Λόγω της ενεργοποίησης της ακαριαίας πέδης οι δύο ηλεκτρομηχανές της εμπορικής εξετράπησαν της πορείας τους.

Με βάση τα μέχρι τώρα συλλεγέντα στοιχεία οι μηχανές της εμπορικής φαίνεται να μη συμμετείχαν στην ανάφλεξη και στην πυρόσφαιρά. Η κατάσταση στην οποία βρέθηκαν δείχνει ότι δεν ανεφλέγησαν και δεν συμμετείχαν στην καύση. Το δε δήθεν «χαμένο» κομμάτι του πίσω άκρου της δεύτερης ηλεκτρομηχανής, που βρέθηκε προσφάτως, μετά από δύο χρόνια, στο Κουλούρι, δεν φαίνεται να έχει σημάδια συμμετοχής στην έκρηξη και στη φωτιά.

Επιπλέον, τα μηχανικά μέρη της 2ης μηχανής παρέμειναν σε άριστη κατάσταση. Η 1η που συγκρούστηκε με το τοιχίο αντιστήριξης, μετά την εκτροπή της παρουσιάσει αυξημένη αλλοίωση. Πουθενά δεν παρουσιάζει σημάδια παραμόρφωσης από έκρηξη στο εσωτερικό της, ή αποχρωματίσεις λόγω έκθεσης στην υψηλή θερμοκρασία της φωτιάς.

Το «χαμένο» τμήμα της μηχανής, φαίνεται να αποκόπηκε από την επαφή του με το κοντέινερ OOCL , όταν οι μηχανές είχαν εκτραπεί και το υπόλοιπο τρένο συνέχιζε την πορεία του.

Άλλωστε αυτό επιβεβαιώνουν και οι δύο διορισθέντες δικαστικοί πραγματογνώμονες στην έκθεσή τους:

«Από το σύνολο των εμπορευματοκιβωτίων καταστράφηκε το με αρ. OOLU6870319, λόγω της σύγκρουσής του με την με αρ. 120-012 ηλεκτράμαξα και το με αρ. ZMOU8897301, το οποίο έφερε και αυτό υποδεέστερες ζημιές» αναφέρουν.

Οι μηχανοδηγοί της εμπορικής αμαξοστοιχίας που ανασύρθηκαν νεκροί, δεν φέρουν κανένα σημάδι έκθεσης σε φωτιά.

Ως εκ τούτου οι υποψίες για το σημείο της ανάφλεξης και της πυρόσφαιρας, για το σημείο δηλαδή όπου υπήρχε το ύποπτο εύφλεκτο φορτίο, μεταφέρονται στο πρώτο ανοιχτό βαγόνι, που όπως είδαμε παραπάνω προφανώς δεν μετέφερε ελάσματα, αλλά κάτι άλλο.

Αυτό άλλωστε είναι το σημείο της ανάφλεξης που εντοπίζει ακόμα και το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Αυτός ο εντοπισμός είχε οδηγήσει στα σενάρια ότι το εύφλεκτο υλικό βρισκόταν στο «χαμένο» κομμάτι της δεύτερης μηχανής. Τώρα που βρέθηκε αυτό το κομμάτι και αποκλείεται το εν λόγω σενάριο, το μόνο σημείο μεταφοράς του ύποπτου φορτίου που απομένει, είναι το πρώτο ανοιχτό βαγόνι. Τα κομμάτια του παζλ αρχίζουν να «δένουν».

por18

Γράφημα του σημείου σύγκρουσης και ανάφλεξης από το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ

por19

Απομεινάρια του πρώτου ανοιχτού βαγονιού της εμπορικής αμαξοστοιχίας στο Κουλούρι. Είναι εμφανής η εκτεταμένη καταστροφή του, σε σχέση με τα άλλα δύο ανοιχτά βαγόνια (από το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ)

Η μετωπική σύγκρουση έγινε με το πρώτο ανοιχτό βαγόνι

Με βάση όλα τα μέχρι στιγμής δεδομένα, φαίνεται ότι η μετωπική σύγκρουση της μηχανής της επιβατικής αμαξοστοιχίας, έγινε με το πρώτο ανοιχτό βαγόνι της εμπορικής. Με το βαγόνι που απ’ ότι φαίνεται δεν μετέφερε ελάσματα, αλλά κάτι άλλο, που πιθανότερα ήταν το εύφλεκτο υλικό που προκάλεσε την ανάφλεξη.

Λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης είναι λογικό ότι τα σημεία που θα ήλθαν σε επαφή μεταξύ τους , πρέπει να έχουν αποδεδειγμένα τις μεγαλύτερες μηχανικές παραμορφώσεις. Κάτι τέτοιο δεν φαίνεται στις μηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας, αλλά αντιθέτως είναι εμφανές στο πρώτο ανοιχτό βαγόνι.

Αυτό το βαγόνι έχει δεχθεί τις μεγαλύτερες παραμορφώσεις οι οποίες έχουν και κατεύθυνση προς την φορά κίνησης της επιβατικής. Οι παραμορφώσεις στο μπροστινό τμήμα του πρώτου ανοιχτού βαγονιού ήταν τέτοιες, ώστε για να φορτωθεί και απομακρυνθεί από το σημείο απαιτήθηκε να κοπεί με ειδικές συσκευές κοπής μετάλλων όπως φάνηκε σε σχετικές φωτογραφίες που είδαν το φως της δημοσιότητας.

wtrmk

Όλα τα παραπάνω ενισχύονται και από την ίδια την «συμπεριφορά» της μηχανής της επιβατικής αμαξοστοιχίας, η οποία κυριολεκτικά τεμαχισμένη εκτινάχθηκε, λόγω του χαμηλότερου αντικειμένου με το οποίο συγκρούστηκε.

Εν αμφιβόλω η γνησιότητα των βίντεο Καπερνάρου

Τα βίντεο που πριν έναν σχεδόν μήνα έφερε στο φως της δημοσιότητας ο κ. Πορτοσάλτε και τα οποία παραδόθηκαν στον Εφέτη Ανακριτή από τον κ. Καπερνάρο, έχουν αμφισβητηθεί ποικιλοτρόπως. Πλέον και επισήμως ο Εφέτης Ανακριτής ακύρωσε την αρχική πραγματογνωμοσύνη, διατάσσοντας νέα, παρουσία και των πραγματογνωμόνων των συγγενών των θυμάτων.

Το πόρισμα της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών, σχετικά με την γνησιότητα των βίντεο, έχει αδικαιολόγητα καθυστερήσει, πράγμα που δείχνει ότι είναι δύσκολη η ταυτοποίησή τους.

Μία βασική ένσταση των εμπειρογνωμόνων των συγγενών, είναι ότι στα εν λόγω βίντεο δεν φαίνονται σε κανένα από τα τρία ανοιχτά βαγόνια τα χοντρά συρματόσχοινα με τα οποία ήταν δεμένα τα ελάσματα, πράγμα που δεν δικαιολογείται από τον φωτισμό και τις σχετικές αντανακλάσεις.

Πηγη: zougla.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Ισλάμ: Τι είδους θεός δίνει για ανταμοιβή σκλάβες του σεξ;

"Το Κοράνι δεν είναι τίποτα περισσότερο από το έργο ενός Βεδουίνου του 7ου αιώνα, ενός ανθρώπου του οποίου η ιδέα για τον παράδεισο διαμορφώθηκε...

Η επιπόλαιη επιχειρούμενη κατάργηση των τρόλεϊ από την  κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας 

Με βεβιασμένο τρόπο και χωρίς να υπάρχει επαρκής διαβούλευση με αρμόδιους επιστημονικούς φορείς η κυβέρνηση μέσω του αναπληρωτή υπουργού μεταφορών κου Κυρανάκη, εξήγγειλε την...

Κεραυνοί του Πάνου Καμμενου: Η Ελλάδα μπήκε στην κρίση για 25 δις αλλά για τον Ζελενσκι βρήκαν 90 δις

Οι αγρότες και κυρίως οι κτηνοτρόφοι που είδαν τα ζωντανά τους να δολοφονούνται έχουν αιτήματα 250εκ. Οι Έλληνες μπήκαμε στην κρίση για 25δις.Η Ευρωπαϊκή Ενωση...

ΟΠΕΚΕΠΕ: Προφυλακίστηκαν οι Μύρωνας Χιλετζάκης και Γιώργος Λαμπράκης

Προφυλακίστηκαν το βράδυ της Πέμπτης, μετά από τις πολύωρες απολογίες τους, ο Μύρωνας Χιλετζάκης και ο λογιστής Γιώργος Λαμπράκης που φέρονται ως ηγετικά στελέχη του...

Μεταδίδεται πως ο Τριαντόπουλος στην απολογία του αρνήθηκε ότι έδωσε εντολή για το «μπάζωμα» του χώρου ενός πολλαπλού εγκλήματος

Μεταδίδεται πως ο Τριαντόπουλος στην απολογία του αρνήθηκε ότι έδωσε εντολή για το «μπάζωμα» του χώρου ενός πολλαπλού εγκλήματος Να τον πιστέψουμε; Αδύνατον, διότι δια...

Αγρότες: Ο διάλογος είναι προσχηματικός – Η κυβέρνηση μας εμπαίζει

Στον Λευκώνα Σερρών πραγματοποιήθηκε σήμερα η νέα κρίσιμη πανελλαδική σύσκεψη των αγροτών με τη συμμετοχή εκπροσώπων 57 μπλόκων από διάφορα σημεία της χώρας Κατά τη...

Πρώτη ομολογία από Παπασταύρου: Οικονομικό σκάνδαλο ο ΟΠΕΠΕΚΕ

Ο Σταύρος Παπασταύρου είναι ο πρώτος υπουργός που ευθέως παραδέχθηκε ότι ο ΟΠΕΚΕΠΕ είναι σκάνδαλο Ενώ όλοι οι υπουργοί (Μυλωνάκης, Σκέρτσος) και οι βουλευτές της...

«Η Ουτοπια Ή Ο Θανατος» – Κόσμος / Ευρώπη / Ελλάδα / Άνθρωπος – Όταν η Ουτοπία Προβάλλεται σαν Εναλλακτική

Συνεχίζουμε αυτή τη σειρά άρθρων, (Διάλογοι με τη ΤΝ), με θέμα την Ουτοπία, την οποία επιχειρούμε να μεταφέρουμε από το πεδίο της θεωρίας στη...

Επικαλούμαι το δικαίωμα της ντροπής

Δεν είναι η σιωπή που με τρομάζει, ούτε η επίκληση στο δικαίωμα αυτής, αλλά η απουσία εκείνου του αδιόρατου σήματος που φαίνεται στα μάτια στις...

Προκόπιος Παυλόπουλος: «Η αποστολή της Ελλάδας για την υπεράσπιση των αρχών και των αξιών της Ηθικής στον Παγκόσμιο Αθλητισμό»

 Αθήνα, 17.12 2025Ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Ακαδημαϊκός και Επίτιμος Καθηγητής της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών  κ. Προκόπιος Παυλόπουλος συμμετείχε στην Διεθνή Ημερίδα...

Προκοπης Παυλόπουλος: Αναγκαία η κατάργηση του άρθρου 86 του Συντάγματος- Χωρίς κοινωνικό κράτος δεν υπάρχει ποιοτική Δημοκρατία

Ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, φιλοξενήθηκε στην εκπομπή «Τέρμα στο Γκάζι», σε μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση με τον Νίκο Φελέκη...

Φράγμα Ενιπέα, Σκοπιάς, Φαρσάλων, Λάρισας: Περισσότερα από 40εκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού χαμένα στην κακοκαιρία Byron

«“Φράγμα Ενιπέα”, “Σκοπιάς”, Φαρσάλων, Λάρισας”: Περισσότερα από 40εκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού χαμένα (θα γέμιζε περίπου κατά το 1/3), στην κακοκαιρία “Byron” (~150,60 mm βροχής)»Κατά τις βροχοπτώσεις που αφορούσαν το χρονικό διάστημα «03/12/2025 έως 10/12/2025» (κακοκαιρία με την αντιστοιχισμένη κωδική ονομασία «Byron»), ο«Ποταμός Ενιπέας», “μετέφερε” στην θέση όπου σχεδιάστηκε να κατασκευαστεί το«Φράγμα Ποταμού...

Μαρία Καρυστιανου: Οργισμένη ανάρτηση για fake δηλώσεις της

Νέα οργισμένη ανάρτηση για fake δηλώσεις της σχετικά με ιδρυτική διακήρυξη η Μαρία Καρυστιανού Πιο συγκεκριμένα η πρόεδρος του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων στα Τέμπη αναφέρθηκε...

Μανώλης Κοττακης: Άν στά πνιγηρά αστικά κέντρα η Κυβέρνηση αντέχει κάπως διοικωντας μέ τόν φόβο, στήν ελεύθερη περιφέρεια του καθαρου αέρα καταρρέει παρατεταμένα

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ της Νέας Δημοκρατίας, από τούς νεώτερους ανέφερε πρίν από μία εβδομάδα σέ τηλεοπτικό πάννελ στό Open TV, στήν εκπομπή του Νίκου Στραβελάκη καί της...

Απειλούν τους αγρότες με “μνημόνιο περικοπης επιδοτήσεων”

Γιά «μνημόνιο περικοπης επιδοτήσεων» μιλουσε προχθές ο υπουργός Αγροτικης Αναπτύξεως στούς βουλευτές της ΝΔ, γιά «οριστική διακοπή της καταβολης» χθές ο κυνικός υπουργός Επικρατείας...

Έτσι όπως πάμε δεν θα βρίσκουμε θάλασσα ούτε για να πάμε να «πνιγούμε»

Με μεγάλη έκπληξη μαθαίνουμε από τα ΜΜΕ τις δηλώσεις, τις αναπάντητες από το δικό μας ΥΠΕΞ, του Λίβυου Προοεδρου της εκεί Εθνοσυνέλευσης ότι το...

Καταλυτική θα είναι για την δημοκρατία στην χώρα μας η επήρεια του πορίσματος Κοβέσι

Με διάφορα σχόλια που δημοσιεύονται σχετικά με την πορεία της υπόθεσης με τον ΟΠΕΚΕΠΕ, εξάγεται το συμπέρασμα ότι για την δημοκρατία στην χώρα μας...

Γιατί ψοφάν τα έρμα;

Κάποια στιγμή, οι αγρότες αναμφίβολα θα κουραστούν και θα αποσυρθούν - Είναι και το κλίμα των γιορτών άλλωστε Τα προβλήματα επιβίωσης θα παραμένουν όμως και...

«Βόμβα» από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία: Η Κοβέσι φέρνει χειροπέδες για πολιτικούς – Σενάρια πρόωρων εκλογών υπό τον φόβο διώξεων υπουργών για τον ΟΠΕΚΕΠΕ

Σοβαρές πολιτικές εξελίξεις που φτάνουν μέχρι και το σενάριο των πρόωρων εκλογών φαίνεται να πυροδοτεί η έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για το σκάνδαλο του...

Τα Χριστούγεννα, στην Ελλάδα και στο Κόσμο – Δύο Διάλογοι με την Τεχνητή Νοημοσύνη

Δίνονται παρακάτω δύο διάλογοι με τη ΤΝ, συνεχίζοντας τη σειρά αυτή άρθρων μου, σχετικοί με τα Χριστούγεννα Βασίλης Δημ. Χασιώτης  Η κυρίαρχη εστίαση στο περιεχόμενο των δύο...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ