Οι μετοχές της Dassault υποχώρησαν απότομα μετά τις καταρρίψεις των αεροσκαφών Rafale στη σύγκρουση Ινδίας-Πακιστάν

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια είδαν μια απότομη πτώση στις μετοχές της γαλλικής εταιρείας Dassault Aviation, του κατασκευαστή των μαχητικών αεροσκαφών Rafale, εν μέσω ανεπιβεβαίωτων αναφορών, που υποστηρίζονται από αξιόπιστες πηγές, ότι τρία μαχητικά Rafale της Ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας καταρρίφθηκαν από πακιστανικά μαχητικά J-10C -κινεζικά μαχητικά 4,5ης γενιάς- κατά τις πρώτες ημέρες της στρατιωτικής σύγκρουσης μεταξύ Ισλαμαμπάντ και Νέου Δελχί, γράφει αραβικό δημοσίευμα.

Τις τελευταίες πέντε ημέρες, οι μετοχές της Dassault Aviation έχουν υποχωρήσει κατά 9,48%, συμπίπτοντας με την κλιμάκωση των εχθροπραξιών μεταξύ των δύο πυρηνικά οπλισμένων γειτόνων.

Εάν επιβεβαιωθεί, αυτή θα είναι η πρώτη ήττα σε μάχη για ένα μαχητικό Rafale από τότε που τέθηκε σε υπηρεσία, ένα σοβαρό πλήγμα για τη φήμη του αεροσκάφους, το οποίο εδώ και καιρό χαρακτηρίζεται ως ένα από τα καλύτερα μη stealth μαχητικά στον κόσμο.

Μέχρι στιγμής, η Ινδία έχει αρνηθεί να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει την απώλεια των μαχητικών, αλλά μια διφορούμενη δήλωση του Αρχηγού της Αεροπορίας, Στρατάρχη A. K. Bharti, τροφοδότησε περαιτέρω την αντιπαράθεση όταν είπε: «Οι απώλειες είναι μέρος της μάχης», όταν ρωτήθηκε για το αγνοούμενο αεροσκάφος.

Στρατιωτικοί αναλυτές ερμήνευσαν αυτή τη δήλωση ως έμμεση παραδοχή ότι η Ινδία θα μπορούσε να έχει χάσει έως και πέντε πολεμικά αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων τριών αεροσκαφών Rafale και δύο μαχητικών που πιστεύεται ότι είναι MiG-29 και Sukhoi Su-30MKI.

Αντίθετα, οι μετοχές της AVIC Chengdu, της κινεζικής εταιρείας κατασκευής του J-10C, σημείωσαν άνοδο 61,6% στο Χρηματιστήριο της Σεντζέν κατά την ίδια περίοδο, αντανακλώντας την αυξανόμενη εμπιστοσύνη της αγοράς στις δυνατότητες της αεροπορικής βιομηχανίας της Κίνας.

Η AVIC Chengdu είναι επίσης ο κύριος εταίρος στην ανάπτυξη του μαχητικού JF-17 Thunder σε συνεργασία με το Pakistan Aeronautical Complex (PAC), ενισχύοντας περαιτέρω τη στρατηγική της συνεργασία με το Ισλαμαμπάντ.

Ενώ η Ινδία παρέμεινε σιωπηλή, το Πακιστάν ανέλαβε επίσημα την ευθύνη για την κατάρριψη των ινδικών μαχητικών.

Ο υπουργός Εξωτερικών του Πακιστάν, Ισάκ Νταρ, δήλωσε ότι τα αεροσκάφη J-10C της Πολεμικής Αεροπορίας του Πακιστάν κατέρριψαν και τα πέντε ινδικά αεροσκάφη — συμπεριλαμβανομένων τριών γαλλικής κατασκευής μαχητικών Rafale — χρησιμοποιώντας πυραύλους αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς PL-15E.

Πρόσθεσε:

«Το πολυδιαφημισμένο Rafale απέτυχε παταγωδώς και οι Ινδοί πιλότοι απέδειξαν την ανικανότητά τους»

Αυτές οι φερόμενες απώλειες ήταν το πρώτο πραγματικό πλήγμα στην εικόνα μάχης του Rafale, η οποία είχε σημειώσει τεράστια επιτυχία στις ευρωπαϊκές, ασιατικές και μεσανατολικές αγορές, όπου χαρακτηρίστηκε ως το «πιο περιζήτητο» μαχητικό πολλαπλών ρόλων 4,5 γενιάς.

Το ερώτημα παραμένει εάν αυτές οι εξελίξεις, εάν επιβεβαιωθούν, θα επηρεάσουν τις μελλοντικές προσπάθειες πωλήσεων και μάρκετινγκ της Dassault σε όλο τον κόσμο.

Το 2016, η Ινδία υπέγραψε συμφωνία ύψους 8,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την αγορά 36 μαχητικών Rafale, με μέσο κόστος 91 εκατομμύρια δολάρια ανά αεροσκάφος. Ωστόσο, το πραγματικό κόστος περιελάμβανε πακέτα όπλων, ανταλλακτικά και υλικοτεχνική υποστήριξη για πέντε χρόνια, ανεβάζοντας το πραγματικό κόστος ανά αεροσκάφος στα 218 εκατομμύρια δολάρια και το προσαρμοσμένο κόστος του 2025 στα 289 εκατομμύρια δολάρια – καθιστώντας το ένα από τα πιο ακριβά μαχητικά αεροσκάφη 4,5ης γενιάς στον κόσμο.

Τα μαχητικά Rafale της Ινδίας βρίσκονται σε δύο κύριες βάσεις: την Αεροπορική Βάση Ambala στην πολιτεία Haryana, 220 χλμ. από τα σύνορα με το Πακιστάν, η οποία στεγάζει την Μοίρα Νο. 17, τα Golden Arrows. Η Αεροπορική Βάση Χασιμάρα στη Δυτική Βεγγάλη, κοντά στα σύνορα με την Κίνα και το Μπουτάν, στεγάζει την 101η Μοίρα, τα «Γεράκια», δίνοντας στην Ινδία δυνατότητα ταχείας αποτροπής στα βορειοανατολικά.

Κάθε μοίρα αποτελείται από 18 αεροσκάφη, που σημαίνει ότι ο συνολικός στόλος ανέρχεται σε 36 ενεργά αεροσκάφη Rafale.

image 65

Η Ινδία υπέγραψε συμφωνία 7,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων με τη Γαλλίαστις 28 Απριλίου 2025, για την αγορά 26 μαχητικών Rafale M για το Ινδικό Ναυτικό, συμπεριλαμβανομένων 22 εκδόσεων μονοθέσιων για επιχειρήσεις από αεροπλανοφόρα και τεσσάρων εκδόσεων διπλών θέσεων για εκπαιδευτικούς σκοπούς, για την αντικατάσταση του γερασμένου στόλου MiG-29K.

Η Ινδική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει επίσης περίπου 46 μαχητικά Mirage 2000 που έχουν αναπτυχθεί από την Dassault, συμπεριλαμβανομένων 36 μονοθέσιων παραλλαγών Mirage 2000H και 10 εκπαιδευτικών Mirage 2000TH.

Το Πακιστάν παρέλαβε την πρώτη παρτίδα μαχητικών J-10C στις 4 Μαρτίου 2022 και τέθηκαν επίσημα σε υπηρεσία στις 11 Μαρτίου στην Αεροπορική Βάση Minhas, ως μέρος της 15ης Μοίρας «Cobra».

Αυτή η συμφωνία αποτελεί άμεση απάντηση στην αγορά του Rafale από την Ινδία, καθώς το Πακιστάν απέκτησε το προηγμένο μαχητικό αεροσκάφος εξοπλισμένο με ραντάρ AESA, συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και πυραύλους PL-15 μεγάλου βεληνεκούς — με βεληνεκές που υπερβαίνει τα 200 χλμ.

Το Πακιστάν αρχικά ανακοίνωσε την πρόθεσή του να αγοράσει 25 αεροσκάφη J-10C, αλλά αναφορές δείχνουν ότι έχει ήδη παραλάβει τουλάχιστον 20 αεροσκάφη και βρίσκονται σε εξέλιξη προχωρημένες διαπραγματεύσεις για την επέκταση του στόλου σε 60 αεροσκάφη.

image 66

Ένα αεροσκάφος J-10C της Πολεμικής Αεροπορίας του Πακιστάν

Το Μίνχας είναι επίσης ένας σημαντικός βιομηχανικός κόμβος που στεγάζει το Αεροναυτικό Συγκρότημα του Πακιστάν (PAC), το οποίο στηρίζει μια γενεακή μετατόπιση στις δυνατότητες της PAF, καθώς παλαιότερα μαχητικά αεροσκάφη, όπως τα Mirage III και V, αρχίζουν να αποσύρονται.

Το J-10C ενισχύει την ικανότητα του Πακιστάν να διεκδικεί την αεροπορική υπεροχή, ιδίως με τα προηγμένα δίκτυα ραντάρ και ζεύξης δεδομένων που διαθέτει.

Μαζί με το J-10C, το Πακιστάν χρησιμοποιεί το JF-17 Thunder, γνωστό ως FC-1 Xiaolong στην Κίνα, ένα αεροσκάφος που αναπτύχθηκε από κοινού από την PAC και την κινεζική Chengdu.

Τέθηκε σε λειτουργία το 2007 και μέχρι το 2025, ο αριθμός των αεροσκαφών Block I, II και III θα ξεπεράσει τα 145.

Οι εκδόσεις Block I και II εκτελούν πολλαπλές αποστολές αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους.

Η έκδοση Block III αντιπροσωπεύει ένα ποιοτικό άλμα, συμπεριλαμβανομένου του ραντάρ KLJ-7A AESA, προηγμένου ηλεκτρονικού πολέμου, ολογραφικής οθόνης και πλήρως ψηφιακού πιλοτηρίου.

Το JF-17 Block III υποστηρίζει την εκτόξευση πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς PL-15, προσφέροντάς του ικανότητα αέρος-αέρος συγκρίσιμη με το Rafale που είναι εξοπλισμένο με πυραύλους Meteor.

Arab Defense

ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ  – Echedoros.blog

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ