Ενθαρρυντικές είναι οι τάσεις για τον ελληνικό τουρισμό από την πλευρά της Ρωσίας, σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία έκδοσης θεωρήσεων από το Γενικό Προξενείο Μόσχας.
Σύμφωνα με δηλώσεις του γενικού προξένου Ιωάννη Πλώτα στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, κατά τον μήνα Μάιο εκδόθηκαν εφέτος 84.469 βίζες, έναντι 69.526 τον αντίστοιχο μήνα του 2011. Η ποσοστιαία αύξηση για τον κρίσιμο μήνα του Μαΐου είναι της τάξης του 21,5 %.
Εξίσου ανοδικά είναι και τα στοιχεία συνολικά για το πρώτο πεντάμηνο του έτους, κατά το οποίο εκδόθηκαν εφέτος 127.393 θεωρήσεις, έναντι 107.480 την περυσινή χρονιά στο αντίστοιχο διάστημα, πράγμα που σημαίνει ποσοστιαία αύξηση 18,5 %.
Κατά την εκτίμηση του κ. Πλώτα αυξητική θα είναι η τάση και στο υπόλοιπο διάστημα της τουριστικής περιόδου, καθώς από τις μειωμένο σε ανθρώπινο δυναμικό προσωπικό του Προξενείου εκδίδονται πλέον 4.500 με 5.000 βίζες ημερησίως.
Αρκετά αισιόδοξος δείχνει στις προβλέψεις του και ο Αλέξανδρος Τσαντεκίδης διευθυντής Ρωσίας και πρώην ΕΣΣΔ του μεγαλύτερου ταξιδιωτικού πρακτορείου στο διμερή τουρισμό Mouzenidis Travel, ο οποίος διαβλέπει μια κάποια μείωση στις αρχικές προβλέψεις, αν και η γενική πρόγνωση για τη σαιζόν παραμένει εξαιρετικά θετική, στο 30-40% συνολικής αύξησης σε σχέση με πέρυσι για τους Ρώσους τουρίστες. Μάλιστα ο κ. Τσαντεκίδης εκτίμησε ότι με το τέλος της εκλογικής διαδικασίας στην Ελλάδα οι Ρώσοι τουρίστες θα παρακινηθούν ακόμη περισσότερο στο να πάρουν τις αποφάσεις τους και να ταξιδεύσουν εφέτος στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τον Α.Τσαντεκίδη «τα Προξενεία στη Ρωσία και την Ουκρανία και τις άλλες χώρες της ΚΑΚ κάνουν ό,τι μπορούν για να αντιμετωπίσουν τον φόρτο εργασίας, καθώς ο αριθμός των τουριστών συνεχώς αυξάνεται και τις στιγμές της κορύφωσης της σαιζόν απλώς δεν επαρκούν τα χέρια».
«Θα ήταν ωφέλιμο να μειωθούν ακόμη περισσότερο οι προθεσμίες έκδοσης των θεωρήσεων – που κινείται σήμερα στη Μόσχα στο 48ωρο, αυξάνεται όμως στα μικρότερα Προξενεία – έτσι ώστε να επιτραπεί και στα τουριστικά πρακτορεία να μπορούν να πωλούν επείγοντα πακέτα με άμεση μετάβαση για τους ταξιδιώτες της τελευταίας στιγμής, που δεν είναι λίγοι στη Ρωσία», σημειώνει ο κ. Τσαντεκίδης, ο οποίος επεσήμανε και το πρόβλημα της παντελούς έλλειψης προϋπολογισμού διαφήμισης για την Ελλάδα, σε Ρωσία και Ουκρανία.
real.gr