Ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου απάντησε σε ερωτήσεις στην εκπομπή «Tarafsız Bölge»/ «Ουδέτερη Ζώνη» του CNN Türk με τον Αχμέτ Χακάν
Ο υπουργός Ουράλογλου μίλησε για τα μεγάλα έργα υποδομής της Τουρκίας και τους διεθνείς διαδρόμους μεταφορών…
Ακολουθούν τα κυριότερα σημεία από τις δηλώσεις του Υπουργού Ουράλογλου:
«Η Τουρκία βρίσκεται στο κέντρο των διαδρόμων»
Η Τουρκία, καταρχάς, βρίσκεται σε μια στρατηγική γεωγραφία που λέει «Είμαι εδώ» και όπως και να το δει κανείς, κάθε δρόμος περνάει από μέσα της. Είτε είναι ανατολικά είτε δυτικά, είτε ένα σημαντικό τμήμα του βορρά ή του νότου, περνάει από εκεί.
Επομένως, ποιο όφελος φέρνει στην Τουρκία το γεγονός ότι όλες οι εμπορικές οδοί περνούν από την Τουρκία;
Αν πρόκειται να διευκολύνουμε μόνο μία εμπορική οδό, αυτό είναι το κόστος μεταφοράς. Παρέχει απασχόληση σε ορισμένους ανθρώπους, και αυτό ακριβώς παρέχει.
Φυσικά, αυτός δεν είναι ο στόχος μας. Ωστόσο, είναι να φιλοξενήσουμε κέντρα παραγωγής. Αυτός είναι ο πρωταρχικός μας στόχος.

Οι παγκόσμιες εξελίξεις κατά μήκος αυτών των εμπορικών δρόμων ήταν ουσιαστικά παράλληλες με αυτό.
Έτσι, από τον ιστορικό Δρόμο του Μεταξιού μέχρι τα καραβανσαράι εκεί, ακόμη και τους σημερινούς σύγχρονους Δρόμους του Μεταξιού, αυτές οι περιοχές έχουν επίσης γίνει κέντρα παραγωγής.
Φυσικά, ο αυτοκινητόδρομος που κατασκευάσαμε από την Κωνσταντινούπολη στη Σμύρνη, με τον οποίο συνδεόμαστε μέσω της γέφυρας Οσμάν Γαζί.
Μετά την ολοκλήρωσή του, δημιουργήθηκαν 12 οργανωμένες βιομηχανικές ζώνες κατά μήκος αυτής της διαδρομής. Γιατί;
Επειδή υπάρχει μια ευκαιρία εκεί. Αν υπάρχει μεταφορά, υπάρχει εμπόριο, υπάρχει παραγωγή. Επομένως, αν δεν μπορούμε να εξηγήσουμε επαρκώς αυτούς τους διαδρόμους λεπτομερώς, αν δεν μπορούμε να εκφραστούμε, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ερωτήματα όπως: «Κάποιος θα περάσει, θα εισπράξουμε διόδια και θα φθείρει τους δρόμους μας, τους σιδηροδρόμους μας. Τι καταλάβαμε; Είναι μια πολύ απλή σκέψη.
Αν όλοι οι δρόμοι, όλες οι εμπορικές οδοί, περνούν από την Τουρκία, η Τουρκία θα αυξήσει την παραγωγή της λόγω αυτών των δρόμων. Αυτή είναι μια φυσική συνέπεια. Δεν είναι μόνο το εμπόριο. Ειδικά αυτοί οι κίτρινοι δρόμοι, η κρίσιμη, πρωτοφανής σύνδεση μεταξύ του τουρκικού κόσμου και της Δημοκρατίας της Τουρκίας…»
Ο μεσαίος διάδρομος είναι αυτήν τη στιγμή ενεργός! Η γραμμή Ζανγκεζούρ θα ολοκληρωθεί το 2030
Στόχος των εμπορευμάτων που φεύγουν από την Κίνα είναι να μεταφερθούν στην Ευρώπη. Υπάρχουν τέσσερις διάδρομοι σχεδιασμένοι για να φτάσουν σε αυτήν το συντομότερο δυνατό. Τα εμπορεύματα που φεύγουν από την Κίνα φτάνουν στο Λονδίνο σε μόλις 18 ημέρες.
Το πέρασμα Ζανγκεζούρ, το οποίο ξεκινά από το Καρς και εκτείνεται μέχρι το Ντιλούτζου, έχει μήκος 224 χιλιόμετρα.
Η πλευρά του Αζερμπαϊτζάν θα το κατασκευάσει επίσης μέχρι τα σύνορα με την Αρμενία. Παρακολουθούμε και αυτό το έργο. Τα εμπορεύματα από την Κίνα θα διέρχονται από αυτήν τη διαδρομή. Θα διευκολύνει επίσης τη μεταφορά εμπορευμάτων από τη χώρα μας. Το έργο Ζανγκεζούρ αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το 2029-2030. Ένα σημαντικό μέρος του κεντρικού διαδρόμου είναι σιδηροδρομικό.
Τα έσοδα θα ανέλθουν στα 50 δισεκατομμύρια δολάρια
Το 10ετές έργο θα αποφέρει έσοδα 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων και θα δημιουργήσει 60.000 θέσεις εργασίας.
Η σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας Northern Marmaray θα ολοκληρωθεί. Τα εμπορευματικά τρένα θα μπορούν να διέρχονται από το Marmaray τέσσερις φορές την ημέρα. Θα είναι η ταχύτερη επιλογή μεταφοράς μετά τις πτήσεις. Τα εμπορεύματα θα φτάνουν στο Λονδίνο από την Κίνα σε 18 ημέρες.

Αυτοκινητόδρομος Άγκυρα – Κιρίκκαλε-Ντελιτζέ
Ελπίζουμε να ολοκληρώσουμε αυτόν τον δρόμο το 2027. Αυτός ο δρόμος όχι μόνο θα διευκολύνει τα ταξίδια στις πόλεις μας, αλλά θα ενισχύσει και το εμπόριο κατά μήκος αυτού του δρόμου. Η μεταφορά αγαθών θα είναι επίσης ευκολότερη. Η απασχόληση θα αυξηθεί. 155.000 οχήματα περνούν καθημερινά από την τρίτη γέφυρα. Έχουμε επενδύσει 300 δισεκατομμύρια δολάρια σε 23 χρόνια.
«Συμφωνήσαμε σε ένα πακέτο δανείου 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων»
Ο Μεσαίος Διάδρομος επιτρέπει στα εμπορεύματα από την Κίνα να ταξιδεύουν στην Ευρώπη. Διασχίζει τη γέφυρα Yavuz Selim. Μπορούμε να χειριστούμε εμπορευματικά τρένα μόνο τέσσερις φορές στο Marmaray. Εάν η γέφυρα Yavuz Selim συνδεθεί με τον σιδηρόδρομο, θα ξεκινά από το Gebze, θα περνάει από τη γέφυρα Yavuz Sultan Selim, το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης και το Çatalca.
Αυτή θα είναι η ταχύτερη διαδρομή μετά τα αεροπλάνα. Η σιδηροδρομική υποδομή για τη γέφυρα Yavuz Selim είναι έτοιμη και θα τη συνδέσουμε. Έχουμε επίσης συμφωνήσει σε ένα πακέτο δανείου περίπου 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Παγκόσμια Τράπεζα, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, την Τράπεζα της Άπω Ανατολής και την Ισλαμική Τράπεζα Ανάπτυξης.
Milliyet Gazetesi
—
