Ομιλία του πρώην Πρωθυπουργού κ. Κώστα Καραμανλή στην επετειακή εκδήλωση για τα 75 χρόνια
από την ίδρυση της Κεντρικής Συνεταιριστικής Ένωσης Αμπελοοινικών Προϊόντων (ΚΕΟΣΟΕ)
Κυρίες και Κύριοι,
Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τον Πρόεδρο κ. Χρήστο Μάρκου και τα μέλη του Δ.Σ της Κεντρικής Συνεταιριστικής Ένωσης Αμπελοοινικών Προϊόντων για την τιμητική πρόσκλησή τους.
Χαίρομαι όταν, όπως σήμερα, μοιράζομαι σκέψεις και προβληματισμούς με ανθρώπους της παραγωγής, της δημιουργίας, της προκοπής. Ιδιαίτερα με ανθρώπους που υπηρετούν τον πρωτογενή τομέα.
Είναι πολύ σημαντική η σημερινή εκδήλωση, για τα 75 χρόνια της ΚΕΟΣΟΕ. Της τριτοβάθμιας συνεταιριστικής οργάνωσης, της μόνης που απέμεινε να λειτουργεί, και συνεχίζει με συνέπεια, μαχητικά αλλά και υπεύθυνα, να προωθεί και να υπερασπίζεται τα συμφέροντα των συνεταιριστικών οινοποιείων και των Ελλήνων αμπελουργών. Για τη βιωσιμότητα, την αξιοπρέπεια, την δίκαιη ανταμοιβή των κόπων 160 χιλιάδων οικογενειών που δραστηριοποιούνται σήμερα στον κλάδο της αμπελοοινικής οικονομίας.
Στα 75 χρόνια λειτουργίας της η ΚΕΟΣΟΕ υπηρετεί αποτελεσματικά τους στόχους που εξαρχής έθεσε: Πρώτα απ΄όλα τη διαρκή βελτίωση της ποιότητας των ελληνικών αμπελοοινικών προϊόντων. Εστιάζοντας και επενδύοντας στην έρευνα και την καινοτομία. Και βεβαίως στην ανάδειξη της ποιοτικής υπεροχής τους, στην προβολή και την προώθησή τους στην εγχώρια και τις ξένες αγορές.
Εξ΄ ίσου σημαντική είναι και η λειτουργία της ΚΕΟΣΟΕ ως θεσμικού συνομιλητή και συμβούλου της Πολιτείας για τον σχεδιασμό, τη διαμόρφωση και την εφαρμογή της εθνικής στρατηγικής και των πολιτικών για την προστασία και στήριξη των προϊόντων στις αγορές. Για την ευόδωση αυτής της αποστολής της στην ΚΕΟΣΟΕ λειτουργεί το μοναδικό στη χώρα Παρατηρητήριο Αμπέλου και Οίνου, μέσω του οποίου σε ετήσια βάση παρακολουθούνται, καταγράφονται και αξιολογούνται τα μακροοικονομικά, διαρθρωτικά και στατιστικά μεγέθη του κλάδου. Παράδειγμα παραγωγικής συνεργασίας μεταξύ ΚΕΟΣΟΕ και πολιτείας είναι εκείνη που αναπτύχθηκε, το 2008, με τον τότε υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Αλέκο Κοντό. Καρπός του ειλικρινούς διαλόγου, της συναντίληψης και βεβαίως της διαπραγματευτικής ικανότητας του υπουργού υπήρξε η χορήγηση, για πρώτη φορά και η έκτοτε ετήσια καταβολή, στο πλαίσιο της ΚΑΠ, αποδεσμευμένης ενιαίας ενίσχυσης στους Έλληνες αμπελουργούς.
Κυρίες και Κύριοι,
Τα τελευταία χρόνια, τόσο στην Ευρώπη όσο και -μάλιστα με ιδιαίτερη ένταση- στη χώρα μας, ο αγροτικός κόσμος βιώνει μια εξαιρετικά δύσκολη, θα έλεγα ανυπόφορη πραγματικότητα. Την διαμορφώνει η ταυτόχρονη εκδήλωση έκτακτων συνθηκών και η όξυνση χρόνιων προβλημάτων. Σταχυολογώ:
– H πανδημία Covid 19. Το κλείδωμα των οικονομιών, η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα, η αργή και επίπονη επανεκκίνηση μετά το lock down, το πρώτο κύμα πληθωριστικών πιέσεων.
– Ο πόλεμος στην Ουκρανία. Έντονες αναταράξεις στις αγορές λιπασμάτων και ζωοτροφών. Εκτόξευση του ενεργειακού κόστους. Πρόβλημα που επιδεινώθηκε και κινδυνεύει να οδηγηθεί εκτός ελέγχου από την παράταση της σύγκρουσης Ιράν-ΗΠΑ-Ισραήλ και την πιθανή επανέναρξη των εχθροπραξιών, μετά τη λήξη της άγονης έως αυτή την ώρα, εκεχειρίας. Πέραν της γεωπολιτική διάστασης, η διαφαινόμενη έλλειψη καυσίμων και η περαιτέρω άνοδος της τιμής τους θα επιδεινώσουν μια ήδη προβληματική κατάσταση, προκαλώντας συνέπειες.
– Υπέρογκη οικονομική επιβάρυνση, ειδικά για τους μικρομεσαίους αγρότες, από την εφαρμογή των βεβιασμένων, απερίσκεπτων και άκαιρων αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ενεργειακή μετάβαση.
Στη χώρα μας, πάνω σε αυτά τα προβλήματα ήρθαν να κουμπώσουν:
– Η ραγδαία αύξηση του κόστους παραγωγής.
– Η μείωση των τιμών παραγωγού και η υποχώρηση του αγροτικού εισοδήματος.
– Εκτεταμένες ζημιές σε υποδομές, σε φυτικό και ζωικό κεφάλαιο. από φυσικές καταστροφές, ασθένειες και ζωονόσους.
– Καθυστερήσεις στην καταβολή των σχετικών αποζημιώσεων.
– Αδιαφανή, ενίοτε σκανδαλώδη και πελατειακής αντίληψης διαχείριση των κοινοτικών ενισχύσεων.
– Κοντόφθαλμες λογικές στην προτεραιοποίηση των αναγκών και, συνεπώς, μη παραγωγική κατανομή και χαμηλή αποδοτικότητα των ευρωπαϊκών πόρων.
Όλα αυτά ήρθαν να σωρευτούν πάνω σε διαρθρωτικά προβλήματα και παθογένειες που δεν αντιμετωπίστηκαν επιτυχώς και με την πάροδο των ετών κακοφορμίζουν και εξελίσσονται σε σοβαρές απειλές για τη βιωσιμότητα του πρωτογενούς τομέα και την προοπτική της περιφέρειας.
Σήμερα όλοι τα αναγνωρίζουμε και τα αξιολογούμε ως μείζονες προκλήσεις. Το ερώτημα είνα τί θα κάνουμε πριν είναι αργά, για να τα αντιμετωπίσουμε.
Οι μεγάλες δομικές αδυναμίες, οι οποίες ναρκοθετούν την παραγωγικότητα και υποσκάπτουν την ανταγωνιστικότητα του πρωτογενούς τομέα είναι:
– O μικρός και κατακερματισμένος κλήρος. Στην Ελλάδα το 75% των εκμεταλλεύσεων χρησιμοποιούν εκτάσεις μέχρι 50 στρέμματα. Είναι τόσο μικρές που δεν μπορούν να επιτύχουν οικονομίες κλίμακας. Μόνο το 3% των εκμεταλλεύσεων ξεπερνά τα 300 στρέμματα, όταν ο ατίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 11%. Την ίδια στιγμή ο κατακερματισμός της γης σε πολλές μικρές και συνήθως όχι όμορες εκτάσεις, απαιτεί επενδύσεις σε μέσα και εξοπλισμό. Επενδύσεις όμως που δεν οδηγούν σε αύξηση παραγωγικότητας.
Αυτή η πραγματικότητα αναπόδραστα μας οδηγεί στον μονόδρομο της ενθάρρυνσης και ουσιαστικής ενίσχυσης συλλογικών σχημάτων, σύγχρονων δηλαδή συνεταιρισμών νέου τύπου, που λειτουργούν ως επιχειρηματικές οντότητες. Που επενδύουν στην έρευνα και την καινοτομία. Στην τυποποίηση και την ποιότητα. Στην ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια. Συνεταιρισμοί με επαγγελματικές διοικήσεις, που υιοθετούν βιομηχανικά πρότυπα παραγωγής. Πουδιαπραγματεύονται και συνάπτουν απευθείας συμβάσεις με κέντρα λιανικής που ακολουθούν σύγχρονες πρακτικές οι οποίες διασφαλίζουν υψηλές τιμές παραγωγού και αξιοπρεπές εισόδημα.
– H γήρανση και η μη βιώσιμη ανανέωση του αγροτικού πληθυσμού. Ο αγροτικός τομέας στηρίζεται, χρόνο με τον χρόνο όλο και περισσότερο, σε μεγαλύτερες ηλικίες. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της «ΔιαΝΕΟσις», από το 2008 έως το 2020 οι άνω των 55 ετών αγρότες αυξήθηκαν από το 33% στο 38% του συνόλου. Ο πρωτογενής τομέας χάνει νέους ανθρώπους, οι οποίοι απομακρύνονται από το επάγγελμα, αποξενώνονται από τη γη τους, εγκαταλείπουν την Περιφέρεια. Είναι μια έκφανση της δημογραφικής κρίσης, που αν δεν αξιολογηθεί ως εθνική πρόκληση και δεν αντιμετωπισθεί έγκαιρα ως τέτοια θα οδηγήσει στην εγκατάλειψη του αγροτικού τομέα, στον μαρασμό της Περιφέρειας. Αυτό πρέπει πάση θυσία να το αποτρέψουμε. Στην ύπαιθρο χτυπά η καρδιά της Ελλάδας. Ισχυρή Ελλάδα δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς οικονομικά ευημερούσα παραγωγικά ακμαία και σφύζουσα από ζωή Περιφέρεια.
– Το χαμηλό επίπεδο κατάρτισης των αγροτών. Οι Έλληνες αγρότες, δυστυχώς, ας το ομολογήσουμε με παρρησία, είναι από τους λιγότερο καταρτισμένους στην ΕΕ.Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ το 2023 μόλις το 6% είχε πλήρη ή έστω βασική κατάρτιση.
– Η αύξηση του κόστους παραγωγής. Πολλοί οι λόγοι γι΄ αυτό. Καθώς οφείλεται κυρίως στην τιμή του πετρελαίου να επισημάνω ότι για την ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα του πρωτογενούς τομέα είναι αναγκαία προϋπόθεση η δραστική μείωση του ενεργειακού κόστους. Η ενίσχυση της ενεργειακής αυτονομίας, μέσω μικρών φωτοβολταϊκών μονάδων, μπορεί να προσφέρει σταθερότητα στο κόστος παραγωγής, μηδενίζοντας ουσιαστικά το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας. Ας δούμε τί γίνεται σε άλλες χώρες . Για παράδειγμα, στη Γερμανία όπου οι αγρότες κατέχοντας το 16% του συνόλου των φωτοβολταϊκών της χώρας μηδένισαν το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας για την παραγωγή τους. Στην Ελλάδα, 450 χιλιάδες αγρότες, δηλαδή το 13% του εργατικού δυναμικού, κατέχει μόλις το 2% των φωτοβολταϊκών μονάδων.
Φίλες και φίλοι,
Αυτή είναι η πραγματικότητα. Ας την κοιτάξουμε κατάματα, ας την αποδεχθούμε χωρίς εξωραϊσμούς και υπεκφυγές. Η σημασία του πρωτογενούς τομέα για την για την οικονομία, την επισιτιστική ασφάλεια, την περιφερειακή ανάπτυξη, την απασχόληση και την κοινωνική συνοχή, είναι αυταπόδεικτη.
Τώρα λοιπόν, πριν χαθεί οριστικά κάθε δυνατότητα παρέμβασης, με αίσθημα εθνικής και κοινωνικής ευθύνης, σε πνεύμα συνεννόησης και με την ευρύτερη δυνατή συναίνεση απαιτείται η εκπόνηση, η επαρκής χρηματοδότηση και η έγκαιρη υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τη στήριξη του αγροτικού κόσμου και την βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας.
Με έμφαση στη δημιουργία ενός πιο φιλικού, βιώσιμου και ασφαλούς περιβάλλοντος μέσα στο οποίο να μπορούν να ζήσουν, να εργαστούν με αξιοπρέπεια και να παράξουν με όρους ανταγωνιστικότητας οι νέες και οι νέοι της περιφέρειας. Με επένδυση στην εκπαίδευση, την επιμόρφωση, τη διαρκή επιστημονική στήριξη των νέων αγροτών. Με την επανένταξη στην παραγωγική διαδικασία των σχολαζουσώνεκτάσεων, περίπου 6 εκτ. στρέμματα. Με χαμηλότοκα δάνεια προς νέους αγρότες, χωρίς αυστηρές εγγυήσεις.
Κυρίες και κύριοι,
Οι προκλήσεις είναι μπροστά μας. Και μας υπαγορεύουν να ανταποκριθούμε στο πατριωτικό μας χρέος. Με τις σκέψεις αυτές εύχομαι μια ακόμη πιο δημιουργική και παραγωγική συνέχεια στο έργο σας.

ΠΡΟΣ ΤΗΝ Α. Ε. ΤΕΩΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΝ κ. ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ :
Εξοχώτατε , με πόνο καρδίας επαναλαμβάνω το κατωτέρω σχόλιό μου , διότι η ανοχή σας , αλλά και η δικαιολόγηση της διαπραχθείσης παρανομίας του κ. Γ. Βουλγαράκη , έθεσε τέρμα στην πολιτική σας καριέρα , όπως ευθαρσώς και ευθέως σας είχα προειδοποιήσει ότι θα συμβεί δια σχετικού σχολίου μου στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ κατά τον κρίσιμο χρόνο . Και σας είχα προειδοποιήσει διότι σε τυχαία συνάντησή μας με τον «Εθναρχη» θειο σας , σε δείπνο στο εστιατόριο του ΑΣΤΕΡΑ της Βουλιαγμένης το έτος 1985, αν ενθυμουμαι καλως και κατόπιν σχετικής συζήτησης περί πολιτικής διεπίστωσα ότι σας είχε περί πολλού.
Ούτω κατά την ταπεινή μου γνώμη και επειδή η νυν Α.Ε. πρόεδρος της δήθεν Ελληνικής Δημοκρατίας , κ.κ. “Προκοπιος Παυλοπουλος”, κατόπιν της συνυπογραφής , ομού με τους κομμουνιστές κ.κ. Α, Τσίπρα και Ν. Κοτζιά περι της δήθεν Μακεδονικής Ταυτότητος , Ιστορίας και Γλώσσης στους συμμάχους του Κ.Κ.Ε. Σκοπιανούς , δεν αναγνωρίζεστε πλέον από τους Ελληνες πατριώτες .
Δηλαδή η Φιέστα που μαζί με τους δεκάρικους λόγους της Α.Ε., κ.κ. Προκοπιου Παυλοπουλου που εκφωνεί στα πανηγύρια για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από τη συνειδητή εσχάτη προδοσία που διέπραξε με την εκχώρηση των Οσίων και Ιερών της Μακεδονίας στους Σλάβους Σκοπιανους.. Υπάρχουν επίσης σε βάρος του και οι ευχαριστίες του ως αρμόδιος υπουργός της υμετέρας κυβέρνησης , στους Ισλαμοφασίστες Πακιστανούς Εισβολείς , για την επιλογή τους ως νέας πατρίδος τους την Ελλάδα .
Εν κατακλείδι και διότι οι ομαδικές εκδηλώσεις υμών με τον υπό κατηγορία κ.κ. «Π. Παυλόπουλο» θα είναι αρνητικές για τον ρόλο που σας έχει προγραμματίσει η νυν Αγία οικογένεια της Ελλάδος . Κι’ αυτό διότι τόσον η μαμά «Ντόρα» όσο και η εν πολλαίς αμαρτίες περιπεσούσα κ. «Γιάννα» γιά προεδρίνες της Δημοκρατίας και δη εν όψει πολέμου ναυάγησαν . Η πολυκομματική και πολύγαμη (τρία κόμματα και τρείς συζύγους) κ. Μ. Δαμανάκη ήταν απλώς η Λαγουδέρα της ευκαιριακής πολιτικής που ασκεί η Ελλάδα από το 2009 μέχρι και σήμερα .
Με Τιμή
28-10-2022 Φ.Π. {Ανδρεας Γουλας}
{Επικαιρο και νυν αυτο το σχολιο μου μιας και ουδεις γνωριζε τις παρανομιες του εντιμοτατου κ. Πατση σχετικως με τις εξωχωριες εταιριες} Προηγηθηκα δηλαδη εγω ο Φ.Π. {Ανδρεας Γουλας} των σημερινων νομικων αναλυτων {13 συναπτα ετη}. {Αναμνησεις Φ.Π. {Ανδρεα Γουλα }
28-10-2022 {Α.Γ. Συγγραφεας Ιστορικος}
ΤΩ ΕΝΤΙΜΟΤΑΤΩ ΚΥΡΙΩ ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ:
O κ. Γ. Βουλγαράκης ζήτησε συγνώμην από τη Ν.Δ. διότι έβλαψε την παράταξη, όμως δεν έβλαψε μόνο τη Ν.Δ. αλλά όλη την Ελλάδα , από την οποίαν απαξίωσε να ζητήσει συγνώμην. Το δήθεν νόμιμο και ηθικό ήταν γι’αυτόν λάθος, διότι οι νόμοι δεν καλύπτουν όλα τα θέματα ηθικής . Οπως π.χ. τη δήλωσή του ότι υπέπεσε στο ηθικό αυτό ολίσθημα για να κλέβει την εφορία, υπουργός ων. Ομως εκτός από την ανήθικη τοποθέτηση, αυτή η πράξη ήταν και εξακολουθεί να είναι παράνομη, χωρίς να συγκινηθεί ο αρμόδιος εισαγγελέας για την από το νόμο προβλεπομένη άσκηση ποινικής δίωξης .
Κι’αυτό διότι ο νόμος {3213/2003 άρθρο 7 παρ.2} , απαγορεύει στους υπουργούς, βουλευτές , κ.λ.π. κρατικούς λειτουργούς, τη συμμετοχή σε εξωκρατικές εταιρίες {Off Shore}. Προβλεπομένη ποινή τουλάχιστον ενός έτους και μεγάλο χρηματικό πρόστιμο. Ο δε κ. Γ. Βουλγαράκης είναι εκπρόσωπος της υπεράκτιας εταιρίας «Lendmar Holdings Limited», με συμβολαιογραφική πράξη της συζύγου του κ. Αικ. Πελέκη – Βουλγαράκη ! Ο κ. Βουλγαράκης εμφανίζεται και το έτος {2008} στα μητρώα της ΦΑΑΕ Αθηνών ως ο νόμιμος εκπρόσωπος της ως άνω εταιρίας με σχέση επιχειρηματική. Δηλαδή έχει παρανομήσει ενώ ήταν υπουργός και συνεχίζει να παρανομεί και σήμερα ως βουλευτής.
Ο δε κ. Πρωθυπουργός προφανώς λόγω αγνοίας των νόμων -καίτοι νομικός- τον κάλυψε παρανόμως στη Θεσσαλονίκη και ούτω η Ν.Δ. απώλεσε την πλειοψηφία , λόγω των ηθικών και … νομίμων εργασιών του εν λόγω τέως υπουργού, καθώς και του κουμπάρου του κ. Γ. Βουλγαράκη , «Ιού» του ταχυδρόμου κ. Θ. Ρουσόπουλου . {Αντ Αυτου} κ. Πρωθυπουργου}.
Για το «Βατοπέδι» δεν έχει ουδεμίαν ανάμειξη , αλλά προέβη στον παράνομο αποχαρακτηρισμό έκτασης της «Ουρανούπολης» ως αρμόδιος υπουργός , του αρχαιολογικού χώρου αυτής προκειμένου να συνάψει η Συμβολαιογραφος σύζυγός του, τα συμβόλαια της παράνομης μεταβίβασης στην εταιρία των Εφραίμ Αρσένιου και Πάπιστα «ΑΝΘΕΜΙΑΣ Α.Ε.», αλλά …. δεν γνωρίζει τίποτα !
Επίσης εδημοσιεύθη ότι εντοπίσθησαν σε κοινό λογαριασμό του κ. Γ. Βουλγαράκη μετά της συζύγου του κ. Αικ. Πελέκη – Βουλγαράκη {5.400.000} ευρώ άνευ δήλωσης πόθεν έσχον αυτά τα χρήματα . Ομως αφού είναι άσχετος και αθώος όλων αυτών που του καταμαρτυρούν οι πολιτικοί του αντίπαλοι , γιατί δεν αποποιείται της ασυλίας του, λόγω του νόμου που θέσπισε το ΠΑΣΟΚ {γιατί άραγε ;} περί της ατιμωρητί κλοπής των υπουργών και της εν συνεχεία οδηγίας του εισαγγελεως του Α.Π. κ. «Γ. Σανιδά» περί της… παραπλάνησής του και να τους κατατροπώσει , αποδεικνύοντας μέσω της Δικαιοσύνης πανηγυρικώς την αθωώτητά του και όχι φυγοδικών ως ασπάλαξ ;
Οσο για τη σύζυγό του κ. «Αικ . Πελέκη Βουλγαράκη» μόνιμη συμβολαιογράφο των παρανόμων συμβολαίων της Ι.Μ. Βατοπεδίου, του πατρός της κ. «Διονυσίου Πελέκη» νομικού συμβούλου της εν λόγω Ι. Μονής , καθως και του αδελφού της κ. «Δημητρίου Πελέκη» δικηγόρου, όστις διεκπεραίωνε τις εργασίες επίσης της μονής προκύπτουν τα κάτωθι :
Ο πατήρ υπεδείκνυε τους στόχους, ο υιός ξεκαθάριζε το τοπίο υπέρ της μονής, ο γαμβρός υπουργός αποχαρακτήριζε τους στόχους , από τυχούσες αρχαιολογικές κ.α. δεσμεύσεις , γράφοντας στα υποδήματά του την Αρχαιολογική Υπηρεσία , η δε κόρη σύζυγος του κ. υπουργού συνέτασσε τα συμβόλαια με τα πλαστά τοπογραφικά και χρυσόβουλα που προσεκόμιζαν οι απατεώνες καλόγεροι , υπερεκτιμώντας ή υποτιμώντας ανάλογα με την περίπτωση τα σχετικά ακίνητα !
Κατά τη λαϊκή έκφραση δηλαδή : «ήσαν ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στο αλεύρι». Μια καθ’ όλα οργανωμένη οικογένεια στα ελληνοχριστιανικά πρότυπα της εποχής και με βαθιά πίστη, όπως δήλωσεν ανερυθριάστως ο εν λόγω κάτοχος οικογενειακών «Off Shore» εταιριών παρανόμως ως υπουργός , και συνεχίζων να παρανομεί και ως βουλευτής αλλά , ο αρμόδιος εισαγγελεύς περί άλλων τυρβάζει .
Τα ανωτέρω δημοσιεύθησαν από τον Φ.Π. στις 31-01-2009 στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ».
Υ.Γ.
Για να δούμε μέχρι που φτάνει το μπαρούτι της επιφορτισμένης με την προανάκριση κ. εισαγγελέως , διορισθείσης ως τοποτηρήτριας των παραιτηθέντων εισαγγελέων γι’αυτή την υπόθεση , επειδή τόλμησαν να είπουν την αλήθεια για την ύπαρξη «prima facie» εναντίον υπουργών. Γνωρίζουμε ότι θα υποστεί μεγάλες πιέσεις για την απαλλαγή τους , διότι θυμόμαστε τις απειλές του κ. Διονυσίου Πελέκη εναντίον της κυβέρνησης δηλώνοντας επί λέξει τα εξής : «Κάτω τα χέρια από τον γαμπρό μου, γιατί θα έχετε να κάνετε μαζί μου». Τι να εννοούσε άραγε ; Μήπως ότι θα καλούσε σε μονομαχία τον κ. Πρωθυπουργό , ή μήπως ως εκ των κυρίων συνθετών της «Οπερέτας Βατοπέδι» γνωρίζει πολλά που θα ανακοινώσει αν και εφ’ όσον ; Η δική μου γνώμη είναι ότι τότε μπλοφάριζε και ότι θα ξαναμπλοφάρει , διότι αν ανοίξει το στόμα του πολλά δεινά τον περιμένουν και όχι μόνον αυτόν, αλλά άπαντες τους οικείους του !
Με Χριστού αγάπη και με τις ευλογίες του Πανοσιολογιωτάτου Εφραίμ .
31-1-2009 Φ.Π.