Εντέλει πρέπει να αποδώσουμε τα εύσημα στον ΓΑΠ. Για άλλη μία φορά μας εξέπληξε. Θυμάστε όταν στην ομιλία του στα Ιωάννινα έλεγε “Μάταια οι πολίτες της Ηπείρου περιμένουν την Εγνατία το 2010”, ενώ η Εγνατία ήταν ήδη σε λειτουργία από το 2009 (όλα τα λεφτά, τα ζώα από κάτω που χειροκροτούν);;
Ε λοιπόν ήξερε τι έλεγε. Διαβάστε την καταγγελία που ακολουθεί.
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=kjTN3tN7niI]
Αφού ολοκλήρωσε με επιτυχία το δύσκολο έργο της κατασκευής της Εγνατίας οδού, συνδέοντας την Ηγουμενίτσα με τους Κήπους, η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ» τους τελευταίους μήνες βρίσκεται σε φάση παρακμής και διάλυσης.
Κανένα νέο έργο δεν έχει ξεκινήσει ούτε προβλέπεται να δημοπρατηθεί μέσα στο έτος, ενώ η εκμετάλλευση της οδού περνάει οριστικά στα χέρια των μεγαλοεργολάβων που εισπράττουν τα διόδια της Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Η θυγατρική εταιρία που ιδρύθηκε το 2009, με σκοπό την αυτοδύναμη εκμετάλλευση των διοδίων και των ΣΕΑ από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ, είναι πλέον παρελθόν, μια και το ΥΠΟΜΕΔΙ έχει επιλέξει την ιδιωτικοποίηση τους.
Από το 2010 η Εταιρία ανήκει στην επιρροή του Γενικού Γραμματέα Συγχρηματοδοτήσεων (έργων παραχώρησης) Σέργιου Λαμπρόπουλου, που ελέγχει απόλυτα το νέο ΔΣ μέσω του Προέδρου καθ. Α. Μουρατίδη, αλλά κυρίως μέσα από τους δυο Εντεταλμένους Συμβούλους (πρόκειται για συνταξιούχους, παλιούς υπαλλήλους της Εταιρίας) που ανακλήθηκαν από την εφεδρεία προκειμένου να στελεχώσουν το νέο ΔΣ. Ο Γ. Τσιτουρίδης (συγγενή του τέως υπουργού) και ο υπέργηρος Κ. Καραδήμος, μαζί με τον διευθυντή της νομικής, είναι οι άνθρωποι που εκτελούν τις εντολές του Γ. Γ. και αποφασίζουν για όλα.
Σημειώνεται ότι ο Σ. Λαμπρόπουλος, μέχρι πρότινος υψηλόβαθμο στέλεχος της Κοινοπραξίας που προεισπράττει τα διόδια του ΠΑΘΕ, ανέλαβε αρχικά γενικός διευθυντής στην Εγνατία το 1996 και παρέμεινε και μετά το 2004 επί ΝΔ για ενάμισι χρόνο, εισπράττοντας άνω των 300,000 € ετησίως. Μετά την αποχώρηση του από την Εγνατία ΑΕ, το 2006, προσλήφθηκε από γνωστούς εργολαβικούς ομίλους και τελικά επέστρεψε το 2010 επί ΠΑΣΟΚ, ως ο πράσινος Γενικός Γραμματέας του ΥΠΟΜΕΔΙ. Αν και εμφανίζεται ως τεχνοκράτης ουδέτερος πολιτικά, είναι γνωστός για τις σχέσεις του με τους μεγαλοεργολάβους και έχει αναλάβει να εφαρμόσει την πολιτική του ΠΑΣΟΚ στα δημόσια έργα: (βλέπε http://kafeneio-gr.blogspot.com/2010/01/blog-post_527.html).
Την εικόνα του ΔΣ της Εταιρίας συμπληρώνουν ο τέως βουλευτής Καβάλας Ι. Τσακλίδης, ως Αντιπρόεδρος και ο εξ απορρήτων του ΓΓ Λαμπρόπουλου νομικός σύμβουλος της Εγνατίας και πολυθεσίτης Ζ. Χατζηχαλκιάς, που διορίστηκε πρόσφατα και σύμβουλος στο ΥΠΟΜΕΔΙ.
Η επιλογές της νέας ηγετικής ομάδας είναι να δοθούν με παραχώρηση τα διόδια και τα ΣΕΑ στους εργολάβους, να μην δημοπρατηθεί φέτος κανένα έργο και ιδιαίτερα η περιφερειακή Θεσσαλονίκης, που τόσο προβλήθηκε στις εξαγγελίες του ΠΑΣΟΚ, ενώ είχε προετοιμαστεί από την περασμένη διοίκηση, και να απολυθεί σταδιακά το μεγαλύτερο μέρος από τους υπαλλήλους της Εταιρίας. Ήδη το αξιόλογο επιστημονικό προσωπικό της Εταιρίας απομακρύνεται, ενώ υπάρχουν πληροφορίες για περαιτέρω συρρίκνωση προσωπικού αλλά και αρμοδιοτήτων με την μεταφορά τους στην ΓΓ συγχρηματοδοτήσεων στην Αθήνα.
Ενώ το έμπειρο τεχνικό δυναμικό οδεύει στην ανεργία, συνταξιούχοι του δημοσίου, διπλοθεσίτες, υπέργηροι άνω των 70 και διπλοαμοιβώμενοι του κράτους, όλοι υψηλόβαθμοι υπάλληλοι, και όψιμα πράσινοι, απολαμβάνουν την εύνοια της νέας διοίκησης, που συντάσσει λίστες διώξεων, μέσα σε κλίμα γενικευμένης φοβίας. Οι εκβιασμοί για απολύσεις ή μεταθέσεις σε διάφορα νησιά είναι καθημερινές, παράλληλα με την ομαδική διαθεσιμότητα πολλών εργαζόμενων σε θέσεις ψυγείων.
Όσον αφορά την πολυδιαφημισμένη από το ΠΑΣΟΚ διαφάνεια στα δημόσια έργα και ιδιαίτερα τις εξαγγελίες του κ. Ρέππα περί έρευνας και απονομής δικαιοσύνης, είναι γεγονός ότι ήδη πέρασε στην ιστορία η διερεύνηση για δήθεν σκάνδαλα της προηγούμενης διοίκησης στις αναθέσεις έργων. Τίποτα μεμπτό δεν βρέθηκε, αλλά και αν ακόμη υπήρξε οτιδήποτε, είναι δεδομένη η αναφορά και σύνδεσή του με τους ίδιους κρίκους διαπλοκής που ελέγχουν και σήμερα, όπως και στο παρελθόν, την Εγνατία ΑΕ.
Η εικόνα διάλυσης είναι ολοφάνερη στην ψυχολογία όλου του προσωπικού που ήλπιζε στην αξιοποίηση της Εταιρίας προς όφελος της ανάπτυξης της Β. Ελλάδας. Σήμερα διαπιστώνει, την πρόθεση για ξεπούλημα της Εγνατίας στους μεγαλοεργολάβους, παράλληλα με την ανικανότητα μιας σπάταλης διοίκησης, που αριθμεί τρεις εντεταλμένους συμβούλους και έναν πρόεδρο και διευθύνοντα και μάλιστα σε εποχές λιτότητας, άγριας περικοπής των αποδοχών τους και ανυπαρξίας έργων.
ΜΑΙΟΣ 2010
Ο ΕΓΝΑΤΙΑΚΟΣ
Τρίτη, 05 Ιανουαρίου 2010
ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΤΗΣ “ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.” Ο ΝΕΟΣ ΓΕΝ. ΓΡΑΜ. ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΟΥ Υπ.Υ.ΜΕ.Δ.
Γράφει ο Νικάνωρ
Ισχυροί αποδεικνύονται τελικά οι δεσμοί συγκεκριμένου εργολαβικού ομίλου και των στελεχών του, με την νέα, αδιάφθορη, (υποτιθέμενη) άφθαρτη, άσπιλη και αξιοκρατική διακυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και του πρωθυπουργού κ. Παπανδρέου, αφού ήδη δύο (2) μεγαλοστελέχη του ομίλου έχουν διοριστεί Γενικοί Γραμματείς υπουργείων.
Συγκεκριμένα, η αρχή έγινε πριν από περίπου ένα μήνα με τον διορισμό της κ. Μαρίας Καλτσά ως Γενικής Γραμματέως Πολεοδομίας & Χωροταξίας στο ΥΠΕΚΑ (διάβασε εδώ).
Ακολούθησε πριν από λιγες μέρες, με καθυστέρηση ομολογουμένως, η τοποθέτηση του κ. Σέργιου Λαμπρόπουλου ως Γενικού Γραμματέα Συγχρηματοδοτούμενων Έργων στο Υπ.Υ.Με.Δ.
Τα δύο παραπάνω πρόσωπα και ήδη Γενικοί Γραμματείς υπήρξαν μέχρι χθές ενεργά μεγαλοστελέχη του ομίλου ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ των κκ. Καμπά και Περιστέρη.
Η κ. Καλτσά διετέλεσε ενεργό μέλος του Δ.Σ. της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και ο κ. Λαμπρόπουλος τεχνικός σύμβουλος και Δ/ντής στη “ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.”, εταιρεία που σύστησε η Ελληνοϊσπανική Κ/Ξ που έχει αναλάβει την κατασκευή της Ιόνιας Οδού (συμμετέχει σ’ αυτή η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ) και που εισπράττει τα υπέρογκα διόδια στην εθνική οδό Αθηνών -Λαμίας καθώς και στο παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Δικαίως λοιπόν αναρωτιέται κανείς, πως είναι δυνατόν οι μέχρι χθές αντίδικοι και πολέμιοι των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου να μεταλλάχθηκαν εν μια νυχτί και εν μέσω opengov.gr;;; σε υπερασπιστές, τιμητές και θεματοφύλακές του;
Το θέμα είναι πέρα για πέρα ΗΘΙΚΟ αλλά και ουσιαστικό.
Πως μπορεί από τη μια ο υπουργός κ. Ρέππας, μετά τις έντονες διαμαρτυρίες και τις δικαιολογημένες, δυναμικές κινητοποιήσεις των κατοίκων της βορειοανατολικής Αττικής κατά της επιβολής, τόσο των υπέρογκων τιμών διοδίων, όσο και των σταθμών διοδίων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, να εξαγγέλλει μείωση των τιμών αυτών εις βάρος των εσόδων του Ελληνικού Δημοσίου και επανεξέταση της σύμβασης παραχώρησης για την Ιόνια Οδό και από την άλλη να διορίζει Γενικό Γραμματέα στο υπουργείο του και υπεύθυνο για το θέμα αυτό, τον άνθρωπο εκείνο που ως Δ/ντής και σύμβουλος της “ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ” επέβαλλε τις τιμές αυτές δικαιολογώντας τις ως “τήρηση και εφαρμογή της σύμβασης παραχώρησης“;
Τι θα έχει να πει τώρα ο κ. Λαμπρόπουλος για την μεγάλη και αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην εκτέλεση των έργων και στην μη τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων για την παράδοση συγκεκριμένων οδικών τμημάτων στο τμήμα Αντίριο – Ιωάννινα από την μέχρι χθές εργοδότρια εταιρεία του; δεν προκύπτει άραγε εκεί “τήρηση και εφαρμογή της σύμβασης παραχώρησης“;
Τι θα έχει να πει άραγε ο κ. Λαμπρόπουλος για τα όσα υποσχόνταν το καλοκαίρι του 2008 κατά την επίσκεψη του ως …………..
.επικεφαλής του ελληνοϊσπανικού κλιμακίου στα εργοτάξια του Αντιρίου παρουσία του τότε Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος κ. Σπύρου Σπυρίδων;
Ποιους θα πιέσει τώρα άραγε ο κ. Λαμπρόπουλος, ως αρμόδιος Γενικός Γραμματέας, θα την επίσπευση της εκτέλεσης των έργων και από ποιους θα ζητήσει εξηγήσεις για την καθυστέρηση στην εκτέλεση των έργων αλλά και για τις υπέρογκες τιμές των διοδίων, οι οποίες επουδενί δεν συμβαδίζουν με την πρόοδο των έργων και στις οποίες και ο ίδιος συνέβαλλε; μήπως από τα πρώην αφεντικά του;
Ποια η αξιοπιστία και η δυναμική του για την επιβολής των κυβερνητικών εντολών, αποφάσεων και πολιτικών απέναντι στα πρώην αφεντικά και εργοδότες του;
Προφανώς ΚΑΜΙΑ!!!
Και δεν ντρέπονται καθόλου!
Τι λέει για όλα αυτά ο πρωθυπουργός κ. Παπανδρέου, τον οποίο ο Ελληνικός λαός εμπιστεύθηκε και ψήφισε και τι έχει να απολογηθεί για την πραγματική λειτουργία του εφευρήματός του που λέγεται opengov.gr και που τείνει να μετατραπεί σε opendog.gr (δηλ. “μπείτε σκύλοι αλέστε…”);
Έτσι να συνεχίσουν με τους διορισμούς των “άριστων”, και όχι με 10,5 μονάδες διαφορά, αλλά με 20 μονάδες θα φύγουν κι αυτοί νύχτα και αδιάβαστοι όπως έπαθε και έφυγε ο πολύς, κάποτε, κ. Καραμανλής.
Υ.Σ.: Πότε άραγε ο κ. Ρέππας σκέφτεται να αλλάξει τις διοικήσεις των περίπου 27 φορέων που εποπτεύει και ειδικά την διοίκηση της ΤΕΟ ΑΕ (δημόσια διόδια) μπας και σταματήσει επιτέλους το επί 5ετία φαγοπότι, η ρεμούλα, η καταπατάληση του δημοσίου χρήματος προς ίδιον όφελος ημετέρων, η τακτοποίηση (οικονομική κυρίως) ημετέρων γαλάζιων συνδικαλιστών, στελεχών και παραγόντων από την επί Σουφλιά διορισμένη γαλάζια διοίκηση;
Μήπως θα ήταν καλύτερο, πριν την τοποθέτηση και εγκατάσταση της νέας διοίκησης στο κτίριο της Νέας Φιλαδέλφειας, να περάσουν καμιά βόλτα απο ‘κει το ΣΔΟΕ, ο κ. Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης και γιατί όχι, ο κ. Εισαγγελέας;
ΝΙΚΑΝΩΡ.