Προ ημερών, μεσούσης της προετοιμασίας για την αφή της Ολυμπιακής φλόγας εν’ όψει των αγώνων του Πεκίνου μια ομάδα Θιβετιανών προέβη σε πράξη διαμαρτυρίας για την καταπίεση που υφίσταται ο λαός του Θιβέτ υπό την Κινεζική επικυριαρχία. Οι Θιβετιανοί επιχείρησαν την είσοδο τους στον αρχαιολογικό χώρο προκειμένου να ανάψουν δάδα, εμποδίστηκαν όμως από τις αρχές.
Σε σημερινό του άρθρο στην εφημερίδα «Καθημερινή της Κυριακής», ο γνωστός δημοσιογράφος κύριος Πάσχος Μανδραβέλης στηλίτευσε την ενέργεια των αρχών να παρεμποδίσουν αυτή την ενέργεια και εξαπέλυσε μύδρους εις βάρους του Δημάρχου Αρχαίας Ολυμπίας, κου Αηδόνη.
Ο Δήμαρχος που καταδίκασε την ενέργεια αυτή τονίζοντας πως ο ιερός χώρος της Ολυμπίας είναι τόπος σύνθεσης και όχι αντιπαράθεσης, θεώρησε πως τέτοιες ενέργειες συνιστούν «προσβολή για την αρχαία Ολυμπία».
Έξω από κάθε ιδεοπολιτική τοποθέτηση και σεβόμενοι τις απόψεις που εκδηλώνονται με ανιδιοτέλεια από όπου και αν προέρχονται, οφείλουμε να παρατηρήσουμε τα ακόλουθα: Η αφή της Ολυμπιακής φλόγας είναι αναμφισβήτητα το ύστατο δρώμενο των games. Ο σεβασμός του θεσμού και του χώρου είναι ιερό καθήκον, ίσως δυσβάσταχτο για κάθε κομματικά προσκείμενο δημόσιο λειτουργό.
Η αλληλεγγύη σε κάθε δοκιμαζόμενο λαό από την άλλη, είναι Ολύμπιο καθήκον που εκφράζεται άριστα με το θεσμό της Ολυμπιακής εκεχειρίας.
Εν προκειμένω, η θέση και οι ενέργειες στο συγκεκριμένο γεγονός μας βρίσκουν απόλυτα σύμφωνους. Οφείλουμε να συγχαρούμε την υπεύθυνη στάση των αρχών, την ξεκάθαρη τοποθέτηση καθώς και την άμεση επέμβαση τους. Μακάρι αυτό να συνέβαινε σε κάθε περίπτωση προσβολής του Χώρου και του Ιδεώδους.
Η διαφωνία μας με τον Κο Μανδραβέλη βασίζεται ξεκάθαρα στη φύση του συγκεκριμένου γεγονότος και των εμπλεκομένων. Η τεκμηρίωση της διαφωνίας αυτής υπαγορεύεται από απλή μελέτη των καταστάσεων στο Θιβέτ που αντιτίθενται απόλυτα στην Ολύμπια κοσμοθέαση. Οι πολυδιαφημισμένοι μοναχοί του Θιβέτ και η λειτουργία των μονών απέχει παρασάγγας από την ειδυλλιακή εικόνα που έχει καλλιεργηθεί κυρίως από τη βιομηχανία κατασκευής συνειδήσεων του Χόλυγουντ. Οι μονές επιβάλλουν με στυγνότητα ένα ιδιότυπο ολοκληρωτικό καθεστώς που ενσαρκώνεται με βάρβαρη και απάνθρωπη εκμετάλλευση της τοπικής κοινωνίας. Οι μονές λοιπόν υποχρεώνουν τους χωρικούς της περιοχής να παραδίδουν τα πρωτότοκα αγόρια τους στο μοναστήρι. Επιπλέον υποχρεούνται στην καταβολή ισόβιου φόρου σε είδος ή χρήμασι ανάλογα τη δραστηριότητα της εκάστοτε οικογένειας.
Όσο για τις συνθήκες στις μονές, θα έκαναν τις ενίοτε καταγγελίες που αφορούν ορθόδοξα μοναστήρια να μοιάζουν διαφημιστικές καταχωρήσεις του Αγίου Όρους!
Η εξουσία λοιπόν που στηρίζεται σε τυραννική θεοκρατία πρέπει να καταδικάζεται συλλήβδην και όχι βάσει θρησκευτικών πεποιθήσεων ή καλαισθησίας του εκάστοτε Θεού – δυνάστη. Ο καλοκάγαθος λοιπόν και συμπαθητικός διοπτροφόρος Δαλάι Λάμα ηγείται ενός θρησκευτικού συστήματος που δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από τους «αντιπαθητικούς» και πολιτικά «μη Ορθούς» Ταλιμπάν. Θα ήθελα πραγματικά να δω τη θέση του Κυρίου Μανδραβέλη εάν στην αντίστοιχη μορφή διαμαρτυρίας αντί για τους mainstream βουδιστές ήταν ο Μουλάς Ομάρ «ακτιβίζων» ενάντια στην αναμφισβήτητη σφαγή αμάχων στο Αφγανιστάν.
Το γεγονός ότι ο καλλιτεχνικός υπεύθυνος της γενοκτονίας των Σέρβων Ρίτσαρντ Γκήρ ηγείται της διαφημιστικής καμπάνιας περί της καταπίεσης των βουδιστών μοναχών δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες. Όπως και οι φωνές «επιφανών» και μη εξαιρετέων Ευρωπαίων για μποϋκοτάζ των games, όταν οι ίδιοι λειτούργησαν ως θεραπαινίδες των σφαγέων των Βαλκανίων και βιαστών της διεθνούς νομιμότητας.
Η Ολυμπιακή στάση ζωής μας επιβάλλει τη συνεχή αναζήτηση αλήθειας και γνώσης με σκοπό την αναγνώριση και αγώνα υπέρ του Δικαίου σε κάθε του έκφανση, πρακτική ή φιλοσοφική. Στεκόμαστε λοιπόν αλληλέγγυοι σε κάθε αδικούμενο, λαό, ιδιώτη, θεσμό ή τρόπο. Μαχόμαστε ενάντια στους φορείς της αδικίας, ανεξαρτήτου φυλής, θρησκείας, θέσης ή κοινωνικής τάξης. Τη μέγιστη αποστροφή μας όμως την αποθέτουμε στους διαβολείς του Δικαίου με σκοπό την εξυπηρέτηση πολιτικών ή άλλων σκοπιμοτήτων, που ανάγουν τη συκοφαντία ως κύρια επικοινωνιακή μέθοδο προώθησης των ανίερων συμφερόντων τους.