Έκλεισαν 1.100 πρατήρια. Πάρτι τράπεζες – διυλιστήρια, καταστροφή για τους μικρομεσαίους.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σε δραματική κατάσταση η αγορά καυσίμων και οι αυτοκινητιστές.

2795

Περίπου 1.100 πρατήρια υγρών καυσίμων έβαλαν λουκέτο το τελευταίο 3μηνο λόγω αδυναμίας τους να καλύψουν τις υπέρογκες υποχρεώσεις τους προς τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών. Αυτό ανέφερε μιλώντας στο statbank.gr ιδιοκτήτης πετρελαϊκής εταιρείας σύμφωνα με τον οποίο «από τις μετρήσεις των εκπροσώπων της επιχείρησης που έρχονται σε επαφή καθημερινά με όλη την χώρα πλην Δωδεκανήσων, Σποράδων και Κρήτης προκύπτει να έχουν κλείσει 925 πρατήρια. Έτσι, με αναγωγή σε πανελλαδικό επίπεδο τα «λουκέτα» υπολογίζονται σε 1.050 με 1.100».

Η κατάσταση αυτή δημιουργεί τρομακτικά προβλήματα στους συγκεκριμένους πρατηριούχους, ορισμένοι εκ των οποίων είναι πολύ μεγάλοι. Την ίδια όμως στιγμή δημιουργεί σοβαρά προβλήματα και στις εταιρείες, ορισμένες εκ των οποίων μετρούν απώλειες σε καθαρές πωλήσεις της τάξεως του 25% – 30%. «Ως το τέλος του χρόνου» ανέφερε ο ίδιος παράγοντας «θα φύγουν από την αγορά οι μισές εταιρείες. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πτωχεύσουν αλλά σίγουρα κάποιες θα επιλέξουν αναγκαστικά την λύση της συγχώνευσης αφού απλά τα νούμερα δεν βγαίνουν». Πράγματι, μία ανασκόπηση των οικονομικών αποτελεσμάτων ορισμένων εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών δείχνει αυξημένη εξάρτησή τους από το τραπεζικό σύστημα και τους προμηθευτές τους που δεν είναι άλλοι από τα διυλιστήρια.

Η αναμενόμενη νέα αύξηση των λιανικών τιμών των καυσίμων – λόγω αύξησης της φορολογίας – θεωρείται βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε κλείσιμο και άλλων πρατηρίων. Έτσι από τα 8.500 πρατήρια που λειτουργούσαν στην αρχή του έτους, εκπρόσωποι της αγοράς εκτιμούν ότι ως το τέλος του έτους θα έχουν μείνει περίπου 6.000 δημιουργώντας ένα μεγάλο κενό στην αγορά εργασίας. «Το κακό με τις γενικότερες εξελίξεις στην αγορά καυσίμων» επεσήμαινε ο ίδιος παράγοντας είναι ότι το κράτος θα έχει σε ετήσια βάση λιγότερα έσοδα από τις αυξήσεις που επέβαλλε. Κι αυτό διότι οι απώλειες εσόδων από τη μείωση της κατανάλωσης είναι μεγαλύτερες από τα έσοδα. Και το μεγάλο ερώτημα είναι προς τι αυτός ο ερασιτεχνισμός; Δεν έβγαλαν τα συμπεράσματά τους από την υπόθεση των τελών κυκλοφορίας και την απόσυρση των πινακίδων; Έπρεπε να επαναλάβουν το λάθος τους και με την αγορά καυσίμων ανεβάζοντας την ανεργία στο ζενίθ;»

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ