Περιορίζουν τις αγορές σε βασικά είδη διατροφής οι 8 στους 10 έλληνες

http://vstatic.doldigital.net/vimawebstatic/F13353A52F2B803FA1BBD17B9B292CF9.jpgΣτο μισό έχει μειωθεί η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων, σύμφωνα με έρευνα της ΓΣΕΒΕΕ που δημοσιοποιείται σήμερα, Πέμπτη. Όπως δήλωσε στον ΒΗΜΑ 99,5 το πρωί της Πέμπτης, ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, Δημήτρης Ασημακόπουλος, περίπου 8 στους 10 έχουν περιορίσει τα βασικά είδη διατροφής.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 50% παραδέχεται ότι θα αγόραζε προϊόντα χωρίς απόδειξη, προκειμένου να ωφεληθεί, ενώ το υπόλοιπο 50% φαίνεται ότι το σκέφτεται.
Ειδικότερα, όπως δήλωσε στον ΒΗΜΑ 99,5 το πρωί της Πέμπτης, ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, Δημήτρης Ασημακόπουλος, το 93% των ερωτηθέντων έχει υποστεί μείωση στο εισόδημά του τα τελευταία 3 χρόνια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 79% έχει περιορίσει τα βασικά είδη διατροφής, ενώ το 94% των νοικοκυριών έχει σταματήσει τις εξόδους αναψυχής σε εστιατόρια.
Ο κ. Ασημακόπουλος τόνισε ότι τα μισά νοικοκυριά παραδέχονται ότι θα αγόραζαν χωρίς απόδειξη, προκειμένου να ωφεληθούν. Ταυτόχρονα, τα άλλα μισά, φαίνεται ότι το σκέφτονται, σύμφωνα με ποιοτικά στοιχεία.
«Το ένστικτο της επιβίωσης σε αναγκάζει να έχεις συμπεριφορές που σε άλλη περίπτωση δεν θα είχες. Με αλυσίδες, χειροπέδες και απειλές δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν τέτοια φαινόμενα» δήλωσε ο κ. Ασημακόπουλος.
Η έρευνα αναλυτικά
Με βάση τα στοιχεία της έρευνας, το 93,1% των νοικοκυριών, είχε σημαντική μείωση των εισοδημάτων μετά το ξέσπασμα της κρίσης. Ο μέσος όρος μείωσης του οικογενειακού εισοδήματος σε σχέση με 3 χρόνια πριν καταγράφεται στο 38%.

Ουσιαστικά, βρισκόμαστε μπροστά στην παγίωση μιας οικονομικής κατάστασης για τα νοικοκυριά που μας οδηγεί στην «οικονομία – κοινωνία του 50%», ωθώντας στο περιθώριο και τα όρια επιβίωσης το υπόλοιπο μισό του πληθυσμού, σημειώνεται.
Δραματική εικόνα παρουσιάζεται σε σχέση με τα ποσοστά απασχόλησης. Σχεδόν το 40% των νοικοκυριών έχουν στην οικογένεια ένα τουλάχιστο άτομο σε ανεργία. Συνακόλουθα, οι συντάξεις αποτελούν για το 40% των νοικοκυριών την κυριότερη πηγή εισοδήματος.
Το 50% των νοικοκυριών αντιμετωπίζει πλέον σοβαρές οικονομικές δυσκολίες, αφού για την κάλυψη των βασικών υποχρεώσεων αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει πόρους από πηγές πέραν του τρέχοντος εισοδήματος- δανεισμό από φίλους/συγγενείς, κάρτες, αποταμίευση.
Το 40% περίπου των νοικοκυριών, λόγω της απομείωσης των εισοδημάτων, ανέφερε ότι έχει καθυστερημένες οφειλές, μεγαλύτερο μέρος των οποίων αφορά τις πάγιες ανάγκες του νοικοκυριού (φως, νερό, ενέργεια), τις οφειλές προς εφορία και τις δανειακές υποχρεώσεις.
Δραματική επίπτωση έχει επέλθει στις καταναλωτικές συνήθειες. Σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει κάνει περικοπές ακόμη και στα είδη διατροφής, το 80% στις μετακινήσεις, το 92% στις δαπάνες ένδυσης – υπόδησης και το 83,2 στη θέρμανση του νοικοκυριού. Σχεδόν το 90% του πληθυσμού έχει κάνει περικοπές σε ό, τι αναφέρεται ως δαπάνες για «διασκέδαση και διαχείριση ελεύθερου χρόνου» (εστιατόρια, καφέ, σινεμά, ταξίδια, αρτοποιεία). Επιπλέον, το 42,5% των νοικοκυριών δήλωσε ότι αγοράζει προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας.
Η άμβλυνση της φορολογικής συνείδησης επιτείνεται λόγω της οικονομικής δυσπραγίας και της ανάγκης για επιβίωση, σημειώνεται στην έρευνα της ΓΣΕΒΕΕ. Συγκεκριμένα, το 47% των νοικοκυριών παραδέχεται ότι μπορεί και να μη λάμβανε απόδειξη προκειμένου να επιβαρυνθεί λιγότερο.
Παράλληλα, από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά παρατηρείται  επίσης μεγάλη αστάθεια όσον αφορά τη συμπεριφορά του 52% που προς το παρόν επιθυμεί τη φορολογική ευταξία. Το 49% αποδοκιμάζει την υιοθέτηση πολιτικής κοινωνικού αυτοματισμού για τη δυνατότητα μη πληρωμής σε περιπτώσεις μη έκδοσης αποδείξεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η αγορά οδηγείται σε μια παρατεταμένη «ετήσια χειμερία νάρκη». οι καταναλωτές σε μεγάλο ποσοστό (68,8%) αναμένουν τις εκπτώσεις προκειμένου να κάνουν τις αγορές τους. Τούτο σηματοδοτεί για το εμπόριο μια νεκρή, αγοραστικού ενδιαφέροντος, περίοδο πέραν των 10 μηνών.
Αυτό που προκύπτει, είναι ότι οι καταναλωτές σαφέστατα και δεν αναζητούν περισσότερο χρόνο για έρευνα αγοράς αλλά ενδιαφέρονται για οικονομικές και συμφέρουσες λύσεις. Όπως σημειώνει η ΓΣΕΒΕΕ, τα στοιχεία αναδεικνύουν το έωλο της επιχειρηματολογίας (τουλάχιστον για τα επόμενα 3 χρόνια) σχετικά με τη διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων (Κυριακές).
tovima.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ