…Και η τεράστια συνωμοσία των ελεγκτικών αρχών και παραγόντων της “Ελεύθερης αγοράς” που επιτρέπουν την κυκλοφορία τους.
Φανταστείτε το “αγνό” σαμπουάν ή η κρέμα που αγοράζετε για το παιδί σας να είχε την εξής προειδοποιητική ετικέτα “Παιδιά που το χρησιμοποιούν ζουν λιγότερο” ή “Χρήση σε βρέφη προκαλεί καρκίνο του πνεύμονα”. Αυτομάτως θα το αποφεύγατε. Και όμως, έχουμε τρεις οικογένειες συστατικών που απαντώνται στα κύρια παιδικά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης τα οποία έχουν χαρακτηριστεί ¨κρυφά καρκινογόνα¨ή υπεύθυνα για καρκινογενέσεις ή ευθέως καρκινογόνα. Παρ’ όλες τις προσπάθειες επιφανών ανθρώπων και επιστημόνων να ανακόψουν ή έστω να περιορίσουν την κυκλοφορία τους αυτά τα προϊόντα κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα και μάλιστα με παραπλανητικές διαφημίσεις. Αυτό συμβαίνει με μια σειρά τεχνάσματα που προκαλούν θυμηδία:
1. Ενώ η περιβόητη FDA της Αμερικής έχει στα χέρια της τις μελέτες που αποδεικνύουν τις βλαβερές συνέπειες, Δεν μπορεί να επιβάλλει προειδοποιητικές σημάνσεις για τον εξής απίστευτο λόγο: Πανίσχυρες Εμπορικές ενώσεις μπλόκαραν παρόμοιες εισηγήσεις με την αιτιολογία “Προστασίας του ελεύθερου και ίσου ανταγωνισμού!”. Αυτό διότι οι αρχές δέχτηκαν πως η σήμανση στα βλαβερά προϊόντα θα τα έφερνε σε δεινή θέση έναντι των πιστοποιημένα βιολογικών προϊόντων που δεν περιέχουν τις αντίστοιχες βλαβερές ουσίες. Οργισμένος ο γερουσιαστής Edward Kennedy δήλωσε ενώπιον της αρμόδιας επιτροπής της FDA πως οι εταιρείες καλλυντικών (cosmetics) διεκδικούν κάλλιστα μια θέση στο μαύρο βιβλίο όπως η βιομηχανίες καπνού, βάζοντας τα κέρδη πάνω από τη δημόσια υγεία! Ειρωνεία, αλλά οι βιομηχανίες καπνού έχουν συλλήβδην την προειδοποίηση σε κάθε προϊόν, για να μην υπάρχει αντίστοιχο πρόβλημα “αθέμιτου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος”.
2. Οι δύο πανίσχυρες Αντικαρκινικές Ενώσεις της Αμερικής, η federal National Cancer Institute και η ΜΚΟ American Cancer Society, έχουν στα χέρια τους τρανταχτά στοιχεία που συνδέουν παιδικά προϊόντα με τα γεωμετρικά αυξανόμενα κρούσματα παιδικού καρκίνου τις τελευταίες δεκαετίες. Σιωπούν όμως για τον απλούστατο λόγο ότι οι κύριοι χορηγοί τους, με 6ψήφια ποσά ετησίως, είναι οι μεγάλες εταιρείες παραγωγής παιδικών προϊόντων ευρείας κατανάλωσης.
3. Απόκρυψη ή έφεση σε μελέτες με σκοπό την κωλυσιεργία απαγόρευσης ή ακόμα και ανακοίνωσης αποτελεσμάτων: Η παιδική πούδρα για παράδειγμα ενοχοποιείται σύμφωνα με μελέτες για μια σειρά ασθενειών έως και καρκίνο του πνεύμονα! Πόσοι από εμάς έχουν γνώση γι’ αυτό;
Η μεγαλύτερη απειλή όμως είναι η δική μας απάθεια. Η εύκολη λύση του super market που μας ωθεί μέσα σε μια μηχανική διαδικασία να ρίχνουμε στο καλάθι και στο σπίτι μας μια χημική βόμβα.
Η αντίδραση μας είναι αυτονόητη: Λίγα δευτερόλεπτα σκέψης και έρευνας πριν την όποια αγορά. Ιδιαίτερα στα παιδικά προϊόντα η ευθύνη μας είναι τεράστια. Τα παιδιά είναι ανυπεράσπιστα και επαφείονται στις δικές μας επιλογές. Τον εαυτό μας μπορούμε να τον καταστρέφουμε. Τα παιδιά όχι. Δεν έχουμε το δικαίωμα και δεν υπάρχει καμία δικαιολόγία για δική μας ολιγωρία ή οκνηρία. Δείτε λίστες με επικίνδυνα συστατικά που απαντώνται συνήθως:
http://olympia.gr/cosmetics_ingredients/
http://olympia.gr/ingredients_e-o/
Κατάλογος Καρκινογόνων καλλυντικών, σαμπουάν, κρεμών κλπ.
Επικίνδυνα συστατικά σε “αθώα” καλλυντικά