Γράφει η Μαρία Σεφέρου
Πρόκειται για τον γνωστό μας τηλεοπτικό σταρ με τα πολλά βραβεία. Επειδή ούτε η φιλοδοξία έχει όρια, αλλά ούτε και η πλεονεξία έχει τέλος, ο κ. Χατζηνικολάου αποφάσισε να δοκιμάσει τον εαυτό του και ως εκδότη. Θεμιτό αυτό. Δυστυχώς, όμως, ο δημοφιλής παρουσιαστής ειδήσεων, ο οποίος και τη δόξα αγάπησε και τον πλούτο ηράσθη σφόδρα, αποδύθηκε σ’ έναν αγώνα δρόμου για να πουλήσει όσο το δυνατόν περισσότερα φύλλα της Κυριακάτικης εφημερίδας του, χρησιμοποιώντας τρόπους και μέσα τα οποία στο παρελθόν είχε καταδικάσει, χαρακτηρίζοντας ως βίντεο-κλαμπ τις μεγάλες εφημερίδες… Θα μου πεις φταίει ο έρμος ο ανταγωνισμός… Προφανώς δεν ενδιαφέρεται έστω ν’ ανακαλύψει αν εκείνοι που αγοράζουν την “Real News” την παίρνουν για να τη διαβάσουν ή αν την παίρνουν για να τζογάρουν στο Land Rover και για τα DVDs που “χαρίζει”. Πρόκειται για τον απόλυτο εκφυλισμό των ΜΜΕ.
Έτσι, όποιος θέλει να ενημερωθεί για το ποια εφημερίδα έχει τη μεγαλύτερη κυκλοφορία, και να βγάλει τα συμπεράσματά του για το τι αρέσει στο λαό να διαβάζει, ή τι μπορεί να διαβάσει, βρίσκεται στο σκοτάδι, αφού δε θα μάθει ποτέ αν οι αγοραστές μιας εφημερίδας την παίρνουν για να τζογάρουν και για τα δώρα της ή για τη δημοσιογραφική της ποιότητα. Παρομοίως, ούτε ο εκδότης και οι συντάκτες της φυλλάδας με τα δώρα θα έχουν ποτέ την ευκαιρία να καταλάβουν αν ο λαός τους αποδέχεται ή τους απορρίπτει, ώστε να βελτιώσουν την ποιότητα και να τροποποιήσουν ενδεχομένως το περιεχόμενό της. Φυσικά και δεν τους απασχολεί αυτό. Τρέμουν όμως στην ιδέα η κυκλοφορία της φυλλάδας τους να βρίσκεται στα χαμηλά επίπεδα, π.χ., της ποιοτικής ΕΣΤΙΑΣ. Τούτο δεν το αντέχουν, και γι’ αυτό προτιμούν να μετατρέψουν τη φυλλάδα τους σε περιτύλιγμα δώρων. Έτσι ποτέ κανένας δεν θα μάθει για ποιο λόγο πουλάει η εφημερίδα τους και επομένως δεν θα τρωθεί η φήμη τους.
Να όμως που η μοίρα κάποτε τους ξεσκεπάζει για να τους αφυπνίσει, αλλά αυτοί δεν ξυπνούν με τίποτα. Ένας από τους «υπερτυχερούς» του “Real News” της περασμένης Κυριακής (15/03/2009) ήταν Ρουμάνος. Στην αρχική συνέντευξη που έδωσε (σε επόμενη τα μπάλωσε) ομολόγησε πως είχε αγοράσει δύο φύλλα, και ήταν ξετρελαμένος που με μόλις 8 € κέρδισε το αξίας 40.000€ Land Rover. Είπε επίσης ότι δεν γνωρίζει καλά τα Ελληνικά και πως δύσκολα τα καταφέρνει να διαβάσει! Αναρωτιέμαι αν ο σταρ της δημοσιογραφίας ντράπηκε με αυτά που άκουσε. Αναρωτήθηκε άραγε ο κ. Χατζηνικολάου πόσοι αναλφάβητοι αλλοδαποί αγοράζουν κάθε Κυριακή κάμποσα φύλλα ο καθένας, στοχεύοντας στη σφραγίδα που θα τους χαρίσει το Land Rover;
Δυστυχώς ζούμε στην εκφυλισμένη εποχή που η ποιότητα δεν έχει καμία αξία, ενώ η ποσότητα επιβραβεύεται. Κανείς πια δε θυμάται το υπό του Στωικού Ζήνωνα ρηθέν: “Ουκ εν τω πολλώ το ευ αλλ’ εν τω ευ το πολύ” ! Το σύνθημα σήμερα είναι: “Δος μου πολύ κι ας είναι και σαβούρα.” Στη σαβούρα έχουν εθίσει τον πολίτη τα ΜΜΕ, η σαβούρα πουλάει, η σαβούρα αποχαυνώνει το πνεύμα, και προφανώς οι τέσσαρες εξουσίες προτιμούν το λαό αποχαυνωμένο. Αλλιώς, έτσι και αφυπνιστεί, γίνεται επικίνδυνος για δαύτες…
Αλήθεια, ποια ΜΜΕ, έντυπα ή ηλεκτρονικά, και με πιο ηθικό κύρος θ’ αποτρέψουν τον πολίτη, και ιδιαίτερα τους νέους, από το θεσμοθετημένο άγριο τζόγο των ΠΡΟΠΟ, ΛΟΤΤΟ, ΠΡΟΤΟ, ΤΖΟΚΕΡ και δε συμμαζεύεται (τώρα θα επαναφέρουν και τα “φρουτάκια”!), τον οποίο προάγει το ίδιο το διεφθαρμένο κράτος, περνώντας το μήνυμα ότι η επιτυχία στη ζωή δεν είναι αποτέλεσμα εργασίας και έντιμης προσπάθειας αλλά τύχης;