Βρετανία: γεμίστε τις θάλασσες αιολικά κι αδειάστε τις από …ferry boat!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

proxy?url=http%3A%2F%2F1.bp.blogspot.com%2F ysNajYZwRrA%2FU2sdΣας είπαμε αυτή την εβδομάδα για την ευθεία τοποθέτηση των Συντηρητικών κατά των χερσαίων αιολικών. Στη Βρετανία όμως, που οι θάλασσες είναι σχετικά ρηχές, έχουν και υπεράκτια αιολικά και θέλουν να βάλουν κι άλλα, αλλά πότε κολλάνε στο θαλάσσιο καταφύγιο του κοκκινολαίμη βουτηχτή (Gavia stellata), πότε στο βραχώδη βυθό και πότε στην παρουσία του καρχαρία προσκυνητή (Cetorhinus maximus), γνωστού και ως “τεμπέλη” ή “σαπουνά”. Τελευταία μάλιστα κολλάνε και στα ….ferry boat!

Το τελευταίο χτύπημα στα υπεράκτια αιολικά ήρθε απ’ την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού Μαν (Isle of Man), που βρίσκεται ΒΔ της Αγγλίας, στην Ιρλανδική Θάλασσα, μεταξύ Λίβερπουλ/Λάνκαστερ και Μπέλφαστ. Η εταιρεία των τοπικών οχηματαγωγών πλοίων, που εκτελεί δρομολόγια απ’ το 1830, αντιδρά στην κατασκευή και νέων υπεράκτιων αιολικών στην περιοχή, επειδή φοβάται πως θα αναγκαστεί να περικόψει τα δρομολόγια κατά 15%. Ήδη στην περιοχή έχουν εγκατασταθεί αρκετές εκατοντάδες ανεμογεννήτριες, (πάρκα. Barrow, Burbo Bank, North Hoyle, Ormond, Rhyl Flats, Robin Rigg, Walney Phase 1 & 2) οι οποίες ήδη δημιουργούν προβλήματα στη ναυσιπλοΐα όταν ο καιρός δεν είναι καλός, κάτι όχι σπάνιο σ’ αυτά τα νερά, που φημίζονται για τα μεγάλα κύματα και τις συχνές ομίχλες. Και οι ακτοπλόοι  …

φοβούνται τώρα ότι η σχεδιαζόμενη επέκταση των υπεράκτιων ανεμογεννητριών θα μειώσει τις εναλλακτικές διαδρομές, που ακολουθούν όταν υπάρχει κακοκαιρία, αναγκάζοντάς τους σε ματαιώσεις δρομολογίων για λόγους ασφαλείας.

Τα οχηματαγωγά μεταφέρουν κάθε χρόνο 600 χιλ. επιβάτες, 170 χιλ. οχήματα και πάνω από 1,5 εκατ. τόννους εμπορεύματα. Ολόκληρη η οικονομική δραστηριότητα του νησιού, μέσω του εφοδιασμού, στηρίζεται στη γραμμή των ferry boat και η τοπική κυβέρνηση δεν δέχεται να συζητήσει οποιαδήποτε διαταραχή στην ακτοπλοϊκή σύνδεση.

Στο νησί, που είναι γνωστός “φορολογικός παράδεισος”, έχει εργοστάσιο η Αμερικανική General Electric, κατασκευάζοντας εξοπλισμό για συστήματα προσγείωσης αεροσκαφών. Πελάτες της είναι οι Boeing, Rolls Royce & Air Bus και δεν θέλει ούτε ν’ ακούσει για περικοπές δρομολογίων των πλοίων.

Το τοπικό επιμελητήριο διατύπωσε επίσης προβληματισμό ότι οι νέες, τεράστιες, ύψους 222m ανεμογεννήτριες θα παρεμβάλλονται στα συστήματα ραντάρ της περιοχής, καθιστώντας επισφαλείς τις πτήσεις.

Στη Βρετανία έχουν αναπτυχθεί ήδη 23 υπεράκτια αιολικά πάρκα, άλλα 5 είναι υπό κατασκευή, ενώ άλλα 12 είναι σε φάση αδειοδότησης κι άλλα 18 σε φάση υποβολής φακέλου. Ωστόσο δεν είναι μόνο τα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ιρλανδικής Θάλασσας, που συναντούν εμπόδια:

– σας είχαμε ενημερώσει ότι η επέκταση του υπεράκτιου αιολικού πάρκου London Array, στις εκβολές του Τάμεση, κόλλησε πρόσφατα, επειδή εκεί ήταν το καταφύγιο του μεταναστευτικού πουλιού Gavia stellata (ή κοκκινολαίμη βουτηχτή). Το πάρκο προγραμματιζόταν επί 5 χρόνια να επεκταθεί στο 1GW και τελικά έμεινε στα 630ΜW.

– Η κατασκευή του Atlantic Array, του μεγαλύτερου υπεράκτιου πάρκου στον κόσμο, που θα κατασκευαζόταν στα ανοιχτά της ΝΔ Αγγλίας εγκαταλείφθηκε λόγω “τεχνικών δυσκολιών”. Το κόστος προϋπολογιζόταν στα 4 δισεκατομμύρια στερλίνες (4,86 δισ. ευρώ), αλλά, όταν άκουσαν τον Κάμερον να ξεστομίζει το περίφημο “Get rid of all the green crap” και να θέτει θέμα περικοπής των επιδοτήσεων, το ξανασκέφτηκαν ωριμότερα, εντόπισαν “τεχνικές δυσκολίες” κι ανέστειλαν την κατασκευή του πάρκου.

– Την ίδια τύχη είχε, μετά από 4 χρόνια σχεδιασμού, και το άλλο τεράστιο υπεράκτιο πάρκο Argyll Array, στα δυτικά της Σκωτίας, προϋπολογισμού 5,4 δισεκατομμυρίων στερλινών (6,5 δισ. ευρώ), καθώς κρίθηκε “μη οικονομικά βιώσιμο”. Το πάρκο, στα νησιά Εβρίδες, έχει ίσως τις καλύτερες ανεμολογικές συνθήκες της Βρετανίας, καθώς η περιοχή αποτελεί αγαπημένο προορισμό για surfing, αλλά η επιδότηση δεν θεωρήθηκε ικανοποιητική. Κι αφού η επιδότηση δεν κρίθηκε ικανοποιητική, η επίσημη δικαιολογία ήταν ότι στην περιοχή έχει “σημαντική παρουσία” ο καρχαρίας “σαπουνάς”, ο βυθός είναι “πολύ βραχώδης” και ο κυματισμός “πολύ απαιτητικός”.

– H πιο μεγάλη ενεργειακή εταιρεία της Βρετανίας, η Centrica, πούλησε το υπεράκτιο πάρκο Race Bank, που ήταν σε φάση σχεδιασμού στις ανατολικές ακτές, σε δανέζικη εταιρεία, καθώς αμφέβαλε για τη βιωσιμότητά του, μετά τις κυβερνητικές προθέσεις για περικοπή των επιδοτήσεων. 

Τα αιολικά, και ειδικά τα πανάκριβα υπεράκτια, δεν στέκονται πουθενά χωρίς επιδοτήσεις. Εδώ πότε θα κοπούν; Τώρα μάλιστα που πρόσφατα ο Επίτροπος Ανταγωνισμού Ισπανός Αλμούνια ανακοίνωσε τα νέα μέτρα επιτρεπόμενης κρατικής ενίσχυσης στον τομέα της ενέργειας και των ΑΠΕ;

Τα λινκς τεκμηρίωσης βρίσκονται στο http://greeklignite.blogspot.gr/2014/05/ferry-boat.html και στο Facebook, στη διεύθυνση Greeklignite!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ