Διαφάνεια, Αξιοσύνη και Δικαιοσύνη παντού

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κατά καιρούς στην επικαιρότητα ξαναέρχεται η ¨αξιοκρατία και η διαφάνεια¨ για την επιλογή στελεχών στη δημόσια διοίκηση. Μετά τα ¨βιογραφικά¨ και το 4-2-1, νέα εφευρετικά ελληνικά πελατειακά τεχνάσματα, εξετάσεις και ποσοστώσεις σε δομημένες συνεντεύξεις. Στην εκπαίδευση δεν υπάρχει κάτι νεότερο, αλλά οσονούπω έρχεται παρόμοιο νομοθέτημα με αρκετή νεο-επιθεώρηση. Οι επιλογές σε κενές θέσεις
στελεχών μέχρι τώρα καλύπτονται από παλαιότερους πίνακες επιλογής. Αντίθετα, είχαμε παραιτήσεις στελεχών – Διευθυντών σχολικών μονάδων λόγω του άγαρμπου νεο-επιθεωρητισμού και κάποιων στελεχών σε θέσεις Διευθυντών Εκπαίδευσης, που δεν αποδέχτηκαν την επιλογή τους.

Τα στελέχη ιδιαίτερα στην εκπαίδευση, που υλοποιούν εκπαιδευτικές πολιτικές και συμμετέχουν στην ποιοτική αναβάθμιση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου, οφείλουν να γνωστοποιούν το σκεπτικό της παραίτησης ( αν δεν είναι ατομικό θέμα ) και να προτείνουν διαφανείς και αξιοκρατικούς τρόπους επιλογής, που αναβαθμίζουν το κύρος των επιλογών και βελτιώνουν την ποιότητα στην εκπαίδευση.
Ως μάχιμος εκπαιδευτικός, πιστεύω, ότι η παραίτηση από ένα αξίωμα, κατά πρώτο λόγο δεν πρέπει να κρίνεται μεμονωμένα από τις υπάρχουσες εκπαιδευτικές πολιτικές και κατά δεύτερον, ιδιαίτερα στην Εκπαίδευση, που είναι χώρος κατεξοχήν της Αγωγής να αναδεικνύει παραδείγματα προς αποφυγή, όπως, τις πελατειακές πολιτικές, την νεο-επιθεώρηση, την αναξιοκρατία, την σαπίλα, τη φαυλότητα και την απαξίωση ενός καθιερωμένου συστήματος επιλογών για στελέχη, εδώ και δεκαετίες.
Στην εποχή που γίνεται σκοτωμός, για μία θέση εξουσίας με προοπτικές για ¨πρόθυμους¨, υποψήφιοι, για λόγους αξιοπρέπειας, δεν αποδέχτηκαν τις αδικίες και τις μηχανογραφίες, αυτά που το πελατειακό σύστημα επιλογής στελεχών, είχε προετοιμάσει από το 2010, με φωτογραφικά νομοσχέδια, με συνεντεύξεις, με ¨μοριοδοτούμενα χαρτιά επιλογής¨, με αιρετούς που αξιολογούσαν υποψηφίους, κ.λ και ότι άφησαν τεχνηέντως έξω από τις νομοθετικές τους φωτογραφήσεις, το Συμβούλιο επιλογής σε τυχόν ενστάσεις, θα το συνεκτιμούσε ( ! ).
Τα ίδια και χειρότερα με συνοπτικές διαδικασίες έγιναν και πριν χρόνια ( 2007 ), όταν το τότε Συμβούλιο επιλογής Διευθυντών Εκπαίδευσης, έγραφε για μία ακόμη φορά ιστορία στις σελίδες της νεοελληνικής εκπαίδευσης με τις περιβόητες κομματικές, παρείστικες, στημένες συνεντεύξεις και έδειξε το δρόμο της μετέπειτα πελατείας του συστήματος…
Και βέβαια γνώριζαν οι υποψήφιοι, που επέλεξαν το δρόμο της παραίτησης, σε ποιες διαδικασίες του επιστημονικού ρουσφετιού συμμετείχαν και τι προσωπικό κόστος έχει αυτό και βέβαια γνώριζαν, ότι κανένα νομοθέτημα δεν ίσχυε δεύτερη φορά, γιατί ήταν κάθε φορά ένας μηχανισμός προώθησης των ¨δικών μας παιδιών¨, που το σχεδίαζαν οι συνυπεύθυνοι της κατάντιας ( Υπουργείο, πολιτικοί, συνδικαλιστές παρεών ) και βέβαια γνώριζαν, ακόμη, ότι κάθε φορά, που επιλέγονται στελέχη με βάση τις πολιτικές συμπάθειες ή αντιπάθειες, η δικαιοσύνη, η διαφάνεια και η αξιοκρατία κακοποιούνται.
Τώρα το σαπιο-σύστημα, αφού έγραψε πρόσφατες λαμπρές σελίδες στην ιστορία της εκπαίδευσης με το 4-2-1, ετοιμάζει τη νέα σοδειά του. Προετοιμάζονται και προθερμαίνονται οι αποσπασμένοι σε πολιτικά γραφεία, αφού θα αξιολογούνται από τους πολιτικούς του Γραφείου τους ( Αυτό-Επιθεώρηση νέου τύπου ), οι νέοι οσφυοκάμπτες, τα ¨προϊόντα του νεο-επιθεωρητισμού¨ και τέλος, εκείνοι που δεν ήθελαν την Τάξη, ή δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στο διδακτικό έργο της Τάξης και κυνηγούσαν χρόνια τώρα ¨χαρτιά¨, για να είναι έξω από αυτήν, πάντα έτοιμοι σε θέσεις εξουσίας και ¨χρήσιμοι¨ στο σύστημα της αναξιοκρατίας και αδιαφάνειας, που δημιούργησαν οι πάτρωνές τους. Φυσικά και υπάρχουν άξιοι συνάδελφοι, που η πολιτεία και ο υγιής συνδικαλισμός, οφείλει να τους ¨προστατεύσει¨ από τα παράσιτα της πατρωνίας και τους κυνηγούς χαρτιών.
Επιτέλους, αυτή η αναξιόπιστη διαδικασία με τα πελατειακά νομοθετήματα και τις πολιτικές με πρόσωπα, που ανακυκλώνονται στο δημόσιο βίο, είναι η γάγγραινα, που μας οδήγησε σε ολική αξιακή κρίση, επιβάλλεται να σταματήσει, να υπάρξει Αξιοκρατία και Διαφάνεια σ΄ όλα τα επίπεδα του δημόσιου βίου με ισχυρές ασφαλιστικές δικλείδες στο Σύνταγμα της χώρας.
Τα στελέχη της εκπαίδευσης να επιλέγονται – όσοι το επιθυμούν, μόνο, μέσα από εξετάσεις ΑΣΕΠ σ’ όλους τους τομείς του έργο τους, με περαιτέρω ουσιαστική επιμόρφωση στο νέο ρόλο τους, αν επιλεγούν, έξω από κάθε εφεύρεση πελατειακή, να τελειώσει επιτέλους το γαϊτανάκι των συνεχών φωτογραφικών νομοσχεδίων με σκοπό τη συναλλαγή, με μαϊμού εξετάσεις τύπου ΑΣΕΠ, με στημένες συνεντεύξεις δομημένες ή μη ( απαγορευτικές για πελατειακά συστήματα ), με ποσοστώσεις, με κατευθυνόμενη μοριοδότηση ¨χαρτιών με αμφίβολα αυξημένα επιστημονικά προσόντα¨ και με νέα γραφειοκρατικά ¨προιόντα¨ του νέο-επιθεωρητισμού.
Πιστεύω, τούτη φορά οι άσπονδοι ¨φίλοι μου¨ να μην με δικαιώσουν για το καλό της Εκπαίδευσης ως χώρος Αγωγής και συνέπειας.
ΚΑΡΑΝΑΣΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – [email protected]

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ